Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana klocków tył - szczegóły


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
33 odpowiedzi w tym temacie

#1 Vielebny

Vielebny
  • Forumowicz
  • 50 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:39, 13.04.2009

Witam,

zabieram się w tygodniu za wymianę i potrzebuję informacji gdzie kupuje się te uszczelki tłoczka i wogóle jak się konserwuje ten element. Bo to oprócz płynu najważniejszy element tej całej roboty. Jak go wyczyścić, nasmarować i uszczelnić?

Pozdrawiam i dzięki z góry...

#2 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 20:45, 13.04.2009

Skoro uszczelki tłoczka nie są podziurawione to po co chcesz wymieniać?
Kupić w ASO koszt zewnętrzny uszczelniacz plus wewnętrzny (tylko w komplecie to sprzedają) koszt 103 zł. Nie wiem czy są jakieś zamienniki. Smaruje się to smarem do tłoczków hamulcowych, ogólnodostępny w każdym motoryzacyjnym.

Jak go wyczyścić, nasmarować i uszczelnić?


Tzn co? tłoczek? No te uszczelniacze są poto aby go uszczelnić.
Żeby go wyczyścić to musisz rozebrać cały zacisk, zresztą aby te uszczelniacze wymienić też trzeba go rozebrać.

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#3 Vielebny

Vielebny
  • Forumowicz
  • 50 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:45, 14.04.2009

Nauczony doświadczeniem - zanim zabiorę się za wymianę klocków pytam o element, który może okazać się do wymiany/konserwacji. Po prostu gdyby okazało się, że coś jest tam nie tak będę mógł szybko zrobić to co napisałeś i samochód nie będzie stał na klockach tydzień :) Dzięki za podpowiedź...

Gęsto w sklepach sprzedają coś takiego jak zestaw naprawczy cylinderków hamulcowych - a po co to jest?

[ Dodano: 2009-04-17, 18:14 ]
Kupiłem w sklepie motoryzacyjnym SMAR MIEDZIANY (na opakowaniu pisze że to do klem i połączeń elektrycznych)... Czy to się wogóle nadaje do tłoczków hamulcowych i miejsc stykających się z klockiem czy to szajs tylko do akumulatora? :-?

#4 Sebek

Sebek
  • Forumowicz
  • 35 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:26, 19.04.2009

Wiem,że takiego smaru też się używa. Nie zapomnij, iż tylne tłoczki w zaciskach są wkręcane!
Sebek

#5 Vielebny

Vielebny
  • Forumowicz
  • 50 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:00, 19.04.2009

Dzięki za ostrzeżenie - koledzy w innym temacie zwracają na to uwagę :ok

Na szczęście teść przywiózł taki klucz do wkręania tych tłoczków. Okazało się, że pasuje idealnie i w miarę lekko się wkręciły! Dzięki wielkie za pozostałe tematy (Seth :B ) i udało się ;)

Napisze tylko że klocki "zrosły" się z zaciskami i najprawdopodobniej stąd miałem spalanie 13l ;) Tym razem dokładnie posmarowane i wyczyszczone powierzchnie styku!

#6 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:47, 19.04.2009

posmarowane i wyczyszczone powierzchnie styku!

Smarowałeś klocki czy tarcze ?? :shock: Czy źle zrozumiałem ??

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#7 Vielebny

Vielebny
  • Forumowicz
  • 50 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:25, 19.04.2009

Smarowałeś klocki czy tarcze ?? :shock: Czy źle zrozumiałem ??

:lol: Haha! No źle zrozumiałeś!

Smaruje się powierzchnie na zaciskach które stykają się z obudową klocka. Te 4 wypustki które przytrzymują klocek w miejscu. ASO w Koszalinie najwyraźniej nigdy tego nie zrobiło i efekt był taki jak opisałem. Trzeba było wybijac klocki młotkiem a powinny one w miarę luźno chodzić.

Tym samym smarem smarowałem tłoczek, wciskając odrobine smaru pod gumki uszczelniacza.

#8 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:42, 04.06.2009

Witam
Z tylnymi klockami mialem niedawno przyjemnosc sie nameczyc. Te wkrecane tloczki spowodowaly, ze samochod stal ze zdjeta szczeka ponad tydzien bo tloczek sie wysunal i szczeki ze starymi klockami zalozyc juz nie moglem. Do mechanika podjechac tez nie. Ale polak potrafi.
Jesli kogos interesuje prosty sposob na wykonanie klucza do wkrecania klockow, oto on.

Potrzebujemy:
- 1x nakretka motylkowa
- 1x sruba
- 1x nakretka
- pilnik badz szlifierke

Nakretke taka jak na rysunku ponizej (rozmiar musimy dopasowac, niestety nie pamietam juz jaka ja uzylem) musimy spilowac by otrzymac proste brzegi motylkow. Te motylki beda wchodzily pozniej w wyciecia tloczka. Nastepnie na srube nakrecamy nakretke a pozniej motylkowa. Nakretka zwykla jest potrzebna by zablokowac motylkowa. Blokujemy ja na samym koncu sruby. Dlugosc sruby nalezy sobie dopasowac tak bysmy mogli pozniej manewrowac kluczem.
Dołączona grafika

Jesli bedzie potrzeba moge zrobic zdjecie takiego wynalazku.

#9 Vielebny

Vielebny
  • Forumowicz
  • 50 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:46, 05.06.2009

Pierwsza klasa :) Wrzuć fotkę - przyda się do przednich ;)

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:28, 06.06.2009

reperaturki do tłoczka kupisz w inter cars, polecam się zalogować na ich stronie i kupic on-line ,wychodzi naprawdę taniej(nawet przymałych kwotach)należy zwrócić uwagę przy wymianie osłony tłoczka, żeby nasmarować ,,wpustke,,czy też,, frez,,znajdujący się na jego obwodzie,umożliwia to później swobodne poruszanie się tłoczka bez skręcania jego gumowej osłony :ok -pozdrawiam

#11 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:14, 07.06.2009

Pierwsza klasa :) Wrzuć fotkę - przyda się do przednich ;)

Nie przyda sie. Do przednich wystarczy scisk stolarski gdyz sa wciskane.

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#12 Vielebny

Vielebny
  • Forumowicz
  • 50 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:42, 08.06.2009

No to musi wystarczyc opis 8-)

#13 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:36, 01.07.2009

Oto fotki klucza do wkrecania tloczkow domowej roboty.

Dołączona grafika
Dołączona grafika

Wraz z kluczem najprosciej jest uzyc klucz nasadowy fajkowy. Latwo sie dociska tloczek i kreci.
Dołączona grafika

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l


#14 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:58, 02.07.2009

Oto fotki klucza do wkrecania tloczkow domowej roboty.

Obrazek
Obrazek

Wraz z kluczem najprosciej jest uzyc klucz nasadowy fajkowy. Latwo sie dociska tloczek i kreci.
Obrazek


A jakie wymiary są tego klucza domowej roboty ??
Chodzi mi głównie o ten motylek :mrgreen:
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#15 cmsydney

cmsydney
  • Forumowicz
  • 207 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:24, 02.07.2009

Nie jestem w stanie powiedziec gdyz klucz mam w aucie. Pamietam tylko, ze to byl najwiekszy motylek jaki mialem i wyciecie na tloczku ma ok. 26mm. Mozesz z rysunku oszacowac, sruba to 17.

VII gen., i-ctdi, 2005r., 5,12l/100km a na co dzień w korkach 0l/100km :-)
Spalanie długodystansowe: 124700 -> 5,78l/100km. Wcześniej było: 39134km -> 6,46l





IPB Skin By Virteq