Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Cisnienie w oponach "autostradowe"


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 02:10, 30.11.2011

Czy ktos z forumowiczow ma moze doswiadczenie w jezdzie z roznym cisnieniem w oponach po autostradzie z wiekszymi predkosciami (~160km/h)? Na slupku jest napisane, ze cisnienie przy predkosciach do 160km/h powinno wynosic 2.2 przod / 2.1 tyl. Powyzej 160 2.6 przod / 2.5 tyl. Na czym polega roznica w jezdzie z tymi roznymi wartosciami cisnienia? Lepszy komfort toczenia, nizsze spalanie paliwa? Te wartosci sa podane dla fabrycznego rozmiaru opon - 195/60/15, takie tez mam.

Niedlugo bede pokonywal dluzsza trase po niemieckich autostradach i zastanawiam sie, czy warto sie w to w ogole bawic i czy daje to jakies wymierne korzysci?
  • 0

#2 Baza

Baza
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Żywiec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:TypeR
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 03:29, 30.11.2011

Sam jestem ciekaw odpowiedzi. Ja na miejscu zawsze bije 2.4.Po napompowaniu 2.6 auto jest lekko "taczkowate" i ciekawi mnie jak się to ma do szybkich przelotów i czy nie jest niestabilne.
  • 0

"MADRZY LUDZIE PRÓBUJĄ PRZYSTOSOWAĆ SIĘ DO ŚWIATA, ZAŚ LUDZIE GŁUPI PRZYSTOSOWUJĄ ŚWIAT DO SIEBIE- DLATEGO ŚWIATEM RZĄDZĄ GŁUPCY"
-OZZY OSBOURNE
 


#3 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 10:04, 30.11.2011

Jak auto jedzie z dużą prędkością to opony się nagrzewają i również w nich powietrze. Ciepłe powietrze robi się rzadsze i nie zapewnia to odpowiedniej twardości opony. Czysta fizyka panie.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#4 Baza

Baza
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Żywiec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:TypeR
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:51, 30.11.2011

Jaka czysta fizyka?? Powietrze zwiększa swoją objętość pod wpływem wyższej temperatury. Im chłodniej tym właśnie niższe ciśnienie a pod wpływem ciepła powietrze się rozszerza.Więc ja bym tu nie szukał powody w samym tlenie tylko ewentualnie w rozszerzalności samej opony ale właśnie myślałem że ktoś wie lepiej.
  • 0

"MADRZY LUDZIE PRÓBUJĄ PRZYSTOSOWAĆ SIĘ DO ŚWIATA, ZAŚ LUDZIE GŁUPI PRZYSTOSOWUJĄ ŚWIAT DO SIEBIE- DLATEGO ŚWIATEM RZĄDZĄ GŁUPCY"
-OZZY OSBOURNE
 


#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:02, 30.11.2011

Opony nabijają również gazem obojętnym azotem, z tego co piszą, "utrzymuje ciśnienie w oponach trzykrotnie dłużej niż powietrze" , "Zmniejszone ryzyko flaczenia opony w wysokich temperaturach." czyli na autostradę jak ulał przy wysokich temperaturach/prędkościach :)

http://www.oponeo.pl.../azot-w-oponach
  • 0

#6 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:51, 30.11.2011

Jak auto jedzie z dużą prędkością to opony się nagrzewają i również w nich powietrze. Ciepłe powietrze robi się rzadsze i nie zapewnia to odpowiedniej twardości opony. Czysta fizyka panie.


Pan mi tu z fizyka niech nie wyjezdza, ja jasno napisalem, czy ktos ma doswiadczenia, nie chce sie wdawac w dysputy filozoficzno-naukowe :-P

NOMERCY ja rzadko kiedy jezdze po autostradach i srednio mi sie widzi kazdorazowe placenie za pompowanie/zmiane cisnienia, zreszta do konca nie jestem przekonany co do tego azotu i jego magicznych wlasciwosci. Wole pompowac powietrzem i w kazdej wulkanizacji za free podpompowac/spuscic powietrze ( zawsze chce zaplacic za ta usluge, ale sie nie chca zgodzic :lol: )
  • 0

#7 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:03, 30.11.2011

Mniej napompowana opona nagrzeje się szybciej i bardziej.
Opony grzeją się od tarcia, a większe ciśnienie = mniejsze opory toczenia = mniejsze nagrzewanie.
Mniejsza różnica temperatury, a zatem i ciśnienia przed jazdą i po jeździe.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#8 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 19:03, 30.11.2011

NOMERCY, ja daję 78% azotu i do tego 20% tlenu. Dobra trakcja i komfort podróżowania :hahaha:

A tak serio to dobrze jak kompresor ma osuszacz powietrza.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#9 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:30, 12.12.2011

W ostatnich dniach zrobilem okolo 300km po niemieckich Autobahnach na cisnieniach 2.6/2.5 i szczerze mowiac nie odczulem absolutnie zadnej roznicy. Jechalem w pojedynke, predkosci 130-170 (chwilami max 200, ale to auto sie srednio nadaje do podrozowania z takimi predkosciami). Wydaje mi sie, ze nie ma sensu sie bawic w te zmiany cisnienia.
  • 0

#10 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 22:49, 12.12.2011

Sporo jeździłem na oponach Vredestein Ultrac Sessanta 225/45R17 gdzie ciśnienie wynosiło 2.8 (max dla opony 3.5) powiem wam że jeździło się troszkę twardo ale jak po szynach to dla prędkości autostradowych a mam ciężką nogę. Po czasie stwierdziłem że najlepsze ciśnienie dla oponki to 2.5 i dużo większy komfort.
  • 0

#11 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:10, 13.12.2011

Ciekawe tylko czy podczas jazdy na autostradach temp. nie podskoczyła aż do tej granicznej.
  • 0

#12 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 14:02, 13.12.2011

Ciekawe tylko czy podczas jazdy na autostradach temp. nie podskoczyła aż do tej granicznej.


Ciśnienie zalecane przez producenta to 3.2 !!!!!!!!!!! Jak nie wierzysz to sprawdź na stronce Vredestein
  • 0

#13 Skywalker

Skywalker
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:53, 13.12.2011

V12, nie odczułeś nic w spalaniu? ile Ci zjadło beny :mrgreen: ?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq