Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Accord CL7 2.0 i wymiana skrzyni na 6 biegów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
112 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:52, 01.10.2011

Witam. Posiadam wersję Executive K20Z2 2006 rok. Niedawno zauważyłem małe plamki w garażu - okazało się, że wyrobił się o-ring na lewej półosi. Zanim naprawiłem nieszczelność coś się zmieliło w skrzyni, spod maski poleciał dym, a na ulicy zostawiłem wielką plamę oleju przekładniowego i małą zębatkę :). Na kanale okazało się, że jest ogromna dziura w skrzyni i zmielił się dyfer - w końcu wyszły te lata wpalanki :). Oczywiście wymiana skrzyni na taką samą nie stanowi problemu, ale tu pojawia się okazja do małego tuningu - chodzi o wymianę skrzyni od modelu 2.4 - ta skrzynia ma 6 biegów i dużo korzystniejsze (krótsze + długa 6 na autostradę) przełożenia. Czy będzie to pasować? Będę miał we wtorek możliwość porównania wizualnego obu skrzyń. Z tego co się dowiadywałem taka wymiana jest możliwa pod warunkiem dodatkowej wymiany wybieraka i linek. Z jednej rozmowy wynikło, że skrzynia od 2.4 ma jakiś czujnik elektroniczny, którego nie ma skrzynia od 2.0 - po prostu nie podłączałbym go, ale jeszcze nie wiem co ten czujnik robi (spekulujemy, że to jakiś czujnik oleju) - mam kolegę w Hondzie i w poniedziałek będzie się też dowiadywał w tej sprawie. Dodatkowo spekuluję, że komputer na podstawie stosunku prędkości pojazdu do obrotów, zna bieg na którym jedzie. Czy jeżeli przełożenia będą inne to nie będzie stanowić to problemu?

Dodatkowo opcjonalne pytanie na przyszłośc - czy jest możliwość zamontowania skrzyni od Civic Type-R?

Proszę jeszcze o głosy w kwestii, czy awarię skrzyni spowodowały ubytki oleju którego i tak jeszcze wiele zostało w momencie awarii, czy skrzynia już po prostu dogorywała i na uszczelnienie jej wydałbym tylko bez potrzeby pieniądze?

http://zapodaj.net/1...69806d.jpg.html

Dziękuję za każdy głos w tej sprawie :) Pozdrawiam.
  • 0

#2 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 750 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 19:00, 01.10.2011

też myślałem nad wymianą skrzyni na 6-kę, ale nawet nie wiedziałem o tych "niezgodnościach" o który wspomniałeś i chętnie podpinam się pod temat, jeśli znajdzie się ktoś z konkretną wiedzą na ten temat
  • 0

#3 Adam54GH

Adam54GH
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:296
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 17:39, 04.10.2011

Witam ja od tyg.mam założoną skrzynię 6 biegową i jest o wiele lepiej niż na 5 .Skrzynia podeszła bez problemu i nie trzeba zmieniać wybieraka ani linek,wszystkie biegi wchodzą bez problemu tylko jest mały problem z przełączeniem z 4 na 5 przy wyższej prędkości obrotowej silnika tak od 4.5 tys reszta biegów nie zależnie od prędkości obrotowej silnika wchodzi bez problemu.Na pewno ten czujnik odpowiada za zmianę i z tąd ten problem
  • 0

#4 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 25
Super

Napisano 19:27, 04.10.2011

A jak sobie poradziłeś z elektromagnesem sterującym włączaniem 6-tki i wstecznego ? Czy jeżeli skrzynia jest pięciobiegowa to w wiązce jest wtyczka do niego czy trzeba kombinować jakoś ? Czy ECU przy silniku 2.0 w ogóle ma wyjście na ten elektromagnes ? Bo bez tego jakoś sobie nie wyobrażam założenia skrzyni 6-biegowej w miejsce 5-biegowej.

Co do wcześniejszych postów to faktycznie w skrzyni 6-biegowej jest czujnik prędkości wałka sprzęgłowego, też się zastanawiałem po co, chyba, żeby ECU wiedział na którym biegu się jedzie (tylko po co ?). Nie wiedziałem nawet że skrzynia pięciobiegowa go nie ma.
  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#5 Adam54GH

Adam54GH
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:296
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:04, 04.10.2011

Nie wiem o jaki elektromagnes Ci chodzi i gdzie on się znajduje?po założeniu skrzyni 6 biegowej podłączyłem 2 czujniki te same co były w 5 biegowej a jeden czujnik został wolny i z tego co wyczytałem w ESM to ten 3 czujnik jest od elektrozaworu blokującego włączenie wstecznego biegu.U mnie 6 i wsteczny wchodzą bez problemu
  • 0

#6 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 25
Super

Napisano 20:26, 04.10.2011

Nie elektrozawór tylko właśnie elektromagnes - jest gdzieś tam gdzie jest zewnętrzny mechanizm zmiany biegów (czyli gdzie linki łączą się ze skrzynią). Dziwne, myślałem, że czegoś takiego nie ma w skrzyni pięciobiegowej (bo w zasadzie po co ? - w HA V i VI nie było) ale wynika z tego, że jest i złącze do niego po prostu podłącza się ten pod ten sam elektromagnes ze skrzyni 6-biegowej.

W skrzyni 6-biegowej jest on niezbędny gdyż 6-tka i wsteczny są w tym samym miejscu. Na postoju wchodzi wsteczny, w czasie jazdy - szóstka i tym steruje właśnie ten elektromagnes.
  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#7 Adam54GH

Adam54GH
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:296
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:35, 04.10.2011

W skrzyni 5 biegowej nie ma tego elektromagnesu i właśnie Ci pisze że po założeniu skrzyni 6 biegowej mam ten czujnik nie podłączony,nie wiem jak jest u Ciebie ale u mnie wsteczny nie jet w tym samym miejscu co 6 na postoju mogę włączyć bieg wsteczny i szóstkę
  • 0

#8 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 25
Super

Napisano 21:18, 04.10.2011

To już nic nie rozumiem jak to może działać bez tego elektromagnesu. Na gałce zmiany biegów niby jest pokazane, że szóstka i wsteczny są w innym miejscu tj. wsteczny jest dalej niż szóstka.
Tyle, że w praktyce ta różnica jest bardzo mała - gdyby się postarać to na postoju można włączyć szóstkę zamiast wstecznego (chyba raz czy dwa mi się zdarzyło) ale w czasie jazdy wrzucenie wstecznego jest niemożliwe bo blokuje go ten elektromagnes (czyli dźwignię daje się odepchnąć nieco mniej niż na postoju i do wstecznego dźwignia nie sięga).
Jeżeli ten elektromagnes nie działa poprawnie to nie można wrzucić wstecznego - w instrukcji obsługi jest podana procedura jak awaryjnie obejść to zabezpieczenie z elektromagnesem.

I właśnie dlatego nie bardzo sobie mogę wyobrazić jak można jeździć bez podłączonego tego elektromagnesu. Zakładając że niepodłączony zachowuje się tak jakby było można wrzucić wsteczny to przecież w czasie jazdy jest wtedy ryzyko wrzucenia wstecznego zamiast szóstki... Co dalej będzie lepiej nie mówić. Tu nie ma zabezpieczenia przed przypadkowym wrzuceniem wstecznego w czasie jazdy takiego jak w niektórych autach tj. że albo trzeba użyć znacznie większej siły aby dociągnąć dźwignię do wstecznego (np. BMW) albo podnieść jakiś pierścień pod gałką...

Może ktoś kto bardziej dogłębnie wnikał w działanie tego mechanizmu jest mnie w stanie oświecić, że działa to tak jak myślę albo może inaczej ?
  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#9 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 750 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 22:45, 04.10.2011

temat wrzucenia wstecznego, a dokładnie chyba "jedynki" był niedawno omawiany i nie sądzę, żeby było to możliwe w trakcie jazdy z większą prędkością, ale oczywiście ktoś w jakimś celu to przewidział
  • 0

#10 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 25
Super

Napisano 23:04, 04.10.2011

No normalnie nie wrzucisz jedynki w czasie jazdy bo synchronizator nie pozwoli ale jak pokonasz jego opór to się da tylko, że pewnie przy większej prędkości skrzynia się rozleci albo silnik wypluje tłoki jak puścisz sprzęgło.

Coś mi się zdaje, że tylko na tej zasadzie działa zeswapowana skrzynia 6-biegowa przy silniku 2.0 - w czasie jazdy wchodzi szóstka a nie wsteczny ale nie dlatego, że elektromagnes nie pozwala tylko dlatego, że skrzynia się sama broni przed wrzuceniem wstecznego. No w każdym razie dla mnie to była by trochę taka jazda na krawędzi i liczenie na szczęście.

Pamiętam zresztą jak pierwszy raz jechałem zaraz po zakupie swoim autem i chciałem wrzucić szóstkę i bardzo się głowiłem nad tym jak to jest że na postoju po prostu bez wysiłku wrzucałem wsteczny i szóstki jakoś nie mogłem tam znaleźć a w czasie jazdy ma tam gdzieś być właśnie niby szóstka. Pierwszy raz wrzucałem ją naprawdę ostrożnie... Dopiero później doczytałem w instrukcji obsługi jak to działa i ze wsteczny nie wejdzie w czasie jazdy. Mogłem zresztą po prostu zapytać pierwszego właściciela ale zapomniałem.

Przed chwilą jeszcze raz sprawdziłem w instrukcji serwisowej i dokładnie tak to działa jak opisałem w poście wyżej.
Zresztą instrukcja serwisowa faktycznie zupełnie niepoprawnie nazywa ten elektromagnes elektrozaworem. To nie jest żaden zawór - tam nic nie płynie tylko wysuwa się bolec blokujący możliwość włączenia wstecznego. I faktycznie występuje to tylko w silniku 2.4, skrzynia pięciobiegowa w 2.0 nie ma tego elektromagnesu ani tego fragmentu instalacji elektrycznej czyli tak samo jak miałem w HA V i VI.
  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#11 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:15, 04.10.2011

no wiec pytanie - na jakiej zasadzie blokuje sie wsteczny w 2.0?

kolejne pytanie do osob ktore maja skrzynie 6b w 2.0 czy da sie wrzucic ten wsteczny? oczywiscie nie chce zeby ktos probowal puscic sprzeglo :mrgreen: ale zeby powiedzial czy sie da...

dla mnie problemem nie bylby sam fakt wrzucenia wstecznego zamiast 6 ale fakt 'szukania' tej szustki. normalnie biegi zmienia sie bardzo plynnie 1 przyciagamy do siebie i do przodu, 2 analogicznie tylko w tyl, 3,4 tylko przod, tyl no i 5,6 od siebie przod/tyl a tu pojawia sie problem ze trzeba wymacac ta 6....

to tak jakby ktos zrobil 7biegowego manuala i byloby trzeba rozrozniac co jest 5 a co 7...

dla mnie odp jest prosta - honda to nie peugeot zeby szukac biegow wiec mod mimo iz dobry to bardzo irytowalby mnie ten problem z 6 biegiem i wrzuceniem 5 przy jakis tam obrotach...

zreszta jak juz dzis powiedzialem, jak bede kupowal kolejny samochod to kupie taki zeby mial wszystko co chce, dokladanie mija sie totalnie z celem. wiec jak 2.0 ma miec 5b to niech tak zostanie a jak ktos chce 6b to kupic 2.4;)
  • 0

#12 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 25
Super

Napisano 23:33, 04.10.2011

Ja bym nawet nie próbował wrzucać wstecznego w czasie jazdy - tam nie ma synchronizacji, koła zębate się po prostu ślizgają po sobie i po prostu pewnie dopóki się obracają względem siebie to nie chcą się zazębić, zresztą w momencie jakby już wskoczył wsteczny to wałek sprzęgłowy musiał by się nagle zacząć kręcić w drugą stronę.
Nie ma specjalnej potrzeby blokowania wstecznego bo trzeba by to próbować zrobić celowo/omyłkowo.

Aut z takimi skrzyniami gdzie biegi do przodu trzeba by jakoś specjalnie odróżniać od siebie nie znam (czyli więcej niż 6 manualnych biegów do przodu, no chyba, że ciężarówki ale tam to chyba jakoś inaczej się je wrzuca). Ale wszystkie gdzie bieg wsteczny jest możliwy do łatwego pomylenia z biegiem do przodu (czyli zasadniczo skrzynie 6-biegowe) mają jakieś zabezpieczenie przed taką pomyłką:
- w Accordzie tak jak opisałem elektrycznie
- u kolegi w BMW trzeba użyć znacznie większej siły (wręcz nieprzyjemnie dużej) aby wrzucić wsteczny zamiast biegu do przodu
- podnoszony pierścień pod gałką (to chyba u innego kolegi w Oplu Insignii widziałem)
- w Maździe 6 zdaje się trzeba wcisnąć dźwignię w podłogę i dopiero odepchnąć żeby wszedł wsteczny zamiast szóstki
  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#13 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 750 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 07:40, 05.10.2011

skoro więc jest to elektromagnes, to jak dobrze rozumuję, trzeba tylko podać na niego napięcie, jeśli prędkość auta wzrośnie powyżej o km/h. Myślę, że nie ma problemu coś takiego skonstruować, tylko pytanie: - jakie napięcie na niego idzie. Będą to wiedzieć, albo można to zmierzyć na seryjnych 6-kach w wersji 2.4.

[ Dodano: 2011-10-05, 08:48 ]

Skrzynia podeszła bez problemu i nie trzeba zmieniać wybieraka ani linek


czy wiesz z jakiego rocznika wkładałeś tą 6-kę. Auto widzę masz z tego roku co ja i obawiam się tylko o różnice w poszczególnych modelach, jak np. coś było robione przy wysprzęganiu ze względu na usunięcie tego nieprzyjemnego chrobotania pedału sprzęgła.
  • 0

#14 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 25
Super

Napisano 12:08, 05.10.2011

12V na 100%. Fabrycznie elektromagnes załącza się powyżej 15km/h.
  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#15 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 750 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 13:43, 05.10.2011

12V nie jest trudno znaleźć, pozostaje tylko kwestia tych 15 km/h. A wie ktoś jak jest "urządzona" blokada powyżej chyba 4,5 tys. obr.???
przecież też silnika na postoju nie wkręcisz powyżej tej wartości, dopiero jak toczy się na kołach. Musi być to jakimś impulsem, który odblokowuje pełen zakres obrotów.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq