Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VIII

Wymiana żarówek światła mijania (od kierowcy)

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
41 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:12, 23.03.2012

Witam,
czy ktoś się za to zabierał - czy od razu do serwisu. Przypominam, że aby wymienić żarówkę światła mijania od strony kierowcy, trzeba rozbroić nadkole (śruba, spinki - uwaga żeby nie połamać), sic! Chciałem to zrobić, ale to wszystko wydaje się takie delikatne, że zaraz może pęknąć ...


  • 0

#2 gebek

gebek
  • Forumowicz
  • 313 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ELEGANCE
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:44, 23.03.2012

Ja to robie od strony silnika.Trzeba odkrecic obudowe filtra powietrza i podniesc ja do gory.
Uzyskujesz miejsce na wsadzenie reki i wymiane zarowki.U ciebie jest wiekszy akumulator,wiec moze
byc troszke gorzej.
  • 0
Jest Accord...oraz Shadow VT750 Black Spirit

#3 Mekintosh

Mekintosh
  • Forumowicz
  • 166 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:wypasiony golas;)
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:29, 22.07.2012

Generalnie czy to od strony kierowcy czy pasażera, żarówkę od świateł mijania w VIII wymienia się dramatycznie. :k
Dostęp do niej jest fatalny. Trzeba mieć chyba drobne, japońskie dłonie, aby to zrobić w miarę sprawnie.
Za pierwszym razem próbowałem sam i straciłem chyba z godzinę potem pojechałem do ASO, gdzie elektryk męczył się przez nadkole.
Innym razem mechanik robił tak jak pisał gebek od komory silnika.
  • 0

#4 luq4

luq4
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Polandia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:38, 13.08.2012

a tak z ciekawości: ile taka "przyjemność" wymiany kosztuje w ASO? I czy żarówkę kupuje się też u nich, czy lepiej z własną przyjechać?
  • 0

#5 piotrus_pan

piotrus_pan
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:gdy
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:35, 13.08.2012

W instrukcji musisz mieć dokładnie wyjaśnione jak wymienić żarówkę ( dyrektywa UE). Jak nie dasz rady to pojedź do ASO i jak zobaczysz, że uzywaja innych narzędzi niż te dostarczone z samochodem to nie płać za robociznę.
  • 0

#6 stopi

stopi
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Polska Centralna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan CU1
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 17:19, 20.01.2015

Oznajmiam, ze wymiana żarówki świateł mijania w VIII generacji to koszt 40zl w ASO i jakieś 30-40min czasu. Żarówka ta to H1. Wziąłem od razu dodatkową za 20zl na zapas. Zrobilbym to sam, ale sprawa była dosyć pilna. Generalnie w/g instrukcji trzeba odkręcić nadkole, aby ją wyjąć, ale widzę, ze też dałoby radę od strony akumulatora.
  • 0

#7 dekrystof

dekrystof
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:podlaskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:EL
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:40, 22.08.2015

Właśnie wyjąłem żarówkę świateł mijania H1 od strony kierowcy. Jutro zobaczę czy uda sie osadzić nową. Najpierw próbowałem wg instrukcji zdjąć nadkole. Po zdjęciu paru kołków rozporowych uznałem że to robota dla warsztatu. Pomysł z demontażem obudowy filtra był najlepszy. Tylko 2 śruby i odsłania się dekielek od gniazda żarówki. Zarówka na wsówkę. Przy okazji widzę że filtr do wymiany. Problem będzie z osadzeniem tej sprężynki na cokół żarówki bo nic nie widać.Wszystko na czuja:)


  • 0

#8 monkton

monkton
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Irlandia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive Type S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:01, 23.08.2015

Ja ściągnąłęm zderzak i wyjąłem reflektory . Wszystko jest tam na plastikowe "pipsztoki", to co podaje instrukcja może zadziałać jak masz co najmniej 5 przegubów w ręku i samą rękę cienką jak patyk. 


  • 0

#9 Ewenement7

Ewenement7
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • Skąd:Małopolska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:52, 24.08.2015

Monkton - 

 

 

Ja ściągnąłęm zderzak i wyjąłem reflektory . Wszystko jest tam na plastikowe "pipsztoki", to co podaje instrukcja może zadziałać jak masz co najmniej 5 przegubów w ręku i samą rękę cienką jak patyk. 

Dokładnie . 

Ja , podczas powrotu z niemiec , świeżo po zakupie Accorda miałem awarię żarówki H1 od strony kierowcy . Było to za wrocławiem a do domu miałem jeszcze chyba ze 400 km . Godzina  2:00 w nocy :) . Mordowałem się ze zmianą ok 2 godzin . Pomagał mi nawet jeden pracownik z obsługi stacji paliwowej na której parkingu to wymieniałem . Chłopaczyna grzebiąc od strony silnika rozcioł sobie palec do kości . Ja też nie dałem rady tak wymienić . Dałem sonbie siana a gościowi za pomoc kupiłem paczkę fajek :) Wracałem do domu o jednej zarówce . Mgła , ciemno , nic nie widać . Na autostradzie jechałem 80 km/h a jak mgła to 50 :) . Dojechałem tak do domu po czym na zajutrz rano pojechałem do mechanika który wymienił żarózwkę w 20 min odkręcając koło i nadkole :) Koszt 20 zł :)


  • 0

#10 stopi

stopi
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Polska Centralna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan CU1
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 11:31, 25.08.2015

 Wymiana zależy od rodzaju silnika. W dieslu należy zdemontować zderzak. W benzynowym żarówkę od strony kierowcy można wymienić odchylając nadkole. Koło wystarczy skręcić. Jakaś bluzka na długi rękaw, żeby nie poharatać ręki, ew. rękawiczka i można ją sięgnąć. Ja już opanowałem temat i wymiana zajmuje max 30min. Od strony pasażera w benzyniaku dekielek jest łatwo dostępny i widoczny z tyłu lampy.

 

 Trzeba tylko poprawnie wkładać żarówkę oraz dekielek, który chroni tył lampy. Aby włożyć dekielek trzeba go wkładać w tej samej pozycji, w jakiej się zakładało (ma wypustek). Najlepiej zapamiętać jak był ułożony.

 

Ostatnio nie chciałem się brudzić w trasie, więc podjechałem do serwisu, bo był po drodze. Policzyli 20zł, ale parę miesięcy temu policzyli mi chyba 34zł (mówię o koszcie usługi i żarówce) :) Od momentu kiedy auto wjechało na serwis zajęło im to może ok. 15min.


Aha.. No i pamiętajmy, że żarówki najlepiej wymieniać parami, bo w drugim świetle może być przecież żarówka innej firmy i będziemy mieli różne światła :)


  • 0

#11 MrBlue

MrBlue
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:139
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:39, 27.09.2015

W dieslu należy zdemontować zderzak. 

Wybacz, ale w dieslu przez nadkole bez problemu z obu stron. Zanim wymieniłem pierwszą żarówkę trochę mi to zajęło. Killa prób podejścia do tematu i zbieranie informacji - ze dwa, trzy dni.

 

Teraz robię to tak:

Podnoszę auto lewarkiem aby wysunąć koło z nadkola -koło nie musi oderwać się od ziemi i jest ustawione na wprost.

Wykręcam śrubki i demontuję spinki trzymające nadkole tak do 3/4 jego długości, za środek koła

Opuszczam delikatnie nadkole. Otwór jest na tyle duży, że nikt nie powinien mieś problemu włożyć rękę

Po lewej stronie (mam anglika) trzeba jeszcze usunąć plastikową osłonę filtra, która leży na nadkolu - po prostu ją wysunąć

Teraz prosto do wymiany żarówki - zdjąć dekielek, zdjąć przewód, wyjąć żarówkę. Patrząc z tego punktu żarówka jest głęboko w górę i trzeba robić to po omacku.

Potem składamy w odwrotnej kolejności. Zawsze upewniam się, że żarówka świeci zanim zamknę nadkole, aby jeszcze raz go nie odkręcać.

 

Swoją drogą pierwszą żarówkę wymieniałem bo poprzedni właściciel pojechał do warsztatu z wymianą miesiąc wcześniej, ech. Dekielek leżał wewnątrz i przewód się zsunął z żarówki. 

 

Żarówki też sam kupuje, przeważnie Osram, bo mechanik wymieni na jakąś ...  a od żarówki może zależeć czyjeś życie


Użytkownik MrBlue edytował ten post 20:41, 27.09.2015

  • 0

#12 stopi

stopi
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Polska Centralna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan CU1
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 08:46, 28.09.2015

Mam wrażenie też, że warto zainwestować w dobre żarówki. U mnie okres Narvy H1 dobiegł końca. Średnio pali mi się jedna raz na 3 miesiące. Próbowałem kupić Helle ale nie mają w moim mieście. Kupiłem wiec obie Philips i zobaczymy, czy będzie lepiej niż z Narvą.

Użytkownik stopi edytował ten post 08:47, 28.09.2015

  • 0

#13 Ewenement7

Ewenement7
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • Skąd:Małopolska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:30, 06.11.2015

A można taką żarówkę np krzywo wsadzic ? że da się zapią tą metalową spinkę ale strumień światła będzie zły ?


  • 0

#14 stopi

stopi
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Polska Centralna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan CU1
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 19:26, 06.11.2015

Żarówka H1 ma ścięta podstawę w jedną stronę. Po prostu trzeba ją wsadzić w tej samej pozycji co ta, która tam była. O ile dobrze pamiętam ścięcie skierowane jest ku górze a nie w dół
  • 0

#15 Ewenement7

Ewenement7
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • Skąd:Małopolska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:02, 06.11.2015

Właśnie nie pamiętam za bardzo jak ją tam zamontowałem , bo słabo a raczej wcale nie widac :) Nic ,trza bedzie rozgrzebac to jeszce raz . 

Jest gdzieś jakieś zdjęcie z prawidłowym ustawieniem/osadzeniem żarówki ?


Użytkownik Ewenement7 edytował ten post 20:02, 06.11.2015

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq