Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Światła dzienne zamiast długich.


Najlepsza odpowiedź lajsta , 21:32, 18.11.2017

Z pomocą kolegi flashmaniac zainstalowałem u siebie moduł Leparda 10.1, czyli najprostszy. Korzystając z fotek podesłanych mi przez kolegę naświetlę co i jak (cyfry oznaczają kolejne fotki) :
1. Umiejscowienie modułu
2. Podłączenie fioletowych kabli do plusowych przewodów długich świateł (kolorowy przewód)
3. Podłączenie zielonego kabla do prawego światła pozycyjnego, sterującego wyłączaniem świateł dziennych
4. Podłączenie czarnego kabla (masy czyli minusa)
5. Podłączenie czerwonego kabla do stałego plusa w skrzynce bezpieczników w komorze silnika
6 i 7. Miejsce poprowadzenia pomarańczowego kabla (plusa po stacyjce) do kabiny przez zaślepkę w ścianie grodziowej (nie sugerujcie się zielonym kolorem kabla - musiałem przedłużać). Zaślepkę przekłułem małym śrubokrętem krzyżakowym. W kabinie zaślepka znajduje się nad potencjometrem pedału przyspieszenia.
8. Miejsce wpięcia się bypassem do skrzynki bezpieczników w kabinie przy lewej nodze kierowcy (bezpiecznik nr 2)
9. Jasność dziennych ustawiona na 20%
Do podłączenia się pod reflektory kolega flashmaniac stosował szybkozłączki, ja lutowalem i stosowałam koszulki termokurczliwe. Reszta praktycznie identyczna. Po odpaleniu silnika światła dzienne zapalają się po ok. 2-3 sekundach, gasną zaraz po wyłączeniu silnika (ustawienie: wyłącz po stacyjce). Funkcji coming Home nie podłączyłem (jest mi zbędna).
Może się komuś przyda.


6dcff4e43845b08694ada737b5ce325c.jpga7280bac3cf0ae57f29078bbb01946a9.jpgf71f50b80217f5007b8615268570f72c.jpgf0459d543aa21331d192ea03025bb983.jpgcbb044537040363bbc52651e3559e584.jpgb05790e1c8ceb59cd0f9149568da46e2.jpgfb80bfef5c8b6d09a826176b34a5e5f2.jpge806d621b22776e63746e49cb436678c.jpg28b0ff242bc4713ab7ef2d92443edad1.jpg

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
374 odpowiedzi w tym temacie

#31 msnet

msnet
  • Forumowicz
  • 411 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:48, 26.04.2012

mg650, zrobiłem coś bardziej prostszego. Zasłoniłem czujnik zmierzchu i jeżdżę cały czas na Auto.
  • 0

#32 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:05, 30.04.2012

@mg650, jaka cena tych ledow ? dobrze widze ze maja ksztalt takich rozciagnietych rombow?
maja potrzebne homologacje ?

normalnie na hali w makro to kupowas czy chodzi Ci o jakis inny sklep ?
/e12
  • 0

#33 mg650

mg650
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Bruxela
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:59, 30.04.2012

znalzlem tez cos takiego : http://allegro.pl/sw...2247704758.html . Jakby od hondy
  • 0

#34 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 08:40, 17.05.2012

Witam
Ja wczoraj zamontowałem u siebie takie coś :k
http://allegro.pl/sh...item=2339409362
http://allegro.pl/sh...php?uid=2022674
dzisiaj to zdemontowałem
NIE POLECAM.
Faktycznie wszystko działa tak jak jest pokazane na aukcji ale:
układ jest bardzo czuły na spadki napięcia i bardzo często światła gasną i zapalają się.
np. jeżeli ruszamy i damy za mało gazu / obroty zejdą poniżej np. 600 obr/min swiatła gasną, włączamy klimę swiatła gasną.
Także zamiast mieć spokojną głowę o światła to się zastanawiałem czy one świecą mrugają czy co tam jeszcze może się z nimi dziać
porażka
pozdr
  • 0

#35 womer

womer
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Honda Trójmiasto
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Legend
  • KM:295
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:KB1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:02, 17.05.2012

kurde to się załamałem, przede wszystkim sorry że jakiś czas temu zdublowałem temat. Zarzucano tu bezsens stosowania tych modułów ale ja myślę jak kolega msnet, dla mnie ledy po prostu szpecą tak piękne kształty 7gena. Nie chcę też w słoneczne letnie dni jeździć na xenach. zostają długie lub halogeny. czy reszta użytkowników tych układów ma te same problemy jak kolega powyżej? może po prostu kupił słaby moduł?. ziomek wywalił w kupie 6gena długie, wstawił ledy i dwa przekaźniki, wygląda fajnie ale nie ma długich teraz wcale. mnie to nie zadowala :( czytam dalej forum może znajdę odpowiedzi na moje pytania. myślę, że musi istnieć moduł idealny, który nie reaguje na spadki napięć.
  • 0

#36 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 12:03, 17.05.2012

będe teraz kombinował z modułem SD-2
dzisiaj zamawiam.
pozdr

Moduł który zdemontowałem już wysłałem do sprzedającego - obiecał zwrot gotówki. Stwierdził przy okazji, że mam jakąś niesprawność w układzie elektrycznym i dlatego się tak dzieje :k
pozdr
  • 0

#37 womer

womer
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Honda Trójmiasto
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Legend
  • KM:295
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:KB1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:10, 17.05.2012

zdaj relacje :)
  • 0

#38 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 15:22, 23.05.2012

Witam
Moduł SD-2 nie nadaje się do naszych accordów NIE KUPUJCIE TEGO!!! zresztą już ktoś wcześniej to próbował instalować ale ja zbyt późno znalazłem wpis odnośnie montażu i dlatego mam ten moduł w szufladzie :k
Ale zamówiłem sobie moduł od gościa , który sprzedaje podobne rzeczy na allegro. Moduł działa identycznie tak jak jest opisany na aukcji brak jest opcji gaszenia świateł poprzez zaciągnięcie hamulca ręcznego. Myslę, że jak ktoś by chciał to jest możliwość dogadania się i zmontowania czegoś podobnego. Montaż jest na zasadzie: wypinasz żółty kabelek od żarówki światła drogowego i wpinasz pod ten kabelek żółty przewód wychodzący od modułu itd, żadnego cięcia przewodów.
Układ załącza światła po około 2-4 sek po uruchomieniu silnika i nie jest czuły na spadki napięć, światła nie "przygasają" po włączeniu klimy itp. i wyłącza się dopiero po wyłączeniu silnika
pozdr

ps. zamieściłem link sprzedającego bo za 2 tyg obudzi się ktoś w temacie a po aukcji z allegro nie będzie śladu
  • 0

#39 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 17:36, 23.05.2012

Nie wiem czy jest pewne czy nie pewne w każdym razie działa
a wgląda tak
pozdr
  • 0

#40 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 18:33, 23.05.2012

To nie jest z tej aukcji ale własnie od tego gościa.
Moduł jest zbudowany z 2 przekaźników i jednego sterownika.
Podłączony jest tak:
lampa lewa / przy lampie zamontowałem przekaźnik ze sterownikiem i do lampy są poprowadzone przewody:
żółty i czarny "para", pomarańczowy i czarny "para" i przewód biały. Od żarówki światła drogowego H1 odłączamy przewody żółty i czarny "para" i teraz od modułu żółty i czarny "para" wpinamy pod żarówkę a pozostałe 2 kable czyli pomarańczowy i czarny łączymy z oryginalnymi przewodami które wcześniej odpięliśmy od żarówki czili łączymy pomarańczowy z żółtym i czarny z czarnym. Pozostał jeszcze cienki biały przewód który podpinamy pod światła pozycyjne albo mijania tam gdzie przy włączeniu świateł pozycyjnych albo mijania pojawia się +. Każdy przekaźnik czyli od lampy lewej jak i prawej podłączamy do masy samochodu też są wyprowadzone odpowiednie przewody z "oczkiem".
Lampę prawą analogicznie jak lewą łączymy z drugim przekaźnikiem.
Na koniec pozostaje jeszcze przewód czerwony który należy podłączyć w miejsce gdzie pojawia się napięcie po ACC lub po zapłonie.
Moduł włącza światła po uruchomieniu silnika i przekroczenie napięcia 13,5V. Natomiast wyłączenie modułu czyli świateł następuje dopiero po włączeniu świateł mijania albo pozycyjnych zależy jak kto to podłączy. Wg zapewnień sprzedawcy moduł sam się rozłączy dopiero jeżeli w układzie napięcie spadnie do około 0,7 V.
To chyba na tyle.
pozdr
  • 0

#41 hubbu

hubbu
  • Forumowicz
  • 363 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:39, 24.05.2012

OK, napisałeś wcześniej, cytuję: "żadnego cięcia przewodów". To znaczy, że jak realizujesz odpinanie bądź odłączanie przewodów? Z tego co na razie widać układ ten dość poważnie ingeruje w istniejącą instalację, bo trudno inaczej zrealizować przełączenie równoległego podłączenia żarówek świateł długich na szeregowe...


Hmmm... fakt, ale...

Jeśli chodzi o odpinanie przewodów świateł to prawdopodobnie są odpowiednie styki i po prostu wyciągasz wtyczkę i wkładasz drugą. Od biedy da się tak nawet dostać sygnał sterujący (+ od świateł mijania, bądź pozycyjnych).
Jeśli chodzi o równoległość/szeregowość to sądzę, że można to zrealizować jeśli odpina się kable obu świateł długich i przepuszcza je przez urządzenie (sterownik/przekaźnik czy jak to zwał). Przecież wszystko tam zależy od tego, jak są kable w środku poprowadzone. Sprawa wydaje mi się teoretycznie możliwa.

Ale jeśli chodzi o zasilanie po stacyjce to znalezienie tego pod maską i podłączenie bez przecinania, albo chociaż odizolowania jakiegoś kabla wydaje mi się niemożliwe. Jeśli się mylę to poproszę o wskazówki gdzie i jak to zrobić.
  • 0

#42 Damianwa

Damianwa
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Wyszków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:07, 31.08.2012

Sporo czytając o tych modułach postanowiłem sobie taki kupić najpierw zakupiłem moduł który załącza i rozłącza światła dzienne (30% drogowych) czerpiąc informacje z ładowania niestety w i-dtec to nie działa ponieważ alternator kiedy nie ma takiej potrzeby nie ładuje akumulatora (tego nie doczytałem :k ) i wiadomo co się dzieje :-) zakupiłem więc taki sam moduł tylko korzystający z napięcia po stacyjce i teraz jest git :-) podobnie jak jeden z tu opisujących kolegów pożyczyłem prąd z alternatora jest tam taka kostka czarno-żółty przewodzik :-) teraz moduł załącza światła po 7s od przekręcenia stacyjki w pozycje załączonych kontrolek.
Polecam ten moduł http://www.drl.proeltec.com/index.htm
Instalacja tak, żeby to dobrze samemu zrobić trwa max 1h
  • 0

#43 Arek

Arek
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:ok. Warszawy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:08, 16.09.2012

Zainstalowałem w swoim Accordzie VII taką modyfikacje - światła dzienne w długich.
Kierowałem się ograniczaniem ciągłego włączania i wyłączania ksenonów

Dzienne to 50% mocy świateł drogowych.
Zapalają się po przekręceniu kluczyka , podświetlenie wewnątrz samochodu nie przygasa.
Zakładał elektryk / mechanik wymieniany na forum, dwa moduły podpięte pod lewy reflektor i sterowanie pociągniete ze skrzynki bezpieczników
Robota na 2 godziny, cena 150 zl


Efekt wygląda tak

foto
Obrazek

a bez świateł dla porównania
foto

Obrazek


Mam u siebie ten sam moduł co kolega, zakładałem w tym samym warsztacie i nie polecam..... Sam montaż jest ok, natomiast wadą modułu jest to, że żarówki świateł drogowych świecą na 50 % mocy, a to po prostu za dużo. W Accordzie VII gen. odbłyśnik świateł drogowych jest stosunkowo sporych rozmiarów, co w połączeniu ze świeceniem żarówki na 50 % mocy powoduje niestety oślepianie - światła świecą za mocno, wygląda prawie tak, jakby jechało się na normalnych długich. W Acco VII gen. moduł musi "osłabiać" żarówki drogowych tak, aby świeciły max. na 30 % mocy, wtedy będzie ok. Jak na razie nikt mi światłami nie mruga ani policja też się nie czepia, ale i tak zmieniam moduł na ten:

http://www.drl.proel...iki/Page489.htm
  • 0

#44 czekoladka

czekoladka
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:WE
  • Silnik:2,4
  • Wersja:typeS
  • KM:190 Pb+Lpg
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:53, 18.09.2012

No trochę nie rozumiem i trochę mi przykro że pośrednio namówiłem na taki zestaw.
Nie wydaje mi się aby światła w dzień mogły kogokolwiek oślepiać nawet jeśli maja 50% mocy . Podejrzewam ze dają porównywalnie dużo światła do zwykłych świateł mijania. Ja mimo wszystko pozostaje zadowolony z modyfikacji, ale wniosek dla innych taki ze należy obejrzeć jak to działa w realnym samochodzie.
  • 0

zakupie...osłona katalizatora CL9


#45 jaca

jaca
  • Forumowicz
  • 976 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 23:05, 18.09.2012

Nie wydaje mi się aby światła w dzień mogły kogokolwiek oślepiać nawet jeśli maja 50% mocy.

Pełnowartościowe światła drogowe za dnia zdecydowanie oślepiają, a może lepiej byłoby to tak ująć, że świecą tak mocno, że trudno skupić wzrok w okolicy takiego auta. Ponadto nawet źle włożona (nierówno dociśnięta) żarówka przy zwykłych mijania może oślepiać (co mi się zdarzyło przez nieuwagę przy wymianie). Takie coś bezpieczne na pewno nie jest.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq