Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Zgrzyt i pisk sprzęgła podczas ruszania


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
147 odpowiedzi w tym temacie

#136 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4181 postów
  • Skąd:Centrum
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Specjals
  • KM:~999
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 113
Super

Napisano 20:37, 14.01.2019

Nie ruszaj tego..

I mnie w jazzie ta przypadłość mam od 98tkm..teraz nalot 166tkm i sprzęgło dalej malina..
  • 0

inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..wyszukanie aut typowo pod zamówienie

regulacja zaworów (wszystkie Hondy łącznie z V6- j-seria), wymiana hebli, zawieszenia, płynów, ozonowanie wnętrza, diagnostyka HDS - zapraszam na PW

opinie ====> tu kliknij


#137 senior

senior
  • Klubowicz
  • 130 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:54, 14.01.2019

Nie ruszaj tego..
 

 

Dokładnie to chyba jest najlepsze rozwiązanie :cwaniak:

Miałem ten problem w mojej poprzedniej Hani (VII gen. CL7). Sprzęgło trzymało idealnie - a tulejka hałasowała przy ruszaniu (od czasu do czasu). W 2015 zmieniłem sprzęt na VIII gen. - CU1. Tulejka zaczęła się odzywać gdzieś od roku. Chciałem wykorzystać gwarancję ale ASO w tej sprawie niestety nie wykazała zbytniej wyrywności  :dobani: .

Faktycznie jest to usterka nieco uciążliwa lecz nieszkodliwa. Ja przy ruszaniu niweluję ją odpowiednio "czujną" pracą sprzęgła. Przyjąłem, że TTTM  :bag


  • 0

Z pozdrowieniami,
Senior

HA CU1 Lifestyle  2015


#138 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 299 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:18, 16.01.2019

Koledzy myślę o samodzielnej wymianie sprzęgła ale mam pewne obawy czy uda mi się bez całkowitego podwieszania silnika. Czy wystarczy tylko całkowicie poluzować skrzynię biegów by ją zdemontować, czy trzeba również całkowicie poluzować silnik by go przesunąć w kierunku koła by wałek sprzęgłowy wyszedł wraz ze skrzynią?


  • 0

#139 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 407 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 13:11, 16.01.2019

Mam to samo od 2 miesięcy na nowym sprzęgle i tulejce. Zwykle dzieje się gdy cofam pod ostrą górkę, czasem jak ruszam z górki. Trochę się uspokołem skoro to nie jedyny przypadek, pytanie czemu tak jest na nowym komplecie sprzęgła i tulejce.


  • 0

#140 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 299 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:48, 16.01.2019

A może wymienili tylko jedną część z tych dwóch albo słaby zamiennik.


  • 0

#141 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 407 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:02, 16.01.2019

A może wymienili tylko jedną część z tych dwóch albo słaby zamiennik.

OEM, wszystko zmienione na 100%


  • 0

#142 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4997 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 25
Super

Napisano 14:04, 16.01.2019

Smar ?
  • 0
                       

#143 Blachonix

Blachonix
  • Klubowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL7 (cmfort+++)
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:16, 17.01.2019

w tym temacie (jeśli dać wiarę) niektórzy dawali właśnie smar pod tą tulejkę, rozpinali skrzynie żeby tylko rękę włożyć i problem ustępował.

Nie widziałem tego nie wiem czy się tak da.

jeśli chodzi o OEM sprzegło to;

z mojej wiedzy wynika że Honda nie produkuje sprzęgieł a w VII genie jest komplet AISIN zamontowany fabrycznie

jedyny OEM to właśnie owa tulejka która musi być nasmarowana konkretnym smarem. Wiec jak kupować komplet sprzęgła to nie w aso. cena dla klienta ok 1400,-

ten sam komplet IDENTYCZNY w pierwszej lepszej hurtowni moto. 700-900,-

ja kupiłem tulejkę w aso za 30,- a kpl. sprzęgła EXEDY za 950,-

Zanim mechaniory się zabrały za robotę otrzymali wyraźną informację że jeśli tulejki mi nie wymienią to będą jeszcze raz rozkręcać wszystko za darmochę bo ja to będę słyszał.

dostarczyłem schemat, oznaczyłem gdzie to jest i zrobili.

Rok czasu mija i jak na tą chwilę odpukać spokój.


Użytkownik Blachonix edytował ten post 21:19, 17.01.2019

  • -1

#144 calzone

calzone
  • Klubowicz
  • 387 postów
  • Skąd:śląskie
  • Paliwo:PB
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:01, 17.01.2019

Rok czasu - gratulacje. Moje auto po wymianie i przesmarowaniu tulejki jeździ, a przede wszystkim rusza cicho i komfortowo już 6 lat


  • 0

#145 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Administrator
  • 4820 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Sport GT
  • KM:190??
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombiwar
Reputacja: 76
Super

Napisano 23:21, 17.01.2019

sprzęgło kosztuje u mnie 6 pak

a tulejke mozesz wywalić i też będzie jeździć i nic nie zgrzyta


  • -1

tel. 603 36 sześć sześć 46 lub gg 4490471
regulacja zaworów wymiana oleju regeneracja zacisków wymiana tarcz klocków pomiar bicia tarcz - pomoc przedzakupowa pełna diagnostyka HDS Opinie <<<--- KLik
wszystkie nowe i używane części do Twojej Hondy - zapraszam   

przekładki silników 6 7 i 8 gen


#146 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 299 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:51, 18.01.2019

A jakie to konkretnie sprzęgło, jakiego producenta, jaki nr katalogowy?


  • 0

#147 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Administrator
  • 4820 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Sport GT
  • KM:190??
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombiwar
Reputacja: 76
Super

Napisano 14:59, 18.01.2019

do 7 gena 6 pak aisin lub exedy

do 8 gena 2.0 exedy 860 zł

do 8 gena 2.4 720 zł


  • -1

tel. 603 36 sześć sześć 46 lub gg 4490471
regulacja zaworów wymiana oleju regeneracja zacisków wymiana tarcz klocków pomiar bicia tarcz - pomoc przedzakupowa pełna diagnostyka HDS Opinie <<<--- KLik
wszystkie nowe i używane części do Twojej Hondy - zapraszam   

przekładki silników 6 7 i 8 gen


#148 Julian2907

Julian2907
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Koszalin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:40, 24.08.2019

Czytam sobie komentarze i z każdym następnym utwierdzam się że nie warto nic z tym robić, jedynie nauczyć się operować sprzęgłem i gazem.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq