Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Płyn Chłodniczy-wysoka temperatura

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
64 odpowiedzi w tym temacie

#1 Dymek00

Dymek00
  • Forumowicz
  • 384 postów
  • Skąd:Slask
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:24, 10.06.2011

Witam mam nastepujacy problem.Ubywa płyn chłodniczy.Temperatura jest wysoka i wolno sie zbija.
Pod korkiem oleju na zimnym silniku nie ma zadnych "bialych" sladow.Na cieplym silniku po odkreceniu korka nie dymi sie nic sie nie robi.Dam pare fotek , moze pozwoli na zdiagnozowanie problemu.Olej nie ubywa.Gdy jezdze 50km/h na 4 biegu temperatura jest normalna "w połowie".Gdy temperatura jest "wysoka" i jesli sie zatrzymam w miejscu spada do polowy lub 2 kreski przed polowa.

Po wyjeciu zbiorniczka wyrownawczego od chlodnicy.Takie dziwne żołte slady co to moze byc?. I jak widac troche wody jest wokol akumulatora.Nie jest jej dużo.
Dołączona grafika

Widok obok akumulatora:
Dołączona grafika

Miedzy alternatorem a pokrywą.Takie lekkie czarne slady.-tak powinno byc ?

Dołączona grafika

Pokrywa:Jak widac taki czarny kolorek.

Dołączona grafika

zbiorniczek:troche płynu jest.

Dołączona grafika

Wysoka temperatura :(bywa niekiedy jakies 2 kreski wyżej)

Dołączona grafika

Zgaszenie silnika po "wysokiej" temperaturze :

Dołączona grafika


Takie pomysły mi przychodzily co moze byc zepsuste/zużyte:
-termostat
-uszczelka glowicy
-pompa wody ?

Czekam na sensowne odpowiedzi :roll:
  • 0
Zapraszam do oglądania i komentowania.
Accord VI - Klik
Jeśli pomogłem to kliknij "pomógł" :)

#2 kaer14

kaer14
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Jasło
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Acura TSX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:36, 10.06.2011

Ja bym zaczął od wyjęcia termostatu. Mając wyjęty termostat, można go spróbować "gotować" w jakimś naczyniu i będzie widać czy się otwiera.
  • 0


 


#3 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 11:37, 10.06.2011

to przy aku to elektrolit z akumulatora
to przy aparacie zapłonowym i przy pokrywie zaworów to olej, poci ci się uszczelka dekla zaworowego- do wymiany, ew cała możesz siliconem uszczelnić
wymień na początek termostat, sprawdź czy płyn nigdzie nie cieknie
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#4 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:41, 10.06.2011

najpierw wyeliminuj wycieki, czyli obserwuj czy auto gdzieś kapie/zostawia plamy

jak stwierdziłeś że ubywa płynu? dolej tak jak powinno być, czyli na full w chłodnicy i do połowy w wyrównawczym - na zimnym silniku uzupełniaj

te czarne ślady to poci się lekko silnik - nic czym teraz miałbyś się martwić

wyżarte wkoło aku to po prostu trochę kwasu z niego musiało wylecieć i tak zrobiło kuku blasze

temp stanowczo za wysoka :-/
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#5 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 11:42, 10.06.2011

acha i płyn to sie sprawdza w zbiorniczku wyrównawczym a nie przez korek chłodnicy
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#6 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:47, 10.06.2011

płyn sprawdza się pod korkiem chłodnicy, a nie w zbiorniczku wyrównawczym

11. Turn off the engine. Check the level in the radiator, add coolant if needed
12. Put the radiator cap on tightly, then run the engine again and check for leaks.


rozdział 10-8
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#7 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 11:52, 10.06.2011

a ja bym się nie zgodził tak czy inaczej
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#8 Dymek00

Dymek00
  • Forumowicz
  • 384 postów
  • Skąd:Slask
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:18, 10.06.2011

jak stwierdziłeś że ubywa płynu? dolej tak jak powinno być, czyli na full w chłodnicy i do połowy w wyrównawczym - na zimnym silniku uzupełniaj

Dolalem plynu do zbiorniczka wyrownawczego pare dni temu (oczywiscie ze na zimnym silniku),a jak dzis sprawdzalem to jest tylko troche na dnie.
Na poczatku wlasnie chcialbym sie tej temperatury pozbyc pozniej to "pocenie silnika" , aktualnie oleju duzo nie ubywa.

Termostat najlepiej nowy kupic ?.Jakies pewne żrodla są? czy poprostu cos na allegro poszukac?

najpierw wyeliminuj wycieki, czyli obserwuj czy auto gdzieś kapie/zostawia plamy

Nic nie zauwazylem aby auto zostawialo slady itd,ale gdzies plyn musi uciekac. :-|
  • 0
Zapraszam do oglądania i komentowania.
Accord VI - Klik
Jeśli pomogłem to kliknij "pomógł" :)

#9 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:28, 10.06.2011

dlatego płynu nie sprawdza się w zbiorniczku, bo jego poziom tam się mocno waha, ale jak widzę są różne szkoły


na razie nic nie dolewaj nigdzie, obserwuj stan pod korkiem chłodnicy, zawsze po otwarciu na zimnym ma być widać płyn "na wierzchu",
jak zacznie znikać stamtąd - wtedy masz problem

termostat nowy, bez dwóch zdań

poszukaj na forum, już sporo osób wymieniało to pewnie coś Ci polecą
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#10 Tomasz1985

Tomasz1985
  • Forumowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:40, 10.06.2011

Wyciek wyciekiem a wentylatory Ci się załączają??? miałem tak samo tylko ze płyn nie uciekał i walnięty był termo wyłącznik... a miałem bardzo podobne cyrki jak u Ciebie.
  • 0

#11 Dymek00

Dymek00
  • Forumowicz
  • 384 postów
  • Skąd:Slask
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:56, 10.06.2011

Kupic sam termostat nowy? czy z czujnikiem jeszcze ?

Wiatraki niewiem czy sie zalaczaja bo one sie chyba wlaczaja jak jest ponad polowe temperatury tak?

Jak bylem na postoju i temp bylo 2 kreski przed polowa to byly wylaczone.
  • 0
Zapraszam do oglądania i komentowania.
Accord VI - Klik
Jeśli pomogłem to kliknij "pomógł" :)

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:09, 10.06.2011

Termostat wymienić uzupełnić płyn w chłodnicy i zbiorniczku.Sprawdzić wentylatory czy działają. Uzupełniając płyn w chłodnicy jak dolejesz odpal auto i jak ubędzie dolej jak rośnie zakręć i uzupełnij też w zbiorniczku. obserwuj temp i wentylatory czy załączy. Jak będzie ok to i tak na następny dzień sprawdź poziom płynu i w razie potrzeby uzupełnij.

Temperatura powinna być 2-3 kreski przed połową i tak trzymać.
  • 0

#13 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:16, 11.06.2011

wentylator nie chodził na postoju powiadasz?
To przed wymiana termostatu sprawdź jeszcze raz, teraz jest ciepło, zostaw auto na postoju, po kilku minutach musi się włączyć. Jeśli nie to zwierasz go na krótko i sprawdzasz czy działa. Jak działa to może być ten termowłącznik walnięty, temat przerabiany na forum. Poszukaj.
Węże od chłodnicy oczywiście oba gorące po rozgrzaniu auta?
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#14 Tomasz1985

Tomasz1985
  • Forumowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:09, 11.06.2011

Kupic sam termostat nowy? czy z czujnikiem jeszcze ?

Wiatraki niewiem czy sie zalaczaja bo one sie chyba wlaczaja jak jest ponad polowe temperatury tak?

Jak bylem na postoju i temp bylo 2 kreski przed polowa to byly wylaczone.


Sprawdź termo wyłącznik i wentylatory.. Odepnij kostkę od termo wyłącznika zewrzyj kostkę i przekręć kluczyk na zapłon jeśli wentylatory chodzą to bym obstawiał termo wyłącznik bo temp nie powinna się podnieść prawie pod max. wcześniej wentylator by się załączył miałem tak samo.Po wymianie temp stoi w normie i nie przekracza danego poziomu.
  • 0

#15 Dymek00

Dymek00
  • Forumowicz
  • 384 postów
  • Skąd:Slask
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:14, 11.06.2011

Czyli wentylatory(wiatraki) powinny sie wlaczyc juz tak okolo polowy temperatury tak?

Kardas , apropo plynu w chlodnicy to nie ubywa a jedynie w zbiorniczku wyrownawczym.

Najwyzej jeszcze ten termo wlacznik/wylacznik bedzie do wymiany- raczej wlacznik bo sie nie chca wlaczyc.

I ten termostat jakby co to kupic sam czy jeszcze z czujnikiem? sam termostat kosz okolo 40zł.(nowy).Bo mysle ze obudowy sie nie oplaca zmieniac?
  • 0
Zapraszam do oglądania i komentowania.
Accord VI - Klik
Jeśli pomogłem to kliknij "pomógł" :)





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq