XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Benzyna czy diesel ?
#31
Napisano 14:40, 29.11.2011
Dlatego na wiosnę wracam do benzyny hehe.
#32
Napisano 17:39, 29.11.2011
powiem wam ze te 2.0 20v lub 2.0 fsi od audi/vw ma 130/150 koni i niecale 200 n/m przy prawie 6000 obr. a 2.2 ictdi ma 340n/m od 1800 obr. i 140 koni w standardzie ale i sa hanie podkrecone do 180 kucykow i 400 n/m wiec nie trzeba az tak sie mocno starac zeby np. od 100 km/h przyspieszyc do 150 km/h
Juz nie wiem po raz ktory na tym forum musze to samo pisac, bo niektorym sie wydaje, ze moment obrotowy to wszystko. Co z tego, ze Twoj diesel ma 340NM momentu, skoro musi miec dluzsze przelozenia, zeby ten moment wykorzystac w zakresie 2000-4000? Powyzej 4000 obr. moment leci na leb i szyje, co jest spowodowane opoznieniem zaplonu samoczynnego, sprawdz jakikolwiek wykres przebiegu momentu i mocu w dieslu. Silnik benzynowy ma mniej momentu, ale ma krotsze przelozenia, bo moze krecic do 6000-7000 obr., samochody F1 do 20 000 obr., w zasadzie nie ma gornej granicy, bo zaplon jest iskrowy.
W efekcie z tych 340NM momentu na silniku zostaje duzo nniej momentu na kolach. Zreszta moc i moment to jedno, liczy sie tez masa, skrzynia biegow itp. itd., wiec te teoretyczne porownania na podstawie mocy, momentu i przyspieszenia do setki nie maja sensu.
Aha, i to Audi na pewno nie ma 200NM (nie n/m jak to piszesz) przy 6000 obr. tylko wczesniej, 6000 obr. to punkt, w ktorym rozwija moc maksymalna.
Dziekuje dobranoc
#33
Napisano 19:12, 29.11.2011
Jako użytkownik diesla, powiem Ci, że przy takich założeniach nie odczujesz korzyści z silnika wysokoprężnego. Takie auta sprawdzają się głównie w trasie i przy sporych przelotach. Nie wiem, jakie są ceny ON w UK, ale diesel w mieście spala od 7-8,5 litra (zresztą możesz zobaczyć sobie statystyki spalania w linku poniżej). Trasa to już inna bajka, ale jak sam piszesz, raz w roku ruszasz do PL, więc ciężko tu mówić o ogólnym wykorzystywaniu samochodu w trasie.Moze to glupie ale niewiem co wybrac. Powiem, ze jezdze glownie po miescie(zachodni Londyn) i raz w roku trasa do Polski (1600km) Auta uzywam glownie wieczorami i w weekendy, takze rocznie robie max 10000km.
Spory na temat wyższości jednego układu paliwowego nad drugim są i zawsze będą. Niektórzy lubią tylko benzynowe silniki, inni lubią gaz, a inni ON - to kwestia i przyzwyczajenia i czystego rachunku ekonomicznego. Jeździłem w życiu każdym z tych typów i każdy ma swoje plusy i minusy. Osobiście wykorzystuję samochód bardzo często do długich przelotów, ale w mieście też nie mogę narzekać i marudzić, że to nieodpowiednia jednostka napędowa.jeździłbym pewnie benzyną, ale przy moich przebiegach konieczny byłby montaż instalki gazowej, a nie lubię, jak mi się koło zapasowe po bagaju wala.
Ktoś tu wspomniał o większej ilości oleju koniecznego do wymiany przy przeglądzie, ale ok. 1,3 litra (do mojego wchodzi 5,4-5,5 litra oleju) chyba nie powinien być kryterium zachęcającym lub zniechęcającym do zakupu jednego bądź drugiego
Wszyscy straszą sprzęgłem, dwumasą, turbiną - ich zużycie mocno zależy jednak od sposobu użytkowania pojazdu i przy rozsądnej jeździe powinny spokojnie przekulać ok. 200 kkm, jednak obawiam się, że nie przy wyłącznej jeździe po Londynie, czy po innych dużych miastach, gdzie trzeba ciągle wachlować i pedałować.
było m.in: N22A1 (dłubany na 170KM), 2ZS-FE , CAYC, 1AD-FTV, 2ZR-FE; DW10BTED4 i mój emeryt 2ZR-FAE: http://www.accordklu...emeryt-od-lepo/
Jest wciąż DW10FC
#34
Napisano 22:40, 29.11.2011
#35
Napisano 22:54, 29.11.2011
było m.in: N22A1 (dłubany na 170KM), 2ZS-FE , CAYC, 1AD-FTV, 2ZR-FE; DW10BTED4 i mój emeryt 2ZR-FAE: http://www.accordklu...emeryt-od-lepo/
Jest wciąż DW10FC
#36
Napisano 00:04, 30.11.2011
#37 Guest_Anonymous_*
Napisano 14:01, 30.11.2011
#38
Napisano 14:01, 30.11.2011
#39
Napisano 16:34, 30.11.2011
wiec hania jest szybsza
jak zawsze
Soichiro Honda
#40 Guest_Anonymous_*
Napisano 16:31, 22.12.2011
#41
Napisano 20:57, 22.12.2011
tylko benzyna.
Opinia wiele bardzo wiele wnosząca do tematu... Po co w ogóle pisać takie bzdury
Ja ze swojej strony dodam, że mimo iż jeżdżę dieslem to drugi raz bym nie kupił. Ryzyko bardzo kosztownych napraw jest bardzo duże (na razie odpukać mnie omija ), a oszczędności znikome. Moim zdaniem najbardziej ekonomiczna teraz opcja, bez tracenia przyjemności z jazdy, to 2.4 + gaz i pewnie następny Acco właśnie taki będzie.
#42
Napisano 11:54, 23.12.2011
#43
Napisano 21:17, 23.12.2011
Gaz, hmmm..... dobry jest ale do kuchenek gazowych
Diesel, hmmm..... dobry jest ale do traktorów
Pozdrawiam na Święta i Nowy Rok
PS. Kto wie, może kiedyś będę jeździł kuchanką gazową albo traktorem
#44
Napisano 21:22, 23.12.2011
Gaz, hmmm..... dobry jest ale do kuchenek gazowych
Diesel, hmmm..... dobry jest ale do traktorów
#45
Napisano 00:09, 24.12.2011
Gaz, hmmm..... dobry jest ale do kuchenek gazowych
Z pozdrowieniami,
Senior
HA CU1 Lifestyle 2015
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych