Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

3 stage VTEC - F18B2/F20B6


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
153 odpowiedzi w tym temacie

#1 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:31, 10.08.2011

Znalazłem rysunek z trzema krzywkami, bo pamiętam że o tym gadaliśmy, ale nikt nie miał
tego czegoś żeby udowodnić że tak jest na prawdę w tym silniku.

Czyli mamy trzy krzywki, tak jak twierdził zdaje się kolega pawpor(?)


Dołączona grafika
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#2 soul87

soul87
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Lublin/Łęczna
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:04, 10.08.2011

tak krzywki sa trzy, ale VTEC jest 2 stopniowy.

dwie mniejsze krzywki odpowiedalnie sa za otwieranie jednego zaworu na srednie wychylenie a drugiego praktycznie na 1% wychylenia , czyli auto pracuje praktycznie na 1 zaworze ssacym i mieszanka zostaje zawirowana w celu lepszego spalenia, za to odpowiedzailne sa dwie boczne krzywki na walku.

po przekroczeniu VTECA aktywuje sie najdluzsza trzeica srodkowa krzywka i oba zawory otwierane sa na maksa.

a rysunek to w cale nie taka trudna do zdobycia rzecz, przeciez jest ESM i tam wszystko ladnie jest narysowane.
  • 0

#3 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:30, 10.08.2011

tak, ale jak prosiłem żeby pokazać te krzywki i to rozwiązanie z w/w silnika to nikt nie miał :roll:

a rysunek to w cale nie taka trudna do zdobycia rzecz


więc nie pitol, bo nikt wcześniej tego nie wrzucał :j
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#4 soul87

soul87
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Lublin/Łęczna
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:03, 10.08.2011

mnie to zastanawia jakie efekty by daly wrzucenie wałka od F20b6 do F18 ;) te od F20b6 maja troszke wiekszy skok krzywek

BTW
jak ktos chce troche suchych faktów :)


Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
Dołączona grafikaDołączona grafika
  • 0

#5 Cisus

Cisus
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Skąd:Wieliczka
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:04, 10.08.2011

soul kolega od f20z2 wrzucał wałek od f22.. i robił później strojenie :P i zapitala mu to
  • 0

#6 soul87

soul87
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Lublin/Łęczna
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:38, 10.08.2011

no i co to ma wspolnego z tym co napisalem skoro f20z2 nie ma vteca nawet?
  • 0

#7 wojti

wojti
  • Forumowicz
  • 133 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:43, 25.04.2014

Odgrzewam kotleta!!!! :) Próbowałem znaleźć info ale nie mogłem, a chodzi mi o to czy wlasnie próbował ktoś do F18B2 wrzucić wałek od F20B6?? Wg katalogu głowice w jednym i w drugim silniku są takie same, a roznica jest właśnie w wałku rozrządu. Myślę nad takim modem :) civicu d serii taki mod dał odczuwalne efekty (chociaż nie ma co porównywać d do f serii)  :) ciekawe czy tu tez? Ma ktoś jakeiś doświadczenia z tym związane?


Użytkownik wojti edytował ten post 21:43, 25.04.2014

  • 0

#8 Guest_NitrousNDF_*

Guest_NitrousNDF_*
  • Guests

Napisano 21:46, 25.04.2014

Jak odróżnić głowicę f18b2 od f20b6? Są jakieś oznaczenia?


  • 0

#9 wojti

wojti
  • Forumowicz
  • 133 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:00, 25.04.2014

sprawdzałem w katalogu epc, wg numerów katalogowych hondy to takie same głowice :)


  • 0

#10 Guest_NitrousNDF_*

Guest_NitrousNDF_*
  • Guests

Napisano 22:02, 25.04.2014

A jakieś fotki wałka f18b2 i f20b6?


  • 0

#11 wojti

wojti
  • Forumowicz
  • 133 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:08, 25.04.2014

niestety nie mam,


  • 0

#12 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 20:01, 26.04.2014

Odgrzewam kotleta!!!! :) Próbowałem znaleźć info ale nie mogłem, a chodzi mi o to czy wlasnie próbował ktoś do F18B2 wrzucić wałek od F20B6?? Wg katalogu głowice w jednym i w drugim silniku są takie same, a roznica jest właśnie w wałku rozrządu. Myślę nad takim modem :) civicu d serii taki mod dał odczuwalne efekty (chociaż nie ma co porównywać d do f serii)  :) ciekawe czy tu tez? Ma ktoś jakeiś doświadczenia z tym związane?

Podpinam się do pytania . A jak wygląda sprawa z wałkiem od f23z5 i adaptacją do f18b2 ?


  • 0

#13 wojti

wojti
  • Forumowicz
  • 133 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:18, 26.04.2014

kierując się numerami katalogowymi z EPC Hondy to F23 ma już inną czapkę. Ja jestem bardzo ciekaw tego F20 bo tak jak wspominałem wcześniej w civicu miałem D14A8 a czapka była taka sama jak w D16B2 (odpowiednik accordowego D16B6) i efekty zamiany takiego wałka były bardzo odczuwalne nawet bez zmiany kompa i strojenia. Myśle, że przejdzie to i w accordzie ale chciałbym mieć pewność to jedno a drugie to pytanie, gdzie kupić sam wałek od F20B6? Tutaj nawet koła rozrządu mają tyle samo zębów więc chyba poszperam za samym wałkiem i pobawię się w zmiane :)


  • 0

#14 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 08:25, 27.04.2014

To rób , rób jestem ciekaw efektu . Oczywiście daj znać na forum . Kolego w civicu do d14a4 włożył wałek z d16y7 i była odczuwalna różnica.


  • 0

#15 wojti

wojti
  • Forumowicz
  • 133 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:31, 27.04.2014

Tyle że największy problem będzie z kupnem samego wałka bo na allegro nie widziałem a i u Nas na forum nikt samego wałka nie sprzedaje, chyba, że z samą głowicą a to też ciężko...


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq