Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Nierówna praca silnika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
47 odpowiedzi w tym temacie

#1 domino.pl

domino.pl
  • Forumowicz
  • 278 postów
  • Skąd:Kolwiek
  • Silnik:1,8
  • Wersja:AUDI TT 8n
  • KM:260
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:blaszane
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 15:15, 15.03.2012

Wystąpił problem. Silnik 2.0 benz. Z dnia na dzień... Silnik zaczął pracować nierówno. Na wolnych obrotach lekko silnik parkocze , drży zauważalnie mocniej niż normalnie. Przy wciśnięciu energicznie pedału gazu, wchodzi na obroty wolniej niz zawsze, przy tym parkocze...przerywa, nie wiem jak to nazwać... przy energicznym ruszaniu zauważalny spadek mocy, silnik pracuje jak na 3 cylindrach. przy tym parkocze.

kiedys w innym aucie miałem podobną sytuacje , a wina tkwiła w zapłonie. i chyba przebiciu na module/cewce zapłonowej.

tutaj nie mam pewności, tak jak by słychać klekotanie zaworów. takie cykanie. Chyba nie było tego wcześniej

W karcie gwarancyjnej nie ma wzmianki czy kiedykolwiek były regulowane zawory.

Czy zacząć od tego?

Ale przede wszystkim po zgaszeniu silnika i odpaleniu nad zegarami zapala się pomarańczowa lampka silnika, nie gaśnie i mryga w czasie jazdy. Czy na tej podstawie można wnioskować ze to nie zawory?

zaraz po pierwszym odpaleniu i zauważeniu usterki w kabinie , gdzieś w okolicy dźwigni ręcznego, czy gałki zmiany biegów było słychać takie specyficzne rytmiczne cykanie, jak by przeskok iskry :roll: ale to ustało i juz się nie pojawia.

http://www.youtube.com/watch?v=hH3eQWmACj0
  • 0

**************************************************
 


#2 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 16:08, 15.03.2012

Ale przede wszystkim po zgaszeniu silnika i odpaleniu nad zegarami zapala się pomarańczowa lampka silnika, nie gaśnie i mryga w czasie jazdy.


diagnostyka, odczytac błąd i moze wszystko sie wyjaśni
  • 0

#3 domino.pl

domino.pl
  • Forumowicz
  • 278 postów
  • Skąd:Kolwiek
  • Silnik:1,8
  • Wersja:AUDI TT 8n
  • KM:260
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:blaszane
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 16:15, 15.03.2012

dzwoniłem do jednego speca od diagnostyki. Dziś podjadę , 50 zł sprawdzenie. Czy jak się okaże coś , to kasować błąd?
  • 0

**************************************************
 


#4 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 16:17, 15.03.2012

bład wskaże ewentualna przyczynę - kasowanie nic nie pomoze bez usuniecia przyczyny - sprawdzisz, zobaczysz - bedziesz sie zastanawiał co z tym dlaej robić.
Teraz to tylko gdybanie
  • 0

#5 domino.pl

domino.pl
  • Forumowicz
  • 278 postów
  • Skąd:Kolwiek
  • Silnik:1,8
  • Wersja:AUDI TT 8n
  • KM:260
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:blaszane
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:32, 15.03.2012

Byłem u speca, miał urządzenie wielkości małego laptop a o nazwie "maxi cośtam"... sprawdził chyba wszystko, znalazło tylko błędy:

(73-1) P0303
(71-1) P0301
(75-4) P0300

oraz

B1005
B1158
B1177

Więcej błędów nie było...

Usunął błędy.

łampka check_engine zgasła, ale zapaliła się ponownie, tylko że gdy auto pracuje na wolnych obrotach to lampka chyba gaśnie...

[ Dodano: 2012-03-15, 18:34 ]
P0300 "Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach" co to znaczy?
  • 0

**************************************************
 


#6 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 18:58, 15.03.2012

chodzi jak diesel... dziwne zachowanie i ta mrygająca lampa
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#7 domino.pl

domino.pl
  • Forumowicz
  • 278 postów
  • Skąd:Kolwiek
  • Silnik:1,8
  • Wersja:AUDI TT 8n
  • KM:260
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:blaszane
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:40, 16.03.2012

P0300 "Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach" co to znaczy?
  • 0

**************************************************
 


#8 valdi

valdi
  • Forumowicz
  • 357 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG 9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:06, 16.03.2012

domino.pl, skoro wypadają Ci zapłony, to zacznij od ustawienia zaworów. Niedawno przerobiłem to w swoim aucie.
  • 0

Wszystkich Tu Obecnych POZDRAWIAM  :-)


#9 domino.pl

domino.pl
  • Forumowicz
  • 278 postów
  • Skąd:Kolwiek
  • Silnik:1,8
  • Wersja:AUDI TT 8n
  • KM:260
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:blaszane
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:58, 16.03.2012

skoro wypadają Ci zapłony

nie rozumiem dlaczego wyskakuje taki błąd, jaki to ma związek z zapłonem ? czy jest jakis czujnik który wyczuwa jakieś zmiany i informuje o takim błędzie?
od kilku ostatnich dni , auto mnie kopie! :-D tzn przy wysiadaniu przeskakuje iskra jak dotknę drzwi... może jakieś przebicie w zapłonie? :roll:
  • 0

**************************************************
 


#10 soul87

soul87
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Lublin/Łęczna
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:26, 16.03.2012

wypadanie zaplonow to wlasnie ta nierowna praca silnika, co ktorens raz na ktoryms cylindrze nie dochodzi do spalenia mieszanki i silnik chodzi nie rowno, ECU sygnalizuje to bledem wypadania zaplonow . a ECU mierzy to na podstawie pomiaru przyspieszenia sygnalu na walku rozrzadu pomiedzy poszczegolnymi zaplonami na cylindrze, jezeli silnik sie kreci i chodzi rowno a w pewnym momencie nie dojdzie do zaplonu mieszanki do wal korbowy na ulamek sekundy zwolni i ecu to wykrywa ze nastepny zaplon nastąpi kapke pozniej :P skomplikowana dokladna elektronikaa :P
  • 0

#11 domino.pl

domino.pl
  • Forumowicz
  • 278 postów
  • Skąd:Kolwiek
  • Silnik:1,8
  • Wersja:AUDI TT 8n
  • KM:260
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:blaszane
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 14:35, 16.03.2012

OK, tylko wyglada na to że że cały czas jest zły zapłon. czy to bieg jałowy, czy wysokie obroty, czy wolna czy szybka jazda... nie ma różnicy. cały czas silnik pracuje jak by na 3 cylindrach...

dziś założę nowe świece.

Gumy które nachodzą na świece, czyli od cewki/modułu są takie żółte, jak by odbarwione, jak by stare a moduły firmy TEC.
  • 0

**************************************************
 


#12 soul87

soul87
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Lublin/Łęczna
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:46, 16.03.2012

skoro nie ma zaplonu na koryms garze to albo uklad WN albo zawory albo cos z paliem, innych opcji nie ma.
  • 0

#13 domino.pl

domino.pl
  • Forumowicz
  • 278 postów
  • Skąd:Kolwiek
  • Silnik:1,8
  • Wersja:AUDI TT 8n
  • KM:260
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:blaszane
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 14:53, 16.03.2012

skoro nie ma zaplonu na koryms garze

hmmm... a skąd wiadomo że nie ma zapłonu? może jest ale jakiś lipny? w starszym aucie gdy miałem przebicie na przewodach WN działy sie podobne szopki... lub gdy cos zawilgotniało , więc dziwi mnie że to może byc wina zaworów.

Może macie rację. Taki przeciętny mechanik poradzi sobie z ustawieniem zaworów w tym aucie? :-D
  • 0

**************************************************
 


#14 jacys

jacys
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:15, 16.03.2012

W VII genie niema przewodow WN, jezeli juz to ktoras cewka szwankuje ale mysle ze inny blad by wywalilo. Ja bym ustawil zawory, chociazby profilaktycznie jezeli nie wiesz kiedy byly regolowane.
  • 0
Była 1.8 iS Jest K24

#15 valdi

valdi
  • Forumowicz
  • 357 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG 9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:46, 17.03.2012

domino.pl, masz pięknie opisane przez soul87, skąd bierze się wypadanie zapłonów. Proponuję Ci kolejny raz, zajrzyj do zaworów. Nawet jeśli sam nie umiesz tego zrobić, to nie powinieneś stracić w warsztacie więcej niż sto złotych. No i o świecach też nie zapomnij ;-)
  • 0

Wszystkich Tu Obecnych POZDRAWIAM  :-)





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq