Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Accord CL7 2.0 i wymiana skrzyni na 6 biegów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
112 odpowiedzi w tym temacie

#31 GATAME

GATAME
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Koszalin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:18, 14.10.2011

Panowie, a może lepiej kupić jakiś alarm, który po pewnej prędkości auta zamyka centralny,
tylko że zamiast podłączać go do centralnego to do elektromagnesu w skrzyni.
Taki autoalarm daje chwilowe napięcie na zamek wiec potrzebny też będzie
przekaźnik dwu stykowy, który po impulsie nie potrzebuje podtrzymania napięciem 12V.

Nie wiem czy to dobre rozwiązanie ale zawsze coś.
  • 0

#32 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:21, 14.10.2011

GATAME, wszystko ok ale ten alarm rowniez musi miec informacje ze auto jedzie. wiec jaka roznica czy ten impuls czy sygnal wykorzystamy do blokowania elektromagnesu czy tez do zbrojenia alarmu? to dodatkowe urzadzenie ktore jeszcze bardziej komplikuje.
  • 0

#33 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:33, 15.10.2011

Witam!

Niestety okazało się, że skala destrukcji objęła też sprzęgło za sprawą "niewielkiego" otworu :)

http://zapodaj.net/2...975c5d.jpg.html
http://zapodaj.net/7...39014a.jpg.html - dziura na zewnątrz

Docisk został "zalegalizowany" (cokolwiek to znaczy), łożysko oporowe i tarcza niestety wymiana.


http://zapodaj.net/8...893b4f.jpg.html - "nowa" skrzynia (ciekawe w jakim jest stanie) już siedzi. Skrzynia była od wyjęcia z samochodu dawcy zalana olejem (widać profesjonalne uszczelnienie transportowe w postaci szmaty xD) także jestem dobrej myśli.

http://zapodaj.net/0...857a00.jpg.html - cudowne zawieszenie (na polskie drogi jest naprawdę cudowne przy tym trzymaniu w zakręcie)
http://zapodaj.net/5...510408.jpg.html - saneczki :)

Foto - Samsung Galaxy S2 (i9100)

Będę miał w poniedziałek schematy ECU od kolegi z Hondy (albo przynajmniej wgląd). Także następne info po weekendzie.

Jeszcze taka sprawa - kolega z Hondy kazał lać Shell Helix Ultra Extra 5W 30 Full Synthetic, a w katalogu wyczytałem że ma być Castrol 0W - czy to źle, czy może tak być, bo mam już kupiony znowu ten Shell. Mogę jednak wlać go do innego samochodu także nie ma problemu. A może polecacie jakiś olej do agresywnej jazdy - na żywotności mi nie zależy, bo przebiegi są małe, a silnik i tak będzie wymieniony na 2.4 - zatem chodzi o olej który przez mniejsze tarcie da większą moc :)
  • 0

#34 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 21:35, 15.10.2011

chodzi o olej który przez mniejsze tarcie da większą moc


...hmmm :meksykanin:
  • 0

#35 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:16, 16.10.2011

Coś źle napisałem? Chodzi o rzadki olej który gorzej chroni silnik, ale za to mniejsze opory dają mu swobodniejszą pracę czyli większy moment na wale. Złe rozumowanie?
  • 0

#36 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 21:51, 16.10.2011

rozumowanie może i dobre...
ale ile tej mocy Ci przybędzie :?:
  • 0

#37 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:09, 19.10.2011

OK skrzynia założona - lewarek chodzi BAJECZNIE. Wprost nie wiem jak to opisać - mechanik zrobił jakoś (nie chciał powiedzieć co), że cały drążek jest sztywniejszy, a chodzi super - biegi (przynajmniej na podnośniku) wchodzą idealnie, a do tego wsteczny jest zupełnie w prawo i potrzeba O WIELE większej siły żeby tam wychylić gajgę. Biegi 5 i 6 są idealnie w linii prostej, także biegi 1-6 tworzą dokładnie takie H z trzema pionowymi kreskami. Schemat dokładnie jak to: http://www.redline.c...ail 6-speed.jpg

Luz chodzi leciutko, ale żeby wrzucić wsteczny potrzeba nagle o wiele większej (tak na oko 3-4 razy) siły żeby pokonać berierę tego "H" i wychylić w skrajnie prawe czwarte położenie - wtedy dopiero można cofnąć lewarek żeby wrzucić wsteczny. JEDNYM SŁOWEM WRZUCENIE WSTECZNEGO PRZEZ PRZYPADEK JEST ZUPEŁNIE NIEMOŻLIWE, BO 6TKĘ WRZUCA SIĘ Z 5TKI PO PROSTU PIONOWO W DÓŁ, JEDYNIE CO, TO WRZUCAJĄC PIĄTKĘ MOŻNA JAKIMŚ CUDEM SIĘ ZA DALEKO ZAPĘDZIĆ, ALE WTEDY I TAK PCHAMY DO GÓRY. JEDYNA EWENTUALNA SZANSA NA BŁĄD TO WRZUCANIE 6TKI Z 4KI ALBO INNEGO BIEGU, ALE TO TRZEBA BYĆ SUPER SZAŁAPUTEM - ZMIANA OPORU PRZY GRANICY 6-WSTECZNY JEST TAK NAGŁA, ŻE OBCHODZĄC SIĘ NORMALNIE Z LEWARKIEM TAM SIĘ WYDAJE JAKBY BYŁA ŚCIANKA I DOPIERO UŻYCIE ZNACZNEJ SIŁY POKONUJE TĘ BARIERĘ, A DO TEGO DROGA LEWARKA DO WSTECZNEGO JEST TAKA, ŻE PRAKTYCZNIE NIE WYSTARCZA RĘKI NORMALNIE SIEDZĄC :P.

Dzisiaj doszły Simmerringi półosi i dziś albo jutro odpalamy.
  • 0

#38 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 19:10, 19.10.2011

dziś albo jutro odpalamy

- gratuluję i życzę powodzenia
  • 0

#39 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:22, 20.10.2011

Samochód został odpalony i prawie wszystko jest dobrze :) Skrzynia chodzi bardzo dobrze - nic nie zgrzyta itd, problem był tylko z czujnikiem prędkości i teraz są jakieś błędy związane z VSA, więc nie działa całkowicie kontrola trakcji i stabilność - samochód właśnie o własnych siłach zajechał do elektronika który ma to rozwiązać.

[ Dodano: 2011-10-20, 22:37 ]
Pojeździłem cały wieczór i jeździ się świetnie - polecam tę modyfikację każdemu posiadaczowi wersji 2.0 :) 2 ka kończy się na około 100 km/h i po wrzuceniu 3ki jest od razu prawie 5000 obrotów i leci do 140 jak pogięty :) wcześniej 3 była o wiele dłuższa i raz że był spory spadek obrotów (do ok 4500), dwa że lepsze przełożenie to oczywiście lepsze przyspieszenie. 6tk jest bardzo długa i jadąc 150 mam około 3600 RPM :) - na starej skrzyni było to 4300 także ekonomia i cisza jest naprawdę dużo lepsza. Jechałem autostradą (oczywiście niemiecką :P) około 200 przez chwilę i jedzie się super. Przy 150 pali około 8,5 l/100 co daje praktycznie litr mniej niż było.

Co do problemów: Niestety wstępna analiza nie rozwiązała problemu i będzie to wałkowane w przyszłym tygodniu. Wygląda to tak, że po włączeniu stacyjki od razu zaświeca się kontrolka braku VSA (zółty wykrzyknik w trójkącie), a po około 20 s od odpalnia, obok zaświeca się kontrolka VSA i to samo wypisuje się na wyświetlaczu komputera pokładowego. Naciśnięcie "i" od komputera powoduje powrót do normalnej pracy samego komputera i zostają tylko dwie żółte kontrolki. Nie działa kontrola trakcji, stabilność i tempomat. ABS działa. Nie wiem w czym jest problem w tym momencie.
  • 0

#40 Adas

Adas
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:podlaskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort Plus
  • KM:177
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:10, 24.10.2011

gratulacje odważnej zmiany,
Jakie obroty masz jadąc 100km/h na 5tce?
  • 0

#41 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 22:51, 24.10.2011

Luz chodzi leciutko, ale żeby wrzucić wsteczny potrzeba nagle o wiele większej (tak na oko 3-4 razy) siły żeby pokonać berierę tego "H" i wychylić w skrajnie prawe czwarte położenie - wtedy dopiero można cofnąć lewarek żeby wrzucić wsteczny. JEDNYM SŁOWEM WRZUCENIE WSTECZNEGO PRZEZ PRZYPADEK JEST ZUPEŁNIE NIEMOŻLIWE, BO 6TKĘ WRZUCA SIĘ Z 5TKI PO PROSTU PIONOWO W DÓŁ, JEDYNIE CO, TO WRZUCAJĄC PIĄTKĘ MOŻNA JAKIMŚ CUDEM SIĘ ZA DALEKO ZAPĘDZIĆ, ALE WTEDY I TAK PCHAMY DO GÓRY. JEDYNA EWENTUALNA SZANSA NA BŁĄD TO WRZUCANIE 6TKI Z 4KI ALBO INNEGO BIEGU, ALE TO TRZEBA BYĆ SUPER SZAŁAPUTEM - ZMIANA OPORU PRZY GRANICY 6-WSTECZNY JEST TAK NAGŁA, ŻE OBCHODZĄC SIĘ NORMALNIE Z LEWARKIEM TAM SIĘ WYDAJE JAKBY BYŁA ŚCIANKA I DOPIERO UŻYCIE ZNACZNEJ SIŁY POKONUJE TĘ BARIERĘ, A DO TEGO DROGA LEWARKA DO WSTECZNEGO JEST TAKA, ŻE PRAKTYCZNIE NIE WYSTARCZA RĘKI NORMALNIE SIEDZĄC :P.


Albo coś Ci mechanik poprzerabiał że to tak działa albo, jak podejrzewam, mocno koloryzujesz. Istotnie, próbując odepchnąć dźwignię dalej niż 5/6 opór wyczuwalnie wzrasta ale na pewno jak to opisałeś 3-4 razy (na oko to wiadomo co...) bo wtedy trzeba by się było z wajchą mocno siłować. Nawet w BMW, gdzie zabezpieczenie przed omyłkowym wrzuceniem wstecznego właśnie tak działa, ta siła tak bardzo nie wzrasta (tam jest to może ze dwa-trzy razy...). W Hondzie to zabezpieczenie działa inaczej i nie było potrzeby wprowadzania dodatkowych sprężyn które powodowały by taki nagły wzrost siły. Na pewno też do wstecznego trzeba wajchę odchylić mocniej niż do 6-tki, to fakt.

Ja jak wypłynął ten temat to próbowałem sobie tak sam na postoju pomachać wajchą i zobaczyć jak to jest z tym wstecznym i 6-tką. Przejście 5-6 wcale nie jest takie oczywiste, gdyż trzeba by bardzo sztywno prowadzić rękę, tak żeby po wyskoczeniu 5-tki nie dopuścić do tego aby sprężyna powrotna cofnęła dźwignię w kierunku pozycji spoczynkowej i nie trzeba było jej z powrotem odpychać i szukać 6-tki a zarazem nie można też jej odpychać za bardzo od siebie bo po wyskoczeniu 5-tki przemieścimy ją w kierunku wstecznego. Przy działającym elektromagnesie w czasie jazdy problemu nie ma - cofa się dźwignię cały czas odpychając od siebie i poza położenie 6-tki się jej nie odepchnie.
Wbrew pozorom przełączenie 4-6 nie jest też niczym niezwykłym - jak chcę szybko wejść na prędkość przelotową (jeżeli nie jest zbyt duża oczywiście) to rozpędzam się na czwórce i po jej osiągnięciu omijam 5-tkę i od razu wrzucam 6-tkę. Różnica przełożeń pomiędzy 5 i 6 nie jest duża i czasem naprawdę szkoda wkładać 5-tkę.
Pamiętaj też że zupełnie co innego czuje się na postoju a co innego w czasie jazdy.

Nie zamierzam się kłócić, że podłączenie tego elektromagnesu jest niezbędne i konieczne bo pewnie można bez niego żyć ale na pewno obsługa skrzyni 6-biegowej robi się zdecydowanie przyjemniejsza, wygodniejsza i bezpieczniejsza (pod warunkiem oczywiście eksploatacji na drogach ekspresowych i autostradach bo poza nimi 6-tki nie pamiętam kiedy używałem).
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#42 feniks

feniks
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Leszczyny
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:zbyt mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:opływowe CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:27, 16.11.2011

Obserwuję ten watek od jakiegoś czasu i nurtuje mnie pytanie czy nie dało by się założyć "6" ze skrzyni 6 biegowej zamiast "5" do pięciobiegowej skrzyni, czy ktoś może wie jakie przełożenia mają poszczególne kółka i jak wygląda taka hybryda, czy wogle da się tak zrobić. Wiem że w starszych civicach szło takie hybrydy tworzyć, natomiast było jakieś ograniczenie w przełożeniu pomiędzy poszczególnymi biegami którego nie możnabylo przekroczyć żeby wszystko działalo
  • 0

#43 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:41, 16.11.2011

feniks, ale jestes swiadomy co z tego wyniknie? ten samochod na 6biegu juz nie jedzie to jest bieg autostradowy dla zbicia obrotow - zmniejszenia spalania i poziomu halasu. jak go wrzucisz zamiast 5 to nie pojezdzisz bo raz zeby go wbic musialbyc na 4biegu dociagac do 90 co da duzy dyskomfort a dwa ze jak nawet wrzucisz ta 'piatke' przytych 90 to kazde przyspieszenie bedzie sie wiazalo z redukcja... jak dla mnie nieciekawe rozwiazanie.
  • 0

#44 feniks

feniks
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Leszczyny
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:zbyt mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:opływowe CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:06, 16.11.2011

blackfly, oczywiście masz całkowitą rację, że na takiej piątce nie da się już jechać i jest to bieg autostradowy. Ciekaw jestem natomiast jak sprawa miałaby się właśnie z płynnością jazdy przy przechodzeniu z takiej 4 na "6" i czy rzeczywiście poprostu nie dałoby się tym normalnie jeździć. Dobrze byłoby gdyby dało się jakoś w cywilizowany sposób zrobić podłączenie do tego elektromagnesu dla "6" w skrzyni 6 - biegowej i byłoby po sprawie gdyby się ktoś zdecydowałna taką skrzynię odrazu wiedziałby co zrobić dalej. Niestety ale rozwiązanie takie jakie jest za bardzo mi się nie podoba.
  • 0

#45 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 12:27, 16.11.2011

Ja tak jak napisałem czasami omijam 5-tkę i od razu przechodzę z 4 na 6 ale dotyczy to tylko autostrad i dynamicznego rozpędzania gdzie na czwórce ciągnę np. do 6000-7000 obr/min. Na 6-tce da się normalnie jechać dopiero od ok. 120km/h - poniżej po prostu silnik ma za niskie obroty i za małą moc (i to w 2.4).
Oznacza to że w zwykłym terenie zabudowanym trzeba by zwykle "piłować" na czwórce.

Natomiast nie zgodzę się do końca że na 6-tce auto "nie jedzie" (zależy jeszcze co mieliście na myśli pod tym stwierdzeniem). Jeżeli jedzie się odpowiednio szybko (czytaj - silnik ma odpowiednie obroty i moc) to auto normalnie się rozpędza, nawet z kilkoma osobami na pokładzie i pod lekką górkę - sprawdzałem. Oczywiście nieco wolniej niż na 5-tce. Tyle, że mówię o 2.4, w skrzyni 6-biegowej może być gorzej.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq