Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

H22A7 bierze olej


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
118 odpowiedzi w tym temacie

#1 pielot

pielot
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:Krynica-Zdrój
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type -S PB/LPG
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer/Grey
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:00, 05.11.2011

Panowie help!!!!
Od jakiegoś czasu obserwowałem w mojej hani pobieranie większej ilości oleju , a nie katowana dokładnie jazda na krótkich odcinkach.Ilości oleju jaki dolewałem nie mierzyłem bo jakoś nie przykuło to bardzo mojej uwagi.Niedawno jednak jechałem do austrii , ode mnie z domu na miejsce jest jakieś 650 kilometrów.Po przejechaniu tej trasy , prędkośc średnia około 120/h , badam poziom oleju nazajutrz rano i k....a szok!!! BAGNET SUCHY!!!! Dolałem chyba ze 2,5 litra żeby było ok.
Teraz pytanie: Jaka diagnoza , co potrzebne do naprawy , przypuszczalny koszt???
Liczę na Wasze profesjonalne podejście.
  • 0

#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:10, 05.11.2011

A silnik suchy ? Odpal go, sprawdź pod od spodu czy nic nie cieknie, spod silnika, a nawet skrzyni biegów, zdejmij osłonę silnika, sprawdź pracę rozrządu i czy olej ścieka tak jak powinien do miski olejowej, byc może to tylko uszczelka pod głowicą :roll:
  • 0

#3 pielot

pielot
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:Krynica-Zdrój
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type -S PB/LPG
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer/Grey
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:27, 05.11.2011

Jest drobny wyciek a nawet dwa , jeden to moim zdaniem uszczelniacz na wale puścił ( od strony rozrządu) , drugi jest w miejscu połączenia skrzyni z silnikiem.Poziom oleju w skrzyni jest ok , niedawno wymieniałem na nowy.Myślusz że te dwa małe wycieki mogą zrobić taki ubytek???Silnik z każdej strony oprócz tego jest suchutki.

[ Dodano: 2011-11-05, 22:29 ]
uszczelka pod głowicą też ok , silnik się nie gotuje nie przybywa go ani nie ubywa
  • 0

#4 Athar

Athar
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Chełm
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:35, 05.11.2011

Uszczelniacz na wale od rozrzadu to naturalnie, ze skrzynia nic pewnie sie nie dzieje a daje z zaworu vtec. Sprawdz to dokladnie bo u kumpla byl taki wyciek ze 300km przejechanych a litr oliwy mu wylatywalo. Ogolnie to standard w tych silnikach.
  • 0

#5 pielot

pielot
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:Krynica-Zdrój
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type -S PB/LPG
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer/Grey
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:10, 05.11.2011

napisz mi jeszcze Athar gdzie takowy zawór się znajduje
  • 0

#6 krajes

krajes
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Toruń
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:54, 06.11.2011

Chłodniczka oleju pod flitrem oleju, masz tam mokro? Uszxzelka z 30 zł.
Uszczelka aparatu zapłonowego, leci tam z boku bloku pod aparatem? 20 zł
Uszczelka VTECa, zobacz czy pod zaworem nie jest mokro? 110 zł

Właśnie jestem na tym samym etapie, auto się właśnie naprawia, uszczelnia.
Dam znać jeżeli coś jeszcze wyjdzie.
  • 0
-> Mitsubishi Colt 1,6 115 KM
-> Honda Civic Coupe 1,6 VTEC 125 KM
-> Honda Prelude 2,2 VTEC 200 KM
-> Honda Accord 2,0 ES 147 KM
-> Honda Accord Type R 212 KM

#7 Athar

Athar
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Chełm
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:18, 06.11.2011

Zawór vtec jest zaraz koło aparatu zapłonowego od strony grodzi. Jego czujnik ma zielonkawa kostke. Nie da sie nie zauważyć. Uszczelniacz na wale olej narazie chyba ze wymieniasz rozrzad bo i tak go trzeba rozpinac zeby wymienic to badziewie. Reszta jak Krajes nasmarował :mrgreen:
  • 0

#8 nitro666

nitro666
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:TypeR
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:59, 06.11.2011

przez uszkodzony simering na wale bardzo duzo oleju potrafi zniknac :-/
  • 0

NiTrO


#9 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 12:28, 06.11.2011

Jak Ci cieknie z obydwu stron stron wału to może ubywać 100ml na 1000/km ale nie litrami.
Niestety koszt nowych uszczelniaczy NOK jest żaden w porównaniu do robocizny (zdjęcie skrzyni + rozebranie rozrządu) ...

Tak z ciekawości jaki olej zalewasz bo może po prostu pierścienie tłokowe są już wyeksploatowane i trzeba zrobić remont lub zejść z olejem na półsyntetyk ? ;-)

Na Twoim miejscu jeździłbym i obserwował ubytki oleju i ew. przeszedłbym na półsyntetyk Valvoline Maxlife 10W40 albo od razu remont jeżeli ubywa litrami ...
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#10 pielot

pielot
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:Krynica-Zdrój
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type -S PB/LPG
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer/Grey
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:36, 06.11.2011

olej motul 15w 50 competition poziom sprawdzam raz w tygodniu i po większym pałowaniu na krótkich trasach jak mnie fantazja poniesie
  • 0

#11 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 12:42, 06.11.2011

No to masz lepkość, której zdrowy silnik nie powinien dużo popijać.

Obserwuj zużycie i jak wchodzisz na VTEC to popatrz w lusterko czy nie ma za Tobą siwo-niebieskiej chmury ...
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#12 krajes

krajes
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Toruń
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:55, 06.11.2011

jak wchodzisz na VTEC to popatrz w lusterko czy nie ma za Tobą siwo-niebieskiej chmury

na postoju wez kolege niech depcze w gaz a Ty wąchaj i obserwuj wydech

olej motul 15w 50 competition poziom sprawdzam raz w tygodniu i po większym pałowaniu na krótkich trasach jak mnie fantazja poniesie


to jest mineralny??
  • 0
-> Mitsubishi Colt 1,6 115 KM
-> Honda Civic Coupe 1,6 VTEC 125 KM
-> Honda Prelude 2,2 VTEC 200 KM
-> Honda Accord 2,0 ES 147 KM
-> Honda Accord Type R 212 KM

#13 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 13:17, 06.11.2011

to jest mineralny??


nie, z tego co pamiętam to półsyntetyk - kiedyś podobny lałem do 1.8 dla testów jak mi oliwy ubywało.

niestety A7-ki są mega ch*jowe jeśli chodzi o olej, pobór i różne awarie tego o czym pisali koledzy wyżej.
  • 0

#14 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 13:25, 06.11.2011

ze skrzynia nic pewnie sie nie dzieje


a niby dlaczego przecież tak jest uszczelniacz wału pod zamachem, tak samo może puszczać jak ten od rozrządu
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#15 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 13:36, 06.11.2011

a niby dlaczego przecież tak jest uszczelniacz wału pod zamachem, tak samo może puszczać jak ten od rozrządu


dodam, że ta strona od skrzyni - puszcza najczęściej. U siebie też mam do wymiany, ale czekam aż będzie $$$ na sprzęgło nowe, bo nie chcę 2 razy zrzucać skrzyni.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq