Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Rezystor nadmuchu// Wentylator w kabinie nie działa.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 hobal

hobal
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:lublin
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:33, 01.01.2012

mam problem z nawiewem , na sterowniku klimatyzacji skala prędkość wentylatora rośnie ,lecz wentylator nie pracuje.Uszkodzony był tranzystor w opornicy lecz mimo wymiany na nowy usterka nie ustąpiła.Wentylator jest sprawny brak jest zasilania. Może ma ktoś schemat.Bezpiecznik jest sprawny. Pozdrawiam.
  • 0

#2 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:01, 01.01.2012

Bezpiecznik odpowiadający za silnik dmuchawy znajduje się pod maską no. 56 40A (blower motor), a swoja droga to sprawdź czy dochodzi napięcie do tranzystora dmuchawy i bezpiecznik no. 3(7,5A) pod kierownicą ten bezpiecznik jest odpowiedzialny za przekaźniki załączające osprzętem klimy
  • 0

#3 hobal

hobal
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:lublin
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:14, 06.01.2012

dzięki wentylator działa uszkodzony był przekażnik styki były zaśniedziałe
  • 0

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:32, 15.10.2012

Witam ja mam podobny problem. Jak kolega opisywal. Z tym ,ze ogledziny bezpiecznikow nic mi nie dalo, Zagladalem nawet tam gdzie jest dmuchawa. Wyjelem filtr i wsadzilem tam reke. Wlaczylem stacyjke zapalily sie swiatla na desce rodzielczej i slychac krotko szum wentylator .. albo czegos podobnego ale ta duza dmuchawa nie pracuje. To trwa bardzo krotko z 2-3 sekundy. Gdy reka dotykalem wentylatora to czulem minimalny ruch kilku milimetrow i tak jakby jakis dzwiek - tak jakby przekaznik czy cos podobnego.

Wyjelem takze ten "opornik" - zadnych sladow przepalenia nie widac, nie smierdzial spalenizna jak nowy.

Zastanawiam sie czy moge zewszec w tej kostce ktora wchodzi w ten opornik dwa wieksze styki i zobaczyc czy pracuje ale obawiam sie jakiegos zwarcia i wiekszych szkod.

Tak bym wiedzial ,ze dmuchawa pracuje.

Zrobilem tez zdjecia bezpiecznikow pod maska i przy kierownicy.

http://imageshack.us...21015160130.jpg tutaj jest schemat nr 3 nie odpowiada temu co wyzej jeden z kolegow opisywal.

http://imageshack.us...21015160306.jpg

http://imageshack.us...21015160327.jpg


Mam nadzieje ,ze uda mi sie to naprawic zima idzie.

Z gory dzieki za wskazowki,

Pozdrawiam

ps.

A i jest to Honda Accord 2004 benzyna 2.0 EX

Chyba znalazlem - tylko jechac i kupic. Pozdrawiam
  • 0

#5 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:44, 03.06.2015

odswiezam temat. gdzie w Accord VII K24a3 znajduja sie bezpiecznik od wentylatora skraplacza klimy ? ktory przekaznik dotyczy tego wentylatora ? Pytam poniewaz musze zdiagnozowac przypadlosc nie wlaczania sie wentyaltora podczas uruchomienia klimy przez co według wskazowki nadwornego speca Kiniusza mozliwe jest ze uslizguje sie mi sie przy upałach spregło kompresora (efekt piszczenia i przystawania sprzegla na kompresorze)


  • 0

#6 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:27, 04.06.2015

odpowiadam sobie i wam w razie czego

 

sekcja sterowania przekaźnikiem jest po bezpieczniku nr 30 pod kierownica

sekcja zasilania przekaźnika/silnika jest po bezpieczniku nr 9 pod pokrywa silnika

 

przekaznik  nr 15 zdjęcia z linku odpowiada za owe zasilanie wentylatora od skraplacza:

1523a50565e12a1bgen.jpg


Użytkownik lakatus edytował ten post 12:34, 04.06.2015

  • 0

#7 Guest_shady79_*

Guest_shady79_*
  • Guests

Napisano 20:11, 19.06.2015

Witam,

 

Mnie także wysiadł nawiew. Jednak w moim przypadku sytuacja wygląda trochę inaczej. Mianowicie zasilanie dochodzi do wentylatora nawiewu a on mimo to nie działa. Sam wentylator podłączony do aku działa. Gdy zwarłem piny na wtyczce od opornicy tez ruszył. Multimetrem mierzyłem oporność opornicy też niby jest OK w granicach 1500 ohm miedzy pinem 3 i 4. W związku z tym nie bardzo wiem co jest nie tak. Co mogę jeszcze sprawdzić. Dodam jeszcze ze bezpieczniki są OK zamieniłem także przekaźniki.

 

Pozdr.

JN


  • 0

#8 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 21:07, 19.06.2015

Hej :-)
Shady, z tego co widzę na schemacie elektrycznym, to sterowanie silnikiem dmuchawy odbywa się za pośrednictwem tranzystora, więc najprawdopodobniej on jest uszkodzony, albo sterowanie nim...

Pozdrawiam
Tomek


wysłane z fona
  • 0

#9 Guest_shady79_*

Guest_shady79_*
  • Guests

Napisano 07:22, 20.06.2015

Hej :-)
Shady, z tego co widzę na schemacie elektrycznym, to sterowanie silnikiem dmuchawy odbywa się za pośrednictwem tranzystora, więc najprawdopodobniej on jest uszkodzony, albo sterowanie nim...
 

a podpowiesz gdzie jest ów tranzystor?


Użytkownik shady79 edytował ten post 07:22, 20.06.2015

  • 0

#10 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 10:54, 20.06.2015

Hej :-)
Nr 10 na schemacie B-17-20 - HEATER UNIT (LH)
 
Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#11 Guest_shady79_*

Guest_shady79_*
  • Guests

Napisano 15:08, 20.06.2015

Hej :-)
Nr 10 na schemacie B-17-20 - HEATER UNIT (LH)
 
Pozdrawiam
Tomek

 

Wydawało mi się że to właśnie jest opornica.


  • 0

#12 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 02:06, 21.06.2015

Hej :-)
Potocznie można nazywać 'opornicą', ale choćby sam opis w EPC (na schemacie) rozwiewa wątpliwości - to 'trochę bardziej skomplikowany' element półprzewodnikowy, niż opornik...
Najprościej podmienić na chwilę część od kogoś, kto ma sprawny i wtedy wszystko będzie jasne.

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0

#13 Guest_shady79_*

Guest_shady79_*
  • Guests

Napisano 18:44, 21.06.2015

Hej :-)
Potocznie można nazywać 'opornicą', ale choćby sam opis w EPC (na schemacie) rozwiewa wątpliwości - to 'trochę bardziej skomplikowany' element półprzewodnikowy, niż opornik...
Najprościej podmienić na chwilę część od kogoś, kto ma sprawny i wtedy wszystko będzie jasne.

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona

 

więc nie sugerując się nazwą mogę spokojnie to zamówić

http://allegro.pl/ac...5254579346.html

 

Pozdr.

Kuba


  • 0

#14 Guest_shady79_*

Guest_shady79_*
  • Guests

Napisano 15:02, 23.06.2015

Dostałem używkę podobno sprawny na 100%. Wydaje mi się, że jak odpaliłem pierwszy raz aby sprawdzić po zamianie to wentylator chodził. Natomiast teraz znowu nie działa. Może coś powoduje że ten tranzystor pada... ???

 

Sprawdzam teraz miernikiem oba i wskazania mam takie same. 

miedzy pinem 3 i 4 mam około 1500ohm a miedzy 2 i 4 pokazuje sie około 700ohm.

 

Rozebrałem ten moduł i okazuje się że w obu padnięty jest bezpiecznik termiczny. Ciekawe dlaczego tak się nagrzewa ten tranzystor... może coś nie tak z silnikiem wentylatora???


Użytkownik shady79 edytował ten post 16:59, 23.06.2015

  • 0

#15 Guest_shady79_*

Guest_shady79_*
  • Guests

Napisano 06:37, 30.06.2015

A więc po wymianie bezpiecznika termicznego dmuchawa działa jak należy. Nie wiem do końca dlaczego padł za pierwszym razem ale za drugim prawdopodobnie dlatego że włączyłem nawiew bez zamontowania modułu na swoim miejscu. W związku z tym, że jest chłodzony powietrzem z nawiewu to się spalił. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq