Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

podwozie - zabezpieczenie


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 cieniu_

cieniu_
  • Forumowicz
  • 41 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:59, 26.08.2008

Niedawno zaglądałem pod spód mojego Accorda i powiem szczerze, że nim zima nastanie chciałbym ją prawidłowo zabezpieczyć. Tragicznie nie jest jak na te latka co posiada, ale widać, że niebawem będzie pełnoletnia. Mam do Was pytanie, czy sami zabezpieczacie swoje Hondy przed zimą i jeżeli ktoś z Was tak to w jaki sposób i jakimi środkami. Byłbym wdzięczny za info :mrgreen:

#2 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:36, 27.08.2008

no wic kolego jeszcze przed urlopem zdarze odpowiedziec :-) jesli chcesz to zrobic raz a dobrze to: cale nadwozie trzeba dokladnie oczyscic, nalepiej karherem jakims z kanalu. Miejsca w ktorych wdala sie juz korozja starannie oczysc i zabezpiecz epoxydowym srodkiem korozyjnym. Epoxyd dlatego ze jest trwaly i tworzy powloke na ktora mozesz nalozyc konserwacje i nic sie bedzie odpadalo. Polecam srodek R-stop firmy app- koszt kolo 15 zl. Nastepnie cale podwozie oraz nadkola wypryskaj woskowym środkiem do zabezpieczania podwozi. Jest to jeszcze malo praktykowane ale szczerze polecam- bije bitumiczne srodki na głowe. Zalety: odpiera wode, jest przezroczysty wiec bedziesz widzial co sie dzieje pos spodem, nikt nie zarzuci ze auto jest jakies kombinowane i zapryskane jakims mazidlem, jest odporny na temperature. Koszt litrowego w granicach 20-25 zl za 1 litr. Na podwozie bedziesz potrzebowal max 3 szt. Dodatkowo w drzwi, progi pod blotniki wpryskaj srodek do zabezpieczania profili zamknietych- moze to tez byc z app F-400. koszt kolo 20 zl. Na chemie do konserwacji wydasz kolo 150-200 zl. Jesli bedziesz chcial moge Ci wyslac po 15 wrzesnia srodki do konserwacji lub wybierz sie do jakiegos sklepu zaopatrujacego lakiernie samochodowe.

#3 cieniu_

cieniu_
  • Forumowicz
  • 41 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:58, 27.08.2008

No fajnie, dzięki wielkie za odp. 15 września powinienem już być po wypłacie i jeżeli mi $ starczy bo mnie czeka wykupienie OC właśnie we wrześniu to się odezwę na priv, głównie by mnie interesowały środki do podwozia, progów i drzwi jak pisałeś. Dzięki raz jeszcze i udanego urlopu życzę. :-D

#4 ufok

ufok
  • Forumowicz
  • 11 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:01, 24.07.2009

Jako, że zamierzam zabrać się do konserwacji podwozia w mojej ACCO VI, mam kilka pytań do naszego experta w tych sprawach Tomi'ego :ok :

Jak oceniasz produkty firmy FERTAN?
Są one droższe od APP,BOLL i powstaje pytanie czy warto w nie inwestować.

Chciałbym zrobić poniższe rzeczy: (proszę zerknij czy to ma sens)

1. w dwóch miejscach na podwoziu mam uszczerbek masy zabezpieczającej (prawdopodobnie najechanie na kamień lub krawężnik :k )
Dołączona grafikaDołączona grafika
- użycie ODRDZEWIACZa FERTAN
- APP R-Stop
- farba antykorozyjna
- naniesienie w tych miejscach masy uszczelniającej np. APP U 210 2 in 1 na wzór oryginalnej
- FERTAN - UBS 220 UNDERBODY WAX


2. powierzchowna korozja na tylnym pasie (pod zderzakiem)
Dołączona grafika

- użycie ODRDZEWIACZa FERTAN
- APP R-Stop
- farba antykorozyjna
- FERTAN - UBS 220 UNDERBODY WAX

3. ogólna konserwacja
[i] - podwozie
- FERTAN - UBS 220 UNDERBODY WAX
- profile zamknięte
- FERTAN HT CAVITY WAX


jedyne miejsce gdzie znalazłem produkty firmy FERTAN to http://www.sklep4x4.pl/
opis : http://www.offroad.pl/fertan.html

Dzięki za wszelkie info

Pozdro
Ufok

#5 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:12, 24.07.2009

O firmie Fertan niestety nie słyszałem i nie miałem stycznośći... być może firma nie działa na naszym rynku i produkty są sprowadzane przez jakiegoś niewielkiego importera, lub produktów nie ma w "naszym" rejonie kraju. Raczej bym stawiał na to, że jakiś niewielki importer się tym zajmuje (stad cena) a produkty są jakościowo zbliżone do innych firm. Choć już nie jednoktrotnie się przekonałem iż cena nie oznacza wcale dobrej jakości.
Napisze Ci kilka produktów, które są już sprawdzone a cena jest naprawdę przystępna.

1. Trzeba na pewno zacząć od dokładnego umycia podwozia, zeskrobania luźnego materiału. Do umycia polecam środek firmy Karcher RM 806 ASF+ myjka ciśnieniowa. Środek dosłownie rozpuszcza brud, oraz daje rade z olejem . Koszt litra to 21zł i rozcieńcza się go 1:3.
W "ubytkach" jak najbardziej możesz użyć U210 z APP, z tym że jest to środek do nanoszenia pistoletem i trzeba liczyć się z tym że nie nałożysz go punktowo. Jeśli są to niewielkie ubytki kup "Masę uszczelniającą na pędzel" lub masę uszczelniającą na wyciskacz silikonowy i uzypełnij tylko te miejsca.
Miejsca skorodowane, lub tam gdzie goła blacha wystarczy jak zasmarujesz R-Stop. Jest to środek przeznaczony bezpośrenio na rdzę więc nie musisz stosować żadnego odrdzewiacza. Zbędna jest też farba antykorozyjna bo R-stop jest środkiem antykorozyjnym oraz konserwacja sama z siebie jest antykorozyjna. Nie potrzebne koszta, a nic nie polepszą- wystarczy R-Stop.
Całe podwozie zrób woskową masą do zabezpieczania podwozia. Z APP W100 jest naprawde dobrym środkiem.
Na podwozie możesz też użyć np. środka kauczukowego UBS Najlepszy moim zdaniem firmy carsystem. Środek oprócz właściwości antykorozyjnych, zabezpieczających posiada właściwości wygłuszające oraz jest dodatkowo wzmocniony drobinami włókien- jest zdecydowanie trwalszy od woskowych zabezpieczeń np na jakieś otarcia. Z tym, że jest czarny. Ale nie kojarz go ze środkami takimi jak kiedyś "bitex"- jest to całkiem co innego.
2. Tylni pas oczyść dokładnie i też bez żadnych odrdzewiaczy i farb antykorozyjnych- tylko R-Stop. Ewentualnie zamiast odrdzewiacza i farby antykorozyjnej kup podkład epoxydowy i tym zrób cały tylni pas. Epoxydowy podkład jest to co orginalnie jest na tym pasie oraz na wszystkich blachach w aucie- z tym że orginalnie użyte jest to w minimalnej ilości :-) i na to albo ten środek woskowy, albo czarny UBS.
3. Ogólnie na całość APP W 100, lub UBS kauczukowy. Swoją Hanię osobiście bym zrobił tym woskowym, jedynie w tylnie nadkola z racji na to że są "gołe" w VI gen radziłbym zrobić tym kauczukowym UBS-em.
We wszystkie otwory jakies uda Ci się zlokalizować wpryskaj coś do zabezpieczenia profili zamkniętych polecam APP F400 ale przezroczysty, lub bolla ale biały- lepiej oblepiają od tradycyjnego bursztynowego.
To chyba wszystko? Jeśli jakieś niejasności- śmiało :-)

[ Dodano: 2009-07-24, 19:14 ]
Widzę fotki :-)
na te ubytki śmiało kup masę uszczelniającą na pędzel. Jeśli APP to Seal 10 się nazywa :-)

#6 tmc

tmc
  • Forumowicz
  • 633 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:00, 12.03.2010

PW poszło, ale tak na marginesie.
Uzywal ktos środków firmy Motip? np. takiego http://www.allegro.p...00ml_motip.html
Warto cos takiego uzyć, czy lepiej nie brudzić autka.
Moja Hańcza http://www.accordklu...p=106949#106949
=== ZAPRASZAM PO PORTFEL, TOREBECZKE ===
http://allegro.pl/Sh...Show?id=1600961

#7 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:09, 12.03.2010

Uzywal ktos środków firmy Motip? np. takiego http://www.allegro.p...00ml_motip.html
Warto cos takiego uzyć, czy lepiej nie brudzić autka.

Jeśli chcesz poprawić oryginalną konserwację, czyli tylko mały ubytek tutaj, mały tam to nie ma problemu. W 500ml. sprayu jest tak naprawdę ok 100g środka- reszta to gazy i rozcieńczalniki co by to się jakoś wydostało z tej puszki. Jeśli chcesz tym konserwować całe podwozie to myślę, że 6 sztuk powinno Ci starczyć, jeśli dochodzą nadkola to co najmniej jeszcze dolicz ze 2. No i warstwa z takiego spraya to jest tylko "dla oka'.
Jeśli masz kupić załóżmy 6 takich spray'ów za 17,50 to lepiej kupić dwa litrowe na pistolet za 18 i do tego pistolet za 30. Wyjdzie taniej, lepiej i szybciej- pod warunkiem, że masz skąd pożyczyć kompresor.
Jeśli chcesz kupić środek konserwujący motipa, to powiem Ci że jest słabej jakości. Poszukaj lepiej APP lub BOLL.

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:54, 03.04.2010

Ja mam pytanie jak sie uporac z rdza pod uszczelkami w przednich jak zauwazylem to problem accorda VI generacji mozna zdjac te uszczelki bezinwazyjnie i oczyscic?

#9 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:09, 03.04.2010

Polecam:
http://moto.allegro....dzel_250ml.html
miałem mały odprysk pod maską,gdzie uwidocznił się mały rdzawy nalot.Delikatnie oczyściłem i nałożyłem jedna,a po jakimś czasie drugą warstwę tego środka i już od miesiąca jest ok,żadnych objawów.Nałożyłem na to zaprawkę i przestałem się martwić :ok
Ps.preparat z polecenia Tomiego-dzięki.

#10 tmc

tmc
  • Forumowicz
  • 633 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:36, 03.04.2010

Ja mam pytanie jak sie uporac z rdza pod uszczelkami w przednich jak zauwazylem to problem accorda VI generacji mozna zdjac te uszczelki bezinwazyjnie i oczyscic?


Ja sciągołem kawałek, nie całą bo korozja jest tylko na narożnikach przednim i tylnym, jest problem z takimi dziwnymi zatrzaskami od uszczelek, trudno pózniej włożwyć. Pomalowałem lakierem mzaprawkowym by honda.
Moja Hańcza http://www.accordklu...p=106949#106949
=== ZAPRASZAM PO PORTFEL, TOREBECZKE ===
http://allegro.pl/Sh...Show?id=1600961

#11 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:57, 03.04.2010

Ja sciągołem kawałek, nie całą bo korozja jest tylko na narożnikach przednim i tylnym, jest problem z takimi dziwnymi zatrzaskami od uszczelek, trudno pózniej włożwyć. Pomalowałem lakierem mzaprawkowym by honda.

Jeśli Ci znów się coś pojawi obsmaruj r-stopem, który u mnie zakupiłeś a na to zaprawkę :-) Będzie spokój na dłuższy czas.

#12 lukasz.crw

lukasz.crw
  • Forumowicz
  • 305 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:51, 27.01.2011

Mam pytanie: miałem wstawiane reperaturki w swoim Accordzie CE8 i widzę, że w trakcie tej zimy pojawiły się purchelki. Czym to zrobić??
Ja myślę tak:
-wyczyścić
-położyć 2-3 warstwy R-stopa
-na to jakiś podkład epoxydowy
I teraz mam dylemat:
na części widoczne:
-2-3 warstwy farby do zaprawek, a potem klar
a na części nie widoczne, czyli blacha od wewnątrz, co najlepiej położyć?? Najlepiej, żeby chroniło dobrze przed uderzeniami, bo nie mam tych plastikowych osłon (chociaż nie wiem, czy one w CE8 były montowane, bo widziałem takowe tylko na CC7)
Z góry dziękuje za odpowiedzi i poprawienie mnie jeśli myle się co do postępowania.

#13 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:59, 27.01.2011

http://japancars.ru/...=B__4211&s=0.45

tu masz to co powinieneś mieć



a kiedy miałeś te reperaturki kiedy robione?
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#14 lukasz.crw

lukasz.crw
  • Forumowicz
  • 305 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:02, 27.01.2011

Hmm jak tak patrze to chyba elementu oznaczonego jako 3 tylko nie mam. Reperaturki nie wiem kiedy były dokładnie robione, robił je poprzedni właściciel.

Chcę to ogarnąć, bo myślałem oddać moją Hondzinkę do malowania na wakacje.

#15 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:01, 27.01.2011

Oczyścić, położyć ze dwie warstwy R-stopa. Epoxyd będzie bardzo dobrym rozwiązaniem, jeśli chcesz to robić sprayem to jest także z APP grunt reaktywny "Haftgrund".
Od wewnątrz zapsikaj środkiem do konserwacji podwozi- polecam z firmy carsystem bo jest dodatkowo wzmacniany mielonymi włóknami szklanymi.




IPB Skin By Virteq