Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Rdza na karoserii Accord VIII 2008


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:29, 01.11.2011

Mam accorda VIII 2008 salonowego w kolorze czarnym. Zauważyłem odpryski na lakierze (pewnie od kamieni): przód maski, prawy i lewy błotnik, tylny błotnik. Ponadto szyberdach. Auto jest na gwarancji ale serwis odpowiedział, że są to uszkodzenia spowodowane użytkowaniem. Ok! Tylko dlaczego w miejscu odprysku nie ma ocynku i od razu wychodzi rudy? Niech mi ktoś doradzi co robić z ASO? Lakiernia powiedziała, że najbezpieczniej będzie przemalować cały samochód. Jak przemaluje nowy samochód to ewentualny kupujący pomyśli, że miałem dzwona a jak tego nie zrobię to za rok lub dwa zrobią się dziury. Poradźcie co robić. Gwarancja kończy mi się za 4 miesiące.
  • 0

#2 cthsqd

cthsqd
  • Forumowicz
  • 1111 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 17:39, 01.11.2011

Jeśli zamierzasz sprzedać, to moim zdaniem najlepiej by było solidnie oczyścić te miejsca, potraktować farbą antykorozyjną i na to zaprawką. Pewnie że wady będą widoczne, ale z drugiej strony masz czarny lakier więc tragedii nie będzie. Bez farby antykorozyjnej będzie niestety możliwość, że rdza się pojawi na nowo.
  • 0

eac2eccb9fc62cfe.jpg


#3 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Prestige
  • KM:152
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:59, 01.11.2011

Kup sobie coś typu brunox lub r-stop i postaw np. wykałaczką kropkę na rdzwych punktach. Brunox wiąże w sobie korozję i wypiera dodatkowo wilgoć. Po wyschnięciu zrób kropkę z lakieru zaprawkowego. Na ocynku też trzeba robić zaprawki z lakieru na uszkodzeniach. Dwa razy w roku warto zrobić przegląd lakieru i w odpryskach do blachy postawić kropkę zaprawką- 15min roboty.
  • 0

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:03, 01.11.2011

Nie chcę sprzedawać auta. Przecież samochód jest na gwarancji i takie rzeczy nie powinny mieć miejsca. Zastanawiam się czy dochodzić swoich praw w sądzie czy odpuścić i lakierować auto? Czekam na radę. Czy ktoś miał podobny problem?
  • 0

#5 adkrzywda

adkrzywda
  • Forumowicz
  • 248 postów
  • Skąd:Bochnia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:18, 01.11.2011

Im nowsze auto tym lakier delikatniejszy. Jedne marki mają ciut bardziej odporny lakier inne trochę mniej, ale to już nie są te lakiery co kiedyś :-( Drogę sądową bym chyba odpuścił bo to odpryski (uszkodzenie mechaniczne). Nie takie fury jak acco mają pełno odprysków.
  • 0

#6 gebek

gebek
  • Forumowicz
  • 313 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ELEGANCE
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:50, 01.11.2011

Im nowsze auto tym lakier delikatniejszy. Jedne marki mają ciut bardziej odporny lakier inne trochę mniej, ale to już nie są te lakiery co kiedyś :-( Drogę sądową bym chyba odpuścił bo to odpryski (uszkodzenie mechaniczne). Nie takie fury jak acco mają pełno odprysków.

Auta w latach 80/90 takze mialy obicia,pomimo stosowania lakierow o duzo wiekszej zawartosci rozpuszczalnikow organicznych niz dzisiaj.
Obicia byly,sa i beda...niestety nieocynkowane blachy Accorda dosc szybko koroduja,w porownaniu do np.VAG.
Trzeba zabezpieczac obicia tak jak koledzy to opisali .
  • 0
Jest Accord...oraz Shadow VT750 Black Spirit

#7 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:56, 01.11.2011

porządną zaprawkę w miejscu uszkodzenia zrób, na to lakier z aso w kolorze nadwozia, a ze honda to blacha fatalna to już tak niestety jest :mrgreen: , urok marki :mrgreen:
malowanie całego auta uważam za drogie i zupełnie zbędne postępowanie, na tym nowo pomalowanym tez się będą odpryski wszak robić ;-)
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#8 kaer14

kaer14
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Jasło
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Acura TSX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:21, 01.11.2011

Te nowe lakiery to absolutna lipa. Ostatnio w Turbo Kamera był podobny przypadek z Mitsubishi. Diler sie tłumaczył, że to odpryski drogowe i oni na to nie mają wpływu.
  • 0


 


#9 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:25, 01.11.2011

lakier lakierem, ale blacha co jest pod spodem nie powinna rdzewieć, w audi 80 jak już doszło od odprysku (faktycznie było o to wielokrotnie trudniej) to gola blacha i tak latami pozostawała wolna od korozji, hondę korozja zjada...
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:27, 01.11.2011

.niestety nieocynkowane blachy Accorda dosc szybko koroduja


ocynk jest na pewno (pewnie oprócz dachu), ale jego jakość/grubość jest dużo cieńsza niż
kiedyś, cóż, to oszczędności wychodzą bokiem - mniej cynku = mniej kosztów/ auto szybciej idzie na śmietnik,
bo o ile mechanikę sobie naprawisz, to jak zaatakuje cię ruda z każdej strony to nie wygrasz i auto na złom :-?

najgorzej mają ci co siedzą jeszcze na VI, które całkiem dobrze się trzymają, niestety H nie oferuje już niczego,
może jeszcze trochę niezawodności w benzynie zostało :-/


również malowanie całego auta to wydatek nie potrzebny, chyba że zamierzasz używać go jeszcze
z 8-10 lat, ale jeśli te nowe w tym tempie korodują, to za 8 lat nic z niego nie będzie :j
  • 0

#11 nitro666

nitro666
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:TypeR
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:44, 01.11.2011

oczysc zrób zaprawke i jezdzij a malowanie calego auta zostaw sobie na ciekawsze przygody których oczywiscie nie zycze
  • 0

NiTrO


#12 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Prestige
  • KM:152
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:10, 01.11.2011

Im nowsze auto tym lakier delikatniejszy

Im nowsze tym go mniej a druga sprawa, że jakieś durnie wymyśliły sposób naprawiania dziur zalewając je smołą i posypując kamyczkami.
np. Audi A4 z okilicy 98roku ma ok 140 micronów powłoki lakierniczej a nowe auta 60-90. Tutaj nie rozchodzi się o twardość powłok ale o ich grubość. Za grubością lakieru idą także oszczędności w ocynku jak i samych blachach.
U ojca na aucie lakierowaliśmy maskę+ zderzak. Poleciał najdroższy podkład i bezbarwny. Odprysków było mniej ale miały dużo większą średnicę- efekt jak na uszkodzeniach porcelany.

Zostaje jedynie przed każdym sezonem zimowym zaprawić odpryski- sam robiłem to ze 2 tyg temu.
  • 0

#13 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:15, 01.11.2011

np. Audi A4 z okilicy 98roku ma ok 140 micronów powłoki lakierniczej a nowe auta 60-90.

sam lakier tez się zmienił
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#14 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Prestige
  • KM:152
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:34, 01.11.2011

W lakierze bezbarwnym zmieniła się ilość substancji lotnych. Są lakiery o podwyższonej twardości, które sam zastosowałem i nie zmieniło to znacząco wyglądu maski- wręcz wyglądała gorzej. Moim zdaniem chodzi o grubość powłok. Grubsze inaczej przyjmowały uderzenia kamieni itp. Sam osobiście zastosowałem lakier typu diamond i odpryski były jeszcze większe.
  • 0

#15 gebek

gebek
  • Forumowicz
  • 313 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ELEGANCE
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:28, 04.11.2011

W tym tygodniu wymienilismy dwie pokrywy od Accorda VIII bo zardzewialy.
Jedna poszla na gwarancji,a druga na GDW,bo bylo juz powyzej trzech lat.
Obie rdzewialy od spodu pod masa uszczelniajaca wzdluz krawedzi bocznych,a jedna dodatkowo miala purchel na zewnetrznej
stronie :k
Porobilem zdjecia dla potomnych...pozniej wkleje...jak mi sie uda,bo troszke slabo to ogarniam.
Generalnie,to robi sie malo ciekawie :k z ta korozja.
  • 0
Jest Accord...oraz Shadow VT750 Black Spirit




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq