Skocz do zawartości


RODO w HAKP

bicie koła pasowego wału, terkotanie - po wymianie rozrządu


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:48, 24.02.2009

Witam
Po wymianie rozrządu i przejechaniu paru km. zaczeło się dziwne piszczenie, które wraz z wzrostem obrtoów zamianiało się w głośne terkotanie. Dojechałem do domu zgasiłem silnik po czym po godzinie zapaliłem ponownie przejechałem ze 3km i sytuacja powtórzyła się znów , ale tylko przez moment i przestało. Od tego czasu nie wystąpiło ponownie, pozostało tylko popiskiwanie, które pojawia się nie regularnie.
Zauwazyłem jednak ze na kole pasowym wału jest bicie, którego przed wymiana rozrządu nie było. Podjechałem do mechanika, który ten rozrząd robił (dodam, iż jest to mój znajomy mechanik z duzym doświadczeniem w Hondach) obejrzał i powiedział, że muszą to piszczec i terkotac paski klinowe a bicie dlatego jest widoczne na kole bo teraz są dobrze naciągniete paski klinowe, wczesniej były za luźne. Powodem może być zużyty tłumik drgań w kole pasowym, ale jak powiedział można z tym jezdzić bo takie bicie jest niegroźne i można spotkac w wielu "paroletnich" autach. Przyjąłem to do wiadomosci, ale jednak teraz nie daje mi to spokoju zwłaszcza ze czekaja mnie niebawem trasy po 3000 km.
Czy to nie jest tak, że jak jest takie bicie to pasek przenosi je na osprzet ? Boje się ze zaraz padnie łożysko alternatora, sprezarki klimy lub pompy co wygeneruje kolejne koszty ;/

Czy można zle zamocować koło pasowe ? jakoś sobie tego nie wyobrazam, zwłaszcza w przypadku tak doswiadczonego mechanika :/

pozdrawiam

p.s
pierwszy raz na forum:)

#2 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 20:19, 24.02.2009

Może mechanik za mocno przyatakował śrubę koła pasowego? Ja w Civicu miałem bicie na kole pasowym i nic złego się nie działo, ale żadnych dodatkowych dźwięków nie miałem. Co do piszczenia, to może być za mocno naciągnięty pasek alternatora/pompy wspomagania. Jakiej firmy kupiłeś paski i rolki?

Do zobaczenia na trasie.


#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:47, 24.02.2009

Hej,
no też tylko to mi przychodzi do głowy tzn. za mocno naciagniete paski klinowe.
Jesli pytasz o paski rozrządu to Gates a napinacze INA. Ale te dzwięki to raczej nie z rozrządu.
pozdrawiam

#4 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:13, 25.02.2009

Paski Gates b.dobry wybór-jedne z lepszych i polecane.

#5 badyl

badyl
  • Forumowicz
  • 53 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:11, 25.02.2009

to wycie to moze własnie alternator a raczej jego łożyska,czesto tak jest gdy pasek jest za bardzo napiety,nie ma bata jedz do niego i niech poluzuje troche i bedziesz wiedział.

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:00, 25.02.2009

własnie tak obmacałem ten pasek i nie jest jakoś bardzo naciągniety, tzn mozna go lekko poruszać, ale chyba jednak pojade zeby sprawdzić jak to bedzie chodzic jak się go jeszcze poluzuje :/

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:21, 19.04.2009

witam.
słuchaj kolego ja kiedy kupiłem swoją Hondzię to w trakcie wymiany rozrządu okazało się, że śruba koła pasowego (ta z podkładką za gwintem) jest dorąbana jakimś kluczem hydraulicznym. po całym dniu rozwiercania kiedy już śruba poległa okazało się, że mam zbity wieloklin na kole więc tu szukaj przyczyny w biciu. moim zdaniem to jest bardzo niebezpieczne, ponieważ w momencie załączenia klimy, ciągle działającej pompy wspomagania i alternatora jest wielka siłą działająca na końcówkę wału co może się skończyć oberwaniem tej właśnie końcówki, a wtedy zaczną się problemy. ja poradziłem sobie z tym w ten sposób, że pojechałem do znajomego dobrego tokarza, który stoczył mi ten felerny wieloklin i nabił stalową tuleję z dwoma zabezpieczeniami, więc teraz mam spokojną głowę. cena koła pasowego w serwisie ponad 1200zł, a zamienników brak, sama śruba do koła na szrocie kosztowała mnie 80 zł.

#8 uno79

uno79
  • Nowy
  • 12 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:23, 25.04.2009

U mnie tez bije kolo pasowe i towazyszy temu dzwiek jakby pompa pracowala. Ostatnio lekko popiskuja paski z tego co zauwazylem to kolo pasowe ma amortyzator drgan tkze byc moze trza bedzie wymienic kolo.Na allegro rycza od 100 zl.W poniedzialek mechanik oceni co i jak .

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:51, 15.05.2009

sprawa sie jakiś czas temu "wyjasniła"
..tak jak pisałem koło pasowe miało bicie, po wymianie rozrządu i podciągnieciu pasków klinowych jeszcze wieksze. Bijące koło obijało sie o śrubę obudowy rozrządy aż do momentu az ja prawie "scieło" stąd to terkotanie. Potem było juz cicho.
Wymieniłem koło na używkę (nowe od 450 w góre) i jest ok.

pozdrawiam
Seba




IPB Skin By Virteq