Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Pierścienie olejowe


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
64 odpowiedzi w tym temacie

#1 micek64

micek64
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • SkÄ…d:Kargowa, Lubuskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:28, 22.06.2011

Witam.

Chłopaki potrzebna mi jest pomoc, czy ktoś już wymieniał komplet pierścieni tłokowych w Accordzie VII 2,4 (2003 rok)?
Standardowo silnik (przejechane ponad 220 000) zaczął brać coraz więcej oleju (ponad 1l na 1000km). Po wyjęciu silnika i sprawdzeniu wszystkiego co jest związane ze spalaniem oleju okazało się że silnik najprawdopodobniej kiedyś został przegrzany czego efektem były spieczone pierścienie olejowe.
I tu pojawił się problem z ich zdobyciem. Silnik K24A3, wg. wszelkich dokumentów grubość pierścienia olejowego to 2mm, natomiast u mnie na tłoku jest frez o szczelinie równej 2.5mm. Żadna hurtownia nie jest mi w stanie sprowadzić takich pierścieni twierdząc że takich nie ma. Serwis Hondy oczywiście je ma (sprawdzili po numerze VIN auta). Co ciekawe, po około dwóch godzinach po wizycie w serwisie dostałem od nich telefon że zaczynają mieć wątpliwości co do tych pierścieni (2,5mm grubości) twierdząc że w ich karierze nie spotkali się jeszcze z ich wymianą. Na moje bezpośrednie pytanie czy w ogóle kiedykolwiek wymieniali pierścienie po chwili ciszy gość odpowiedział że w tym silniku jeszcze nie.

Ręce opadają, koszt nowych pierścieni (komplet) to ponad 900zł. Serwis uprzejmie zaznaczył że nie przyjmują zwrotów więc problem jest jeszcze większy. Więc na moje kolejne pytanie że przecież są serwisem i kto jak kto ale to oni powinni znać dokładną specyfikacje części już nie uzyskałem odpowiedzi.

W tym momencie silnik jest rozpołowiony i wg. mnie głupotą byłoby przeprowadzić gruntowny remont (wymiana uszczelek kolektora ssącego i wydechowego, uszczelki pod głowicą, kompletu uszczelniaczy zaworów itp itd) bez wymiany pierścieni które wg opinii specjalistów niestety kwalifikują się do wymiany na skutek wspomnianego przegrzania. W końcu te spalanie oleju chyba o czymś świadczyło.

Jakie jest wasze zdanie?
  • 0

#2 jacys

jacys
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • SkÄ…d:UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:35, 22.06.2011

Moze to pomoze:
http://www.hondaorig...0&block_03=2797
Z tego co widze sa dwa rodzaje (STD.) pewnie standard i (OS 0.25) oraz dwie firmy NIPPON i RIKEN.
Link do strony NIPPON:
http://www.nipponauto.pl/
moze oni pomoga
  • 0
Była 1.8 iS Jest K24

#3 micek64

micek64
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • SkÄ…d:Kargowa, Lubuskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:06, 22.06.2011

Dzięki jacys za link, właśnie to zdjęcie z hondaorginalparts widziałem na ekranie w serwisie. W pierwszym momencie gość powiedział że te 0.25 są do mojego modelu ale później tak jak napisałem wyżej, zadzwonił i zwątpił.
Napisałem już do nich z prośbą o identyfikację i pomoc w upewnieniu się że kupuję odpowiednie pierścienie.
Oczywiście jeśli otrzymam odpowiedź, powiadomię o tym.

[ Dodano: 2011-06-24, 14:55 ]
Temat zaczyna być jasny, wersja silnika K24A3 ma niestety pierścienie olejowe o grubości 2,5mm, których niestety NIGDZIE nie mogę dostać...
Auto rozebrane, super :k
  • 0

#4 valdi

valdi
  • Forumowicz
  • 357 postów
  • SkÄ…d:KoÅ›cierzyna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG 9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:22, 28.12.2011

No to mnie dzisiaj mechanik "uszczęśliwił"... też mam pierścienie do wymiany :cry:
Czy może ktoś mi polecić jakiegoś dobrego producenta i podpowiedzieć, gdzie w miarę tanio mogę kupić cały komplet!?
Jeśli wymienialiście już, to co do swoich wkładaliście?
  • 0

Wszystkich Tu Obecnych POZDRAWIAM  :-)


#5 micek64

micek64
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • SkÄ…d:Kargowa, Lubuskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:25, 28.12.2011

Witam,

Ja we wszystko zaopatrywałem się w jdmshop.pl, fachowa pomoc. Jeśli dobrze pamiętam to do wyboru był jedynie OEM Hondy tj. TP (Teikoku Pistons albo jakoś tak). Mam założone i jest OK.
  • 0

#6 valdi

valdi
  • Forumowicz
  • 357 postów
  • SkÄ…d:KoÅ›cierzyna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG 9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:38, 28.12.2011

Kiedy to robiłeś i ile Cię to kosztowało?
  • 0

Wszystkich Tu Obecnych POZDRAWIAM  :-)


#7 micek64

micek64
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • SkÄ…d:Kargowa, Lubuskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:47, 28.12.2011

Remont miałem pod koniec czerwca, pierścienie kosztowały mnie jakieś 700zł za komplet na 4 tłoki.
Mechanik za wyjęcie silnika, wymianę uszczelniaczy zaworowych, uszczelek kolektorów i jeszcze masę innych mniejszych rzeczy skasował mnie 1800zł.
  • 0

#8 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:46, 28.12.2011

Valdi, z pierścieniami tłokowymi dla F20B6 nie ma tyle problemu co do K24A3 i możesz kupić komplet Teikoku Pistons także poza ASO poniżej 200 zł ...
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#9 valdi

valdi
  • Forumowicz
  • 357 postów
  • SkÄ…d:KoÅ›cierzyna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG 9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:29, 28.12.2011

pejot, ja dzisiaj już się trochę orientowałem w temacie. Czy to prawda, że do mojego silnika są dwa rodzaje pierścienia olejowego!?
Chodzi mi tutaj o jego grubość (czy też wysokość). :-/
Ponoć są dwa wymiary 2,8mm oraz 3,0mm
  • 0

Wszystkich Tu Obecnych POZDRAWIAM  :-)


#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 06:59, 29.12.2011

Pierścienie teikoku były prawdopodobnie mntowane jako OEM w civicach d16z6... co do k24 zawsze moższ kupic komplet tłok + pierścień do swojego auta...
Ale ja osobiscie zanim kupiłbym cokolwiek...czyli tłoki czy pierścienie.., najpierw pomiar bloku. Bez pomiaru średnicy owalizacji i bla bla bla nic bym nie kupował...może się okazać , że Twój blok to kupa złomu.
  • 0

#11 kowal86

kowal86
  • Forumowicz
  • 319 postów
  • SkÄ…d:WWA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:13, 29.12.2011

+1
  • 0

#12 Thomas1991

Thomas1991
  • MÅ‚odszy Forumowicz
  • 25 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:17, 05.11.2014

Witam wszystkich. Posiadam accorda f20b6. I  mam problem poniewaz sciagnÄ…Å‚em glowice i okazaÅ‚o sie ze luz na tlokach jest dosc duzy moge nim ruszyc tak ze puka mi o cylinder.Ogolnie szukalem przyczyny dlaczego cos klepie na zimnym i na cieplym troche mniej.waÅ‚ jes w porzÄ…dku zadnych luzów takze na korbowodach. Czy wystarczy zrobic szlif i zalozyc nowe pierscienie czy musze takze tloki wymienic. Prosze o pomoc jak to rozwiÄ…zac... honde kupiÅ‚em nie dawno myslalem ze trzeba tylko zawory ustawic a tu zonk :( oleju nie bierze nie dymi wszystko w porzadku po za tym stukaniem


  • 0

#13 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:40, 05.11.2014

Sytuacja nie jest taka straszna jak się wydaje, pierścienie tłokowe masz już tak zużyte, że jest wyczuwalny luz na tłokach.

 

Jeżeli tłoki nie są przytarte to zakładasz nowe nominalne pierścienie + profilaktycznie nowe nominalne panewki korbowodowe i jeździsz dalej - PW.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#14 michaelboro

michaelboro
  • Nowy
  • 2 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:09, 24.06.2015

Witam wszystkich.

Po zapoznaniu sie tym z tematem oraz pokrewnymi dotyczacymi tego problemu w k24a3, chcialem was zapytac o opinie na temat takiego zestawu pierscieni.

 

http://www.ebay.co.u...=item1c50b56e5b

 

Nie znalazlem w Polsce niczego ciekawego, a obawiam sie ze jednak bedzie mnie czekac taki remont. Silnik w chwili obecnej bierze ponad litr na 1k km wiec raczej tego nie unikne.

Pytanie zasadnicze, co polecalibyscie jeszcze zrobic podczas takiego remontu.

Btw gdzies na allegro znalazlem tloki w cenie 145zl/szt z silnika ktory byl na czesci (ale hgw co to jest), prosze o jakas mala podpowiedz


  • 0

#15 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8875 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 16:44, 24.06.2015

Nie znalazłeś?
Napisz do
Haparts
Modified.pl
Jarusnet
Oni mogą coś mieć na stanie.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq