No ale ja pytam o tę plecionkę na zwenątrz. U mnie jest oberwana i nic nie "lata". Pod spodem jest wg. mnie złącze "właściwe" mające właśnie kształt umożliwiający tłumienie drgań podłużnych i reagowanie na rozszerzalność cieplną układu. A ten oplot to ....
...…a ten oplot to z mojego doświadczenia przede wszystkim uszczelnia przelot = wylot spalin.
Wszystkie części złącza elastycznego musza być elastyczne. (w środku i z zewnątrz)
Na moim przeglądzie jak oplot miał przerwane druty to zakwestionowano uszczelnienie wydechu.
Sam widziałem i czułem ręką że przy pracującym silniku w miejscu zerwanych drutów przelatywały spaliny na zewnątrz.
Chyba to logiczne że z tego powodu mój silnik wyrzucał nie przefiltrowane spaliny na zewnątrz bo przed katalizatorem.
Zmieniłem kolanko ze złączem elastycznym i miałem potem 10 lat spokój, bo zwykle tyle wytrzymuje ta dobra część I-IONDY.
Użytkownik Kardynal edytował ten post 23:15, 14.06.2015