Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Branie oleju 8'th generacja - beznyna


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
107 odpowiedzi w tym temacie

#1 mikahan

mikahan
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Wielkopolska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:18, 18.08.2011

Cześć

Ponieważ coraz częściej słyszy się o problemie z nadmiernym zużyciem w silnikach benzynowych 8 generacji Accorda - który mnie również dotyczy - postanowiłem przeprowadzić krótką ankietę. Może jeżeli liczba osób z tym problemem będzie większa uda się zgłosić to zbiorowo do Hondy Polska :-)

Typ Silnika: [ 2.0 lub 2.4 l ]
Rodzaj oleju / Przejechane kilometry / Zużycie oleju
Wpływ stylu jazdy: [ W jakiej mierze zużycie zależy od stylu jazdy ]

Podaje jako pierwszy :-)

Typ Silnika: 2.0 R20A3
1. Honda 0W20 / 12 kkm / 1,5l
2. Shell 0W30 / 12 kkm / 2,5l
3. Shell 5W30 / 13 kkm / 2,5l
4. Shell 5W40 / 12 kkm / 2,5l
5. Shell 5W30 / 13 kkm / 3,0l
6. Shell 10W60 / 12 kkm / 2,5l

Wpływ stylu jazdy: Spokojna jazda do 4krpm nieznacznie wpływa na zużycie oleju. Wielokrotnie po przejechaniu trasy 1000 km na VI biegu 120km/h na bagnecie ubywa praktycznie tyle samo co na autostradzie niemieckiej przy jeździe na max - różnica może wynosić 15%.
  • 0

#2 lukasz.crw

lukasz.crw
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:406
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:50, 18.08.2011

Przepraszam, że się wtrącę, ale przecież, to w skali przebiegu są śmieszne wartości. Dla przykładu Shell 5W30 zużycie na 13 kkm niby 3 litry- wydaje się dużo, ale na 1000 km, to już ~0,23 l oliwy. Dla mnie, to jest w normie.
  • 0

#3 konkam10

konkam10
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:08, 18.08.2011

po za tym nie oszukujmy się hondy lubią wziąść olej a po zatym może nie biorą u ucieka poprzez uszczelkę pokrywy zaworów
  • 0

 


#4 mazdam

mazdam
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:Legionowo
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:49, 18.08.2011

Silnik R20A2 CR-V III

Olej motul eco-nergy 5w30 11kkm około 0,5-0,75 litra
Olej amsoil ASL 5-30 6kkm (i rośnie) zużycie jak na razie nie zauważyłem.

Na motulu też na początku nie brał, ale po około 10 miesiącach i 8-10kkm zrobił się z bursztynowego czarny i zaczął znikać.

Przebieg około 80kkm.
  • 0

#5 mikahan

mikahan
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Wielkopolska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:19, 18.08.2011

Przepraszam, że się wtrącę, ale przecież, to w skali przebiegu są śmieszne wartości. Dla przykładu Shell 5W30 zużycie na 13 kkm niby 3 litry- wydaje się dużo, ale na 1000 km, to już ~0,23 l oliwy. Dla mnie, to jest w normie.


W aucie z przebiegiem 200 000 podczas korzystania z vtec non-stop to jest ok ale w nowym raczej nie jest normalne.
Co będzie jak po 200kkm dojdzie spalanie oleju wynikające z normalnego zużycia silnika ? 4-5l/12kkm ?

Mało tego. Według śmiesznej/asekuracyjnej normy Hondy, nawet jak dolewasz 10l oleju / 10kkm to nadal jest a przecież każdy wie że musi to oznaczać poważną usterkę lub katastrofalny stan silnika.

To że Honda bierze to mogę zrozumieć ale nie tyle.
Po przejechaniu 70kkm spalił łącznie około 17l oleju - to na pewno nie jest obojętne dla różnych elementów auta.
  • 0

#6 ariel

ariel
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:25, 18.08.2011

Co prawda kolega mikahan zna moją historię, ale niech zostanie dla potomnych. Takie branie na pewno nie jest normą. U mnie na shell’u 5w30AX nie brał nic (wymiana co 12kkm). Po przejściu na motula 0w-20 na 10kkm zniknęło 300ml. Teraz amsoil SSO 0w30 i znowu nic nie bierze, nie ważne jak go ‘cisnę’. Na liczniku 85kkm. Mam w domu też civica 5d z przebiegiem 280kkm (od nowości na shellu 5w40) i bierze mi go około 0,5l na 10kkm, a tu mówimy o nowym aucie.
  • 0

#7 gebek

gebek
  • Forumowicz
  • 313 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ELEGANCE
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 05:52, 19.08.2011

Silnik R20A...
pierwsze 10.000 km...olej fabryczny-brak zuzycia
kolejne 7.000 km...olej Motul 300V 5w30-brak zuzycia
jazda miejska...raczej spokojna2.5-4.0 rpm
  • 0
Jest Accord...oraz Shadow VT750 Black Spirit

#8 drago

drago
  • Forumowicz
  • 316 postów
  • Skąd:Peterborough
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:25, 19.08.2011

Typ Silnika: 2.0 R20A3
1. Honda 0W20 / 12 kkm / 1,5l
2. Shell 0W30 / 12 kkm / 2,5l
3. Shell 5W30 / 13 kkm / 2,5l
4. Shell 5W40 / 12 kkm / 2,5l
5. Shell 5W30 / 13 kkm / 3,0l
6. Shell 10W60 / 12 kkm / 2,5l


Jak dla mnie to sporo za duzo bierze oleju ten silnik. Cos musi byc nie tak w srodku silnika. Czy jestes pierwszym wlascicielem auta od nowosci?
  • 0

#9 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:38, 19.08.2011

Zacznijmy od tego jaki masz aktualnie przebieg ?

Zawsze możesz spróbować zalać Valvoline Maxlife 5W40 jeżeli nie ma ochoty zbyt często zaglądać pod maskę ... ;-)
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#10 drago

drago
  • Forumowicz
  • 316 postów
  • Skąd:Peterborough
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:52, 19.08.2011

Zacznijmy od tego jaki masz aktualnie przebieg ?

chocby mial i 200k przebiegu to dalej bral by za duzo, raczej to nie jest wina przebiegu
  • 0

#11 mikahan

mikahan
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Wielkopolska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:31, 19.08.2011

Jak dla mnie to sporo za dużo bierze oleju ten silnik. Coś musi być nie tak w środku silnika. Czy jesteś pierwszym właścicielem auta od nowosci?


Auto mam od nowości. Docierane zgodnie z zaleceniami na forum. Zimny silnik nigdy nie był katowany etc. Przebieg to 76kkm. Jazda głównie na trasie czyli silnik w większości czasu jest optymalnie rozgrzany.
  • 0

#12 drago

drago
  • Forumowicz
  • 316 postów
  • Skąd:Peterborough
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:12, 19.08.2011

Wydaje mi sie, ze trafiles na auto z jakas wada ukryta. Nie wiem czy slyszales o tym badz inni koledzy slyszeli, podobnie bylo kiedys z VW Passatem a glownie z silnikiem 2.0 20V benzyna. Niestety ale zdarzaly sie egzemplarze, ktore wrecz chlaly olej. Z tego co wiem bylo cos zle spasowane w srodku silnika i stad taki problem. Ogolnie z autem nic sie nie dzialo ale zapotrzebowanie na olej mial dosc duze.
Jesli masz auto na gwarancji to ja na twoim miejscu bym zaczal cos z tym robic, bo to nie jest normalne zebys tyle oleju dolewal.

Shell 5W30 / 13 kkm / 2,5l

zyzywasz praktycznie 3 jedno litrowe banki miedzy przegladami, to jest jakas parodia :k
Ja majac Accorda VII nie dolewam nic miedzy przegladami a noge ciezka posiadam i i-Vteca deptam. Pozdro
  • 0

#13 matman

matman
  • Forumowicz
  • 308 postów
  • Skąd:Mazury
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:04, 19.08.2011

Drago, posiadasz tak jak ja Acco z silnikiem serii K zaś Mikahan pisze o problemach z silnikiem z serii R czyli inny konstrukcyjnie.
Silniki serii R montowane sa w Civicach VIII generacji (R18) oraz w nowych Accordach (R20) no i niestety użytkownicy zgłaszają problemy z braniem oleju przez te silniki. Civic mojej zony również bierze olej no niby w normie ale jak dla mnie za dużo (1l na 6 tyś km 10W60 Shell'a wlanego przez ASO). Obecnie do civica wlałem olej Amsoil 0W30 i będę obserwował jak z zużyciem oleju
  • 0

#14 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:15, 19.08.2011

no to ewidentnie widac ze honda skonczyla sie na VIIgenie a tak naprawde to na VIgen zarowno accorda jak i civica.

a jezeli R20 bierze tyle oleju to naparawde jest juz zle z tymi samochodami moj ma 77kkm i nie bierze nic oleju... niestety hondy juz chyba nie kupie.
  • 0

#15 drago

drago
  • Forumowicz
  • 316 postów
  • Skąd:Peterborough
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:18, 19.08.2011

matman dzieki za wyklad ale wiem jaki silnik posiada Mikahan a jaki ja mam w aucie swoim. Piszac porownanie zwrocilem uwage na pewne niedoskonalosci najnowszych jednostek Hondy. Niestety ale to nie sa juz te same niezawodne Hondy co dawniej. Bynajmniej kolega Mikahan powinien udac sie do ASO z tym problemem.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq