Skocz do zawartości


RODO w HAKP

plyn do wspomagania


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#16 Seth

Seth
  • Administrator
  • 5835 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 56
Super

Napisano 11:22, 08.03.2018

PSF to urban legend - fakt, dowolny płyn do wspomagania jest ok

 

zmiana płynu w niczym ci nie pomoże na buczenie

 

buczy bo się zapowietrza - zmieniłes oring na przewodzie wchodzącym do pompy wspomagania?


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#17 mr_laska

mr_laska
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:dw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:22, 08.03.2018

dowiem się od mechanika, to jest jakis konkretny OEMowy czy można coś pod to dobrać?


  • 0

#18 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7394 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 69
Super

Napisano 21:08, 08.03.2018

Sprawdź na japancars.ru bo często podają rozmiar. Kup oring o podobnych wymiarach (jak nie będzie takiego samego to ciut większy) i poskładaj.
Oczywiście w jakimkolwiek sklepie z oringami.
  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#19 mr_laska

mr_laska
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:dw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:53, 09.03.2018

Dzięki za porady, w przyszłym tyg będę miał czas to pogadam z mechanikiem
  • 0

#20 mcgyver555

mcgyver555
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:10, 06.05.2018

Już kiedyś w innym temacie o tym pisałem i przestrzegam przed zalewaniem nie wiadomo czego do wspomagania. Jeśli macie oryginalne nie ruszane przekładnie i pompy i chcecie, żeby takie pozostały tylko PSF.

 

U mnie po wlaniu dextrona, przez mądrego mechanika, po paru miesiącach z przekładni zaczęło się lać tak, że cała podłoga od spodu była mokra.

 

Kolejna rzecz, że na dużym mrozie bardzo głośno chodziła pompa zanim płyn się nagrzał. Tej zimy tak mnie to denerwowało, że wymieniłem cały płyn do wspomagania na dużo droższy syntetyk przeznaczony do innego samochodu, który akurat miałem w garażu. Efekt? Pompa przestała buczeć a płynu przestało ubywać. Pomimo, że płyn jest ewidentnie rzadszy. 

 

Moje auto ma prawie pół miliona, przekładania i pompa jest oryginalna i nie ruszana.  Mój przykład dowodzi, że rodzaj płynu ma ogromne znacznie nawet w przypadku uszczelnień nadających się do wymiany, i które wg mnie zostały uszkodzone przez niewłaściwy płyn.

 

Także reasumując, róbta co chceta ale warto wspomnieć, że nowa przekładnia do VII gena kosztuje koło 6k a dobrych używek pomijając angliki praktycznie nie ma.


  • 0

#21 feniks

feniks
  • Forumowicz
  • 125 postów
  • Skąd:Leszczyny
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:zbyt mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:opływowe CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:49, 14.06.2018

A ja mam takie pytanie. Pompa zaczeła mi lekko klekotać od jakiegoś czasu, przejżałem już wszystkie linki itp. Auto 2003 rok i raczej nigdy nie było nic wymieniane, może małe dolewki raz na 4 lata. przebieg 220tyś. Zamówiłem 4 buteleczki PSF ale chciałbym to jeszcze przepłukać czymś zanim wleje psf, ktoś doradzi co i ile potrzebuję zanim zaleję tego litra psf? Będę wdzięczny za wszelkie opinie. Z wszystkich wątków pamiętam że niektórzy zalewali zwykły dextron IID inni atf mobila jeszcze inni ravenola od crooma. Czy dwa litry czegoś innego wystarczą żeby wyczyścić układ? 


  • 0

#22 tatoo

tatoo
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Kurow
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport I-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 02:05, 04.12.2018

Czyli mozna zrobic dolewke czy lepiej calosc wymienic?
  • 0

#23 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7394 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 69
Super

Napisano 07:12, 04.12.2018

Można zrobić dolewki. 

Czy lepiej całość wymienić - to już zależy od Ciebie.


  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#24 niemcu

niemcu
  • Forumowicz
  • 153 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:33, 08.12.2018

Witajcie.

Ja od dłuższego czasu, tzn. od jakiś 4 lat, mam wycieki delikatne z przekładni. Nie wymieniam jej, a tylko dolewam płynu do max poziomu co jakiś czas. Mechanik ostatni poradził mi by wyrównywać stan płynem prestone z dodatkiem jakiegoś uszczelniacza. Powiedzcie mi proszę, czy spokojnie można to cudo lać czy jednak są jakieś przeciwwskazania dla pompy i całego układu?

 

https://www.carrefou...wE&gclsrc=aw.ds


  • 0

#25 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2688 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 36
Super

Napisano 13:14, 08.12.2018

10lat temu wlałem taki płyn do Forda Escorta i przestało kapać z maglownicy
Ryzyko jakieś jest szczególnie pompie może zaszkodzić.
  • 0

#26 niemcu

niemcu
  • Forumowicz
  • 153 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:55, 08.12.2018

Właśnie o to mi najbardziej chodzi, czy pompy szlag nie trafi. Póki co dolałam tylko po to, by delikatnie wyrównać poziom na max. Teraz poczekam, aż zejdzie do min i wtedy doleję do max.
  • 0

#27 kamilwwl92

kamilwwl92
  • Klubowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: -2
Neutralna

Napisano 13:36, 20.12.2018

Miał ktoś taki problem,że po zalaniu PSF maglownica zaczęła cieknąć?


  • 0

#28 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4997 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 25
Super

Napisano 13:44, 20.12.2018

Ja dwa razy wynieniałem na PSF i nic nie cieknie .
W takim przypadku trudno też stwierdzić ,że pr,yczyną jest akurat PSF
  • 0
                       

#29 kamilwwl92

kamilwwl92
  • Klubowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: -2
Neutralna

Napisano 14:39, 20.12.2018

Ja dwa razy wynieniałem na PSF i nic nie cieknie .
W takim przypadku trudno też stwierdzić ,że pr,yczyną jest akurat PSF

Wiem. Po prostu wcześniej nic nie ubywało płynu a po zmianie niestety coś tam ubywa


  • 0

#30 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:06, 20.12.2018

Masz pewność że ubywa? Stwierdzasz naocznie wycieki? Jest tak, że gdy auto jest zimne poziom płynu w zbiorniczku jest mniejszy niż chwile po zgaszeniu rozgrzanego auta. Fizyka. 


Użytkownik Bart edytował ten post 22:07, 20.12.2018

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq