Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

klimatronik pytanie..

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gallus

Gallus
  • Forumowicz
  • 503 postów
  • Skąd:Chorzów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:01, 03.12.2011

hej.

mam pytanie związane z ogrzewanie...
ustawiam sobie temperaturę na 19... leci ciepłe.... jak daje 22 takie samo... jak robię 32 takie samo czyli bardzo ciepłe...
jak daje 18 to leci zimne...
nie idzie ustawić żeby leciało letnie powietrze z nawiewów?

pozdro.
  • 0

#2 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:45, 03.12.2011

No ja z klimatronikiem też mam czasami takie cuda. Chyba ten typ tak ma.
  • 0

#3 Mniwoj

Mniwoj
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:Krosno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:49, 03.12.2011

To jest nic. A spróbujcie sobie ustawić np. 23 stopnie z włączona klimą i te same stopnie bez klimy. Na moje oko różnica jest ok. 5 stopni, żeby w odczuciu było tak samo.
U mnie w instrukcji wyczytałem o ogrzewaniu gazowym, tzn. klima ogrzewa powietrze jak na zewnątrz jest poniżej 3 stopni. Macie jakieś wrażenia związane z taką funkcją?
  • 0

#4 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 01:13, 04.12.2011

Niestety autoklima w Accordzie VIgen to porażka. Trzeba napstrykać się więcej jak w manualu żeby uzyskać zamierzony efekt.

Generalna zasada jest taka, że sterowniki dąży jak najszybciej do zadanej temperatury. Czyli dla grzania mamy tak, że rzyga gorącym powietrzem, aż uzyska zadaną temperaturę. Przy temperaturze zewnętrznej 5st uzyskuje się po 15-20 minutach jazdy. Ja mam czujnik termometru przy czujniku temp. powietrza dla klimy (w rurce). Kiedy osiągnie zadaną temp. daje letnie powietrze, temp i tak rośnie więc trzeba schłodzić i daje zimnym.
W zimie to już w ogóle można zapomnieć o letnim powietrzu, ale gorące albo zimne. Dobicie do zadanej temp. np. 20st (widzianej przez sterownik, my i tak czujemy 30st) to 30 minut. Nawet jak dojdzie to grzeje mocniej, bo na zewnątrz jest przecież -10st.
Sprawdzałem jak ma się nastawiona temp. do ustawienia przepustnicy mieszającej powietrze ciepłe i zimne. Przy 24st daje tylko gorące powietrze (otwarcie na full). Ustawianie więcej nie ma sensu.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#5 xxxmariusxxx

xxxmariusxxx
  • Forumowicz
  • 558 postów
  • Skąd:Otwock
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:49, 04.12.2011

Najlepiej jezdzic na full auto, wtedy szybko sie nagrzeje do zadanej temp, a potem bedzie ja utrzymywac, czasem mnie drazni jak jest wlasnie tak jak teraz ok +5 stopni, mozna sie troche zagotowac a aucie, ale przy mrozach lub bardzo cieplych dniach jest ok.
  • 0

#6 Gallus

Gallus
  • Forumowicz
  • 503 postów
  • Skąd:Chorzów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:40, 04.12.2011

dzieki za wypowiedzi ;)
czyli ten typ tak ma i trzeba się przyzwyczaić.. choć wczoraj było na zewnątrz +7 i po właśnie 20min jazdy zaczęło lecieć letnie więc coś w tym jest co pisze pablo.see.

ps. punkciki poleciały :D
  • 0

#7 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:16, 28.11.2012

Postanowiłem odgrzebać temat gdyż mam parę pytań, to co napisał

W zimie to już w ogóle można zapomnieć o letnim powietrzu, ale gorące albo zimne.

jest wręcz denerwujące nawet jak jest w trybie full auto, związku z tym czy ktoś próbował coś zmieniać w sterowniku ? bo domyślam się ze czujnik odpowiedzialny za regulacje temp. jest to ten przy kierownicy i ze by go oszukać może warto doczepić rezystor równolegle parę kohm aby sterownik myślał ze jest cieplej wtedy nie będzie tak bardzo grzał ?

[ Dodano: 2012-11-28, 13:21 ]
Czy w trybie manual można tak wyregulować temp. jak w manualu bo jak obserwuje to nie ma pośredniego położenia jak jest chłodno na dworze, czy idzie wyłączyć z wyświetlacza tryb "auto" bo on cały czas jest widoczny.
  • 0

#8 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 17:10, 28.11.2012

Zamiast czujnika dać rezystor o wartości jakby była temp. powiedzmy 15°C i mamy sterowanie manualne zamiast auto.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#9 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 17:23, 28.11.2012

ale marudzicie :r
u mnie klimka działa super, ja jestem zadowolony.
W upały chłodno a w mrozy ciepło - klimka na AUTO i temperaturka 20-22 st
  • 0

#10 rav1984

rav1984
  • Forumowicz
  • 202 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:45, 28.11.2012

Dokładnie, tak jak pisze Jarek, klimatronik w trybie auto ZAWSZE, będzie próbował nagrzać kabinę do minimalnej komfortowej temperatury, czyli 18 stopni. Jak nastawisz na 22 i wyrówna się temperatura, to po przekręceniu na 18 sttopni zacznie lecieć chłodne powietrze.

Generalnie jak ci za gorąco uchyl okno lub szyber, bo chyba opcji "auto" nie da się wyłączyć, niestety.
  • 0

Aby dodać film z youtube należy wpisać [*media*]XXX[*/media*] (bez gwiazdek), gdzie XXX to adres filmu.

Moja Hondzia: http://www.accordklu...der=asc&start=0


#11 tafun

tafun
  • Forumowicz
  • 340 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:59, 28.11.2012

wg mnie klimatronik działa dobrze. Ja w lecie nastawiam na 21 stopni a w zimie na 23, góra 24 i jest lux. Jak wsiadasz do zimnego auta to sterownik nie będzie wiał ciepłym dopóki nie zagrzeje się silnik, po tym zaczyna szybko zagrzewać kabinę (silny nadmuch) do osiągnięcia wymaganej temperatury. Ważne żeby była włączona klima FULL AUTO lub chociaż A/C ON bo inaczej to może się zrobić wewnątrz zbyt ciepło lub duszno. Niestety schładzanie zimnym powietrzem zewnętrznym nie działa najlepiej. Ale gdy działa klima to temperatura po chwili dobrze się stabilizuje.
Kombinowanie z rezystorem nie ma sensu bo zakłócimy to co jest dobrze wyregulowane. No chyba, że padł Ci czujnik ale to bardzo mało prawdopodobne. Zresztą to zawsze możesz sprawdzić robiąc test.

Mnie zastanawia jedno, bo klimatronik w chłodniejsze dni gdy działa w trybie FULLAUTO wieje cieplejszym powietrzem w nogi a chłodniejszym z górnych nawiewów. Z tego co pamiętam w manualu tak się nie dzieje, powietrze ma tę samą temperaturę z każdego nawiewu.
  • 0

----------

MA8>CH6>ED9>CH1>EU5>CG2>EJ9>ZF1


#12 rav1984

rav1984
  • Forumowicz
  • 202 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:24, 28.11.2012

powietrze ma tę samą temperaturę z każdego nawiewu.


I u mnie tak jest, bez znaczenia, który tryb ustawię. Klima na full auto głośno szumi, ja tam zawsze ustawiam sobie max 3 stopień siły nadmuchu na a/c off i temp 22-23 stopnie, jak się zagrzeje daje mu 20 i potem już nic nie ruszam. Sposób z włączoną klimą jest chyba najlepszy tak jak piszesz, ale mnie osobiście on nie służy. Raz, że powietrze jest strasznie suche a dwa, że wysychają mi szkła kontaktowe.

Dołączona grafika
  • 0

Aby dodać film z youtube należy wpisać [*media*]XXX[*/media*] (bez gwiazdek), gdzie XXX to adres filmu.

Moja Hondzia: http://www.accordklu...der=asc&start=0


#13 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 00:41, 29.11.2012

Wszystko rozbija się o to, że sterownik dąży do zadanej temperatury poprzez dmuchanie maksymalnie gorącym powietrzem. Po osiągnięciu zadanej temperatury miesza powietrze tak, że leci powietrze o takiej temperaturze, że jest utrzymana, założona temperatura. Problem jest jednak takiego typu, że w zimę jak auto stoi na mrozie to osiągnięcie takiego stanu zajmuje 15-20 minut gdzie już trzeba wysiadać. Najlepszym rozwiązaniem byłoby jakby w nogi grzało gorącym na maks, a z kratek leciało letnie powietrze. Poza tym w trybie full auto, sterownik nie obniża temperatury dmuchanego powietrza a raczej redukuje prędkość dmuchawy. Dopiero potem leci chłodniejsze powietrze. Moim zdaniem sterownik projektowany typowo pod warunki angielskie.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#14 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:29, 29.11.2012

W lato nie narzekam tryb auto działa dobrze, ale w zimę to idzie sie ugotować, jest stanowczo za ciepło stad moje pytanie, znowu muszę zacytować

Poza tym w trybie full auto, sterownik nie obniża temperatury dmuchanego powietrza a raczej redukuje prędkość dmuchawy.

zgadzam sie z tym 100% a powinno oprócz tego zredukować cieple powietrze.

Zamiast czujnika dać rezystor o wartości jakby była temp. powiedzmy 15°C i mamy sterowanie manualne zamiast auto.

te rozwiązanie chyba będzie gorsze bo będziesz miał stalą temp. wskazywaną a z połączeniem równoległym dochodzi zmienna charakterystyka czujnika.

[ Dodano: 2012-11-29, 07:31 ]
Piszecie niektórzy ze tryb fullauto działa wam zajebiście ja w tym trybie bym musiał na krotki rękaw jeździć albo tak jak ktoś pisał uchylonym oknem i szyberdachem.
  • 0

#15 tafun

tafun
  • Forumowicz
  • 340 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:07, 29.11.2012

dzisiaj rano temp zewn. ok 6st, klima ustawiona na 24 w trybie fullauto. Po ok 3min zaczyna mocno wiac nawiew. Po ok 5 jest juz cieplo. Mocny nawiew, stopniowo slabnacy wieje przez nastepne 10 min i w aucie robi sie cieplo. Jade w kurtce ale w rece jest chlodno. Mam reczny termometr w aucie i w okolicach radia wskazuje ok 20st. To pewnie subiektywne odczucie ale dla mnie nie jest za goraco.
  • 0

----------

MA8>CH6>ED9>CH1>EU5>CG2>EJ9>ZF1






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq