XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Accord CL7 2.0 i wymiana skrzyni na 6 biegów
#31
Napisano 12:18, 14.10.2011
tylko że zamiast podłączać go do centralnego to do elektromagnesu w skrzyni.
Taki autoalarm daje chwilowe napięcie na zamek wiec potrzebny też będzie
przekaźnik dwu stykowy, który po impulsie nie potrzebuje podtrzymania napięciem 12V.
Nie wiem czy to dobre rozwiązanie ale zawsze coś.
#32
Napisano 12:21, 14.10.2011
#33 Guest_Anonymous_*
Napisano 16:33, 15.10.2011
Niestety okazało się, że skala destrukcji objęła też sprzęgło za sprawą "niewielkiego" otworu
http://zapodaj.net/2...975c5d.jpg.html
http://zapodaj.net/7...39014a.jpg.html - dziura na zewnątrz
Docisk został "zalegalizowany" (cokolwiek to znaczy), łożysko oporowe i tarcza niestety wymiana.
http://zapodaj.net/8...893b4f.jpg.html - "nowa" skrzynia (ciekawe w jakim jest stanie) już siedzi. Skrzynia była od wyjęcia z samochodu dawcy zalana olejem (widać profesjonalne uszczelnienie transportowe w postaci szmaty xD) także jestem dobrej myśli.
http://zapodaj.net/0...857a00.jpg.html - cudowne zawieszenie (na polskie drogi jest naprawdę cudowne przy tym trzymaniu w zakręcie)
http://zapodaj.net/5...510408.jpg.html - saneczki
Foto - Samsung Galaxy S2 (i9100)
Będę miał w poniedziałek schematy ECU od kolegi z Hondy (albo przynajmniej wgląd). Także następne info po weekendzie.
Jeszcze taka sprawa - kolega z Hondy kazał lać Shell Helix Ultra Extra 5W 30 Full Synthetic, a w katalogu wyczytałem że ma być Castrol 0W - czy to źle, czy może tak być, bo mam już kupiony znowu ten Shell. Mogę jednak wlać go do innego samochodu także nie ma problemu. A może polecacie jakiś olej do agresywnej jazdy - na żywotności mi nie zależy, bo przebiegi są małe, a silnik i tak będzie wymieniony na 2.4 - zatem chodzi o olej który przez mniejsze tarcie da większą moc
#34
Napisano 21:35, 15.10.2011
chodzi o olej który przez mniejsze tarcie da większą moc
...hmmm
#35 Guest_Anonymous_*
Napisano 16:16, 16.10.2011
#36
Napisano 21:51, 16.10.2011
ale ile tej mocy Ci przybędzie
#37 Guest_Anonymous_*
Napisano 15:09, 19.10.2011
Luz chodzi leciutko, ale żeby wrzucić wsteczny potrzeba nagle o wiele większej (tak na oko 3-4 razy) siły żeby pokonać berierę tego "H" i wychylić w skrajnie prawe czwarte położenie - wtedy dopiero można cofnąć lewarek żeby wrzucić wsteczny. JEDNYM SŁOWEM WRZUCENIE WSTECZNEGO PRZEZ PRZYPADEK JEST ZUPEŁNIE NIEMOŻLIWE, BO 6TKĘ WRZUCA SIĘ Z 5TKI PO PROSTU PIONOWO W DÓŁ, JEDYNIE CO, TO WRZUCAJĄC PIĄTKĘ MOŻNA JAKIMŚ CUDEM SIĘ ZA DALEKO ZAPĘDZIĆ, ALE WTEDY I TAK PCHAMY DO GÓRY. JEDYNA EWENTUALNA SZANSA NA BŁĄD TO WRZUCANIE 6TKI Z 4KI ALBO INNEGO BIEGU, ALE TO TRZEBA BYĆ SUPER SZAŁAPUTEM - ZMIANA OPORU PRZY GRANICY 6-WSTECZNY JEST TAK NAGŁA, ŻE OBCHODZĄC SIĘ NORMALNIE Z LEWARKIEM TAM SIĘ WYDAJE JAKBY BYŁA ŚCIANKA I DOPIERO UŻYCIE ZNACZNEJ SIŁY POKONUJE TĘ BARIERĘ, A DO TEGO DROGA LEWARKA DO WSTECZNEGO JEST TAKA, ŻE PRAKTYCZNIE NIE WYSTARCZA RĘKI NORMALNIE SIEDZĄC :P.
Dzisiaj doszły Simmerringi półosi i dziś albo jutro odpalamy.
#38
Napisano 19:10, 19.10.2011
- gratuluję i życzę powodzeniadziś albo jutro odpalamy
#39 Guest_Anonymous_*
Napisano 15:22, 20.10.2011
[ Dodano: 2011-10-20, 22:37 ]
Pojeździłem cały wieczór i jeździ się świetnie - polecam tę modyfikację każdemu posiadaczowi wersji 2.0 2 ka kończy się na około 100 km/h i po wrzuceniu 3ki jest od razu prawie 5000 obrotów i leci do 140 jak pogięty wcześniej 3 była o wiele dłuższa i raz że był spory spadek obrotów (do ok 4500), dwa że lepsze przełożenie to oczywiście lepsze przyspieszenie. 6tk jest bardzo długa i jadąc 150 mam około 3600 RPM - na starej skrzyni było to 4300 także ekonomia i cisza jest naprawdę dużo lepsza. Jechałem autostradą (oczywiście niemiecką :P) około 200 przez chwilę i jedzie się super. Przy 150 pali około 8,5 l/100 co daje praktycznie litr mniej niż było.
Co do problemów: Niestety wstępna analiza nie rozwiązała problemu i będzie to wałkowane w przyszłym tygodniu. Wygląda to tak, że po włączeniu stacyjki od razu zaświeca się kontrolka braku VSA (zółty wykrzyknik w trójkącie), a po około 20 s od odpalnia, obok zaświeca się kontrolka VSA i to samo wypisuje się na wyświetlaczu komputera pokładowego. Naciśnięcie "i" od komputera powoduje powrót do normalnej pracy samego komputera i zostają tylko dwie żółte kontrolki. Nie działa kontrola trakcji, stabilność i tempomat. ABS działa. Nie wiem w czym jest problem w tym momencie.
#40
Napisano 22:10, 24.10.2011
Jakie obroty masz jadąc 100km/h na 5tce?
#41
Napisano 22:51, 24.10.2011
Luz chodzi leciutko, ale żeby wrzucić wsteczny potrzeba nagle o wiele większej (tak na oko 3-4 razy) siły żeby pokonać berierę tego "H" i wychylić w skrajnie prawe czwarte położenie - wtedy dopiero można cofnąć lewarek żeby wrzucić wsteczny. JEDNYM SŁOWEM WRZUCENIE WSTECZNEGO PRZEZ PRZYPADEK JEST ZUPEŁNIE NIEMOŻLIWE, BO 6TKĘ WRZUCA SIĘ Z 5TKI PO PROSTU PIONOWO W DÓŁ, JEDYNIE CO, TO WRZUCAJĄC PIĄTKĘ MOŻNA JAKIMŚ CUDEM SIĘ ZA DALEKO ZAPĘDZIĆ, ALE WTEDY I TAK PCHAMY DO GÓRY. JEDYNA EWENTUALNA SZANSA NA BŁĄD TO WRZUCANIE 6TKI Z 4KI ALBO INNEGO BIEGU, ALE TO TRZEBA BYĆ SUPER SZAŁAPUTEM - ZMIANA OPORU PRZY GRANICY 6-WSTECZNY JEST TAK NAGŁA, ŻE OBCHODZĄC SIĘ NORMALNIE Z LEWARKIEM TAM SIĘ WYDAJE JAKBY BYŁA ŚCIANKA I DOPIERO UŻYCIE ZNACZNEJ SIŁY POKONUJE TĘ BARIERĘ, A DO TEGO DROGA LEWARKA DO WSTECZNEGO JEST TAKA, ŻE PRAKTYCZNIE NIE WYSTARCZA RĘKI NORMALNIE SIEDZĄC :P.
Albo coś Ci mechanik poprzerabiał że to tak działa albo, jak podejrzewam, mocno koloryzujesz. Istotnie, próbując odepchnąć dźwignię dalej niż 5/6 opór wyczuwalnie wzrasta ale na pewno jak to opisałeś 3-4 razy (na oko to wiadomo co...) bo wtedy trzeba by się było z wajchą mocno siłować. Nawet w BMW, gdzie zabezpieczenie przed omyłkowym wrzuceniem wstecznego właśnie tak działa, ta siła tak bardzo nie wzrasta (tam jest to może ze dwa-trzy razy...). W Hondzie to zabezpieczenie działa inaczej i nie było potrzeby wprowadzania dodatkowych sprężyn które powodowały by taki nagły wzrost siły. Na pewno też do wstecznego trzeba wajchę odchylić mocniej niż do 6-tki, to fakt.
Ja jak wypłynął ten temat to próbowałem sobie tak sam na postoju pomachać wajchą i zobaczyć jak to jest z tym wstecznym i 6-tką. Przejście 5-6 wcale nie jest takie oczywiste, gdyż trzeba by bardzo sztywno prowadzić rękę, tak żeby po wyskoczeniu 5-tki nie dopuścić do tego aby sprężyna powrotna cofnęła dźwignię w kierunku pozycji spoczynkowej i nie trzeba było jej z powrotem odpychać i szukać 6-tki a zarazem nie można też jej odpychać za bardzo od siebie bo po wyskoczeniu 5-tki przemieścimy ją w kierunku wstecznego. Przy działającym elektromagnesie w czasie jazdy problemu nie ma - cofa się dźwignię cały czas odpychając od siebie i poza położenie 6-tki się jej nie odepchnie.
Wbrew pozorom przełączenie 4-6 nie jest też niczym niezwykłym - jak chcę szybko wejść na prędkość przelotową (jeżeli nie jest zbyt duża oczywiście) to rozpędzam się na czwórce i po jej osiągnięciu omijam 5-tkę i od razu wrzucam 6-tkę. Różnica przełożeń pomiędzy 5 i 6 nie jest duża i czasem naprawdę szkoda wkładać 5-tkę.
Pamiętaj też że zupełnie co innego czuje się na postoju a co innego w czasie jazdy.
Nie zamierzam się kłócić, że podłączenie tego elektromagnesu jest niezbędne i konieczne bo pewnie można bez niego żyć ale na pewno obsługa skrzyni 6-biegowej robi się zdecydowanie przyjemniejsza, wygodniejsza i bezpieczniejsza (pod warunkiem oczywiście eksploatacji na drogach ekspresowych i autostradach bo poza nimi 6-tki nie pamiętam kiedy używałem).
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#42
Napisano 10:27, 16.11.2011
#43
Napisano 10:41, 16.11.2011
#44
Napisano 12:06, 16.11.2011
#45
Napisano 12:27, 16.11.2011
Oznacza to że w zwykłym terenie zabudowanym trzeba by zwykle "piłować" na czwórce.
Natomiast nie zgodzę się do końca że na 6-tce auto "nie jedzie" (zależy jeszcze co mieliście na myśli pod tym stwierdzeniem). Jeżeli jedzie się odpowiednio szybko (czytaj - silnik ma odpowiednie obroty i moc) to auto normalnie się rozpędza, nawet z kilkoma osobami na pokładzie i pod lekką górkę - sprawdzałem. Oczywiście nieco wolniej niż na 5-tce. Tyle, że mówię o 2.4, w skrzyni 6-biegowej może być gorzej.
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych