Skocz do zawartości


RODO w HAKP

głośna pompa wspomagania


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
46 odpowiedzi w tym temacie

#31 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • SkÄ…d:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:38, 14.11.2017

w sensie co spryskujesz olejem ?


  • 0
                       

#32 maro1973

maro1973
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • SkÄ…d:londyn-Bochnia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:02, 15.11.2017

Popryskałem przy łożysku od strony paska. Do tego wszystkiego padł mi akumulator więc już sam nie wiem. Może to alternator.

Użytkownik maro1973 edytował ten post 11:33, 15.11.2017

  • 0

#33 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8870 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 08:58, 19.11.2017

Pryskasz olejem na łożysko które jest osłonięte uszczelniaczem więc słabo z tym smarowaniem łożyska.
A przypadkiem po prostu nie ślizga ci się pasek?
Zdejmij pasek i zobacz czy nie masz przeskakiwania na pompie albo alternatorze.
Co do dostępności to nie masz w okolicy żadnego szrotu?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#34 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • SkÄ…d:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:30, 12.04.2018

Jak rzęzi przy kręceniu to wiadomo - pompa.

Wymienić na używkę i spokój.

Można regenerować ale z robotą się nie opłaca.


  • 0

#35 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • SkÄ…d:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 13:37, 12.04.2018

Ostatnio regenerowałem swoją - robiłem to sam. Wszystkie uszczelki nowe i simmering OEM nowe + łożysko z SKF - części około 200zł. Jeden wieczór roboty.

Aczkolwiek, jeśli rzęzi i piszczy to najprawdopodobniej się zapowietrza (okropny hałas). Można ro sprawdzić - czy nie ma pęcherzyków powietrza w zbiorniczku gdy silnik pracuje


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 13:38, 12.04.2018

  • 0

#36 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • SkÄ…d:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:43, 13.04.2018

Koło 200zł kosztuje używka i przekładka 10min, więc jak kto woli :)


  • 0

#37 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • SkÄ…d:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 22:19, 13.04.2018

Jasne, tylko z używkÄ… nie masz żadnej gwarancji że bÄ™dzie lepiej. 


  • 0

#38 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • SkÄ…d:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 06:07, 14.04.2018

Jasne, tylko z używką nie masz żadnej gwarancji że będzie lepiej.

x2
  • 0

#39 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • SkÄ…d:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 21:29, 14.04.2018

Jeszcze trochÄ™ namÄ…cÄ™. Moja pompa jest z 2007/2008r wiÄ™c z koÅ„cówki produkcji, z przebiegiem 180k - czyli nie dużo. CiekÅ‚a na simmeringu, Å‚ożysko miaÅ‚o wymyty smar. Oringi dawno straciÅ‚y swojÄ… sprężystość - dodatkowo pojawiaÅ‚y siÄ™ pÄ™cherzyki powietrza w zbiorniku wyrównawczym co Å›wiadczy o tym że ukÅ‚ad byÅ‚ nieszczelny. BiorÄ…c po uwagÄ™ te fakty, uważam siÄ™ naprawdÄ™ trudno bÄ™dzie kupić używkÄ™ (w najlepszym razie 11 letniÄ…) w bardzo dobrym stanie. Dlatego, jeÅ›li nasza pompa nie ma przejechane zbyt wiele i elementy metalowe nie sÄ… zużyte/uszkodzone (mnie byÅ‚y jak nowe) to warto wymienić wszystkie gumki i Å‚ożysko. Gumki oczywiÅ›cie OEM i mamy pompÄ™ niemal jak z fabryki. Jestem Å›rednio uzdolniony pod kÄ…tem mechaniki a regeneracja zajęła mi okoÅ‚o 3h. Opis regeneracji jest do znalezienia, części sÄ… dostÄ™pne (numery z japancars - sÄ… dwa rodzaje pomp i moja miaÅ‚a 1 oring wiÄ™cej). Jedyne to trzeba mieć mini warsztat, podstawowe narzÄ™dzia, nie zabrudzić części pompy i uważać aby nie rozsypać blaszek w rotorze pompy. NaprawdÄ™ polecam regeneracjÄ™ na wÅ‚asnÄ… rÄ™kÄ™.  


  • 0

#40 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 20:11, 16.04.2018

podbijam się pod tym co napisał pawlik118. warunkiem koniecznym jest kupno szczypiec segera, w przeciwnym wypadku trzeba będzie się nieźle namęczyć, żeby zdjąć pierścień segera i przy tym nie uszkodzić pompy :D no i mile widziane imadło ;) ja nie miałem tych bajerów i trochę się namęczyłem, ale pompka chodzi jak nowa :D zamiast szczypiec segera użyłem stalowego widelca kuchennego i kombinerek ^^ a imadło przydało by się do odkręcenia koła pasowego i wymiany łożyska ;) nie opiszę zastosowanych przeze mnie dźwigni i kombinacji, jakich użyłem, żeby odkręcić te cholerne koło pasowe :> ale najwięcej czasu przy całej regeneracji pompy, zajęło właśnie odkręcenie koła pasowego, wyjęcie pierścienia segera i wybicie starego simmeringu pod łożyskiem :D resztę robi się w 10 minut ;)


  • 0

#41 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • SkÄ…d:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:41, 16.04.2018

Jasne, tylko z używkÄ… nie masz żadnej gwarancji że bÄ™dzie lepiej. 

 

Jak z każdym używanym gratem ;)


  • 0

#42 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • SkÄ…d:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 21:57, 16.04.2018

U mnie też byÅ‚a walka z koÅ‚em pasowym. Najpierw wyjÄ…Å‚em wnÄ™trznoÅ›ci i później odkrÄ™ciÅ‚em nakrÄ™tkÄ™ kluczem udarowym. Przy skÅ‚adaniu przykrÄ™ciÅ‚em w imadle 2 Å›ruby M8 o dÅ‚ugoÅ›ci ok 10cm i one wsadzone w otwory koÅ‚a umożliwiÅ‚y dokrÄ™cenie nakrÄ™tki. 


  • 0

#43 choody

choody
  • Klubowicz
  • 145 postów
  • SkÄ…d:3city
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:39, 15.11.2020

Ostatnio regenerowałem swoją - robiłem to sam. Wszystkie uszczelki nowe i simmering OEM nowe + łożysko z SKF - części około 200zł. Jeden wieczór roboty.

Aczkolwiek, jeśli rzęzi i piszczy to najprawdopodobniej się zapowietrza (okropny hałas). Można ro sprawdzić - czy nie ma pęcherzyków powietrza w zbiorniczku gdy silnik pracuje

a jezeli pompa raz haÅ‚suje po paru km odpadalem znowu i jest cisza.... jak haÅ‚asuje to w zbiorniczku mam pÄ™cherzyki powietrza.... czy oring 91370-SV4-000

zaÅ‚Ä…twi sprawe bo widziaÅ‚Ä™m na poczÄ…tku zÄ™ o tym móicie ale to chya pompa z VI gena a ja mam VII? 


Użytkownik choody edytował ten post 10:39, 15.11.2020

  • 0

#44 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 21:41, 15.11.2020

Taki oring z sklepie z hydrauliką siłowa kosztuje złocisza. Kup, wymieniaj, robota z piwem w ręku na 5min
  • 0

#45 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • SkÄ…d:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 22:22, 15.11.2020

a jezeli pompa raz haÅ‚suje po paru km odpadalem znowu i jest cisza.... jak haÅ‚asuje to w zbiorniczku mam pÄ™cherzyki powietrza.... czy oring 91370-SV4-000

zaÅ‚Ä…twi sprawe bo widziaÅ‚Ä™m na poczÄ…tku zÄ™ o tym móicie ale to chya pompa z VI gena a ja mam VII? 

Wszystkie ukÅ‚ady dziaÅ‚ajÄ… niemal identycznie, VI czy VII nie ma znaczenia. PÄ™cherzyki powietrza pojawiajÄ… siÄ™ wtedy, gdy ukÅ‚ad gdzieÅ› jest nieszczelny na "ssaniu" czyli pomiÄ™dzy maglownicÄ… a pompÄ…. W VII czÄ™sto jest to oring na wężu powrotnym do pompy. W innych miejscach byÅ‚by tylko wyciek pÅ‚ynu. 

Jw. Kup choćby zwykÅ‚y oring w dowolnym sklepie, choć lepiej oczywiÅ›cie OEM bo kosztuje zaledwie ~10zÅ‚. 


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq