XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Wypalone zawory
#16
Napisano 19:12, 05.04.2012
#17
Napisano 20:26, 05.04.2012
#18
Napisano 21:46, 05.04.2012
bo pytałem swojej i nic mi nie odpowiedziała
Może focha strzeliła że ją gazem trujesz i ma ciche dni.
Kolego nic się nie zgadza z tego co piszesz. Oddaj Hondzine w sprawne ręce żeby Ci ustawili te zawory porządnie. Z jednej strony jest to prosta rzecz a z drugiej prosty błąd daje efekt odwrotny od zamierzonego.
To jest tylko 0,04 mm i używając gów..nego szczelinomierza typu top tools czy innej toyi jesteś na najprostszej drodze żeby nie trafić w ten margines.
Potem pojedź do DOBREGO gazownika i będziesz wiedział na czym stoisz. Zdejmowanie głowicy to kolejny krok który lepiej zostawić sobie na koniec zanim wpakujesz się w koszta.
A w ogóle czy czasem nie mylisz klekotania zaworów od klekotanie wtryskiwaczy?
w głowicach aluminiowych luz zaworowy moze sie zawiekszac na cieplym silniku i jest to normalne, u mnie jest podobny efekt.
Nie pierdziel głupot bo to się kompletnie kłóci z ideą luzów zaworowych. Materiały się rozszerzają po wpływem temperatury i łatwo można to zaobserwować zimą i latem na przykład obserwując przewody wysokiego napięcia czy szyny kolejowe (latem są na styk, zimą mają z dwa centymetry luzu). Luzy ustawia się po to żeby zawory zamykały się szczelnie po osiągnięciu temperatury roboczej. Chyba że masz za małe luzy, silnik się rozgrzewa, zawory się nie domykają i słyszysz eksplozje mieszanki a nie klapnięcie zaworu.
#19
Napisano 11:01, 06.04.2012
Byl juz tez jeden przypadek na forum accorda gdzie silnik nie chcial palic na zimnym a na cieplym palil dobrze, wina okazaly sie podparte zawory .... skojarz fakty . http://www.accordklu...pic.php?t=27831
to czy luz zaworowy się zwieksza czy zmniejsza podczas rozgrzewania glownie wynika z uzytych materialow do konstrukcji zaworow oraz glowicy, zawory zazwyczaj są zrobione są z materiału który ma mniejszą "rozciągliwość" niz aluminiowa głowica, wiec podczas rozgrzewania głowica bedzie sie rozszerzac bardziej niz zawor, wiec luz sie bedzie zwiekszyc i tak sie dzieje w silnikach H , przynajmniej w F serii.
#20
Napisano 11:21, 06.04.2012
Całkiem niedawno była dyskusja na ten temat na forum H3M i koleś pracujący w ASO Hondy, pomimo wcześniejszego niedowierzania i kłótni, że tak nie jest, potwierdził bo zrobił pomiary na samochodach klientów
#21
Napisano 11:36, 06.04.2012
Rozumiem że to pomiary na ciepłym to robiliście w czasie pracy silnika, nie? Jeżeli nie to pudło. Grzybek zaworowy może mieć ponad 1000 stopni a już końcówka trzonka tylko 200. Gniazdo również na ściance może mieć 900 do 90 w górnych warstwach.
Jak zgasisz silnik, rozbierzesz i sprawdzisz to z takiego pomiaru możesz sobie zrobić samolocik bo każdy element ma inną temperaturę nijak się odnoszącą do temperatur panujących w czasie pracy silnika. Sam zawór ma już inną temperaturę, płyn chłodzący zdążył nierównomiernie wychłodzić silnik.
Dlatego inżynierowie wymyślili regulacje na zimnym bo każdy element ma podobną temperaturę i łatwiej obliczyć luz jaki ma być niż dla gorącego silnika bo gorący silnik bardzo gwałtownie traci swoją temperaturę i ma różną bezwładność termiczną więc luz ustawiony na gorącym, za pięć minut już będzie inny.
Idealnie by było gdyby zawory były na sztywno połączone z dźwigienkami (luz=0) bo można by precyzyjnie sterować czasem i wysokością otwarcia zaworów ale niestety fizyka robi swoje i żeby silnik pracował prawidłowo przez większość swojej pracy (ciepły) trzeba mu te luzy ustawiać do pracy na zimno.
Gdyby Wasze sprawdzanie rzekomo na ciepło było faktycznymi warunkami pracy silnika to ustawianie zaworów byłoby proste jak drut, rozgrzewamy silnik, zrzucamy pokrywę i ustawiamy luzy na zero i byłoby szybko i idealnie. I teraz pytanie retoryczne, dlaczego tak się nie robi, tylko utrudnia sobie życie bawiąc się szczelinomierzem?
To może z innej strony - wytłumaczcie mi po co miałyby się zwiększać luzy po rozgrzaniu?
Kolo, moja teoria jest taka, że albo źle ustawiasz zawory, albo słyszysz coś innego a nie zawory, np wtryskiwacze.
Napisz krok po kroku jak te zawory ustawiasz, może się wyjaśni.
#22
Napisano 14:41, 07.04.2012
#23
Napisano 15:46, 07.04.2012
a może źle kręciłeś silnikiem przy ustawianiu zaworów bo w hondach w lewą stronę się kręci.
#24
Napisano 16:53, 07.04.2012
#25
Napisano 18:15, 07.04.2012
#26
Napisano 18:25, 07.04.2012
sie spytał czy cos sie dzieje jezeli nie to jezdzic
no właśnie przestań szukać dziury w całym
Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK
#27
Napisano 18:31, 07.04.2012
#29
Napisano 12:14, 08.04.2012
#30
Napisano 12:47, 09.04.2012
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych