Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

hak + montaż


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
52 odpowiedzi w tym temacie

#31 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 06:18, 03.09.2014

U mnie nic nie trzeba było ciąć. Tyle że ja kupowałem używany i dawałem do montażu bo nie było nic możliwego do kupienia na rynku do aero. Coupe ma ten sam rozstaw co aero więc powinny pasować. Co prawda gniazdo pod wtyczkę jest trochę zasłonięte ale daje się wpiąć wtyczkę bez większych problemów.
Hak od wersji euro nie pasuje bo jest za mały rozstaw. Mam na myśli mocowania do podłużnic.

Użytkownik przemkowal edytował ten post 06:19, 03.09.2014

  • 0

#32 kurgan

kurgan
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:2,2
  • Wersja:iES
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:25, 03.09.2014

jak wygladala homologacja haka? jezdziles na stacje diagnostyczna z kwitami jakimis od haka? czy bez zadnych papierow?


  • 0

#33 Shaman

Shaman
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Podkarpacie, RBR:)
  • Silnik:V6
  • Wersja:Sport Edition
  • KM:163
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:46, 09.09.2014

Hak holowniczy używany na terenie Unii Europejskiej, w tym również Polski, powinien posiadać jeden ze znaków czyli albo "e20" albo "E20"  lub oba naraz.

Niestety producenci haków holowniczych nie zawsze posiadają homologacje na cały swój asortyment. Dlatego ważne jest, żeby przed kupnem haka sprawdzić czy jest on markowany znakiem „e20” lub „E20”.

Co prawda w Polsce zarejestrowanie i używanie niehomologowanego haka holowniczego nie spotyka się z restrykcyjnymi konsekwencjami jednak wyjazd poza granice naszego kraju może grozić kłopotami podczas rutynowej kontroli.

Ale jeśli hak nie ma takiej zgodności na pewno żaden diagnosta go nie dopuści.

 

"

Znak „e20” potwierdza homologację EC wydaną wg Dyrektywy 94/20/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 30 maja 1994 r. odnoszącej się do mechanicznych urządzeń sprzęgających pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz systemów ich mocowania do tych pojazdów.

Znak „E20” potwierdza homologację ECE wydaną wg Regulaminu nr 55 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – Jednolite przepisy dotyczące homologacji mechanicznych elementów sprzęgających zespołów pojazdów. "

 

Jeśli zaś chodzi o wbicie haka w dowód to po montażu trzeba podjechać na "OSKP" i diagnosta po sprawdzeniu zgodności prawidłowego działania elektryki wbija go w dowód. Po opłacie oczywiście :)


  • 0

#34 kurgan

kurgan
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:2,2
  • Wersja:iES
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:02, 10.09.2014

No wlasnie. Haki do cd7 sa dostpene na zamowienie z Belgii cena okolo 400 euro. Ale nie maja homo europejskiej wiec u nas tak jak piszesz moze byc roznie. Dedykowanych, uzywanych praktycznie nie ma. Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz.


  • 0

#35 kapalus

kapalus
  • Klubowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Wrocław, Göteborg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type S, CM2
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:48, 10.09.2014

Mala poprawka, to nie diagnosta wbija hak w dowod. On wystawia tylko zaświadczenie, ze jest Ok za 35zl. Z tym trzeba isc do swojego Wydziału Komunikacji i tam wbijaja hak w dowod, książkę pojazdu i gotowe. To juz bez opłat. Przechodzilem to 5 dni temu, więc info pewne :)
  • 0

#36 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 08:30, 10.09.2014

Podepnę się z pytaniem :)
Jak powinna wyglądać procedura zdemontowania haka?
Chcę zdemontować swój, bo nie używam i nie wiem od czego zacząć.
Czy zdemontować, pojechać do diagnosty i potem do wydziału komunikacji?
Czy jakoś inaczej?

Tapnięte Lenofonicznie :yoda
  • 0

#37 kapalus

kapalus
  • Klubowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Wrocław, Göteborg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type S, CM2
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:45, 10.09.2014

Tego nie wiem, ale warto zapytac w Wydziale Komunikacji, cos mi mowi, ze musza to odnotowac i powiedza Ci, czy potrzeba zaświadczenia od diagnosty. Zgaduje, że tak.
Swoja droga, nie lepiej Ci zdjac sama kule? Nigdy nie wiesz, kiedy hak moze sie przydac. No i hak to najlepszy czujnik na podjezdzajacych za blisko na parkingu lub promie - to tylko moja sprawdzona opinia :) Moim zdaniem szkoda hak wywalac skoro juz masz, szkoda pracy i paru zlotych.
  • 0

#38 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 16:47, 10.09.2014

Wiesz, nigdy nie używałem haka.

Auto zanabyłem już "zahaczone oryginalnie" w salonie (czy gdzie tam montują te haczyki)

Zdemontowałem część którą się dało, ale nadal szpeci mi ta reszta, widać ją i gniazdo.

Wiem, że niektórzy ze względów jakie wymieniłeś, mają nadal haki, ale ja nie będę go używał na pewno. Stąd chęć wywalenia go.

Wkurza mnie ten wihajster zwisający pod dupką hani.


  • 0

#39 kapalus

kapalus
  • Klubowicz
  • 109 postów
  • Skąd:Wrocław, Göteborg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type S, CM2
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:41, 11.09.2014

Jasna sprawa, dupka rzecz wazna :) To dzwon do Wydziału Kom. i bedziesz wszystko wiedzial. A jesli masz Tourer'a, sluze rada techniczna, mam tez kilka zdjec z montazu i belke, ktora bedziesz potrzebowal wstawic w miejsce haka: pomiędzy zderzak a kaste. W razie czego pisz na priva, pomoge.
  • 0

#40 domino.pl

domino.pl
  • Forumowicz
  • 278 postów
  • Skąd:Kolwiek
  • Silnik:1,8
  • Wersja:AUDI TT 8n
  • KM:260
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:blaszane
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:01, 05.03.2015

Czy ktoś mi powie czy w przewodach (wtyczkach) itp dostępnych w tylnej częsci auta jest przewód od światła przeciwgielnego? Przeciwmgielne jest w klapie, a przewody z klapy gdzie idą? 


  • 0

**************************************************
 


#41 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 21:37, 05.03.2015

Hej :-)
W jednym z zawiasów (popatrz na fotki w temacie problemów z klapą, bo teraz za nic nie mogę sobie przypomnieć, która to strona)...

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0

#42 domino.pl

domino.pl
  • Forumowicz
  • 278 postów
  • Skąd:Kolwiek
  • Silnik:1,8
  • Wersja:AUDI TT 8n
  • KM:260
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:blaszane
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:39, 05.03.2015

Tak, ale nie idą do tyłu do lamp bocznych? Tylko chyba gdzieś do przodu.


  • 0

**************************************************
 


#43 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 21:52, 05.03.2015

Dokładnie nie pamiętam, ale schodzą w bok i w dół, albo słupkiem przy lewym reflektorze, albo na wysokości tylnego siedzenia... dzisiaj nie dam rady, ale jutro napiszę, o ile do tego czasu nikt nie dopowie...

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0

#44 domino.pl

domino.pl
  • Forumowicz
  • 278 postów
  • Skąd:Kolwiek
  • Silnik:1,8
  • Wersja:AUDI TT 8n
  • KM:260
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:blaszane
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 16:07, 11.04.2015

Dla potomności.

 

Kable do klapy idą w prawym zawiasie. Patrząc od klapy w dół, wiązka rozdziela się na wysokości lampki oświetlenia bagażnika, część przewodów idzie w kierunku siedzenia, a reszta w dół do koła zapasowego.  

 

Tak więc dziś wykonałem kilka modów , bo ciepło się zrobiło. :)

 

 

86eMidAl.jpg

 

AtNmSlzl.jpg

 

jITvUv0l.jpg


  • 0

**************************************************
 


#45 Malczak650

Malczak650
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Jarosław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:36, 05.06.2016

Panowie mam hak najprawdopodobniej od nowości, dwa moduły mam umieszczone z lewej strony bagażnika za tapicerką kilka dni temu chciałem podpiąć przyczepkę a tu zonk przestało działać zasilanie tak jakby się jakiś bezpiecznik przepalił, dodam ze rozebrałem już gniazdo i wszystko tam jest w porządku. Pytanie moje jest takie : Gdzie powinien znajdować się bezpiecznik odpowiedzialny za zasilanie tych modułów ?


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq