Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Słabe opony, czy co? ;[


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bażant

Bażant
  • Klubowicz
  • 460 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:52, 19.03.2012

Witam. Po wymianie opon na letnie pojawił się problem. Zimą były wyjmowane wahacze i po założeniu ustawiana zbieżność.
No i niby wszystko o.k jednak jakoś dziwnie się jeździło. W tamtym tygodniu założyłem letnie ( poprzedni właściciel dał je w zestawie), nigdy wcześniej na nich nie jeździłem. Po założeniu nie mogłem utrzymać kierownicy w ręku a na dziurach po prostu mi ją wyrywało. Pojechałem dziś do sprawdzonego mechanika na zbieżność i stwierdził, że jest zła i ustawił prawidłowo.
Poprawiło się( chociaż nie wyrywa kierownicy), ale i tak jest coś nie halo. Na nierównej drodze też szarpie kierownicą i co najlepsze przy ostrzejszych zakrętach załącza się kontrola trakcji :sl Opony niby mają bieżnik, ale są leciwe i guma po bokach miejscami już pęka. Czy jest możliwość, że po prostu opona jest poddarta przez złą zbieżność i dodatkowo guma straciła właściwości i dlatego tak słabo się trzyma drogi? Dodam też że opony robią się bardzo ciepłe. Nie wiem, czy ryzykować i kupować dwie nowe na przód ;/
  • 0

#2 bikuss

bikuss
  • Forumowicz
  • 55 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:38, 19.03.2012

jakie to opony jaki DOT + data produkcji. a masz możliwosc wrzucenia fotki bieżnika, bo może być tak ze opony sa krzywo starte, albo poprostu stare i przez to tak sie zachowuja.
  • 0
www.poTURBOwani.pl - zapraszam!!! dla Forumowiczów Gratisy.

#3 Bażant

Bażant
  • Klubowicz
  • 460 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:00, 19.03.2012

Opony to Pirelli P6000 z początku 2005r. Bieżnik niby jest, wieczorem wrzucę fotki do oceny.
  • 0

#4 Kondzio

Kondzio
  • Forumowicz
  • 514 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:23, 19.03.2012

a jaki rozmar opon?
  • 0

#5 Bażant

Bażant
  • Klubowicz
  • 460 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:10, 19.03.2012

OEM 205/55 16 Podsyłam fotki na picasa, sorry ale lepiej się nie dało zrobić zdjęć na szybkiego.
Dodatkowo dokładnie popatrzyłem i okazało się, że przód to 2004 i 2005 a tył 2001 i 2002, czyli każda z innej parafii ;]
Chyba będę się się zbierał do zakupu narazie dwóch nówek na przód.
Link do zdjęć
  • 0

#6 Brodziu

Brodziu
  • Forumowicz
  • 1477 postów
  • Skąd:Gliwice/Manchester
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:38, 19.03.2012

ja bym obstawial geometrie, fakt ze opony sie troche grzeja przy normalnej jezdzie, wiec zalezy jak bardzo sa cieple, czy mi sie zdaje czy opona jest bardziej zuzyta od wewn? ja bym podjechal na porzadna zbiznosc komouterowa i wzial wydruk.
  • 0

Moj Tourer

Tuned by Cinsoft


#7 Bażant

Bażant
  • Klubowicz
  • 460 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:41, 19.03.2012

Dzisiaj byłem na geometrii u faceta który robi to od 25 lat i w każdym innym samochodzie z mojego domostwa zawsze ustawiał geometrie i nie było problemów, więc geometria raczej jest ok. Nie wiem jaka jest historia tych opon, ale niestety swoje lata już mają.
  • 0

#8 Kondzio

Kondzio
  • Forumowicz
  • 514 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:34, 19.03.2012

najpierw wywal te z tylu bo ich data przydatnosci juz dawno zniknela :) te z przodu wrzuc na tyl jesli sie nadaja to ten sezon moze oblatasz. Masz duza szanse ze to opony. A zmianialec cale kola czy opony na te same felgi? bo moze jeszcze felgi moga byc krzywe?
  • 0

#9 Bażant

Bażant
  • Klubowicz
  • 460 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:53, 19.03.2012

Tak też właśnie planuje ;] Felgi są proste i opony dobrze wyważone, bo mam kumpla na wulkanizacji i robi to pod moim okiem.
Chyba pozostaje rozglądać się za oponami.
  • 0

#10 Godar

Godar
  • Forumowicz
  • 543 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 01:26, 20.03.2012

Ja bym te opony wywalił na szrot , zanim zrobi się jakiś większy problem. Czy są dobre ? Prosta sprawa - zarzuć jeszcze raz na felgi zimówki i jeśli okaże się że jest wszystko ok to znaczy że opony do niczego się nie nadają. Te stare wyrzuć , a od razu kup nowe ...
Ja bym nie ryzykował jeżdzic na takich oponach , zwłaszcza przy większych prędkościach...
  • 0
Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma ...

#11 bikuss

bikuss
  • Forumowicz
  • 55 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:29, 20.03.2012

powiem jedno... ja Wy radzicie koledze żeby jeździł na 12 letniej gumie to gratuluje rozumu i rozsądku... :k Opona max 7-8 lat od produkcji i do kosza żeby nie wiem co to było czy pirelli czy goodyear... opona po 7-8 latach traci swoje właściwości, staje się twarda, pęka, traci plastykę, nie ukłąda się jak powinna...


Kolego. Kup sobie nowe oponki, jak chcesz to napisz mi PW to Ci dam jakąś sensowną ofertę na oponki w Twoim rozmiarze, jak nie masz za duzo kasy to kup używki ale nie 12 letnie!!!!!!! :k
  • 0
www.poTURBOwani.pl - zapraszam!!! dla Forumowiczów Gratisy.

#12 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:53, 20.03.2012

Pirelli P6000... Made in Turkey? Kiedyś miałem takie - zerowa przyczepność na mokrym po kilku latach użytkowania. Strach było na tym jeździć podczas deszczu - jak na Dębicach Passio... Opony dla samobójców... Takie moje zdanie...
  • 0
AK

#13 Hayden18

Hayden18
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Łosice\Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:23, 20.03.2012

Dokładnie tak jak kolega wyżej powiedział-te Pirelki to podobno masakra,słyszałem same "złe" wypowiedzi na ich temat a do tego wiek gumy i masz już rozwiązanie swojego problemu.
  • 0

#14 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 08:35, 21.03.2012

j nie tylko słyszałem ale i na nich jeździłem ... jak widzę gdzieś P6000 to mnie bierze na wymioty... kiepskie opony, ciągają na wyżłobieniach asfaltu, bardzo nie przewidywalne w deszczu i do tego ich wiek- z autem masz gucio pewnie wszystko ale te opony psują wszystko - wymieniaj nawet na używki świeższe i od razu wszystkie 4
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#15 grzybus82

grzybus82
  • Forumowicz
  • 126 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:42, 21.03.2012

Witam. Po wymianie opon na letnie pojawił się problem. Zimą były wyjmowane wahacze i po założeniu ustawiana zbieżność.
No i niby wszystko o.k jednak jakoś dziwnie się jeździło. W tamtym tygodniu założyłem letnie ( poprzedni właściciel dał je w zestawie), nigdy wcześniej na nich nie jeździłem. Po założeniu nie mogłem utrzymać kierownicy w ręku a na dziurach po prostu mi ją wyrywało. Pojechałem dziś do sprawdzonego mechanika na zbieżność i stwierdził, że jest zła i ustawił prawidłowo.
Poprawiło się( chociaż nie wyrywa kierownicy), ale i tak jest coś nie halo. Na nierównej drodze też szarpie kierownicą i co najlepsze przy ostrzejszych zakrętach załącza się kontrola trakcji :sl Opony niby mają bieżnik, ale są leciwe i guma po bokach miejscami już pęka. Czy jest możliwość, że po prostu opona jest poddarta przez złą zbieżność i dodatkowo guma straciła właściwości i dlatego tak słabo się trzyma drogi? Dodam też że opony robią się bardzo ciepłe. Nie wiem, czy ryzykować i kupować dwie nowe na przód ;/


również miałem nie przyjemność w poprzednim accordzie VI gen odziedziczyć te opony - jednym słowem masakra ściągały i waliły kierownicą - po ich wymianie ulga........przez duże U...wymieniaj je chłopie jak najszybciej..po za tym ten rok produkcji to przerażenie..w tym temacie ja wymieniam na nowe max co 3 lata bo im dalej mimo dobrego bieżnika niestety robią się twarde i mniej elastyczne min np na dołach..
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq