Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana klocków tył - szczegóły


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
33 odpowiedzi w tym temacie

#16 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:57, 02.07.2009

Ja proponuje wyjac caly zacisk z auta. Kabinerkami i opaska zaciskowa scisnac przewod zeby plyn nie wylecial. Odkrecic sobie odpowietrznik delikatnie. Odkrecic srube przewody hamulcowego i w imadle jakimkolwiek plaskownikiem obracac tloczkiem.

Tloczek nie wciskamy. Tloczek wkrecamy zgodnie ze wskazowkami zegara. Na odkreconym przewodzie tloczkiem mozna krecic bez wiekszej sily. Jezeli wieksza sila jest potrzebna albo wogole nie drgnie czeka nas wymiana gumki oslaniajacej i mini regeneracja tloczka bo rdze ma.
Mi wystarczyl srubokret gruby, podszedl tez by jakis plaskownik..cokolwiek co mozna wzadzic w rowek i przekrecic.

[ Dodano: 2009-07-02, 18:12 ]
aaa..i linke recznego odpinamy wyciagajac zaleczke wybijajac sworzen malutki i odkrecajac dwie sroby od podstawki recznego.

Odpowietrzenie jest bardzo proste. Wezyk akwariowy/paliwowy nasuwamy na odpowietrznik. Naciskamy z 3razy pedal do oporu (wyleci troche plyny i babelkow przez wezeyk). Skrecamy odpowietrznik mala sila (bo latwo ukrecic go) i gotowe.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

aaa..u mnie zapiekl sie tloczek przez peknieta gumke i wogole nie dalo sie go wkrecic. Widac na fotce tloczek ktory trzeba przetrzec papierem i wymoczyc w wd40.

#17 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:56, 03.07.2009

Na szczęscie mam nowe reperaturki założone więc nie powinno być większych problemów :ok
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#18 krajes

krajes
  • Forumowicz
  • 284 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:19, 01.12.2011

Ale odgrzewam kotleta w panierce :k

Jakie są wymiary tych tłoczków tylnych, wie ktoś? Raz piszą 34 mm gdzie indziej 38mm??

Ja już bym takiego nie założył, znowu pordzewieje i się zapiecze.

Zbieram info i graty, jak wrócę z delegacji to części już mają być i chce grzebać przy autku

Znalazłem takie ogłoszenie, no i pasuje do Accorda 2,0, coś mi się obiło o uszy że tylne hamulce są takie same jak w Type R?
http://www.arwit.pl/...00807&t=1&tab=1

http://moto.allegro....1931306274.html
-> Mitsubishi Colt 1,6 115 KM
-> Honda Civic Coupe 1,6 VTEC 125 KM
-> Honda Prelude 2,2 VTEC 200 KM
-> Honda Accord 2,0 ES 147 KM
-> Honda Accord Type R 212 KM

#19 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 14:56, 01.12.2011

38mm

AUTOFREN D4846C

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#20 krajes

krajes
  • Forumowicz
  • 284 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:59, 01.12.2011

Chce wcisnąć pomogłeś ale ni ma :roll:
-> Mitsubishi Colt 1,6 115 KM
-> Honda Civic Coupe 1,6 VTEC 125 KM
-> Honda Prelude 2,2 VTEC 200 KM
-> Honda Accord 2,0 ES 147 KM
-> Honda Accord Type R 212 KM

#21 mietek440

mietek440
  • Forumowicz
  • 183 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:25, 03.12.2011

kiedyś przez takie wżery miałem przecieki w passacie b3

Andrzej
 


#22 xxxmariusxxx

xxxmariusxxx
  • Forumowicz
  • 558 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:33, 15.01.2012

Skoro uszczelki tłoczka nie są podziurawione to po co chcesz wymieniać?
Kupić w ASO koszt zewnętrzny uszczelniacz plus wewnętrzny (tylko w komplecie to sprzedają) koszt 103 zł. Nie wiem czy są jakieś zamienniki.


Odgrzeje troche kotleta, czytalem temat ale do konca nie rozgryzlem, piszesz tutaj o uczelkach tloczka tak? Orientuje sie ktos ile kosztuje zestaw regeneracyjny zaciskow w ASO na tyl do Acco VI, mowie tu o tych wszystkich uszczelkach, gumkach.
Pzdr

#23 krajes

krajes
  • Forumowicz
  • 284 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:59, 15.03.2012

Przyszedł czas na mnie, jeden tłoczek zardzewiały, przy jednej prowadnicy gumka pęknięta i pełno syfu.

Zakupione:

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego czyli tłoczek nówka i wszystkie gumki
D4-846C

Zestaw naprawczy - gumki
D4-468

Klocek tył Kashiyama
C24011

Oczywiście new płyn.

Druga strona w bdb kondycji, ale przy okazji również gumki wymieniłem w zacisku i posmarowałem prowadnice bezbarwnym smarem do tego specjalnym.
Tarcze wporządku, przetoczone, wyczyszczone i pomalowane
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
-> Mitsubishi Colt 1,6 115 KM
-> Honda Civic Coupe 1,6 VTEC 125 KM
-> Honda Prelude 2,2 VTEC 200 KM
-> Honda Accord 2,0 ES 147 KM
-> Honda Accord Type R 212 KM

#24 plotka30

plotka30
  • Forumowicz
  • 30 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:07, 07.02.2013

Witam,
mam takie pytanie. Kiedyś zmieniałem klocki hamulcowe z tyłu w Accord Tourer i zauważyłem takie blaszki ustalające założone na klocki. Kolejne klocki jakie kupiłem były Boscha i już nie maiły tych blaszek (zdarty klocek bardzo nie równo) - może dlatego że tych blaszek nie było. A mam pytanie gdzie można kupić takie blaszki do klocków ustalające????
Proszę o pomoc !!!!!!!

[ Dodano: 2013-02-07, 08:25 ]
http://old.japancars...&nplblk=B__1910
tutaj link do klocka hamulcowego jak zobaczycie to posiada on te blaszki po jednej i drugie stronie

#25 okoń

okoń
  • Nowy
  • 1 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:54, 26.03.2015

Dziś zmieniałem klocki hamulcowe z tyłu. Podaję sprytny sposób na wciśnięcie tłoczków do zacisków. ja użyłem scisku stolarskiego, nasadki 10 długiej i klucza do małej szlifierki do odkręcania tarcz.

Idea jest taka, ściskiem stolarskim poprzez nasadkę lub jaki kolwiek kawałek walca ściskamy (napinamy) tłoczek i kluczem do szlifierki wkręcamy w prawo tłoczek, pełne wkręcenie tłoczka to ok 1,5 pełnego obrotu, w trakcie wkręcania podkręcamy scisk stolarski. Wymiana klocków z obu stron zajęła 1 godzinę, żadnych komplikacji nie było na szczęście.Poniżejzdjęcie.c636249e981e62cf.jpg


Użytkownik okoń edytował ten post 19:57, 26.03.2015

STAG 300+, Matrix HD344, Zavoli Zeta S

#26 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 20:22, 26.03.2015

@Okoń, niestety muszę Cie zmartwić. Jeżeli pomagałeś sobie ściskiem to należy się odświeżenie tłoczka od wewnątrz.

Czyli całkowite wyjęcie, wypolerowanie całego osadu lub nawet rudej, umycie gumek i nasmarowanie całości smarem do tłoczków.

Po takiej operacji tłoczek paluszkami da się wcisnąć i nawet nie specjalnie pomagając sobie kluczem do diaksa obracać tłoczek do pożądanej głębokości.

Zresztą stan zacisku aż się prosi o gruntowne czyszczenie i malowanie


Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#27 eric70

eric70
  • Forumowicz
  • 208 postów
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 21:18, 29.03.2015

Panowie,dzisiaj wymieniłem tylnie tarcze ham ATE i nowe klocki tez ATE i przy składaniu z jednej strony wchodziło ciasno więc wkręciłem zabką tłoczek o 1 obrót i na luzaku weszło.Z drugiej strony chciałem tez wkrecac ale nie bardzo chciał sie obracać to pomyślałem ze juz jest na maks wewnątrz więc włożyłem na wcisk zacisk na klocki i teraz jest tak ze ta strona na wcisk hamuje jak brzytwa ale klocki na  tarczy lekko ocierają (koło na podnośniku  obraca się z 5 razy) a strona gdzie na luzie weszło hamje mniej bo też i widac po starciu tej szarej farby pokrywajacej tarcze.Co teraz zrobić? Wykręcić ten tłoczek który wkręcałem o 1 obrót i spróbować na wcisk załozyć ponownie? Dodam że zaciski regenerowane załozone rok temu i wszystko było git z hamowaniem i ręcznym. Wydawało mi sie ze po wkręceniu tłoczka  i załozeniu po hamowaniu dopasuje sie automatycznie.



#28 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 21:42, 29.03.2015

Przy dobrze działających tłoczkach nie trzeba się mocować z ich dokręceniem do końca, tak aby krawędź tłoczka pokryła się z krawędzią otworu na tłoczek w zacisku. Najpewniej masz mały poślizg na styku gładź tłoczka/gładź otworu - trzeba by nasmarować z usunięciem brudu lub innego syfu. Gumki do sprawdzenia


Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#29 eric70

eric70
  • Forumowicz
  • 208 postów
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 21:49, 29.03.2015

Ok,dzięki! To teraz rozbiorę tą ciasną strone jeszcze raz i spróbuje tłoczek wkręcić a jak  nie to rozbiore i przejrze dokładnie jako ze mam 2x zestaw naprawczy z nowymi tłoczkami i gumkami oraz Plastilube zakupione z juesej rok temu... :)


Użytkownik eric70 edytował ten post 21:52, 29.03.2015


#30 eric70

eric70
  • Forumowicz
  • 208 postów
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 22:21, 29.03.2015

Ok.Czarnota,dzięki za pomoc! P.S Podpowiedz tylko jeszcze jeśli mozesz który smar do tłoczków? Pytam bo np w takim Halfords na wyspach to by pewnie polecili mi jakis miedziany hehe






IPB Skin By Virteq