Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Benzyna czy diesel ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
57 odpowiedzi w tym temacie

#31 mwaw

mwaw
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:40, 29.11.2011

Mogę obiektywnie porównać obie opcje. Teraz jezdże VII 2.2 ictdi (od 2lat), wcześniej przez 1,5 roku VII 2.0, robię ok 18-20 tys km rocznie. I szczerze, zdecydowanie benzyna. Przede wszystkim przyjemniejsza jazda, tak naprawdę nie martwisz się o nic, tylko sprawdzać olej :) Diesel wiadomo - turbina, wtryski, sprzęgło, jakość paliwa - na wszystko trzeba chuchać i dmuchać, a koszty wymiany nie małe. Do tego ceny paliw, niestety już niekonkurencyjne dla ON, a spalanie po mieście nie jest dużo mniejsze, przy normalnej jeździe ok 2l różnicy.
Dlatego na wiosnę wracam do benzyny hehe.
  • 0

#32 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:39, 29.11.2011

powiem wam ze te 2.0 20v lub 2.0 fsi od audi/vw ma 130/150 koni i niecale 200 n/m przy prawie 6000 obr. a 2.2 ictdi ma 340n/m od 1800 obr. i 140 koni w standardzie ale i sa hanie podkrecone do 180 kucykow i 400 n/m wiec nie trzeba az tak sie mocno starac zeby np. od 100 km/h przyspieszyc do 150 km/h :mrgreen:


Juz nie wiem po raz ktory na tym forum musze to samo pisac, bo niektorym sie wydaje, ze moment obrotowy to wszystko. Co z tego, ze Twoj diesel ma 340NM momentu, skoro musi miec dluzsze przelozenia, zeby ten moment wykorzystac w zakresie 2000-4000? Powyzej 4000 obr. moment leci na leb i szyje, co jest spowodowane opoznieniem zaplonu samoczynnego, sprawdz jakikolwiek wykres przebiegu momentu i mocu w dieslu. Silnik benzynowy ma mniej momentu, ale ma krotsze przelozenia, bo moze krecic do 6000-7000 obr., samochody F1 do 20 000 obr., w zasadzie nie ma gornej granicy, bo zaplon jest iskrowy.

W efekcie z tych 340NM momentu na silniku zostaje duzo nniej momentu na kolach. Zreszta moc i moment to jedno, liczy sie tez masa, skrzynia biegow itp. itd., wiec te teoretyczne porownania na podstawie mocy, momentu i przyspieszenia do setki nie maja sensu.

Aha, i to Audi na pewno nie ma 200NM (nie n/m jak to piszesz) przy 6000 obr. tylko wczesniej, 6000 obr. to punkt, w ktorym rozwija moc maksymalna.

Dziekuje dobranoc :lol:
  • 0

#33 lepo

lepo
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:peryferyjne WuWuA :)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Emeryt sport z plusem
  • KM:240
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Back to black in hatch back :)
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:12, 29.11.2011

Moze to glupie ale niewiem co wybrac. Powiem, ze jezdze glownie po miescie(zachodni Londyn) i raz w roku trasa do Polski (1600km) Auta uzywam glownie wieczorami i w weekendy, takze rocznie robie max 10000km.

Jako użytkownik diesla, powiem Ci, że przy takich założeniach nie odczujesz korzyści z silnika wysokoprężnego. Takie auta sprawdzają się głównie w trasie i przy sporych przelotach. Nie wiem, jakie są ceny ON w UK, ale diesel w mieście spala od 7-8,5 litra (zresztą możesz zobaczyć sobie statystyki spalania w linku poniżej). Trasa to już inna bajka, ale jak sam piszesz, raz w roku ruszasz do PL, więc ciężko tu mówić o ogólnym wykorzystywaniu samochodu w trasie.

Spory na temat wyższości jednego układu paliwowego nad drugim są i zawsze będą. Niektórzy lubią tylko benzynowe silniki, inni lubią gaz, a inni ON - to kwestia i przyzwyczajenia i czystego rachunku ekonomicznego. Jeździłem w życiu każdym z tych typów i każdy ma swoje plusy i minusy. Osobiście wykorzystuję samochód bardzo często do długich przelotów, ale w mieście też nie mogę narzekać i marudzić, że to nieodpowiednia jednostka napędowa.jeździłbym pewnie benzyną, ale przy moich przebiegach konieczny byłby montaż instalki gazowej, a nie lubię, jak mi się koło zapasowe po bagaju wala.

Ktoś tu wspomniał o większej ilości oleju koniecznego do wymiany przy przeglądzie, ale ok. 1,3 litra (do mojego wchodzi 5,4-5,5 litra oleju) chyba nie powinien być kryterium zachęcającym lub zniechęcającym do zakupu jednego bądź drugiego ;-)

Wszyscy straszą sprzęgłem, dwumasą, turbiną - ich zużycie mocno zależy jednak od sposobu użytkowania pojazdu i przy rozsądnej jeździe powinny spokojnie przekulać ok. 200 kkm, jednak obawiam się, że nie przy wyłącznej jeździe po Londynie, czy po innych dużych miastach, gdzie trzeba ciągle wachlować i pedałować.
  • 0

było m.in: N22A1 (dłubany na 170KM), 2ZS-FE , CAYC, 1AD-FTV, 2ZR-FE; DW10BTED4 i mój emeryt 2ZR-FAE: http://www.accordklu...emeryt-od-lepo/
Jest wciąż DW10FC


#34 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:40, 29.11.2011

lepo, lepo sam napisales przy rozsadnej jezdzie, a w miescie niestety jazda nie czesto jest rozsadna szczegolnie w duzym miescie gdzie czesto sie przyspiesza i hamuje, do tego ciagle wlaczanie i wylaczanie to niestety nie ejst zdrowe dla silnika doladowanego. w Twoim przypadku diesel jest jak najbardziej trafiony, w moim srednio bo tak naprawde wychodzi tylko niewiele taniej niz benzyniak a accord w moim przypadku musi byc benzynowy bo inaczej juz dawno by sie zajechal.
  • 0

#35 lepo

lepo
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:peryferyjne WuWuA :)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Emeryt sport z plusem
  • KM:240
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Back to black in hatch back :)
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:54, 29.11.2011

blackfly, doczytaj proszę co napisałem dalej (po słowach które zacytowałeś) - wyraźnie odradziłem koledze zakup diesla przy jego specyfice podróży - co nie znaczy, że się nie da go użytkować w mieście. Mieszkanie w dużym mieście nie musi się też wcale wiązać z ciągłym włączaniem i wyłączaniem silnika - czasem podróż może trwać bardzo długo :mrgreen:
  • 0

było m.in: N22A1 (dłubany na 170KM), 2ZS-FE , CAYC, 1AD-FTV, 2ZR-FE; DW10BTED4 i mój emeryt 2ZR-FAE: http://www.accordklu...emeryt-od-lepo/
Jest wciąż DW10FC


#36 mkr1983

mkr1983
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Londyn
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:04, 30.11.2011

Bardzo sie temat rozwinal, wyglada na to, ze goracy! Przez pryzmat mojej 406ki widze ze benzyna - nawet nie hondowska - rzeczywiscie jest bezproblemowa. Poki co przez 4 lata w 406 wymienilem rozrzad przy zakupie i sprzeglo 2.5 roku temu. Pozatym jedyne wydatki to serwis co rok i paliwo, opony i drobne elementy zawieszenia. Wierze ze Accord okaze sie przynajmniej rownie bezobslugowy!
  • 0
Marcin

#37 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:01, 30.11.2011

Bezobslugowa ale niestety czesci do accorda sa bardzo drogie. Mowa o oryginalnych bo angielskie zamienniki mozna o dupe rozbic.
  • 0

#38 andrzejus78

andrzejus78
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Cambridge
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES-GT
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Estate
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:01, 30.11.2011

lepo, masz racje ze dieselek sprawdza sie na dlugich trasach, sam robie sporo km. i dlatego wole latac on-em niz benzyną, chociaż prawie wszystkie taxi to diesle :-P a z tymi 340Nm, 140KM to jest to wartosc zmiezona na kolach tak zwana moc użyteczna (np.w ciągnikach rolniczych jest mierzona na wale napędowym) no i te sporne Audi B6 20v to ma 130 KM przy 5700 obr./min. i 195 Nm przy 3500 obr/min. i według danych ma przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 sek. a 2.2 i-ctdi 9,3 sek. wiec hania jest szybsza :mrgreen:
  • 0

#39 movies25

movies25
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:34, 30.11.2011

wiec hania jest szybsza :mrgreen:


jak zawsze :mrgreen:
  • 0
:))"Samochód, którym jazda nie sprawia przyjemności, nie zasługuje na miano samochodu."
Soichiro Honda

#40 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:31, 22.12.2011

tylko benzyna.
  • 0

#41 michaael_l

michaael_l
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:inąd
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:57, 22.12.2011

tylko benzyna.


Opinia wiele bardzo wiele wnosząca do tematu... Po co w ogóle pisać takie bzdury :k

Ja ze swojej strony dodam, że mimo iż jeżdżę dieslem to drugi raz bym nie kupił. Ryzyko bardzo kosztownych napraw jest bardzo duże (na razie odpukać mnie omija :) ), a oszczędności znikome. Moim zdaniem najbardziej ekonomiczna teraz opcja, bez tracenia przyjemności z jazdy, to 2.4 + gaz i pewnie następny Acco właśnie taki będzie.
  • 0

#42 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:54, 23.12.2011

Gradzik moze i nie podal zadnego uzasadnienia, ale ogolnie ma racje :-P
  • 0

#43 matman

matman
  • Forumowicz
  • 308 postów
  • Skąd:Mazury
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:17, 23.12.2011

Teraz sobie zrobię troszkę wrogów ale co tam, powiem tak

Gaz, hmmm..... dobry jest ale do kuchenek gazowych ;-)
Diesel, hmmm..... dobry jest ale do traktorów ;-)

Pozdrawiam na Święta i Nowy Rok :-)

PS. Kto wie, może kiedyś będę jeździł kuchanką gazową albo traktorem :j
  • 0

#44 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:22, 23.12.2011

Gaz, hmmm..... dobry jest ale do kuchenek gazowych ;-)
Diesel, hmmm..... dobry jest ale do traktorów ;-)

:db :db :db :db :db :db
  • 0

#45 senior

senior
  • Klubowicz
  • 155 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 00:09, 24.12.2011

Gaz, hmmm..... dobry jest ale do kuchenek gazowych ;-)


:ok
  • 0

Z pozdrowieniami,
Senior

HA CU1 Lifestyle  2015





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq