Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Drgania auta na wolnych obrotach K20A6


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
250 odpowiedzi w tym temacie

#241 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:57, 17.05.2017

Obroty podnosi Ci komp po tym jak pójdzie do niego sygnał, że silnik został obciążony. Przyczyn może być tak naprawdę wiele więc przydałby się jakiś kumaty i uczciwy macher.

Możesz zacząć od czyszczenia zaworu IAC przy przepustnicy razem z nią samą, odpowiedzialnego za ustawienie odpowiedniej wartości niskich obrotów.


  • 0

#242 Marmark

Marmark
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:TSK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:53, 17.05.2017

Może ELD ? 

Electric load detector - detektor obciążenia elektrycznego. Powinien być w skrzynce z bezpiecznikami. Daje sygnał do ECU. 

W tematach o ELD zwracają uwagę, żeby sprawdzić masy, alternator i czy akumulator nie jest uszkodzony. Były też uwagi o IACV. 


  • 0

#243 Chmielo1

Chmielo1
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 05:53, 19.05.2017

To muszę sprawdzić ten detektor ELD. Alternator miałem regenerowany niecały miesiąc temu więc on odpada, jeszcze przeczyszczę przepustnicę oraz zawór IAC. Mam nadzieje, że to pomoże. Co do akumulatora nie mam pojęcia w jakim on jest stanie bo z takim kupiłem samochód i jeżdżę ponad rok i na razie jest wszytko ok, ale podjadę żeby go testerem potraktowali.


  • 0

#244 Chmielo1

Chmielo1
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 06:10, 31.05.2017

W końcu rozwiązałem u mnie temat drgań na wolny obrotach podczas załączania się wentylatora klimy.

Winowajcą okazała się brudna ( zasyfiona ) przepustnica. Od strony kolektora cała czarna, a w miejscu gdzie obraca się tależyk w przepustnicy z nagaru zrobiła się jakby uszczelka która uszczelniała przepustnice nawet jak była delikatnie otwarta do pracy na biegu jałowym.

Czyszczenie płynem do turbo (płyn na szmatkę i szorowanko), potem jeszcze wymiana uszczelki po przepustnicą.

Po czyszczeniu przepustnicy ( ja mam K24A3 więc u mnie jest elektryczna przepustnica ) jest bajka.

Bez obciążenia obroty stoją na ok 650 jak załącza się wentylator klimy wzrastają do około 740.

W końcu brak denerwującyh mnie drań które doprowadzały mnie do białej gorączki.  :fala:  


  • 0

#245 accordmax

accordmax
  • Forumowicz
  • 100 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CR-V
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:15, 15.04.2018

Podpinam się do tematu z problemem drgań, u mnie obroty spadają w momencie jak wcisnę blokadę wszystkich zamków, aż autem zadrży, oczywiście efekt tylko na wolnych obrotach..Czemu podczas tak małego obciążenia jak zamki tak bardzo spadają obroty? Czy może to być akumulator, ostatniej zimy kleknął mi 2 razy.


  • 0

Dotychczas: Civic VI, VII,VIII,  Accord VII 2.0 i lift 2.2, FR-V, Accord VIII 2.0


#246 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:53, 16.04.2018

Komp powinien regulować napięcie przy każdym obciążeniu, chyba że w ogóle jest ono za słabe więc przekrojowo elektrykę bym sprawdził.


  • 0

#247 Laxman

Laxman
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:19, 15.01.2019

Witam wszystkich, przeczytałem cały wątek i w wielu przypadkach jest problem przy drganiach z obrotami. Ja mam taki problem ze jak silnik się nagrzeje to na wolnych obrotach na postoju które wynoszą ok 900 i są stałe bez wachan jakichkolwiek kierownica drga a później to już cały samochód wydaje się drgać coraz głośniej. Na początku to było czasami a teraz norma. Jak stanąłem na grawezniku chodnikowym połowa auta to najbardziej. Regulowalem zawory i wymieniłem świece bo przymierzam się do włożenia LPG. Przebieg mam 88k. Myślicie że to któraś poduszka silnika? Jak tylko ruszę kierownica to obroty na chwilę ustają. Podczas jazdy jest ok chociaż dzisiaj na wstecznym dało się odczuć również wibracje. Podkreślam że obroty nie falują i są w porządku. Doradzcie proszę
Jeszcze dodam że włączanie i wyłączanie klimy nawiewu czy radia nie ma żadnego wpływu na te drgania u mnie.
  • 0

#248 jakjaro

jakjaro
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Trzebnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:35, 10.03.2019

Mam problem z wibracjami, HDS pokazuje na rozgrzanym silniku obroty rzędu 590-601 (po przełączeniu na lpg jeszcze kilka obrotów mniej, nawet do 580 spadają), gdzie minimalne powinny być 610 a tutaj z wątku wynika że 650. No i czuć że silnik drży.

Chciałem dzisiaj zrobić adaptację biegu jałowego, ale co ciekawe, w linijce "ide learn (air ratio)" mam wynik "N/A" (lub "niedostępne gdy przełączam HDS na j. polski). Czy to normalne żeby mój przedlift 2.0 (końcówka 2005) nie miał tej funkcji wbudowanej? Opis tej linijki w HDS jest bardzo pokraczny, napisane że są możliwe stany "zakończono/w trakcie/ nieudane" lub "niedostępne" jeżeli samochód nie posiada tej funkcji. A w kolejnym zdaniu "każde auto posiada zdolność nauczania".

Spotkał się ktoś z czymś takim?

Dodam, że przepustnicę mam czystą, zawory regulowane jakieś 4k km temu (przed regulacją było to samo). Błędów w sterowniku silnika nie ma, poza biegiem jałowym pracuje idealnie.


  • 0

#249 amoszamba

amoszamba
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Cieszyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer
  • KM:114
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:25, 29.01.2020

siema.
ja mam to samo:/ a myślałem, że jestem sam :)
acc z 2003, 2.4 automat.
zawory wyregulowane, nowe świece - nic nie dało
potem w ASO wyczyścili przepustnice (był syf) i nauka obrotów. Ciut pomogło - wcześniej auto miało czasem problem z odpaleniem a pierwszym razem, teraz już nie; no i może drgania mniejsze ale jednak są.
Silnik jeszcze trochę za głośno pracuje i wibruje - tak powiedzieli w ASO.
 
Wibracje w budzie czuć po wrzuceniu D czy R, na P nie ma.
Też tak macie?
 


Rozwiązałeś problem ?

U mnie tak samo.

Po wymianie świec zapłonowych i jednej uszkodzonej cewki zapłonowej mój samochód zaczął wibrować na biegu jałowym, stojąc na miejscu i przestawiony na R lub D.

Obroty nie zmienia się (około 700), nie słychać żadnych dziwnych dźwięków, tylko wibracje.

Nie zauważyłem wibracji przed wymianą uszkodzonej cewki.

Jakieś pomysły, co to może być?

Pacjent Honda Accord 7, 2.0, 2003, tourer, automat.
  • 0

#250 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 11:34, 29.01.2020

Jak kupiłem swojego Acco to też miałem drgania na D lub R. Jak się okazało były naprężenia na poduszkach. Pomogło popuszczenie poduszek silnika i skręcenie tego jeszcze raz.
Ale piszesz, że pojawiło się to po wymianie świec także chyba to nie to albo wcześniej też było ale nie zwróciłeś na to uwagi.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#251 amoszamba

amoszamba
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Cieszyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer
  • KM:114
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:45, 29.01.2020

Myślę, że wcześniej nie było. Można było, tylko nie tak mocne.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq