Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Słabe opony, czy co? ;[


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#16 Bażant

Bażant
  • Klubowicz
  • 460 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:39, 24.03.2012

Panowie, trzymajcie mnie bo się chyba wścieknę :evil: Od czasu zrobienia ostatniej geometrii tj. poniedziałku nie jeździłem autem. Dopiero wczoraj wsiadłem i normalnie szok. Zrobiło się cieplej więc asfalt trochę cieplejszy, jadę sobie jadę, a oponiska zaczynają piszczeć przy normalnej jeździe po prostej nie mówiąc o zakrętach na których kontrola trakcji się włączała o.O
Z racji, że nowe opony będą dopiero w poniedziałek pojechałem na reklamacje do mojego mech od zbieżności.
Wjechałem, coś tam jeszcze lekko zmienił no i koła na prostej przestały piszczeć, ale za to pojawił się inny problem.
Jadąc normalnie prosto w momencie rozpoczęcia normalnego hamowania kierownica skręca się w prawo, nie ściąga samochodem tylko sama kierownica, gdy ją przytrzymuje w prostej pozycji to przy hamowaniu ściągnęło by mnie w lewo.
Po puszczeniu hamulca kierownica nie wraca na prostą tylko dalej jest przekrzywiona w prawo, dopiero po kilku zakrętach znowu się ustawia prosto ;[ Co to może być?
  • 0

#17 grzybus82

grzybus82
  • Forumowicz
  • 126 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:57, 24.03.2012

kolega,poczekaj z jakimikolwiek naprawami i ustawieniami aż ci dotrą nowe opony...niech w tym momęcie ci mechanicy nie tykają twojego wozu..będzie zdrowszy..zamontujesz nowe oponki,wyważone i sprawdzisz jaki komfort,dopiero po tym fakcie można coś ingerować w układ kierowniczy czy zawieszenie.
  • 0

#18 Bażant

Bażant
  • Klubowicz
  • 460 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:22, 24.03.2012

Czytałem na innych forach, że ludzie mieli podobne problemy jak mieli górny wahacz w nie najlepszej kondycji, ale ja byłem w tamtym miesiącu u diagnosty i nic nie niepokojącego nie widział. Zresztą nie ma cudów, w 5 minut wahacz się raczej nie popsuł, bo przed wjazdem na sprawdzenie zbieżności (reklamacje) nic takiego się nie działo ;/
  • 0

#19 grzybus82

grzybus82
  • Forumowicz
  • 126 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:27, 24.03.2012

i widzisz,sam odpowiedziałeś sobie...załóż nowe oponki i daj znać.
  • 0

#20 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:42, 24.03.2012

Jadąc normalnie prosto w momencie rozpoczęcia normalnego hamowania kierownica skręca się w prawo, nie ściąga samochodem


masz opony tej samej wielkości na jednej osi?
  • 0
AK

#21 Bażant

Bażant
  • Klubowicz
  • 460 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 00:43, 25.03.2012

oczywiście, że tak ;]
  • 0

#22 Roman Czyżak

Roman Czyżak
  • Forumowicz
  • 74 postów
  • Skąd:Nakło nad Notecią
  • Silnik:2,0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:56, 25.03.2012

Po prostu te opony dotarły się do ustawień zbieżności przed wymianą wahaczy.
Tak to jest z używanymi oponami, zostaje w nich geometria poprzedniego auta.
Pojeździsz, dotrą się, no ale ostrożnie.
R.
  • 0

#23 Bażant

Bażant
  • Klubowicz
  • 460 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 07:33, 25.03.2012

Tylko że nie były wymieniane całe, zakładane były tyko sworznie i tuleje. poprzedni właściciel na nich jeździł dodatkowo na zimowych nic się nie działo.
  • 0

#24 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:45, 25.03.2012

na zimowych nic się nie działo


to tylko potwierdza, żeby niczego nie regulować w zawieszeniu

załóż zimówki i jeździj aż do zakupu dobrych opon

zresztą jak już regulowałeś zawieszenie pod zepsute opony, to pewnie będziesz musiał poprawić pod dobre

a poprzedniemu właścicielowi widocznie nie przeszkadzało takie zachowywanie się tych opon

poza tym czemu tak bardzo chcesz jeździć na oponach starszych niż 10 lat?
  • 0
AK

#25 Bażant

Bażant
  • Klubowicz
  • 460 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:16, 25.03.2012

W żadnym wypadku nie chce ;] Po prostu takie były w gratisie z autem, a auto przy zakupie było na zimowych.
Nowe opony przyjadą jutro, tylko ja po prostu jestem bardzo niecierpliwy i bardzo nie lubię jak coś nie działa jak trzeba ;]

[ Dodano: 2012-03-27, 18:54 ]
Dzisiaj założyłem nowe opony no i szarpanie kierownicą ustało, ogólnie jeździ się ok, ale niestety na ostrych zakrętach (najczęściej w lewo) załącza się VSA, no i przy hamowaniu nadal kierownica skręca mi w prawo. Po wymianie byłem u mechanika, żeby zobaczył zbieżność, no i od ostatniego ustawienia nic się nie zmieniło. ;[
  • 0

#26 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:37, 27.03.2012

no i przy hamowaniu nadal kierownica skręca mi w prawo


jeśli nie hamujesz w koleinach albo na pochylonej drodze, tylko na równej, i tak się dzieje,
to sprawdź (na maszynie) siłę hamowania dla obu przednich kół - czy jest jednakowa, czy bardziej hamuje prawe koło
jeśli jest jednakowa, to musi być coś w zawieszeniu
  • 0
AK

#27 Bażant

Bażant
  • Klubowicz
  • 460 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:39, 28.03.2012

Dzisiaj pojechałem na szarpaki i stwierdzono, że są luzy na tulejach przednich wahacza dolnego przedniego, a największy z lewej strony ( gołym okiem widać pękniętą gumę). Najgorsze jest to, że były one wymieniane na początku tego roku o.O, ale były to jakieś tanie z Intercarsa. Zamówiłem dzisiaj dwie nowe tuleje w ASO, może będą lepszej jakości.
Czy ten luz może mieć wpływ na to skręcanie kierownicy podczas hamowania? Zamówiłem też nowe klocki na przód bo stare są bardzo słabe.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq