Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Kolejne LPG ;)


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:47, 16.04.2009

Czesc,

nie opisze tu nic nowego... check engine, w hondzie mowia ze blad zbyt ubogiej mieszanki, poza tym auto gorzej jedzie niz na benzynie... vtec to tylko marzenie.. gdzie okolo Bydgoszczy sa ludki ktore to wyreguluja? ... okolo czyli Poznan, Gdynia itp ;)

PS. bo nei chce zakladac tematu po to tylko.. ojciec zrobil mi spinola w gniazdku zapalniczki po wizycie w hondzie zostawili cos tam i nei ma zasilanai w gniazdku oraz przy radiu, po prostu nie włącza się.. gdzie jest bezpiecznik, albo cos innego bo bezpieczniki wygladaja na dobre ... PS w PS. mam francuska instrukcje wiec help ;)

Pozdrawiam

#2 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:13, 17.04.2009

... check engine, w hondzie mowia ze blad zbyt ubogiej mieszanki, poza tym auto gorzej jedzie niz na benzynie... vtec to tylko marzenie.. gdzie okolo Bydgoszczy sa ludki ktore to wyreguluja? ...


Obawiam się, że regulacja nic nie pomoże :-/ raczej wymiana paru podzespołów, poczytaj tu http://www.accordklu...der=asc&start=0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#3 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:31, 17.04.2009

Siwy, instalacja jest nowa, zalozona jakies 800km temu i od niedawna pali sie check engine, widzialem juz Twoj temat, nie mam spieu elementow z symbolami tylk ojakies numery homologacji poza tym kolesie chyba wiedza co kompletuja, a jak nei to neich sami dojda do tego ze trzeba cos wymienic ja nic nei zmienie sam bo instalacja jeszcze nawet nei jest wbita w dowod nowka nierdzewka ;)

z tematow jakie widziales spisalem sobie 3 rzeczy moim zdaniewm wazne do zrobienia:
- kalibracja elektrozaworow czy tez wtryskow
- VTEC trzeba ustawic recznie dawki gazy bo wydluza sie czas wtrysku i nei da sie z automatu
- cewki 1ohmowe zolte njlepiej MagicJet

umowilem si ena jutro i tyle im powiem niech reguluja jak bedzie zle to ... zobaczymy .. najpierw niech poreguluja poprzestawiaja niech robia co chca ja im podsune mysli i powiem czego chce, najwyzej przewioze goscia na benzynie i powiem ze ma byc tak samo i juz ;)

#4 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:26, 17.04.2009

instalacja jest nowa, zalozona jakies 800km

ToMala już widzę jaką instalkę Ci partacze(przepraszam,ale tak muszę ich nazwać)Tobie założyli.Hondy są dość mocnymi autami i jeżeli przy Twoich 154 kucach masz założoną listwę wtryskową typu Valtek(bez różnicy czy żółte,szare czy czerwone)to samochód nie będzie jeździł zgodnie z Twoimi oczekiwaniami,a check prędzej czy później będzie się zapalał.Nie daj sobie wmówić,że wyregulują na tej listwie i będzie ok,ta listwa jest po prostu za słaba i za wolna i stąd masz za ubogą mieszankę.Jak dalej będziesz jeździł i regulował to rozkalibrujesz listwę i tyle tego będzie.Powiem na koniec zbyt uboga mieszanka spalania spowoduje wypalenie gniazd zaworowych i silnik kaput,a zbyt bogata mieszanka spowoduje wypalenie katalizatora.Postaraj się,aby załatwili Ci listwę Magic Jet,a jeszcze lepiej Matrix HD344 :ok

#5 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:58, 17.04.2009

Glinuś, nie jest to chyba listwa Valtek, jest jakas ina w sumei pierwszy raz taka widze, zrobie fotke jutro za dnia i moze rozpoznacie ja..

czyli z 3 rzeczy ktore wymienilem powyzej.. jesli listwa bedzie OK to reszta tez bedzie ok?

PS. gaz zalozylem, bo ... w sumie nie ma tragedii ze spalaniem, 7,86 trasa 100-140 z klima, 10,8 miasto rowniez z klima i normalnymi Hondy godnymi startami spod swiatel, dodam wiec, ze wspomniane 947km a nie jak wspomnialem 800km zrobilm w lekko ponad tydzien... przy takiej ilosci km powrot do benzyny (w Civicu mialem LPG) to zbyt duze obciazenie.. ale jak mowicie ze moze jezdzic tak samo to moze
co do gniazd - mam lubryfikator czy jak to tam sie zwie ale w cuda nie i remont taki jak w Cifie pewnie tak czy inaczej trzeba bedzie zrobic a wtedy twardsze gniazda i juz zblizam sie poki co do 180kkm wiec na razie lece przeglad czesc druga i na biezoco nic si enie dzieje z czego ejstem zadowolony :) .. kuce ma 154 ale momentu 206Nm i tu na LPG ucielo "troche"

podczepiony temat radia zamkniety.. znalazlem bezpiecznik :)

#6 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 06:56, 18.04.2009

Czekamy na fotki,ale mimo wszystko jeżeli wywala Tobie check i wskazanie komputera pokazuje zbyt ubogą mieszankę to w dalszym ciągu twierdzę,że listwa nie daje sobie rady i czasy wtrysków są nie równe.Po założeniu nowej instalki kalibracja odbyła się,a listwa jest nowa to nie jest możliwością,aby była rozkalibrowana(no ale w Polsce wszystko może się zdarzyć :mrgreen: )I tak jak mówisz podjedź do tych gazowników na regulację i zdaj relację.

#7 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:21, 18.04.2009

Listwa może być rzeczywiście OK tylko problem może tkwić w dyszach - źle dobrane, wg kalkulatora powinieneś mieć 2,8 mm. Ale tak jak piszesz - jest na gwarancji niech gazownicy się męczą, możesz tylko zapytać o dysze z ciekawości.

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#8 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:32, 18.04.2009

problem może tkwić w dyszach - źle dobrane,

Też to może być powodem bo u mnie są na 3 mm,a podejrzewam,że gazownikom nie chciało się rozwiercać i wstawili oryginał.

#9 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:23, 19.04.2009

No wiec bylem na regulacji, koles wpierw zwiekszyl cisnienie na mixerze, potem zdjal troche z wolnych obrotow ustawilismy krok po kroku instalacje od poczatku, jest program do BRC, ktory sczytuje ... zreszta co ja bede Wam mowil ;) tak czy inaczej, auto ozylo, mam wrazenie ze jeszcze troche na malych obrotach slabiej idzie ale to juz chyba przypadlosc gazu, no i przeczyszcze przepustnice i EGRa :) nie wiem jeszcze jak spalanie ale widze ze ciut wiecej, tyle tylko ze ... nie jest to priorytet.. wtryskow nie zrobilem fotek nie mialem kiedy ale sa to wtryski rowniez BRC czerwone, nazywane przez gazownikow pomaranczowymi, nie pytalem tez o ich srednice, ale to co napomnial pan w gazowni to to ze domyslnie sa wykorzystywane (wszystkie) w 80% i jak bedzie za mala wydajnosc to po prostu ustawi je na 100%, ale to co widze to to ze wystarczaja w zupelnosci po reguacji auto idzie jak kuna ;) i poza wspomnianym lekkim moze mulem to przesada na niskich obr jest ok, przy VTECu nie ma szarpniecia ani nic po prostu jedzie :) umowilem sie z panem jeszcze ze zajerze pro forma zrobic ustawienie drogowe i przejedzie sie ze mna z laptokiem i zobaczymy jak naprawde pod obciazeniem sie zachowuje auto ale to zrobie dopiero jak dokoncze przeglad wyczyszcze przepustnice, EGRa zmiana plynow itp. Naturalnie dam znac

#10 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 15:28, 19.04.2009

Jak jeszcze pojedziesz do gazownika, poproś o zrobienie zrzutu ekranu z pokazanymi mapami LPG oraz zapisy z oscyloskopu (o ile jest taka funkcja) z przygazowaniem (wkręcić parę razy na obroty). Do tego zrzut ekranu żeby było widać ciśnienie gazu, napięcia na sondach lambda i inne ustawienia.

o co napomnial pan w gazowni to to ze domyslnie sa wykorzystywane (wszystkie) w 80% i jak bedzie za mala wydajnosc to po prostu ustawi je na 100%

Coś mi się wydaje, że gość po prostu podkręcił ciśnienie na reduktorze ponad normę, teraz mogą się zapętlać wtryski (za długi czas otwarcia wtrysku i są otwarte cały czas). Powinien był rozwiercić dyszę i zrobić autokalibrację (zrobić nową mapę) i ustawić mnożnikiem tak aby mapy benzyny i gazu się pokryły.
Słaby "dół" i ew. szarpanie to wina za wolnych wtrysków, które nie są w stanie otwierać się na bardzo krótki okres czas 2-4ms.
Tak więc "pan z gazowni" poszedł po najmniejszej linii oporu, tak aby nie pobrudzić rączek i skasować sianko. Teraz może się świeć "check engine" z powodu za bogatej mieszanki. Jak jeszcze dojdzie gaśnięcie na dojazdach do świateł (zalewanie gazem) to się zdziwisz.

Do zobaczenia na trasie.


#11 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:42, 19.04.2009

pablo.see,

W sumie jest szarpanie i zdarzylo sie ze zgasl kilka razy :/

Nie znam sie na tym na tyle zeby sie z kolesiem klocic - czy jest cos rozsadnego co moglbym mu powiedziec
- rozwiercic dysze i zrobic kalibracje - wydajnosciowo wtryski wydaja sie ok, choc moze sie myle, przypuszczam ze ich szybkosc zalezy od tego czy sa 3 czy 1 ohmowe?
- ustawic mnosnik
- .. cos jeszcze czy po tym zabiegu bedzie ok??

#12 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:56, 19.04.2009

możesz tylko zapytać o dysze z ciekawości.

Cytuję sam siebie bo nie chcę się powtarzać, po prostu zapytaj człowieka jakiej średnicy masz dysze ?? Jak odpowie bez zastanowienia jakie masz to napisz nam, a jak będzie coś mieszał to znaczy że nie za bardzo wie o co chodzi :-/ I wtedy doradzimy co ma nieszczęśnik zrobić i wydrukujesz mu kilka postów z tego forum aby się połapał ;-)

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#13 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:54, 20.04.2009

http://www.abart.com...ja_BRC_SDI.html

mam instalke cos jak to...
i ponoc z tymi wtryskami jest tu inaczej, umowilem sie na test drogowy pod obciazeniem ustawimy jeszcze raz i to male zalewanie na wolnych czasem choc to jest minimalne oraz to ze moze lekko zamula w dolnym zakresie obrotow to.. dzis np wydawalo mi sie ze jest tak samo jak na benzynie.. zobaczymy jak sie przejedziemy z laptopem, gosc ogolem, mowil ze jak chce to mozemy bardzo indywidualnei ustawic instalacje na zimny silnik cieply czasy podtrzymania wtrysku po zdjeciu nogi z gazu itepe, ze w zasadzie mozemy ustawic wszystko a ze moja Hanka jest pierwszym Accordeonem 2,3 jaki mieli to zrobia to z checia i bez problemow.. znow nabralem nadziei ze ustawia wszystko tak jak chce :)

oo a tu na allegro
http://www.allegro.p..._24_montaz.html
http://www.allegro.p...m_poczesna.html

[ Dodano: 2009-05-05, 22:27 ]
no ok... czy jest mozliwe ze wtryski sa za duze i przez to troche zalewa cyz po prostu ktos nie umei ich odpowiednio ustawic?.. zwlaszcza ze VTEC mzoe nie to ze zdechl ale jest nieco zdepniety i jest roznica w benzynie a w lpg...

z racji tego ze sporo podrozuje po PL czy jest gdizes (gdziekolwiek) zaklad ktory mozecie z czystym sumieniem polecic do regulacji unstalacji BR sequent 24?

Dzieki ;-)




IPB Skin By Virteq