Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Czy to wahacz,koncowka drazka a moze jakas guma stabilizat??


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
48 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 04:44, 28.08.2011

Witam

Problem objawia sie najczesciej podczas ruszania na skreconych kolach w prawo, sa odczuwalne 2 stukniecia na kierownicy.Podczas ruszania na wprost rowniez wystepuje ale tylko jedno stukniecie.Stukniecia sa mniej slyszalne a bardziej odczuwalne na kierownicy.Przejrzalem kilkanascie tematow ale nie znalazlem objawow podobnych.Patrzac na gumy przegubow wygladaja cale i tu nie wystepuje zaden zgrzygot jak to zazwyczaj jest przy rozerwanych gumach.

Jakies porady od czego zaczac?Chcialbym jechac do mechanika z wiedza co moze byc przyczyna.Bo w UK mechanicy sa dobzi ale w robieniu M.O.T czyli przegladu a nie szukaniu przyczyn usterki :evil: W tym przypadku angielski mechanik stwierdzil ze to przegub nie patrzac na gumy i nie zdejmujac kola i sprawdzeniu wahacza.
  • 0

#2 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 08:18, 28.08.2011

Końcówka drążka kierowniczego i guma stabilizatora odpada.

Czy przy ruszaniu słyszysz klik ? Jeśli tak to podejrzewam :

Przegub wewnętrzny albo mechanizm różnicowy
  • 0

#3 lepo

lepo
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:peryferyjne WuWuA :)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Emeryt sport z plusem
  • KM:240
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Back to black in hatch back :)
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:45, 28.08.2011

Bombas82, zerknij na gumy, które mocują stabilizator do belki (od strony ściany grodziowej).
  • 0

było m.in: N22A1 (dłubany na 170KM), 2ZS-FE , CAYC, 1AD-FTV, 2ZR-FE; DW10BTED4 i mój emeryt 2ZR-FAE: http://www.accordklu...emeryt-od-lepo/
Jest wciąż DW10FC


#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 02:12, 29.08.2011

Dokladnie slychac taki klik a baedziej jest on wyczuwalny na kierownicy.Zauwazylem jeszcze ze jak np.podjezdzam do ronda i redukuje z 3 na 2 i delikatnie skrecone kola rowniez to wystepuje.Nie raz tez jest bardzo delikatny klik jak ruszam z wieksza sila.Raczej to nie przegub nie ten dzwiek.Tu jest tak jak by cos na chwile sie luzowalo.Dodam ze przy mniejszych predkosciach na nierownosciach strasznie szarpie mi tez kierownica(szybkie ruchy w lewo i prawo)Czy moze to byc krzyzak?
  • 0

#5 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:01, 29.08.2011

mam to samo, i u mnie wyglada to na lacznik w ukladzie kierowniczym, kupilem juz go w intercars za 90zl sztuka (element 1)
Dołączona grafika


obecnie szukam jeszcze końcówek kierowniczych, wymienię wszystko, kłopot zaczął się po wpadnięciu w spora dziurę, objawy mam podobne jak Ty, podnieś auto na lewarku i zobacz czy przednie kola maja luzy, u mnie prawe kolo konkretny a lewe marginalny
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#6 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 19:46, 29.08.2011

Chyba chodzi Ci o drążek kierowniczy? Daj znać jak wymienisz czy jest poprawa.
  • 0

#7 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:10, 29.08.2011

tak o wewnętrzny drążek kierowniczy, odezwę się zaraz po wymianie ale to będzie za ok 4 tygodnie, obecnie zupełne inne tematy mam na głowie i aygo do dyspozycji :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:41, 29.08.2011

W sumie przydalo by sie teraz przesunac ten temat na uklad kierowniczy,mam tez jakis dziwny objaw pompy tzn. w miejscu przy probie przekrecenia kierownicy i jest opor.Przy pol skrecie kierownica szybko odbija do wczesniejesze pozycji no i pompa przy tym zaczyna buczec troche.Prawdopodobnie mechanik wlal mi jakis inny plyn i ma kolor zielonkawy.Wlasnie czekam na plyn i biore sie za wymiane.Mam tylko nadzieje ze te objawy nie sa jakas jedna wieksza rzecza :-/ Biore po uwage rowniez cala przekladnie.Dam niebawem znac czy cos pomoglo.Odwiedze rowniez jutro nowego mechanika i zobacze co zasugeruje.W jakim dziale szukac tych koncowek?Napewno wpomne o tym laczniku, zawsze trzeba zaczynac od najtanszych podzespolow moze sie trafi.
  • 0

#9 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 21:43, 29.08.2011

A Dlaczego myślisz że to akurat drążek kierowniczy a nie coś innego?
  • 0

#10 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:46, 29.08.2011

zmieniaj szybko płyn na oryginał PSF, on nie jest zielony, a mechanik zarobił na kopa w tyłek...
drążki wewnętrzne stosunkowo łatwo samemu zdiagnozować, wiec zrób najlepiej zanim podejmiesz decyzje ze coś wymieniasz, bo szkoda kasy jak nie wykaże luzu, u mnie ewidentnie luz jest
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:37, 30.08.2011

Najpierw wymienie plyn i zobacze co sie bedzie dzialo.Przewaznie zjawisko wystepuje na skreconych kolach w prawo i delikatnie na prostych przy szybszym ruszaniu.Wymienie plyn i zobacze czy pompa sie uspokoi.Pozniej podniose samochod i zobacze czy sa luzy na sworzniach.Czy generalnie powinno byc slychac na zapalonym silniku przy krotkich ruchach kierownica stukot z przekladni?wsadzilem glowa pod kierownice i slychac stukot.Na zgaszonym silniku prawie niemozliwe jest przekrecenie kierownicy.
  • 0

#12 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:41, 30.08.2011

u mnie nie słychać na włączonym silniku stuków z przekładni, jak było słychać to dostałem nowa przekładnie na gwarancji
sama pompa pracowała u mnie bez zarzutu zarówno na psf jak i na czerwonym badziewiu z seata (w salonie seat/honda/suzuki robiłem auto) czy na czerwonym LM jaki dokupiłem na trasie, wiec dla pompy to chyba wszytko jedno ale dla przekładni zdecydowanie nie...
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:55, 30.08.2011

Zauwazylem jeszcze ze przy zimnym silniku kierownica pracuje nieco lzej.

Czy te koncowki to numer 10? http://www.hondaorig...1&block_03=3070

A tu podobne objawy tylko bez zakonczenia co to bylo http://www.accordklu...der=asc&start=0
  • 0

#14 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:13, 31.08.2011

ja mowie o numerze 1 czyli drążku wewnetrznym ,
Dołączona grafika
a nie o 10 czyli drążku zewnętrznym (tzw. końcówka kierownicza, zdjęcie poglądowe z toyoty)
Dołączona grafika
właśnie dostałem potwierdzenie ze za 3 tygodnie mam urlop, i wtedy wymienię zarówno drążki wewnętrzne jak i zewnętrzne, bo do wymiany i tak trzeba rozebrać wszytko, i potem robić zbieżność, a koszty materiału sa relatywnie niskie (2x90 zł + 2x 120 zł =420 zł) w porównaniu do kosztów robocizny (min. 200 zł), a auto ma 115 tys. stad najlepiej robić kompleksowo

pozdr
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#15 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 16:41, 31.08.2011

wrc dlaczego każesz tak długo czekać ? Przecież to godzina czasu. Wymiana końcówek drążków zajęła mi 15 min - u mnie 16 pełnych obrotów żeby je wykręcić. Zbieżność niestety trzeba ustawić. Koszt 70 zł
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq