Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Drgania kierownicy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#31 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 10:12, 04.05.2020

Na jakiej firmy zawieche wymieniales, oem czy zamienniki? W zdecydowanej wiekszosci odpowiedzialnym za drgania kierownicy podczas jazdy sa zle wywazone kola. Niestety zwykla wywazarka nie daje rady, aby pozbyc sie drgan nalezy wywazyc kola z testem drogowym...


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#32 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 10:13, 04.05.2020

I jeżeli ma się inne felgi niż OEM Hondy zamontowane, pamiętać o pierścieniach centrujących do felg. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#33 ishater

ishater
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Ruda Śląska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:57, 04.05.2020

U mnie dość dziwna paranoja, bo powymieniałem sporo gratów- tuleje, łączniki stabilizatora, stworznie dolne,tylne gumy stabilizatora i ... jestttt jeszcze gorzej. Problem zaczyna się od 120 km/h i im szybciej tym gorzej. A auto miało służyć na częste długie trasy:/

 

 

 

u mnie było podobnie tzn. od 120km/h zaczynały sie drgania na kierownicy,przy hamowaniu również.

Problem okazał się banalny i wszystko wróciło do normy po wymianie opon zimowych (na stalowych felgach) na letnie + alumy ;)   

 

ps. z 3 lata temu miałem problem przy hamowaniu ściągało kierownicą w jedną stronę,okazało się,że sworznie.


  • 0

#34 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 19:03, 04.05.2020

U mnie felerne były opony. założyłem wielosezonowe dębicy i spokój. 

pozdr


Użytkownik dargo edytował ten post 16:01, 10.12.2023

  • 0

#35 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 15:46, 16.05.2020

O nie! Obym i ja nie wdepnal w kolejny mityczny problem :) 

 

ślepak - na ile procent zamontowanie tuleji wahacza nie-oem moze bic po kierze ? nie pamietam co wpakowalem :/

 

Wpadlem pewnie jak sliwka :P Na zime zalozylem stalowki z nowymi zimowkami, gdzies po drodze zmienilem tuleje na nie-oem i zapomnialem zrobic zbieznosc... Do tego mam wywalona poduche pod skrzynia. Ostatnio zalozylem letnie i wuala :) 120, moze 130-140 i cos chodzi po kierownicy i lekko na karoserii. Tyl mialem przegrzany i pewnie znowu do wymiany, ale wstepnie odrzucam fakt, zeby tyl telepal kierownica, aczkolwiek buda potrafi. 

 

No ale powoli, wpierw zobacze co na zbieznosci i wymienie poduche pod skrzynia, moze wrzuce zimowki bo jakby tam byl spokoj :P


  • 0

#36 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 17:30, 16.05.2020

Pojedź na SKP i zobacz jak "miękkie" i jak pracują nowe tuleje, można się mocno zdziwić :) 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#37 makoox

makoox
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:35, 17.05.2020

O nie! Obym i ja nie wdepnal w kolejny mityczny problem :)

 

ślepak - na ile procent zamontowanie tuleji wahacza nie-oem moze bic po kierze ? nie pamietam co wpakowalem :/

 

Wpadlem pewnie jak sliwka :P Na zime zalozylem stalowki z nowymi zimowkami, gdzies po drodze zmienilem tuleje na nie-oem i zapomnialem zrobic zbieznosc... Do tego mam wywalona poduche pod skrzynia. Ostatnio zalozylem letnie i wuala :) 120, moze 130-140 i cos chodzi po kierownicy i lekko na karoserii. Tyl mialem przegrzany i pewnie znowu do wymiany, ale wstepnie odrzucam fakt, zeby tyl telepal kierownica, aczkolwiek buda potrafi. 

 

No ale powoli, wpierw zobacze co na zbieznosci i wymienie poduche pod skrzynia, moze wrzuce zimowki bo jakby tam byl spokoj :P

 

Pepedombo, widzę że z Białegostoku, jeśli chcesz porządnie zweryfikować koła (felga, opona) to jedź do serwisu Tomkiewicz na 1000 lecia PP. Powiem Ci, że rok temu byłam w Max Auto na Kopernika, wyważyli mi na Hunterze z testem drogowym i drgania ustały. W tym roku pojechałem znów do Max Auto, założyli mi letnie, ale po przeważeniu miałem bicie. Pomyślałem sobie, że może już stare opony (5 letnie Nokiany ZLine) i zacząłem szukać na necie co kupić i się natknąłem przypadkiem właśnie na Tomkiewicza, bo deklarują, że sprzedają opony po cenach z neta. Więc zadzwoniłem, umówiłem się no i w między czasie po rozmowie z nimi pomyślałem, że spróbuję jeszcze u nich powalczyć z tymi Nokianami. I co? I się okazało, że miałem dwie felgi skrzywione (akurat nawet wiem kiedy pewnie się skrzywiły, miałem małą przygodę z krawężnikiem kilka miesięcy temu), ale w Max Auto mi o tym nic nie wspomnieli. No więc u Tomkiewicza wyprostowali mi od ręki te felgi, potem na wyważarkę z testem drogowym i po ok. 1,5h pojechałem na Augustów zrobić test. Auto płynie, zero drgań, testowałem do prędkości 180km/h. Także sama wyważarka Huntera nie załatwi sprawy, potrzeba jeszcze ogarniętych i chętnych do pracy mechaników. Tylko z tym Tomkiewiczem jest jeden szkopuł - za prostowanie dwóch felg 220zł, za przeważenie z testem drogowym i wszystko z tym związane (mycie felg, ściąganie i zakładanie opon do prostowania felg,czyszczenie szlifierką felg w miejscu styku felgi z piastą) 270zł... W sumie zostawiłem tam 490zł - ale powiem Ci, że było warto cholera.


  • 0

#38 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 18:05, 23.05.2020

Pepedombo, widzę że z Białegostoku, jeśli chcesz porządnie zweryfikować koła (felga, opona) to jedź do serwisu Tomkiewicz na 1000 lecia PP. Powiem Ci, że rok temu byłam w Max Auto na Kopernika, wyważyli mi na Hunterze z testem drogowym i drgania ustały. W tym roku pojechałem znów do Max Auto, założyli mi letnie, ale po przeważeniu miałem bicie. Pomyślałem sobie, że może już stare opony (5 letnie Nokiany ZLine) i zacząłem szukać na necie co kupić i się natknąłem przypadkiem właśnie na Tomkiewicza, bo deklarują, że sprzedają opony po cenach z neta. Więc zadzwoniłem, umówiłem się no i w między czasie po rozmowie z nimi pomyślałem, że spróbuję jeszcze u nich powalczyć z tymi Nokianami. I co? I się okazało, że miałem dwie felgi skrzywione (akurat nawet wiem kiedy pewnie się skrzywiły, miałem małą przygodę z krawężnikiem kilka miesięcy temu), ale w Max Auto mi o tym nic nie wspomnieli. No więc u Tomkiewicza wyprostowali mi od ręki te felgi, potem na wyważarkę z testem drogowym i po ok. 1,5h pojechałem na Augustów zrobić test. Auto płynie, zero drgań, testowałem do prędkości 180km/h. Także sama wyważarka Huntera nie załatwi sprawy, potrzeba jeszcze ogarniętych i chętnych do pracy mechaników. Tylko z tym Tomkiewiczem jest jeden szkopuł - za prostowanie dwóch felg 220zł, za przeważenie z testem drogowym i wszystko z tym związane (mycie felg, ściąganie i zakładanie opon do prostowania felg,czyszczenie szlifierką felg w miejscu styku felgi z piastą) 270zł... W sumie zostawiłem tam 490zł - ale powiem Ci, że było warto cholera.

Z bialego to tak, ale mieszkam troszke dalej. Poki co zbieznosc mam z bani, bo nic nie drgnelo po zmianie tuleji. Na jednym kole (bez odwaznikow) wychodzi mi 10 gram na zewnatrz i 75 od wewnatrz... raczej obstawiam felge, chociaz nie wiem dlaczego:P Pierscienie ostatnio zmienilem z alu na plastiki, bo mialem dwa. Troche roznic jednak jest miedzy wywazarkami, na poprzedniej max byl 45 gram, teraz 75, moze nawet cos sie zmienilo. W nawiasie mam jeszcze przeczucie, ze moze amor/amory, ale nie sprwadzilem. Costam sie poprawilo ale brak danych, bo rzadko latam po normalnych drogach.

 

PS: jaki jest jakis sensowny rozjazd na wywazarce? koles na miejscu mowil, ze srednio 40gram odskoku to jeszcze w normie, ale 75 to juz dziwnie wyglada na r15 (obstawiam, ze na zimowkach + stal bylo ok, stad tropy na felge)


Użytkownik pepedombo edytował ten post 18:10, 23.05.2020

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq