Witam,
Ostatnio wziąłem się za rutynowe czyszczenie zaworu V-TEC w swoim Acco 99' 2.0 147km, ponieważ wydawało mi sie, ze w ogóle sie nie załącza. Przy okazji zaślepiłem EGR, który wczesniej czyściłem. Po złożeniu wszystkiego auto jest mega zamulone. Ledwo co wkręca się na obroty. Podejrzewam, że jest w trybie awaryjnym. Checka niestety nie ma(poprzedni właściciel zapewne wyjął żarówkę). Pomimo tego podłączyłem pod kompa, PCMSCAN wskazał błąd p1259- czyli VTEC System Malfunction. Przed chwilą poszedłem sprawdzić napięcie na wtyczce do zaworu V-TEC i oto odczyty:
- na jałowym- 12,65V
- w czasie jazdy skacze jak szalone, od 0,02V do 12,65V
Czytając chociażby ten temat domyslam się, że napięcie powinno wskoczyć na>12V dopiero ok 3k obrotów. Moje pytanie jest następujące, co steruje napięciem na VTECa. Jakie widzicie jeszcze możliwości złej pracy zaworka?
Pyt.2. Czy zaślepienie EGR może powodować załączanie trybu awaryjnego?