Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Wyząbkowały wam kiedyś opony w Accordzie ?

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
107 odpowiedzi w tym temacie

#16 senior

senior
  • Klubowicz
  • 130 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:53, 13.11.2011

opony.com.pl - co powiedzą ?
prosze bardzo nawet chyba Twoje opony http://www.opony.com...ie-opon/?id=116


Niezmiernie pouczające są komentarze do tego naprawdę dobrego tekstu ;-) Świadczą one o zasięgu tego (f-n) problemu - z którym zmagają się jak widać nie tylko członkowie naszego forum. Osobiście dałem już w tej sprawie kilka głosów. Wnioski, do których doszedłem - oczywiście "via portfel" :-( są następujące:
1. Ząbkowanie dotyczy głównie opon letnich.
2. Istotny jest dobór opony. Najbardziej odporne są te, które mają chociaż częściowo zamknięte wewnętrzne klocki ciągłym pasem np. Bridgestone Turanza ER300.
3. Rotowanie opon tył/przód obowiązkowe co ok. 5.000km.
4. W mojej CL7 mam specjalnie ustawioną zbieżność tyłu w funkcji faktycznego (fabrycznego) kąta nachylenia. Jest to kwestia manewru w ramach tolerancji ustawienia fabrycznego KN.
Jak na razie problem chyba :-| opanowałem.
  • 0

Z pozdrowieniami,
Senior

HA CU1 Lifestyle  2015


#17 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:56, 13.11.2011

1. Ząbkowanie dotyczy głównie opon letnich.
2. Istotny jest dobór opony. Najbardziej odporne są te, które mają chociaż częściowo zamknięte wewnętrzne klocki ciągłym pasem np. Bridgestone Turanza ER300.
3. Rotowanie opon tył/przód obowiązkowe co ok. 5.000km.

w pełni się zgadzam
dodam ze mój oponiarz mówił ze np. w passacie ząbkuje i przód i tył i niewiele można z tym zrobić :roll:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#18 Pawelsky

Pawelsky
  • Forumowicz
  • 623 postów
  • Skąd:Polska
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:04, 14.11.2011

Cześć,

Ja już parę lat jeżdżę Accordami i nigdy na żadnych oponach nie miałem tego problemu aż do teraz kiedy po zaledwie jednym sezonie i 8000km przejechanych nówki sztuki Vredestein Ultrac Sessanta 225/45R17 uległy wyząbkowaniu... Ostatnio zauważyłem, że coś się głośne zrobiły, szczególnie powyżej 100km/h. Dziś na wymianie kół na zimowe powiedzieli mi, że niestety te letnie są wyząbkowane. Muszę je reklamować (www.opony.com), ciekawe co powiedzą...


Ja mam takie opony, też założyłem w tym roku nowe, również przejechałem na nich ~8 kkm, ale nie wyząbkowały.
Głośne to one są z natury (szczególnie powyżej 100 km/h), ale jak wyząbkowły to hałas na pewno zacząco wzrósł.
Myślę, że wszystko zostało już powiedziane w tym temacie. Reklamuj, próbuj.
  • 0

#19 Bibs

Bibs
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Ostrowiec Św.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:53, 08.06.2012

Fuldy 195/60 mi wyząbkowały od wewnątrz po 1,5 sezonu :-/

Istotny jest dobór opony. Najbardziej odporne są te, które mają chociaż częściowo zamknięte wewnętrzne klocki ciągłym pasem np. Bridgestone Turanza ER300


ContiSport 2 w takim razie będą ok pod tym względem?

Dołączona grafika
  • 0

#20 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1678 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 10:13, 08.06.2012

Mój mechanik mówił mi, że nigdy nie spotkał się z wyząbkowanymi Continentalami a innych sporo widział.

Ja u siebie swoje Vredesteiny przełożyłem na krzyż po pierwszym sezonie i na razie jest lepiej tj. ciszej i nie wyją. Wkrótce tj. w połowie sezony zrobię przekładkę tył-przód.
  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#21 west

west
  • Forumowicz
  • 2300 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-s
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 28
Super

Napisano 10:17, 08.06.2012

Z tego co sie dowiadywałem to jest mankament accorda że oponki si ezabkuja niestety u mni eteż sie wyzabkowały
  • 0

Nie sprawdzam numerów VIN . Nie sprawdzam cen części .Nie polecam nikogo ani niczego 
​Po prostu nie mam czasu ......................................
Pozdrawiam , co złego to nie ja


#22 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7359 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 36
Super

Napisano 12:35, 08.06.2012

Z tego co sie dowiadywałem to jest mankament accorda że oponki si ezabkuja niestety u mni eteż sie wyzabkowały


no nie mozna tak zganiac na accordy :))
kazdy samochód z zawieszeniem wielowahaczowym ma taka bolaczkę dodatkowo jesli takowe auto jeździ nie dociązone.
raz na 5 tyś proponuje skontrolowac zawieszenie i dodatkowo przełozyc kółeczka z tyłu do przodu
  • 0

#23 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:47, 08.06.2012

norma w acco, sporo zależy jednak tez od opon
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#24 Jasim

Jasim
  • Klubowicz
  • 292 postów
  • Skąd:Piaseczno / Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:28, 08.06.2012

Koledzy ząbkowanie najczęściej dotyczy tylnej osi ze względu na małe obciążenie, poza tym w jakimś stopniu przyczyniają się do tego nasze wspaniałe dziurawe drogi. Druga sprawa to fakt, że niektóre typy opon są bardziej podatne na ząbkowanie - szczególnie min. Fulda, najczęściej ząbkują się opony kierunkowe a w szczególności tzw. jodełki. Z doświadczenia w pracy w serwisie samochodowym wiem, że najmniej podatne na ząbkowanie są opony których zewnętrzne "klocki" są jak największe tzn. odległość od krawędzi opony do najblizszego rowka w oponie jest największa - jest duży gruby klocek i krawędzie zużywają się wolniej. Miałem kiedyś gościa który co sezon reklamował opony w dużym kombi - raz mu uznali i wymienili a później firma oponiarska go pognała. Faktem jest, że kombi jak jeżdżą np. przedstawiciele handlowi z zapadowanym po dach bagażnikiem problemu nie mają.

Właśnie takie opony jak na zdjęciu Conti nie powinny się poząbkować a przynajmniej nie po przejechaniu 5000 km.
  • 0

Jasim


#25 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1678 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 22:32, 08.06.2012

To jest kombinacja samochód/opona/warunki eksploatacji. Samochód musi mieć wielowahaczowe zawieszenie, Accord ma i to na obu osiach.
Są opony bardziej i mniej podatne na ząbkowanie - bardziej podatne są te z "otwartym" bieżnikiem. Takie są zwykle te semi-sportowe z "wyższej" półki.
Dodatkowo warunki eksploatacji tez mają wpływ - np. dynamiczna jazda jest czynnikiem sprzyjającym ząbkowaniu. Podobnie jazda z małą ilością zakrętów, głównie po prostych (czyli jazda w trasie). Ząbkują głównie opony na tylnej osi, szczególnie jeśli jest mało obciążona, itp. itd.

Z tego powodu ciężko przewidzieć czy i komu wyząbkuje i jak szybko.

Skrajnie podatny przypadek to niezaładowane kombi (niedociążona tylna oś) dobrej klasy (wielowahacz z tyłu) jeżdżące dużo w trasie (vide auta flotowe) z "lepszejszymi" oponami o otwartym bieżniku.

@jasim - chciałem napisać mniej więcej to co Ty, jakoś tak wyszło, że razem napisaliśmy :-)
  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#26 Jasim

Jasim
  • Klubowicz
  • 292 postów
  • Skąd:Piaseczno / Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:33, 09.06.2012

zgadza się - wszystko mniej więcej wygląda tak jak napisaliśmy !
  • 0

Jasim


#27 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:03, 09.06.2012

Koledzy ząbkowanie najczęściej dotyczy tylnej osi ze względu na małe obciążenie, poza tym w jakimś stopniu przyczyniają się do tego nasze wspaniałe dziurawe drogi. Druga sprawa to fakt, że niektóre typy opon są bardziej podatne na ząbkowanie - szczególnie min. Fulda

z Fulda masz racje na 100%, zjechałem komplet takich (nie w acco) i zęby jak u smoka po sezonie, gwarancja odrzucona, obecnie mam dunlop i jest zdecydowanie lepiej po dwóch sezonach, drogi nic do tego nie maja, jeżdżę głownie w de, choć jakosc tutejszych dróg to już tylko mit ktory w pl dalej żywy jest
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#28 Bibs

Bibs
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Ostrowiec Św.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:29, 19.06.2012

Dołączona grafika
Dołączona grafika
co sądzicie o biezniku hankooka k110 jeśli chodzi o odporność na ząbkowanie?
  • 0

#29 tarjei86

tarjei86
  • Klubowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 15:35, 19.06.2012

po jednym sezonie nie zauważyłem ząbkowania na Hankookach
  • 0

#30 Godar

Godar
  • Forumowicz
  • 505 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 15:37, 19.06.2012

po jednym sezonie nie zauważyłem ząbkowania na Hankookach

A jaki model opon Hankooka konkretnie masz ?
  • 0
Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma ...





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq