Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Drgania kierownicy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#1 Goonzo

Goonzo
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Tuchów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:56, 13.08.2011

Temat stary jak świat, drgania są przy hamowaniu i przy okolo 120 km/h. Wiem że mam luz na prawej bodajże półosi i przegub wew też ma luz. Poza tym kiedyś podkręciłem śrubę regulacyjną przy maglownicy i drgania na chwile ustały a potem wróciły. Bicie tarcz mierzone i jest w normie.
Co polecacie pierwsze zrobić? :-/
  • 0

#2 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:01, 13.08.2011

co znaczy ze jest w normie? zobacz czy zaciski sa ok. tzn tloczki i prowadnice oraz jarzmo gdzie pracuje klocek.
  • 0

#3 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 19:08, 13.08.2011

Drgania przy hamowaniu to na 100% wina krzywych tarcz, klocków, zapieczonych tłoczków.
Jak tarcze masz zimne nie ma bicia ale jak troszkę rozgrzejesz znowu się falują ci masz bicie czyż nie masz tak?
A drgania przy 120 to temat rzeka.Najpierw radziłbym jechać na wyważanie kół jeżeli to nie poskutkuje posprawdzaj wszystkie luzy i usuń czyli wymień to co zużyte masz.
Nie wymieniaj tarcz puki nie zrobisz porządku z półosiami i przegubami, wszelkiego rodzaju luzami. Jeżeli to nie pomoże posprawdzaj stan wszystkich sworzni wahacza górnego dolnego, tuleje wahacza, końcówki drążka kierowniczego, opony czy nie są nigdzie uszkodzone , poduszki silnika , łożyska koła czy nie mają luzów.
  • 0

#4 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:17, 13.08.2011

ogolnie lepiej sprzedaj i kup nowe jesli to nie kola. szczerze i dobrze Ci radze. ja cos czuje ze to co doloze do mojego zloma to moglbym spokojnie przepic i na zdrowie by mi wyszlo :-)
  • 0

#5 Goonzo

Goonzo
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Tuchów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:17, 14.08.2011

Sprzedać na pewno nie sprzedam wole sobie koło niej zrobić ;) zawieszenie jest w porządku sprawdzane kilka razy. Co do tarcz to wątpie żeby one były przyczyną, tak jak pisałem wcześniej po dokręceiu maglownicy śrubą regulacyjną drgania przy hamowaniu i przy większych prędkościach ustały na chwile. Pytanie czy to rzeczywisćie wina maglownicy bo regeneracja nie tani wydatek....
  • 0

#6 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:50, 14.08.2011

Goonzo, a masz luz na maglu? jak dla mnie po dokreceniu po prostu 'usztywniles' kierownice i sila tych drgan byla zbyt mala zeby ja poruszyc... a jesli twierdzisz ze regeneracja magla to droga sprawa to pomysl ze ja wydalem juz 4k na nowe felgi, 2k na nowe opony, 1k na przegub. 2.5k na polos, ostatnio 300 na lozysko z wymiana i nie pamietam co tam jeszcze zmienilem zeby to jakos dzialalo... w kazdym razie drgania jak byly tak sa.. a jeszcze kolejne 2k na tarcze i klocki przod tyl.
  • 0

#7 Goonzo

Goonzo
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Tuchów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:12, 14.08.2011

No to rzeczywiście trochę wydałeś, współczuję. Ale odradzanie to żadna pomoc.
  • 0

#8 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:26, 14.08.2011

Goonzo, gdyby to bylo cos gdzie masz pewnosc ze wymienisz i dziala to spoko. ale to temat rzeka. lepiej sprzedac i kupic wolny od tych wad bo jak zaczniesz dokladac do 18letniego auta to nigdy nie skonczysz. ja tez zaluje bo gdybym od razu wiedzial ze to temat rzeka to bym ani zl nie wlozyl tylko sprzedal i to co wlozylem wydal na zakup innego nowego samochodu.
  • 0

#9 Goonzo

Goonzo
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Tuchów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:31, 16.10.2011

Problem rozwiązany ;) okazało sie że przyczyną były łączniki stabilizatora :mrgreen:

[ Dodano: 2011-11-12, 15:56 ]
Problem jednak się nie rozwiązał. Drgania wróciły. Gdzie (oczywiście czysto teoretycznie) może być jakiś luz skoro po skręceniu maglownicy i po wymianie łączników stablizatora drgania na chwile przestały się pojawiać?
  • 0

#10 cuca77

cuca77
  • Forumowicz
  • 79 postów
  • Skąd:Węgrów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:40, 24.11.2011

A masz tak ze np jak ostrzej zachamujesz - np z duzej predkosci to nawet po zakonczeniu hamowania jak jedziesz to przez jakis czas trzesie ci kierownica? Sciaga Cie w ktoras strone jak hamujesz?
  • 0
kupie zderzak i blotnik prawy accord V

#11 cycus317

cycus317
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:opoczno
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:50, 25.11.2011

Też mam tak samo jak ty,ale u mnie jak hania jest zimna to trzęsie kierownicą.Po przejechaniu ok.5km problem mija i czasem zatrzęsie,ale tylko w granicach 100km/h.Zawieszenie niema luzów,Morze jednak to wina maglownicy :-?
  • 0
slawek

#12 Goonzo

Goonzo
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Tuchów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:15, 04.12.2011

Czy ciepły czy zimny drgania są. Będę teraz wymieniał skrzynie ze sprzęgłem to odrazu pewnie przeguby i półosie pójda do regeneracji tak jak mi radzili, wtedy zobacze czy pomogło.
  • 0

#13 kowal86

kowal86
  • Forumowicz
  • 319 postów
  • Skąd:WWA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:25, 05.12.2011

u mnie przyczyn było kilka:
1. 0.2mm bicia na piaście - wymienione
2. niewyważone opony - wyważone
3. luz na przegubie wewnętrznym - wymieniony
4. krzywe przednie tarcze - wymienione

I dopiero po wszystkich 4 zabiegach drgania ustały. Ogólnie to hondy są abstrakcyjnie czułe na bicie kierownicy. paranoja. ale da radę to jakoś zrobić, tylko kasy na to idzie sporo.
  • 0

#14 cycus317

cycus317
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:opoczno
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:50, 10.12.2011

Czy ciepły czy zimny drgania są. Będę teraz wymieniał skrzynie ze sprzęgłem to odrazu pewnie przeguby i półosie pójda do regeneracji tak jak mi radzili, wtedy zobacze czy pomogło.




Jak jest zimny.Teraz zmieniłem koła na zimowe i jest jeszcze gorzej,ale pewnie to wina tylnich kół,bo wibracje przechodzą jakby z tyłu.Możliwe,że to wina któregoś przegubu bo jak się podniesie auto to bicie mija ale jak się skręci w prawo to znowu zaczyna napie... :cry: ,a jak się skręca w lewo to ustaje.Wymienie przegub zewnętrzny bo go słychać i zobacze czy pomogło
  • 0
slawek

#15 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:50, 10.12.2011

moze zle miejsce na takie pytania ale jakby ktos mogl podac mi link albo napisac jak szukac tego czujnika zegarowego zeby pomierzyc bicie piast i tarcz bo neistety w aso ciezko zeby to ktos zrobil precyzyjnie a nie wiem czy nie to jest powodem mojego problemu:)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq