Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia po zimie?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
144 odpowiedzi w tym temacie

#106 Paciu

Paciu
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Hannover
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:25, 16.05.2018

Mial ktos doswiadczenie z piaskowaniem podwozia i potem konserwacja? Wydaje mi sie to najlepsza metoda ze wszystkich ale moze sie myle.
  • 0

#107 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 18:29, 16.05.2018

Nie masz wiertarki ze szczotka na końcu? Tym można idealnie zrobic lub z jakas tarcza. W jeden dzień można caly spod wyczyscic
  • 0

#108 mario2341

mario2341
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Sławków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:18, 12.07.2018

Mial ktos doswiadczenie z piaskowaniem podwozia i potem konserwacja? Wydaje mi sie to najlepsza metoda ze wszystkich ale moze sie myle.

 

Jeżeli chodzi o piaskowanie  spodów samochodów to nie piaskowałem. Natomiast piaskowałem wyjęte na zewnątrz elementy zawieszenia (ford focus rok 2002)...itd. Wyszło super, pomalowałem 2 warstwy epoksydem i na koniec zwykłym lakierem. Zrobiłem to w 2012 r. podczas kapitalnego remontu tylnego zawieszenia. Auto sprzedałem w maju tego roku i ruda nie wyszła!!!


  • 0

#109 Paciu

Paciu
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Hannover
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 05:57, 19.07.2018

Chetnie bym sobie to zrobil sam ale mieszkam w bloku 😉. Juz przeprowadzalem rozne akcje jak wymiana klockow czy zaciskow ale niemam jak podniesc auta zeby wygodnie to zrobic. Choc nie ma duzo do roboty. Dlatego wole to zrobic teraz jak nie jest jeszcze tak zle
  • 0

#110 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 05:24, 03.08.2018

Witam wszystkich 😉

Chcialbym zrobić konserwacje podwozia, progów i nadkoli w swoim Accordzie VII FL. Mam możliwość zrobienia konserwacji u wuja, który tym się zajmuje. Tylko pytanie czy to co on proponuje czyli: pierwszego dnia rozebranie wszystskich osłon i nadkoli, oraz dokładne mycie podwozia i nadkoli. Później auto schnie. Następnie lokalizacja wszystkich ognisk i wyczyszczenie ich do zera oraz punktowe ich zabezpieczenie (nie wiem jakim środkiem), a następnie baranek czarny (nie wiem jakiej firmy). W progi będzie tez fluidol, tylko tez nie wiem jakiej firmy.

Co sądzicie o takim zabezpieczeniu w cenie około 700 zł? Czy można coś lepszego wymyślić?
  • 0

#111 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 06:51, 03.08.2018

Dobra kolejność. Podstawa to tak naprawdę jak najlepiej oczyścić z rdzy. Polecam cekor r na blachę przed barankiem
  • 0

#112 dos

dos
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ls
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:20, 03.08.2018

Jest ok, jedynie po przeczytaniu kiedyś tego wątku mogą dodać, że nie poleca się baranka ze względu na to, że później nie widać pod nim przez długi czas ewentualnych korozji. Poczytaj sobie od początku, jest napisane jakie środki ewentualnie stosować. Kojarzę R stop czy coś takiego :)


  • 0

#113 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 07:27, 03.08.2018

Jak dasz baranka grubość 5cm to nie widać ale jak prsykryjesz nawet mała kropke rdzy normalna warstwa baranka to rdza po pol roku wyjdzie i widać rdze. Rdza wyjdzie z pod pol cm szpachli lakieru itp a co dopiero mówić z cienkiej warstwy baranka.
  • 0

#114 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 07:44, 03.08.2018

Cena tez dobra?

Panowie a jak to jest, lepiej baranek i fluidol czy produkty valvoline?
Bo przeczytałem kilka tematów na forum i mam mętlik.
Na ogniska rdzy po wyczyszczeniu najlepszy będzie cekor r? Czy cekor-r na cały spod czy tylko ogniska?

Panowie a jeszcze mam na jednych drzwiach od dołu od wewnętrznej strony małe ognisko, wystarczy zedrzeć je do dobrej blachy i zrobić zaprawkę

Użytkownik rudi0018 edytował ten post 10:50, 03.08.2018

  • 0

#115 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 12:20, 05.08.2018

Pomożecie koledzy?


  • 0

#116 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 13:36, 05.08.2018

Cekor r daje na oczyszczona rdze i gola blachę. To farba antykorozyjna. Sprawdzona. Kolejne warstwy typu baranek daje się na to.
  • 0

#117 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 04:58, 06.08.2018

A jeśli chodzi o te drzwi? To jak najlepiej je zrobić i zabezpieczyć? Dziś jadę dobrać 100ml lakieru. ;)

Zdjęcie drzwi i rantow w linku. https://imgur.com/a/4U6xnJg

Wjechałem na kanał i stan podwozia naprawdę pozytywnie mnie zaskoczył bo nie ma żadnych ognisk korozji. Wiec szkoda byłoby tego nie zakonserwować przed zima.
  • 0

#118 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 21:03, 07.08.2018

Panowie - konserwacja trwa, jutro w planach czyszczenie. Powierzchniowa korozja w tylnej części auta, jest dobrze, ale chcę zapsikać gdzie się da (zdemontowane progi, wszystkie osłony i nadkola. Zderzaki - zobaczymy).

 

Plan mam taki:

 

- szczotka na rdzę gdzie da się dojść

- APP R-STOP tam gdzie była rdza

- podkład epoksydowy na wszystkie elementy które nie mają żadnego "baranka", czyli fabrycznie lakierowane + te przejechane APP R-STOP

- Valvoline Tectyl BodySafe na całość od dołu, Tectyl ML przez sondę do profili oraz w miejsca trudnodostępne - np. nad zbiornikiem paliwa 

 

Jak sądzicie, będzie dobrze? Czy można coś zrobić lepiej? 


  • 0

#119 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 06:43, 08.08.2018

Może być corizon na oczyszczona rdzę z rantow nadkoli i drzwi? Później podkład>właściwy lakier> Klar. Dobra kolejność?
  • 0

#120 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 08:59, 08.08.2018

Szczotke to sobie na szlifierke załóż, idzie błyskawicznie.


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq