Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

vtec nie działa?

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#31 Marines90

Marines90
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Wadowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:34, 23.06.2015

No właśnie nie wiem na nowej sondzie zdjąłem dolot by posłuchać v teca pod czas jazdy i przy 3000 /4200/ 6000 słyuchać znaczne pogłośnienie silnika wiec v tec działa chyba dobrze sam już nie wiem czy to przewrażliwienie na starej sonie przy 4200 jest lekkie szarpniecie przy 4200 obr( tak jak na tym filmiku ) na nowej nie 


Użytkownik Marines90 edytował ten post 21:32, 23.06.2015

  • 0

#32 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:31, 24.06.2015

VTEC nie załącza się przy 4200 tylko dużo wcześniej.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#33 Marines90

Marines90
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Wadowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:44, 24.06.2015

ja nie pisze że od 4200 tylko przedtem miałem ja na filmie teraz jest innaczej 


  • 0

#34 dariuszds

dariuszds
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:01, 23.07.2015

Witam,

Ostatnio wziąłem się za rutynowe czyszczenie zaworu V-TEC w swoim Acco 99' 2.0 147km, ponieważ wydawało mi sie, ze w ogóle sie nie załącza. Przy okazji zaślepiłem EGR, który wczesniej czyściłem. Po złożeniu wszystkiego auto jest mega zamulone. Ledwo co wkręca się na obroty. Podejrzewam, że jest w trybie awaryjnym. Checka niestety nie ma(poprzedni właściciel zapewne wyjął żarówkę). Pomimo tego podłączyłem pod kompa, PCMSCAN wskazał błąd p1259- czyli VTEC System Malfunction. Przed chwilą poszedłem sprawdzić napięcie na wtyczce do zaworu V-TEC i oto odczyty:

- na jałowym- 12,65V

- w czasie jazdy skacze jak szalone, od 0,02V do 12,65V

Czytając chociażby ten temat domyslam się, że napięcie powinno wskoczyć na>12V dopiero ok 3k obrotów. Moje pytanie jest następujące, co steruje napięciem na VTECa. Jakie widzicie jeszcze możliwości złej pracy zaworka?

Pyt.2. Czy zaślepienie EGR może powodować załączanie trybu awaryjnego?


  • 0

#35 CiviT

CiviT
  • Forumowicz
  • 349 postów
  • Skąd:slask
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:19, 23.07.2015

nie powinno skakać tylko albo 12v albo nie, zaworem steruje ecu

zaślepienie EGR może wywalać checka i zamulanie silnika


  • 0

#36 dariuszds

dariuszds
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:46, 24.07.2015

Wyjąłem dzisiaj zaślepkę pod EGR, zresetowałem ECU przez wyjęcie bezpiecznika. Auto ciągnęło dobrze do ~4k obrotów(później odcinka),ale po kilku kilometrach zamulenie wróciło. Ledwo można go rozbujać do 3000 obrotów.

Skąd na na zaworku v-tec stałe napięcie >12v od najniższych obrotów? Ma ktoś jakiś pomysł? ECU steruje prądami?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq