Carlos, bo wyciszenie wnętrza auta to nie ilość zużytych materiałów, bynajmniej. Liczy się przede wszystkim odpowiednie zaprojektowanie w tunelu aerodynamicznym, kiedyś inżynier z Mercedesa w wywiadzie tłumaczył, że istotna jest szerokość słupków A - im szersze tym lepiej dla wyciszenia. Potem mamy spasowanie karoserii czy grubość blach. Do tego dodaj odpowiednią ilość, układ i jakość uszczelek i okazuje się, że pianki czy maty są zbyteczne. W Lexusie wbrew pozorom też nie ma tony pianek i mat, a mimo tego są to auta ciche. Dlatego uważam, że auto albo kupuje się ciche i można jeszcze to poprawić albo kupujesz głośne i bujaj się.
Ja zastanawiam się jeszcze nad tym:Po Świętach podjadę do budowlanego i kupię uszczelkę małą typu D. Do tego dam ją pionowo na linii łączenia drzwi przednich z tylnymi.
W ogóle zauważyłem coś dziwnego, otóż przy słupku B, tylko nie wiem czy przez uszczelkę drzwi czy okien czy może przez sam słupek, ale przedostaje się hałas np. rozbryzgującej się pod oponą wody.
Ktoś robił w ten sposób jak na tym filmiku z tą uszczelką typu D? Jeżeli tak to jaki jest efekt i jaki rozmiar tej uszczelki jest najlepszy?
Poza tym to czym najlepiej "wypchać" uszczelki szyb? Też te najmniejsze uszczelki typu D w rozmiarze 9x7,5mm? Wejdzie tam w ogóle taka? Jeżeli nie to co najlepiej kupić, aby ładnie tą uszczelkę szyby uzupełnić/wypełnić? Przeczytałem dwa razy ten wątek i koniec końców żadnych konkretnych wymiarów/materiałów nie znalazłem.
Z góry dziękuję za pomoc !
Użytkownik jelennn edytował ten post 17:24, 18.07.2017