Skocz do zawartości


Zdjęcie

Accord VI 99-2002 - Przedlift-polift - Różnice mechaniczne

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4498 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:37, 01.02.2012

Operacja liftingu mająca na celu delikatne, mechaniczne zmiany została przeprowadzona w Hondzie Accord
w roki 2001. Konstrukcja auta była na tyle dobra, że zmiany objęły tylko kilka elementów.

Postaram się teraz przybliżyć różnice jakie spowodowała w/w operacja, pozwolę sobie pominąć różnice jakie
wynikają z różnych wersji silnika, nadwozia czy rynku docelowego dla auta.

Skrzynia biegów.

Przed liftem oznaczona U2J4 (lub rzadko spotykana U2G4), po liftingu U2L4. Model skrzyni można odczytać
tu:

88235045862528983386.jpg

Różnice między nimi kosmetyczne, wynikające z budowy wewnętrznej (inne przełożenia zmiany biegów).
Pasują zamiennie.

Układ wydechowy. (tylko poj. 1.8)

Zmiana nastąpiła głównie w okolicach katalizatora. Po liftingu została dodana druga sonda lambda,
mająca na celu badanie pracy katalizatora. Znajduje się ona za katalizatorem, patrząc od przodu auta.

Zawieszenie.

Najbardziej diametralną zmianą jest zmiękczenie oraz zwiększenie komfortu zawieszenia.
Różnica wynika z innych sprężyn oraz amorków. Zestawu nastawionego po 2001r. na większy
komfort. Wszystko pasuje zamiennie.

Ale uwaga, czasem w poliftach były montowane w OEMie sprężyny z przedlifta. Za to amorki, zawsze inne.

Kwestią dyskusyjną jest jeszcze przedni stabilizator. W polifcie jego grubość oraz wygląd
są takie same jak w wersji przedliftowej (a także takie same jak w ATR bez różnicy rocznikowej),
za to pojawiają się głosy, że może być różnica w materiale. Ciężko się do tego odnieść i zweryfikować.




Jak ktoś coś ma jeszcze, proszę pisać. Doda się do pierwszego postu, później uporządkuje i zamknie dla potomnych.


Użytkownik kardas edytował ten post 13:45, 21.11.2014

Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#2 kowal86

kowal86
  • Forumowicz
  • 321 postów
  • Skąd:WWA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:30, 03.03.2012

ja zauważyłem, że kolumny (amorek+sprężyna) mają w oryginale na poduszce, górnej śrubie i kilku innych miejscach kolory.
jest na pewno niebieski, zielony i bez.
kolory na pewno zależą od rocznika/modelu.
niebieskie mają większy skok, zielone mniejszy.

#3 wolek

wolek

    Admin Junior

  • Admin Junior
  • 5034 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2,~
  • Wersja:ES + LPG
  • KM:ponad 100
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SedeS
Reputacja: 65
Super

Napisano 07:44, 06.04.2012

Dodam jeszcze od siebie że polift posiada inny zawór VTEC'a który jest większy i ma dodatkowy czujnik który podłączony jest do OBD... to też jest znacząca różnica mechaniczna jeżeli chodzi o przed i polifty

tel. 603 36 sześć sześć 46 lub gg 4490471
regulacja zaworów wymiana oleju regeneracja zacisków wymiana tarcz klocków - pomoc przedzakupowa
wszystkie nowe części do Twojej Hondy - zapraszam <- klik w napis


#4 kaer14

kaer14
  • Forumowicz
  • 322 postów
  • Skąd:Jasło
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8, ED6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:48, 05.05.2012

Dodam jeszcze od siebie że polift posiada inny zawór VTEC'a który jest większy i ma dodatkowy czujnik który podłączony jest do OBD... to też jest znacząca różnica mechaniczna jeżeli chodzi o przed i polifty


czy to znaczy, jeżeli wsadziłem serducho z polifta, to muszę ten czujnik dodatkowo połączać? VTEC działa.
CB: TTI881, Sirio AS100
LPG: Stag4, Zavoli, MagicJet
http://www.accordklu...1&highlight=esa

#5 tarjei86

tarjei86
  • Klubowicz
  • 4272 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 18:47, 06.05.2012

kaer14, a podpinałeś sam słupek, czy również osprzęt?

#6 Pejot

Pejot
  • Klubowicz
  • 3540 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 19:07, 18.05.2012

Polift ze skrzynią U2L4 ma lepszy czas 0 do 100km/h ...

Happy Owner Never Drives Anything else.


#7 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4498 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:31, 18.05.2012

coś na potwierdzenie tych słów się znajdzie?
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#8 tarjei86

tarjei86
  • Klubowicz
  • 4272 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 13:42, 19.05.2012

coś na potwierdzenie tych słów się znajdzie?


Proszę bardzo:

Dołączona grafika

#9 Pejot

Pejot
  • Klubowicz
  • 3540 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 14:26, 19.05.2012

coś na potwierdzenie tych słów się znajdzie?


U2L4 ma sporo krótsze przełożenia 2. i 3. biegu i silnik szybciej wkręca się na obroty a auto lepiej przyśpiesza.

Łukasz powyżej wkleił tabelkę to można sobie porównać ...

Happy Owner Never Drives Anything else.


#10 BlueICE

BlueICE
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:30, 10.02.2014

Jestem już ok rok po przekładce skrzyni na poliftową i fakt czuć różnicę we wkręcaniu sie silnika na obroty na 2 i 3
Pierwsze ostrzejsze kilometry kończyły się czasami odcięciem paliwa :)



#11 ToMala

ToMala
  • Klubowicz
  • 1354 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive Lea
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:06, 20.11.2014

stabilizator tylny w poliftach nie jest taki sam jak a ATR, zmieniałem akurat i ATRowy był grubszy


EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#12 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4498 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:47, 21.11.2014

jeśli odnosisz się do ostatnich zdań, które nie określały o który stab chodzi to ktoś to wrzucił do

mojego postu, bo ani w tym składu ani ładu nie było. Już usunąłem, bo i tak nic nie wynikało

z takiego opisu.

 

Teraz została wykazana tylko różnica w przednim stabie.


Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#13 ToMala

ToMala
  • Klubowicz
  • 1354 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive Lea
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:02, 23.11.2014

tak... ja akurat miałem doświadczenia takie, ze przedni jest taki sam a tylny grubszy hehe


EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#14 Kordecki

Kordecki
  • Forumowicz
  • 65 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:43, 19.05.2015

Panowie, to chcąc ewentualnie przełożyć skrzynię do polifta F18B2 (nadwozie CH6), to powinienem jakby co szukać skrzyni U2L4, ale U2J4, których jest więcej na allegro też źle nie będzie jakby co ?


Użytkownik Kordecki edytował ten post 09:44, 19.05.2015


#15 jaca

jaca
  • Klubowicz
  • 781 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:53, 19.05.2015

możesz brać i jedną i drugą - obie będą pasować





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq