Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Zgrzyt i pisk sprzęgła podczas ruszania


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
152 odpowiedzi w tym temacie

#121 kakim86

kakim86
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:56, 23.03.2017

Jeszcze zapytam czy jak mi w acco moim sprzeglo bierze blisko dolu zaraz po puszczeniu pedału to jest objaw konczącego sie sprzegla?? Zawsze na logike przy gorze powinno sie konczyc a na forum kilka razy czytalem ze wlasnie w acco blisko dołu sie konczy
  • 0

#122 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 18:18, 23.03.2017

Możliwe ,że się kończy ale podreguluj sobie trochę przy pedale sprzęgła
  • 0
                       

#123 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 22:40, 23.03.2017

Lajsta - jaki w przybliżeniu był koszt wymiany sprzęgła wraz z tuleją? Pytam bo pewnie za nie długo i mnie będzie to czekało.

Kompletne sprzęgło OEM wraz z tulejką kosztowało mnie 1100 zł, za robotę dałem 380 zł, ale to po mocnym poleceniu. W ASO zawołali za robotę 1600 zł więc... kosmos.

Pisane z RN3P SE
  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#124 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 12:42, 24.03.2017

a jak smar jest odpowiedni?

Wg manuala ma to być smar molibdenowy i taki - z tego co mi mówił mechanik - u mnie został użyty, ale jaki konkretnie tego nie wiem.

Załączone pliki


  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#125 Dawid_nh

Dawid_nh
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Doncaster
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:01, 06.06.2017

Możliwe ,że się kończy ale podreguluj sobie trochę przy pedale sprzęgła

 

 

W moim accordzie ten charakterystyczny dzwięk o któym mowa w temacie pojawił się zaraz po tym gdy podniosłem za pomocą regulacji troche wyżej miejsce łapania sprzegła z samego dołu. Dziś będę spowrotem obniżał sprzęgło żeby sprawdzić czy przestanie wydawać ten dzwięk.

 

Auto ma najechane 180 k i jest to jego drugie sprzeglo wiec nie powinno byc zajechane, bierze dobrze bez uslizgu. 


  • 0

#126 piotrr1987

piotrr1987
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:łodz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:ev
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:56, 20.09.2017

Witam . Silnik k24. U mnie też piszczy . Mam pytanie czy ktoś próbował ta tulejke jakoś nasmarować tylko? I czy to jest możliwe dojście do niej bez otwierania skrzyni? Np przez wyprzeglik
  • 0

#127 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 21:39, 10.04.2018

Panowie u mnie jest taki objaw podczas ruszania że tarabani jakby z lewej strony i rezonuje na kokpit w kabinie. Jest to bardziej dokuczliwe przy większych obciążeniach. Podczas ruszania do tyłu objaw jest prawie niezauważalny. Czy to może mieć związek z tą tulejką ślizgową wałka sprzęgłowego?


  • 0

#128 Artur P

Artur P
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Starachowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:13, 12.08.2018

identyczny hałas  sporadycznie zdarza się w moim aucie na zimnym silniku przy ruszaniu na pierwszym biegu


  • 0

#129 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 08:56, 29.11.2018

Panowie a czy ta tulejka może również powodować drgania maski z lewej strony i kolumny makphersona z lewej strony podczas ruszania?


  • 0

#130 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 09:07, 29.11.2018

Nie, to już raczej inna kwestia, nie wykluczone, że całego sprzęgła albo którejś z poduszek silnika.

Użytkownik lajsta edytował ten post 09:08, 29.11.2018

  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#131 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 09:11, 29.11.2018

A mogą to być objawy zużywającej się poduszki(mocowania) amortyzatora właśnie z lewej strony? Poduszki silnika miałem sprawdzone i są ok, sprzęgło działa wyśmienicie poza piskiem tylko podczas ruszania do przodu. Diagnosta nie mógł nic znaleźć w zwieszeniu i mówi "stawiam na mocowanie amortyzatora"


Użytkownik gkill edytował ten post 09:35, 29.11.2018

  • 0

#132 Blachonix

Blachonix
  • Moderator
  • 287 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:EXL Sport Utility AWD
  • KM:141
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:RU6
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:52, 03.12.2018

Oryginalna tulejka ustalająca Honda. Umieszczona jest na wale korbowym, w osi wałka sprzęgłowego skrzyni biegów. Centruje współpracujące ze sobą elementy, przy okazji będąc dla nich łożyskiem. Uszkodzona lub zużyta potrafi wydawać nieprzyjemny dźwięk, głównie podczas ruszania. Najlepiej zamontować nową przy każdej wymianie sprzęgła - jej cena to tylko ułamek kosztów potencjalnej wymiany.

Numer katalogowy: 22103-PNA-003

Na obrazku element nr.3

Osobiście zakupiłem w ASO za 30,-
Przy wymianie sprzęgła poprosiłem żeby i to wymienili.
Problem ustąpił.
Dostępne również na tej stronie
https://haparts.pl/22103-pna-003.html

Załączone pliki


  • 0

UZw5t8Ft.jpg

Było >>>真実の光<<< a jest RU6


#133 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 09:13, 04.12.2018

Panowie ale u mnie te dzwięki i rezonans występują tylko podczas ruszania do przodu, natomiast do tyłu jest ok, czy to na pewno tulejka i sprzęgło, czy nie jest tak że te objawy powinny występować niezależnie od kierunku ruszania?


Użytkownik gkill edytował ten post 09:14, 04.12.2018

  • 0

#134 Blachonix

Blachonix
  • Moderator
  • 287 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:EXL Sport Utility AWD
  • KM:141
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:RU6
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 19:54, 04.12.2018

Zgadza sie, dźwięk występuje tylko na niskich biegach w trakcie jazdy do przodu jakby w momencie zasprzeglania.
Wałek napędowy ma luz na tulejce i wpada w rezonans na chwilę.
Jak przejrzysz temat dokładnie to był tu taki gość który potrafił to wymienić bez wymiany sprzęgła.
A gra jest warta świeczki bo sprzęgło swoje kosztuje a nie wspomnę o procedurze wymiany.
Obciach na całego jak ze świateł ruszasz a tu zgrzyt jak z trupa, znam to uczucie
  • 0

UZw5t8Ft.jpg

Było >>>真実の光<<< a jest RU6


#135 luq4

luq4
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Polandia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:17, 14.01.2019

U mnie w acco z 2009 jest to samo: przy ruszaniu na zimnym do przodu potrafi zawyć aż uszy bolą i rzeczywiście w zależności od wilgotności na dworze czasem wyje bardziej, a czasem mniej. Jak się auto rozgrzeje to problem praktycznie znika. Na wstecznym nie ma żadnych odgłosów. Rozumiem, że nikt w Wawie lub okolicy nie znalazł jeszcze patentu jak się tej przypadłości niskokosztowo pozbyć? Na wiosnę będę sprzedawał brykę i podejrzewam, że może być ciężko przekonać nabywcę, że ten typ tak ma. A sprzęgło kurde chodzi jak malina generalnie!
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq