Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

demontaż maglownicy w VII


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Rolek

Rolek
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:poliftowe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:01, 07.11.2011

moje pytanie dotyczy demontażu przekładni w VII generacji. Czy ktoś już ją sam demontował?
Dużo przy tym pracy i co trzeba odkręcić?
Demontowałem w audi a3 bo też mi ciekła - nie wiem czy robić to w accordzie czy dać do majstra jakiegoś.
  • 0
"żeby sztywna była furka musi w furce być rozpórka"

#2 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:19, 07.11.2011

dasz rade sam, najlepiej opuscic sanki ale to trzeba miec mozliwosci do tego:)
  • 0

#3 Rolek

Rolek
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:poliftowe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:28, 07.11.2011

blackfly, własnie tak w audi było że sanki opuściłem i jakoś ją wytaszczyłem. Wyjecie zajeło 2godz a wsadzenie 5. No i potem zbieżność :/ Ty też blackfly juz zmieniales magiel? Generalnie nie jest w 100% stwierdzone że to on cieknie ale w okolicy harmonijki, na skrzyni i tam gdzie wchodzi kolukna kierownicza jest mokre co mnie trochę dziwi że tak zabryzgane by było dookoła? Płyn jeszcze nie dolewałem bo niezchodzi drastycznie i jest w zbiorniczku jaki 1cm pod max.
  • 0
"żeby sztywna była furka musi w furce być rozpórka"

#4 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:39, 07.11.2011

Rolek, moj byl regenerowany przy 65kkm do tego to auto jezdzilo na 15" koleczkach :k teraz przy 77 wymienilem magiel na nowy bo mialem drgania ale niestety nie byla to wina magla.

sanek nie musisz opuszczac zeby wyjac ale jest wtedy duzo latwiej.
  • 0

#5 Rolek

Rolek
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:poliftowe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:42, 07.11.2011

Dzieki za info - teraz wiem że jak się okażę magiel to go sam zdemontuje. Od strony kabiny tam koło pedałów gdzie wchodzi on do grodzi trzeba coś odkręcać?
  • 0
"żeby sztywna była furka musi w furce być rozpórka"

#6 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:47, 07.11.2011

Rolek, sciagasz plastik (jest na zaczepach) i jedna sruba pozniej wyciagasz kolumne z wielowpustu magla.
  • 0

#7 Rolek

Rolek
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:poliftowe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:54, 07.11.2011

to jeszcze zapytam o firmę jaką polecasz do regeneracji?
ta tutaj z linku wydaje się mieć wiedzę:
http://allegro.pl/sh...acf77d00be2ff62

blackfly też zalewałes czerwonym płynem jak piszą magicy od regeneracji czy dałeś orginalny?
  • 0
"żeby sztywna była furka musi w furce być rozpórka"

#8 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:02, 07.11.2011

ja robilem w lodzi i po roku i 12kkm sie nic nie dzieje wiec zrobili dobrze. podobno w czestochowie tez dobrze robia.

ja zalewalem ori plynem
  • 0

#9 Kondzio

Kondzio
  • Forumowicz
  • 514 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:00, 07.11.2011

o Łodzi sa różne opinie wiec warto tam dopłacić do dłuższej gwarancji jeszcze dobrze robią i Kielcach, Czestochowie i w Krakowie :) przynajmniej o tylu dobrych slyszalem :)
  • 0

#10 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:52, 07.11.2011

Kondzio, mysle ze wszystko zalezy od tego jaki masz magiel. jak tylko cieknie to kazdy Ci zrobi dobrze, jak srednio zrabany to raczej dobrze a jak mocno to zalezy czy robi to lepszy czy gorszy mechanior i czy wstal prawa czy lewa noga. nie oszukujmy sie ale to loteria;D
  • 0

#11 Rolek

Rolek
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:poliftowe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:32, 07.11.2011

no i zdaje się że zdiagnozowałem; Ale! nie magiel. Płynu wogole nie ubywa w zbiorniczku a zaciapane wszystko wokół magla. Skrzynia mokra od spodu i z boku.
wpierw diagnoza padła na maglownice:
Dołączona grafika
ale po zdjęciu osłony silnika i dokładnych oględzinach widać że olej wycieka ze skrzyni przez tą półoś czy jak to się nazywa?
zacieka na kręcącą się gumową osłonę i rozbryzguje wszędzie dookoła w tym na osłonkę maglonicy.
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

skoro cieknie z tego miejsca to postanowilem sprawdzić poziom oleju w skrzyni. Odkreciłem korek kontrolny i nic z tamtąd nie pociekło.


Moje pytanie czy drogo i jak się naprawia ten wyciek? czy trzeba skrzynie wyjmować czy wystarczy wyjąć półoś i wymienić jakiś oring?
  • 0
"żeby sztywna była furka musi w furce być rozpórka"

#12 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:15, 07.11.2011

na polosi nie masz zadnego oringu jedynie na koncu przegubu bo to on wchodzi w skrzynie jest pierscien zabezpieczajacy. wiem ze jak kiedys bylem w aso i podmieniali mi przegub to mechanik zapomnial zalozyc ten pierscien i wtedy wyciekal olej ale byly to naprawde spore ilosc... spróbuj wyjac polos i podmienic ten pierscien moze pomoze no i przede wszystkim zobacz czy przegub siedzi odpowiednio gleboko w skrzyni. mozliwe ze jakims cudem wyskoczyl i nie jest do konca wcisniety przez co olej sobie wycieka.

ps mi z magla tez cieklo a jakos ze zbiorniczka nie ubywalo tak ze bylem to wstanie zaobserowac - dolalem plynu i jezdzilem z dobre dwa miesiace a plynu nadal w ogole nie ubylo mimo ze magiel bym mokry wiec to cieknie powoli
  • 0

#13 Rolek

Rolek
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:poliftowe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:54, 07.11.2011

blackfly, dzięki za info - z tego co czytam na forum to element odpowiedzialny za wyciek nazywa się uszczelniacz półosi

http://sklep.interca...711141415111513

nie wiem jak w accordzie ale w jakims golfie wyciąga się półoś ze skrzyni i śrubokrętem podważa tzw uszczelniacz i wyciąga się dziadygę co by po chwili delikutaśnie wcisnąć nowy a nastepnie wcisnąć półoś i wlać olej do skrzyni bo wyleci cały.
Nie wiem zabardzo o jakim pierścieniu piszesz blackfly. Mogłbys jakiś link wrzucić co by mi go unawidocznic?

czy mówisz może o takim:
Dołączona grafika
  • 0
"żeby sztywna była furka musi w furce być rozpórka"

#14 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:51, 07.11.2011

dokladnie mowie o tym co zaznaczyles na rysunku.

nie wiem czy jest jakis uszczelniacz... jak cos to poczekaj do jutra ewentualnie srody to Ci powiem czy jest tam jakis uszczelniacz czy nie (choc ja mam 2.0 i nie wiem czy jest tak samo jak w klekocie). bede wymienial przegub zew to zobacze jak wygladaja te uszczelnienia.
  • 0

#15 Rolek

Rolek
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:poliftowe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:07, 08.11.2011

dokladnie mowie o tym co zaznaczyles na rysunku.

nie wiem czy jest jakis uszczelniacz... jak cos to poczekaj do jutra ewentualnie srody to Ci powiem czy jest tam jakis uszczelniacz czy nie (choc ja mam 2.0 i nie wiem czy jest tak samo jak w klekocie). bede wymienial przegub zew to zobacze jak wygladaja te uszczelnienia.


spoko nie pali mi się. Osobiście nie rozbierałem nigdy przegubu ale wydaje mi się że musi być tam pierścień uszczelniacz bo inaczej by olej wyleciał. A ten pierścień co zaznaczyłem na rysunku to osobna rzecz juz bo on jest głownie do tego żeby półośka siedziała na swoim miejscu. U mnie jest jeszcze jedno ciekawe bądź nieciekawe zjawisko: jak ruszam autem albo wjeżdżam na krawężnik własnie tym kołem to słychać pojedyńcze puknięcie - może rzeczywiście ten pierscień zabezpieczający się już wyrobił i półośka sobie lata co z kolei powoduje wycieki oleju.

Ps. Wie ktoś może ile oleju do skrzyni wchodzi i jaki zalać do 6 biegowej?
W instrukcji piszą coś około 6L (strasznie dużo)
  • 0
"żeby sztywna była furka musi w furce być rozpórka"




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq