Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Problem z tylnim jażmem i śrubami pływającymi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 bohunos

bohunos
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Siedlce
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:37, 18.06.2011

Witam panowie. korzystając z ładnej pogody postanowiłem wymienic tylnie klocki i tarcze. No i oczywiście jak mówi jedno z praw Murphiego jak coś może się spi***lic to na pewno się sp***li. :k

Zarówno w jednym jak i w drugim jażmie dolne śruby pływające były zapieczone na amen. Mimo moich usilnych starań: próśb, modlitw, przekleństw i datków na Radio Maryja tylko jedną udało mi się rozruszac. Druga bezczelnie odmówiła współpracy i w akcie protestu postanowiła się upitolic.

Moje pytania są następujące:
1. Czy można dokupic np. w ASO samą śrubę czy też trzeba cały komplet razem z jażmem?
2. Jaki może byc koszt takiej imprezy?
3. Czy takie rzeczy są w sprzedaży poza ASO i szrotami (w moich okolicach ciężko znaleśc ACO na szrocie)?

Dziękuje za zainteresowanie tematem i odpowiedzi.

Pozdrawiam. :B
  • 0

#2 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:58, 18.06.2011

Wal do kolegi Wolek to zorganizuje Ci używane śruby pływające (osoby handlujące używkami najczęściej sprzedają same zaciski).

W ASO można kupić zestaw śrub na dwa jarzma:
http://japancars.ru/...&nplblk=B__1910

Czym tak waliłeś w te śruby, że jedną upitoliłeś ? :-P
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#3 7gruby7

7gruby7
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:WAWA-TGK
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:13, 18.06.2011

w intercars jest to zestaw montażowy zacisku hamulcowego, kod części u nich 1346X
  • 0
------------
7gruby7
accor 1.8 2000r
LPG

#4 bohunos

bohunos
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Siedlce
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:33, 18.06.2011

no sęk w tym że wcale jej nie nawalałem. Do sprawy podszedłem delikatnie, WD-40, przerwa na piwko, WD-40, spacerek, WD-40, założyłem klucz a tu zonk: śruba rozpadła się zanim dobrze się zaparłem. Żeby to jarzmo uratowac to pewnie będę potrzebował ślusarza z dobrym sprzętem.

Kolego nie wiesz przypadkiem ile kosztuje ten komplet w IC? Muszę ten temat ogarnąc w poniedziałek bo potem wyjeżdżam a auto będzie użytkowac małżonka a w takim stanie jej nie zostawię maszyny bo zrobi sobie kuku. :st

[ Dodano: 2011-06-18, 22:40 ]
a już znalazłem to w IC :mrgreen: no to jedną sprawę mam załatwioną. Dzięki 7gruby7
  • 0

#5 agloco

agloco
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:świętokrzyskie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:24, 21.06.2011

orientuje się ktoś może czy te śruby z kodem 1346X będą pasowały do mojego modelu ?
Potrzebuje je wymienić bo bardzo się tłuką a jako zestawy montażowe występują tylko te blaszki. śruby można dokupić osobno tylko do wyższej wersji.
  • 0

#6 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:27, 15.09.2011

Zamówiłem opisany wyżej komplet naprawczy, ponieważ też mam dziwne odgłosy dochodzące z tylnych hamulców podczas delikatnego hamowania. Dodam tylko, że jego koszt to ok. 70 zł za zestaw na jeden zacisk.
  • 0

#7 tomahawk5000

tomahawk5000
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Sochaczew
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:22, 26.09.2011

u nie poszly obie dolne sruby
kupiłem za jakeś nie az tak bardzo kosmiczne pieniadz w intercarsie (nie wiem ok 50zl +-20zł) generalnie byly to sroby od volva s40 ale widocznie sa takie same jak w moim aucie pasowaly idealnie

ps zeby pozbyc sie tego co zostalo w jazemku musialem przewiercic na wylot jazemko zakleilem silikonem i dziala :)
  • 0

#8 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 19:12, 27.09.2011

Wymieniłem ten zestaw naprawczy, ale niestety z jednego zacisku nadal dochodzą dziwne trzaski w czasie hamowania. Co to może jeszcze być w takim razie??
  • 0

#9 tomahawk5000

tomahawk5000
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Sochaczew
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:46, 28.09.2011

klocki nowe?
tarcze nowe/stoczone - równe?
  • 0

#10 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:53, 28.09.2011

czym posmarowałeś zaciski pływające? masz nowe jarzmo, nowe śruby pływające nowe gumki?
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#11 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 14:23, 28.09.2011

pewnie miedziowy :roll: :roll:
  • 0

#12 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 17:29, 28.09.2011

Mam założone nowe tarcze i klocki, teraz zmieniłem śruby pływające wraz z gumkami i nasmarowałem je smarem będącym w komplecie z zestawem naprawczym. Nie wiem jakiego był typy, z wyglądu był przezroczysty/bezbarwny. Spróbuje w sobote rozebrać ten zacisk i złożyć jeszcze raz, bo z jednej strony już jest ok.A i dodam, że jeżeli jest na zewnątrz mokro/wilgotno to wszystko jest ok.
  • 0

#13 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:17, 04.10.2011

dziś zauważyłem że LT strasznie mi się grzeje, stwierdziłem po zapaszku i wyraźnym odgłosie rozszerzalności cieplnej tego koła :j

po dotknięciu felga wyraźnie ciepła (inne zimne), po opluciu tarczy wyraźnie skwierczy ślina :roll:

od czego zacząć? rozebranie zacisku i regeneracja śrub pływających, one są odpowiedzialne za odbijanie klocka?


czyli rozkręcenie ich, wyczyszczenie i nasmarowanie plastilube od ATE starczy?
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#14 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:34, 04.10.2011

kardas na dobry początek starczy. No i oczywiście dokładne oczyszczenie wszystkiego gdzie klocek dotyka.
  • 0

#15 Tiger1980

Tiger1980
  • Forumowicz
  • 162 postów
  • Skąd:Gorzów Wlkp.
  • Silnik:0,0
  • Wersja:brak
  • KM:00
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:00
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:50, 04.10.2011

ja akurat przerabiałem u siebie konserwację tylnych zacisków w ostatnią sobotę.

procedura prosta. Kup w intercarsie ATE plastilube za ok 25pln. Musisz ściągnąć koło. z tyłu będziesz miał 2 śruby kontrujące do śrub pływających. Jak je odkręcisz to zacisk powinien "zejść". Śruby pływające wyciągasz, czyścisz i smarujesz nowym smarem. Nałóż palcem smar do środka (tam gdzie wkłada się śruby pływające), a na śruby smaru daj skromnie, bo przy wciskaniu i tak nadmiar zostanie Ci na zewnątrz.
Sprawdź klocki tzn. czy pracują luźno w jarzmie. Powinieneś ręką je przesuwać (u mnie stały). Jeśli nie możesz tego zrobić, to trzeba wybić klocki wyczyścić zaciski i jarzma z brudu i rdzy (szczotka, papier ścierny, pilnik) Klocki w miąrę potrzeby zeszlifować (mam tu na myśli uchwyty na których się trzymają).
Sprawdź gumy na tłoczkach. Jeśli nie ma uszkodzeń, to tłoczek powinien być w porządku.
Całość jak masz wyczyszczoną, to możesz składać. Sprawdasz, czy klocki chodzą w miare luźno i dają się swobodnie przesuwać w jarzmie. Potem smarujesz jarzma i klocki i składasz wszystko. Jesli nie będzie konieczności wymiany klocków/tarczy to nie powinno być potrzeby wkręcania tłoczka (u mnie tak było). Po złożenia całość w końcu pracuje.

Polecam przy okazji jak już wyczyścisz ten syf, to pryśnięcie farbą (kolor dowolny). Brud i rdza nie będą tak szybko łapały.
jak masz jeszcze pytania to pisz. Nie lubię się rozwlekać 8-)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq