Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Accord CL7 2.0 i wymiana skrzyni na 6 biegów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
112 odpowiedzi w tym temacie

#16 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 13:46, 05.10.2011

Jedno i drugie i jeszcze inne (np. prędkościomierz) działa w oparciu o czujnik prędkości pojazdu (VSS) który jest też wkręcony w skrzynię i podłączony do ECU.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#17 Adam54GH

Adam54GH
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:296
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 17:26, 05.10.2011

Ja nie mam problemu z włączeniem 6 biegu normalnie wchodzi,wsteczny jest dalej od 6 więc raczej nie ma możliwości włączenia go podczas jazdy chyba że ktoś by się uparł.Na postoju też bez problemu wrzucam 6 bieg,kiedyś spróbuje podłączyć ten elektromagnes żeby wszystko chodziło jak należy.Muszę tylko znaleźć przyczynę włączania z 4 na 5 przy 4 tys obr/min reszta nie zależnie od prędkości obrotowej silnika wchodzi bez problemu,myślę że za tym może stać czujnik Vss który blokuje zmianę biegów
  • 0

#18 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 17:51, 05.10.2011

Nie ma żadnego mechanizmu blokującego zmianę biegów poza tym opisanym, dotyczącym wstecznego. Jak Ci któryś bieg dobrze nie wchodzi to albo sprzęgło dobrze Ci nie rozłącza albo np. synchronizator umiera.
Swoją drogą u mnie na zimnej skrzyni pierwsze włączenie 5-tki skutkuje "chrupnięciem" ale problemu z włączeniem 5-tki nie ma.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#19 Adam54GH

Adam54GH
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:296
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 18:21, 05.10.2011

Więc nie wiem czemu tak jest? sprzęgło mam nowe a skrzynie kupiłem od znajomego,ma bardzo mały przebieg.Może to winna oleju bo nie miałem czasu kupić Mtf i wlałem inny?
  • 0

#20 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:32, 05.10.2011

Adam54GH, z tego co wiem olej w skrzyniach hondy jest bardzo wazny i honda jest bardzo wyczulona na rozne plyny:)
  • 0

#21 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 18:46, 05.10.2011

nie miałem czasu kupić Mtf i wlałem inny

:k

zmieniaj czym prędzej, póki inne nie zaczęły chrupać. blackfly dobrze mówi - olej w skrzyniach hondy jest bardzo ważny, a ten mtf potrafi czasem cuda zdziałać. Jak zmienisz, to daj znać na tym wątku czy coś pomogło.
  • 0

#22 Adam54GH

Adam54GH
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:296
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 19:15, 05.10.2011

Wiem że popełniłem błąd :k wlewając inny olej,zmienię jak najprędzej i dam znać czy to pomogło.
  • 0

#23 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 10:06, 07.10.2011

Sprawdziłem na postoju - faktycznie można, jak się chce, wrzucić celowo 6 ale trzeba jej szukać - trzeba odepchnąć dźwignię od siebie ale nie za daleko bo wrzuci się wsteczny.
W czasie postoju nie ma problemu - zwykle wrzucamy wsteczny a nie 6 ;-) więc dźwignia jak najdalej od siebie i do tyłu.
Natomiast w czasie jazdy to to bez tej blokady trzeba już uważać żeby nie odepchnąć za daleko i nie próbować włożyć wstecznego zamiast 6-tki. Przy podłączonym elektromagnesie - robimy jak na postoju tj. jak najdalej od siebie i do tyłu.
Bez elektromagnesu żyć by się dało ale ja bym się bał ;-)
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#24 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:47, 09.10.2011

Dziękuję wszystkim za cenne uwagi!

Kupiłem już skrzynię, teraz pojawiła się kwestia tej nieszczęsnej szóstki i wstecznego która będzie rozwiązywana w przyszłym tygodniu. Proszę o informację, czy sygnał z tego czujnika prędkości pojazdu jest cyfrowy czy analogowy, bo jeżeli analogowy, to mam w planie zrobić bocznik z jakąś dużą rezystancją i z tego bocznika sterować układem przełączającym (np. jeżeli prędkość jest reprezentowana przez napięcie, to powyżej jakiegoś progu układ załączy elektromagnes. Inna kwestia to to, czy komputer od 2.0 nie posiada po prostu wyjść do tego elektromagnesu, tyle że nie ma od niego tylko wiązek do skrzyni? Ja te kwestie będę wyjaśniał na własną rękę w przyszłym tygodniu. Dodatkowo pytanie: ile MTFu potrzebuję - wystarczą swie butelki czy trzeba 3, bo to jednak spory koszt.
Jeżeli czujnik prędkości pojazdu okaże się cyfrowy, a komputer nie ma nóżek do elektromagnesu, to zostają 3 inne opcje - najlepiej wymiana silnika na 2.4, ale to temat na osobny topic, skonstruowanie jakiegoś własnego czujnika ruchu samochodu lub w ostateczności ręczny przełącznik koło lewarka który świciłby się na czerwowno przy zwolnionym biegu wstecznym, a nie świecił w ogóle z zablokowanym wstecznym. Silnik mogę mieć z komputerem za 2000 - czego jeszcze potrzebuję żeby wszystko wymienić na 2.4?

DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA POMOC. POZDRAWIAM.
  • 0

#25 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 19:55, 09.10.2011

Ja bym zaczął od sprawdzenia czy styk ECU odpowiedzialny za tą cewkę przypadkiem zwyczajnie nie działa. ECU w 2.0 i 2.4 na pewno różnią się oprogramowaniem ale sprzęt jest raczej ten sam - po co robić dwa różne komputery kiedy różnice (poza softem) były by między nimi minimalne ? Może zablokowali ten sygnał a może nie i jest i działa. To co jest wspólne dla obu silników jest podłączone pod te same styki.
Elektromagnes jest włączony pomiędzy +12V (za bezpiecznikiem 21) a ten styk ECU to E2. Wystarczy wziąć żarówkę +12V i sprawdzić...

Jeżeli jednak ten styk nie działa to czujnik VSS przynajmniej w HA V i VI działał "cyfrowo", w HA VII najpewniej jest tak samo. Dochodzą do niego trzy przewody - zasilanie z ECU (zdaje się +5V - styk E20 z ECU) i masa oraz wyjście czyli 0/5 V które zmienia się tym szybciej czym szybciej auto jedzie. W HA V działał na zasadzie optycznej (kółko z otworami plus dioda świecąca plus fotodioda i wzmacniacz) ale tu może być inaczej (np. wirujący magnes + hallotron) w każdym razie efekt końcowy będzie zapewne ten sam.

Patrzę teraz do schematu i nie nazywa się on już VSS tylko "czujnik prędkości wałka głównego" ale do tego samego się to sprowadza - prędkość wałka głównego jest tożsama z prędkością samochodu poprzez przełożenie przekładni głównej. Jest podłączony pod styk A18 ECU.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#26 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:47, 09.10.2011

Blokadę wstecznego można zrealizować za pomocą prostego układu shiftlight'a podpiętego do dowolnej cewki, który będzie się uaktywniał np. po przekroczeniu 2000rpm ...
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#27 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:54, 09.10.2011

Pejot, wszystko ok ale co bedzie w przypadku gdy ktos pojedzie na 5 biegu bedize mial nieco ponad 2000rpm i widzi gorke przed soba to wrzuci 6 i chce sie toczyc ale w momencie wcisniecia sprzegla obroty spadna ponizej 2000rpm... rozumiem ze mozna ustawic nizszy prob ale niech ten ktos wolno zmieni bieg ze wejdzie na wolne obroty i wtedy lipa... wydaje mi sie ze rozwiazanie z predkoscia jest bezpieczniejsze niz predkoscia obrotowa.
  • 0

#28 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 22:09, 09.10.2011

@pejot: Bazowanie na obrotach silnika to trochę słaby pomysł. Jak już ma być jakiś dodatkowy kombinowany układ to dużo lepiej zrobić go w oparciu o prędkość pojazdu bo jak wciśniesz sprzęgło to jedno z drugim przestaje mieć coś wspólnego a wciskanie sprzęgła przy zmianie biegów to jakby oczywistość. Skomplikowanie obu rozwiązań będzie identyczne a efekt zgoła inny.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#29 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:23, 09.10.2011

Na pewno rozwiązanie z wykorzystaniem prędkości pojazdu będzie lepsze, zaproponowałem tylko najprostsze rozwiązanie ;-)

PS. Yosh, apropos swap'u silnika na K24A3 to też nie jest prosta sprawa z tego co słyszałem ...
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#30 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 22:46, 09.10.2011

Tak samo proste lub skomplikowane jak wykorzystanie prędkości pojazdu. W obu przypadkach trzeba mierzyć częstotliwość impulsów.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq