Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Legalizacja Butli LPG co i jak i gdzie

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#16 RobBo

RobBo
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:TKI
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ls
  • KM:367500
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:19, 26.05.2016

Ja legalizowałem w Kielcach ul.kruszelnickiego koszt 300z i tylko na 3lata auto sprowadzone z instalacją holenderską ,wymiana butli powiedzieli mi 750 do 800z,butla walcowa 70l, zawór,i zawór tankowania,do wywalenia byłby wskaźnik ilości gazu,auto zostawiłem na jeden dzień.
  • 0

#17 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 08:48, 26.05.2016

Z tego co mówisz bardziej opłaca się nie legalizować butli a wymienić na nową. Tydzień temu byłem pytać bo wymieniam butlę na większą i koszt butli z wymianą plus miedziana rurka od baku do komory silnika, filtry i ponowna regulacja 450 zł. Butla na 10 lat jak pamiętam. 

Butla toroidalna 60l

rurka 8mm


  • 0

#18 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:14, 26.05.2016

Nie wiem z jakiego powodu nie legalizują butli w sprowadzonych autach na 10 lat, ale potwierdzam, że jest to norma. Krajowe butle legalizują na 10 lat i to ma sens.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#19 Przemo603

Przemo603
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Krosno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:47, 25.11.2016

Witam!

Opowiem jak wyglądała moja legalizacja zbiornika LPG - Rzeszów, ul przemysłowa  http://www.starter-24.pl/

Accorda zakupiłem z zainstalowaną już instalacją w 2011 roku Niemczech - co najciekawsze była to Polska instalacja KME Diego G3 z Polskim zbiornikiem toroidalnym "IRENE", na wszystko miałem faktury i oczywiście polską legalizację na zbiornik ważną do 2020 roku...

Byłem umówiony na godz 8 rano więc pojechałem (mam jakieś 70km w jedna stronę). Było kilka aut już przede mną więc czekałem w kolejce. W miedzy czasie chłopaki demontowali zbiorniki w innych autach itd, a inspektor przyszedł do mnie i sprawdził szczelności instalacji, wizualnie oglądnął zbiornik itd. Wytłumaczyłem mu ze to 5-letnia butla, że mam papiery itd, stwierdził, że nie będzie problemu i prawdopodobnie obejdzie się bez demontażu, ale muszę czekać na swoją kolej aby wjechać do garażu. Spoko czekałem 2-3godz... a jak już wjechałem to panowie stwierdzili że jest to butla którą wycofuje się z użytku w Polsce ponieważ jest ona dopuszczona do użytku na podstawie decyzji UDT a teraz homologacje wydaje TDT :D więc butla która ledwo zdążyła się zakurzyć musi iść na złom przez jakieś chore przepisy ( i gdzie tu ekologia?).

Zależało mi na czasie a straciłem pół dnia i nie załatwiłem nic, a żeby zarejestrować auto potrzebowałem ta homologacje i przegląd.

Wracając do domu wstąpiłem po drodze do zakładu w którym w poprzednim aucie montowałem gaz. Zakupiłem nową butlę 300zł + 50zł montaż który trwał max 30min i spokój !!!

Podsumowując na moim przypadku szkoda było czasu i pieniędzy na paliwo, tym bardziej że telefonicznie nikt mnie nie uprzedził że mogą butli nie podbić itd.

pozdrawiam


Użytkownik Przemo603 edytował ten post 13:49, 25.11.2016

  • 0

#20 tomikk81

tomikk81
  • Młodszy Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Legionowo
  • Silnik:2.0
  • Wersja:EVO V
  • KM:350
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:26, 04.04.2017

Z tym legalizowanie butli w aucie sciagnietym z zagranicy to złodziejstwo.Tez przez to przechodziłem,podbili mi na 10 lat ale czepneli sie o przewody ze sa gumowe a nie miedziane jak w PL.Auto ma najwyzszy model Prinsa zakladany w DE.A najsmieszniejsze to bylo to ze powiedzieli mi ze jak w zbiorniku bedzie gaz to podbija mi legaliz tylko na 3 lata.Debile


  • 0

#21 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:30, 05.04.2017

Kase trzeba ciagnąć z ludzi...
Tak jakby przepisy UE odbiegały od PL.
Natomiast koszt legalizacji jest taki sam jak wymiana butli z gw. na 10latek. Robiąc ponowną legalizacje można się zdrowo naciąć, że podbiją tylko na 2latka. Czyste widzimisie pana inspektora, pomijajac oczywiscie butle-zgnilce.
Jeśli chodzi o to że trafi ktoś polską butle lpg. To warto się zwrócić do producenta! Ponieważ mają obowiązek przechowywania danych legalizacji przez okres 10lat. Kolega trafił z butlą Godków i po kontakcie z producentem w ciągu 2 dni dostał wyciąg z homologacji. W innym przypadku (zagraniczny producent/koniec homologacji) najlepiej kupić i wymienić sobie samemu butlę razem z WZW, bo nikt tego nie sprawdza na OSK. Interesuje ich tylko wyciąg homologacji z TDT (a gazmen nie podbija tam żadnej linijki że montował)
Pzd.
  • 0

#22 Kubix

Kubix
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VIII
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:23, 30.01.2019

Ja swojej hondzie z instalacją BRC nie legalizowałem tylko wymieniłem na inną. W Czakram jak dobrze pamiętam płaciłem coś w okolicach 420 zł za wymianę butli. 


  • 0

#23 kamikaze

kamikaze
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.8
  • Wersja:Nie Honda
  • KM:000
  • Paliwo:PB
  • Rok:9999
  • Nadwozie:3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:58, 04.07.2019

A co mi tam będę dziś archeologiem :diabelgrin:

 

To Twoje zdanie, 150 zł w kieszeni, a jaka jest różnica między nową a legalizowaną (tylko taka że tamta jest nowa)

 

No nie do końca, materiał z którego jest wykonana butla jest przez 10 lat męczony przez:

  1. zmiany ciśnienia
  2. duże  zmiany temperatury z powodu rozprężania się gazu
  3. korozję zewnętrzną i wewnętrzną

Wobec powyższego lepiej wymienić zbiornik na nowy, poza tym nie ma formalnych przeciwwskazań aby takie wymiany dokonać we własnym zakresie trzeba tylko zrobić to zgodnie z kulturą techniczną.


  • 0

A co mi tam będę dziś archeologiem :diabelgrin:


#24 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 22:00, 01.07.2022

1. Od momentu pierwszego tankowania do ostatniego ciśnienie w butli jest niemal niezmienne (równanie stanu gazu doskonałego)

2. gaz rozpręża się w reduktorze/parowniku, w butli jest w formie cieczy 

3. mam 10 letni zbiornik bez grama korozji (GZWM) 


  • 1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq