Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

klimatronik pytanie..

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#16 rav1984

rav1984
  • Forumowicz
  • 202 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:09, 29.11.2012

To pewnie subiektywne odczucie ale dla mnie nie jest za goraco.


Nie wiem czy to może być powodem, ale z klimy leci strasznie suche powietrze, podczas gdy na samym nawiewie i wyłączonej klimie leci powietrze wilgotne z zewnątrz. Wilgotność powietrza ma bardzo duże znaczenie przy tzw. temperaturze odczuwalnej. Przykład:

Stoisz w samych gaciach na środku pola.

Temp. +2oC - lekki wiaterek, mgła
Temp. -2oC - lekki wiaterek, powietrze suche.

Gwarantuje Ci, że w pierwszej sytuacji bardziej zmarzniesz, bo duża ilość pary wodnej w powietrzu "przykleja się" do ciała, a następnie jest odparowywana dzięki stałej temperaturze organizmu wynoszącej w takich warunkach około 36,2oC. Odparowywanie zużywa znaczne ilości energii i tym samym wychładza organizm i jest ci cholernie zimno.

W drugim przykładzie, jeżeli jest suche powietrze, to ciało wychładza się tylko pod wpływem bezpośredniej wymiany cieplnej.


Oczywiście i w jednym i w drugim przykładzie zmarzniesz :mrgreen: , ale w pierwszym będzie to trwało krócej.

Analogicznie będzie w przypadku ogrzewania. Porównaj nasze polskie +30oC z tę samą wartością np w Hiszpanii, czy Tunezji.
Albo nalej do wanny wody o temp 14oC i posiedź w niej 10 minut, na 100% zmarzniesz kilka razy szybciej niż jakbyś postał w gaciach w pomieszczeniu o tej samej temperaturze powietrza. Nie pamiętam już ile wynoszą proporcje, ale to chyba nie istotne.

Wracając do naszego samochodu. Masz zziębnięta rękę. Z nawiewu leci powietrze o temperaturze +22oC. Szybciej ją ogrzejesz jeżeli klima będzie wyłączona niż na odwrót. Jednak komfort będzie znacznie lepszy gdy będzie włączona, bo w aucie nie będzie, jak kolega parę postów wyżej napisał, duszno (przez wilgoć właśnie).

Tak mi się przynajmniej wydaje

[ Dodano: 2012-11-29, 10:11 ]

Mam reczny termometr w aucie i w okolicach radia wskazuje ok 20st. To pewnie subiektywne odczucie ale dla mnie nie jest za goraco.


Trzeba tez wziąć pod uwagę że termometr jak i organizm człowieka też potrzebuje chwilki aby się nagrzać, zanim będzie wskazywać lub odczuwać odpowiednią temperaturę.
  • 0

Aby dodać film z youtube należy wpisać [*media*]XXX[*/media*] (bez gwiazdek), gdzie XXX to adres filmu.

Moja Hondzia: http://www.accordklu...der=asc&start=0


#17 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:25, 29.11.2012

Ja zauważyłem ze jak tylko zacznie grzać to moment robi się gorąco
  • 0

#18 rav1984

rav1984
  • Forumowicz
  • 202 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:58, 29.11.2012

To fakt, ale po chwili temperatura powinna ci się ustabilizować. Czujnik temperatury w samochodzie to nie jest kosmicznie czuły instrument NASA. Też musi po całej nocy się chwilkę zagrzać aby funkcjonować prawidłowo. Jak sprawdzasz jaką masz gorączkę zwykłym rtęciowym termometrem to też musisz chwilę odczekać zanim termometr wskaże prawidłową temperaturę.

Tak w ogóle to wydaje mi się że jeszcze nikt nie umarł od klimatronika że przez chwilę daje piekłem z nawiewów.


Pokombinuj, nie nastawiaj na full auto, tylko daj na szybę i nogi, nastaw III prędkość (lub II)
Najpierw go na 23 stopnie, poczekaj aż zrobi się piekło, przykręć wtedy na 18 i po chwili będzie git. Zobaczysz.
  • 0

Aby dodać film z youtube należy wpisać [*media*]XXX[*/media*] (bez gwiazdek), gdzie XXX to adres filmu.

Moja Hondzia: http://www.accordklu...der=asc&start=0


#19 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:05, 29.11.2012

no wiem ze to nie osiągniecie NASA ten czujnik ale przez ponad pół godz. nawet i 50min to powinno sie ustabilizować a jak czasami jeżdżę z kimś to drze sie co tak grzejesz wyłącz to dz...o bo wytrzymać nie można.
Dodam ze w lato robiłem test z termometrami ustawionymi jeden przy kierownicy drugi za podłokietnikiem i temp sie zgadzała wg ustawień klimy (+/- 1-2'C), ale w chłodne dni to idzie sie ugotować.

[ Dodano: 2012-11-29, 14:06 ]
rav1984, ja używam max 2 stopnia bo jest i tak za gorąco jak dla mnie a tak to jeżdżę na 1 stopniu nadmuchu aby szyby nie parowały itp. a nadmuch mam ust. na szybę i nogi.
Ps jeszcze piszesz ze nikt nie umarł z od tego ciepła ale np. octavi z klimatronikiem zupełnie bajka jest porównaniu z tym co tu, w 7genie tez pewnie jest lepiej to rozwiązane bo nikt nie pisze o takich rzeczach.
  • 0

#20 rav1984

rav1984
  • Forumowicz
  • 202 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:17, 29.11.2012

hmm, może filtr kabinowy masz przytkany, nie ma takiego ciągu co powinno, powietrze leci wolniej i się szybciej ogrzewa... To tak na szybko mi przyszło do głowy.
  • 0

Aby dodać film z youtube należy wpisać [*media*]XXX[*/media*] (bez gwiazdek), gdzie XXX to adres filmu.

Moja Hondzia: http://www.accordklu...der=asc&start=0


#21 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:48, 01.12.2012

Wiec dziś miałem trochę czasu aby spędzić go przy Hance i porobiłem parę prób i testów, wiec tak jak komuś jest za gorąco nie trzeba zadanych oporników itp montować a wystarczy ze wyciągniemy przewód który idzie od czujnika do nagrzewnicy (pozycja 5 http://old.japancars...&nplblk=B__6100 ) przez który przepływa powietrze i na jego końcu wystarczy zakleić jego otwór np. taśmą o szerokości ok 5-9mm, szersza taśma spowoduje ze za bardzo będzie obniżona temperatura gdyż do czujnika będzie wpływać temp z nagrzewnicy, ja po paru próbach zostawiłem taśmę o szerokości 5mm z szersza miałem przekłamania ok 3-4'C w dół, teraz po zamontowaniu mam ok 0-1'C różnicy w dół miedzy tym co pokazuje panel klimy a temp w środku (termometr miałem zamontowany przy lewarku zmiany biegów).
Pozycja 15 http://old.japancars...&nplblk=B__1720

[ Dodano: 2012-12-01, 13:51 ]
Dodam tylko ze wcześniej miałem ustawiona temp 19-20'C i było gorąco a teraz mam 21-22'C i jest jak w sam raz. Jak ustawie 19-20'C leci chłodne powietrze, oprócz tego zauważyłem ze silnik o temp słychać ze nie ma pośrednie ustawienia a nie jak wcześniej obrotami wentylatora regulował temp.
  • 0

#22 rav1984

rav1984
  • Forumowicz
  • 202 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:16, 01.12.2012

Było fotki porobić i stworzyć fototutorial do działu zrób to sam, niejednemu by się przydało.
  • 0

Aby dodać film z youtube należy wpisać [*media*]XXX[*/media*] (bez gwiazdek), gdzie XXX to adres filmu.

Moja Hondzia: http://www.accordklu...der=asc&start=0


#23 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 16:23, 01.12.2012

gdyż do czujnika będzie wpływać temp z nagrzewnicy

Pomyliłeś się kolego. Rurka jest podłączona do nagrzewnicy tak, że powoduje zasysanie powietrza z kabiny przez czujnik. Tak zdławiając otwór powodujemy mniejsze ssanie powietrze. w Acurze TL na USA, nadmuch na czujnik jest zrobiony poprzez wentylatorek 40mm, taki jak w komputerach czy zasilaczach.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#24 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:39, 01.12.2012

pablo.see nie za bardzo Cie zrozumiałem ale od nagrzewnicy idzie rurka do czujnika przez taką złączkę przez która powietrze nie jest bezstopniowo podawane do czujnika lecz na "około" a ja zatkałem przytkałem otworek aby powietrze z nagrzewnicy podawane było "prawie" bezpośrednio. Wiec nie zdławiłam nic tylko podaje cieplejsze powietrze z nagrzewnicy a nie z otoczenia.

[ Dodano: 2012-12-01, 22:47 ]
Aby dostać sie do tego przewodu wystarczy zdemontować osłonę nad nogami, wężyk wystarczy pociągnąć do środka samochodu i wyskoczy

[ Dodano: 2012-12-01, 22:47 ]

nadmuch na czujnik jest zrobiony poprzez wentylatorek 40mm, taki jak w komputerach czy zasilaczach.

U nas przez silnik z dmuchawy

[ Dodano: 2012-12-01, 22:57 ]
ta czesc z pozycji 15 mniej wiecej ma taka role jak na tym rysunku Dołączona grafika tylko proszę nie krytykowac
  • 0

#25 tafun

tafun
  • Forumowicz
  • 340 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:28, 02.12.2012

Ten zabieg spowoduje, że klima będzie słabiej grzać ale także słabiej chłodzić w ciepłe dni.
  • 0

----------

MA8>CH6>ED9>CH1>EU5>CG2>EJ9>ZF1


#26 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:32, 02.12.2012

tafun zgadza się o to własnie mi chodzi aby tak nie grzała a w lato się zobaczy jak to będzie wyglądać, choć w lato na maxa nie biorę bo za bardzo dmucha.
  • 0

#27 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 19:53, 02.12.2012

Cześć nr 15 to jest strumienica wykorzystująca efekt Venturiego

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Powietrze wychodzące z nagrzewnicy jest wydmuchiwane przez wąską dyszę i wylatuje przez dyszę. Powoduje to powstanie podciśnienia i zasysanie powietrza przez wężyk, a przez również powietrze jest zasysane z kabiny i dostaje się do czujnika temperatury. Przytykając wylot dyszy powodujemy, że powietrze z nagrzewnicy idzie również w kierunku czujnika (zanika efekt Venturiego). Czujnik mierzy teraz nie temperaturę powietrza w aucie, lecz temperaturę powietrze wychodzącego z nagrzewnicy.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#28 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:33, 02.12.2012

Jeśli przytkasz całkowicie to faktycznie mierzy temp z nagrzewnicy ale jak odpowiednio dopasujesz tak jak ja temp w środku a na klimatroniku jest niemal taka sama. Ja przytkałem taśma o szerokości ok 5mm i jest dobrze, nie wiem czy Ty coś robiłeś czy nic w tym temacie, pochwal sie jak by co, bo u mnie zdało rezultat.
  • 0

#29 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 22:37, 02.12.2012

grzegorz1982, spróbuje zwłaszcza, że temperatury w okolicy zera.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#30 wiernek1987

wiernek1987
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Sosnowiec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:26, 09.11.2014

Witam,

chciałem trochę odświeżyć temat.

Jeżdżę accordką 2000 r z climatronickiem.

Mam dość podobny problem jak kolega.

Mianowicie jak nastawie na temp 18-19 leci chłodne powietrze, ale jak już nastawie 20-21 grzeje na maksa tak ze nie da się wytrzymać:(

Wrażenie jest takie jak by było tylko albo ciepło albo zimno:(

 

 

Czy może to być winna czujnik temp. ?

Jak można zweryfikować to?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq