Jest taka płukanka, na której można jeździć ARCHOIL AR2300 Pro Fluid System Cleaner. Cytat z karty charakterystyki: Do olejów w silnikach stosuj proporcje 1:30 (33ml AR2300 na 1 litr oleju smarowego). Pozostawić w silniku na 3200km lub do następnej wymiany oleju. Stosując obecnie silnikowy olej syntetyczny PAO należy wydłużyć okres pracy AR2300 do 6000-8000km
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
zmienny poziom oleju?
#16
Napisano 12:00, 05.11.2015
#17
Napisano 12:15, 05.11.2015
#18
Napisano 12:21, 05.11.2015
Chyba nawet Croom ma w swojej ofercie tą płukankę, Wlodar jakieś odczucia po zastosowaniu?
#19
Napisano 13:14, 05.11.2015
Jest taka płukanka, na której można jeździć ARCHOIL AR2300 Pro Fluid System Cleaner. Cytat z karty charakterystyki: Do olejów w silnikach stosuj proporcje 1:30 (33ml AR2300 na 1 litr oleju smarowego). Pozostawić w silniku na 3200km lub do następnej wymiany oleju. Stosując obecnie silnikowy olej syntetyczny PAO należy wydłużyć okres pracy AR2300 do 6000-8000km
Dokładnie tego Archoil kupiłem i mam zamiar przetestować.
#20
Napisano 13:20, 05.11.2015
To było z rok temu .Odczucia pozytywne w sensie psychologicznym ...,że napewno jest coś tam czyściej niż przed.Chyba nawet Croom ma w swojej ofercie tą płukankę, Wlodar jakieś odczucia po zastosowaniu?
#21
Napisano 15:23, 09.11.2015
mam tak samo , ostanio dolałem litr bo wydawało się za mało , a za 2 dni zlewałem bo było dużo przesadzone , to chyba się na głowicy zbiera i raz więcej ścieknie raz mniej
#22
Napisano 11:03, 14.11.2015
Witam.
Trochę geometrii.
1. Rozstaw kół (w ich osiach) wynosi około 150cm; szerokość (wewn) miski olejowej to około 42cm; bagnet umieszczony z boku miski. Przy przechyle samochodu 1cm (prawe koło jest wyżej lewego o 1cm, powtórzę 1cm) daje nam różnicę na bagnecie około 1,3mm. Nie było by tego efektu gdyby bagnet był umieszczony centralnie w misce.
2. Druga sprawa - bagnet jest płaski i w misce nie jest w pionie. Usytuowany jest pod kątem około 30 stopni od pionu. Jak go wyciągniecie i przytrzymacie pionowo, to czy jest idealnie prosty? - raczej nie. Delikatnie odchyla się w jedną stronę. W przypadku gdy wkładamy raz tak a drugi raz odwrotnie to w połączeniu z odchyłem od pionu daje nam kolejne 1,5mm różnicy. Sprawdzałem to przy zdjętej misce.
Aby pomiar był miarodajny należy go wykonać przynajmniej dwa razy i wkładać bagnet za każdym razem tak samo.
3. Nie wykluczam też, że jakaś część oleju mogła nie spłynąć, ale na pewno nie litr.
To wszystko w połączeniu daje nam efekt o którym piszecie.
Bardziej bym się martwił gdyby tego oleju cały czas ubywało.
Pozdr.
#23
Napisano 11:28, 24.02.2016
#24
Napisano 18:13, 15.08.2017
Mam ten sam problem z różnym poziomem oleju. Na zimnym silniku jest lekko ponad połowa na bagnecie czyli ok, a po sprawdzeniu na ciepłym silniku kilka minut po zgaszeniu lekko ponad minimum.
Którym pomiarem się bardziej sugerować? Zapewne nie wszystko zdąży spłynąć stąd ta różnica, ale nie wiem czy coś dolewać, a nie chcę przedobrzyć.
#25
Napisano 00:36, 16.08.2017
Dokładnie te same objawy są u mnie. Zawsze sprawdzane w tym samym miejscu. Zawsze na zimno. Wyniki różne. Ale z tego co czytam ten wątek - to wychodzi na to aby nie przejmować się,
Przy wymianie mechanik wlał mi oleju tak aby było tak na 4/5 między kreskami. Sprawdzam pewnego razu i widzę, że poziom jest tuż tuż nad dolną kreską. Trochę mnie to zmartwiło, dolałem 250 ml i po tym stan oleju był 1/2 między kreskami. Zrobiłem kilkadziesiąt kilometrów.
Na drugi dzień sprawdzam - stan oleju 1mm ponad górną kreską Już się zastanawiałem czy nie odsysać, ale 1 mm ponad stan to jeszcze chyba nie tragedia.
I tak mi ten olej oscyluje sobie z dnia na dzień od 1/2 do poziomu 1mm ponad górną kreskę. Tak jak mówię - sprawdzane w tym samym miejscu parkingowym na zimno.
Generalnie jednak po 8000 km wychodzi na to, że moja Hanka oleju nie bierze wcale. Bo ta dolewka 250 ml była zbędna i wynikła z wprowadzenia mnie przez ten fenomen "pojawiam się i znikam" w błąd.
Wymyśliłem teorię, że coś przytrzymuje olej w górnej części silnika i stawiam tu na układ v-tec. Nie wiem jak to wytłumaczyć w sensie mechanicznym, ale coś musi być na rzeczy bo nie jest możliwe by olej znikał i następnie pojawiał się nie wiadomo skąd.
Możliwe, że coś jest w tej teorii, ale niech się fachowcy wypowiedzą.
Użytkownik modlicha edytował ten post 00:41, 16.08.2017
#26
Napisano 18:06, 16.08.2017
Ja zaobserwowałem takie cuś:
1. Po dłuższej jeździe, po odstaniu 5-10min, stan oleju jest pod górną kropką. Jak postoi nieruszany i na drugi dzień sprawdzam stan oleju powiedzmy z rana na zimno stan oleju jest ten sam, czyli taki jak powinien być
2. Po krótkiej jeździe, a szczególnie na zimno po odpaleniu (na dobrze dogrzanym raczej w mniejszym stopniu ale też) i przejechani kilku metrów w moim przypadku do garażu, stan oleju jest niższy niż powinien być i już nie wraca do pożądanego poziomu. Prawdopodobnie trochę oleju zostaje rozprowadzone po silniku i ze względu na jego gęstość w tej temperaturze, już nie wraca do misy, tylko 'zawisa' gdzieś w górze.
A do tego w 10w czy 5w, będzie to bardziej widoczne niż w 0w
Dlatego nigdy nie sprawdzam oleju, po powrocie ze sklepu po bułki, lecz wtedy gdy mam pewność że olej był dobrze dogrzany, przypominając że wskazówka na zegarach to temp wody a nie oleju
@edit
Ale takich anomalii, że po ostygnięciu silnika poziom oleju opadł to jeszcze nie widziałem.
Użytkownik piotrekk6 edytował ten post 18:12, 16.08.2017
#27
Napisano 20:15, 16.08.2017
Rzeczywiście tak jak piszesz piotrekk6 - po krótkim odpaleniu i wjechaniu do garażu u mnie tez poziom oleju się obniżył kiedyś i już chciałem dolewać, ale następnego dnia po trasie wszystko wróciło do normy. Więc coś w tym jest - olej 5w30.
#28
Napisano 21:46, 30.09.2017
Ja też stosuje tą metodę sprawdzania poziomu co piotrekk5 czyli po solidnym rozgrzaniu odstawiam auto zawsze w to samo miejsce i po nocy na zimnym silniku sprawdzam. Ale czasem zrobię tak, że po takiej jeździe sprawdzę 10-15 min po zgaszeniu silnika, a później dodatkowo rano. Poziom oleju 15 min po zgaszeniu jest zawsze większy niż po nocy. Czasem nawet różnica wynosi 1/4 zakresu między kropkami na bagnecie.
Użytkownik Bart edytował ten post 23:40, 30.09.2017
#29
Napisano 23:23, 30.09.2017
To że jest więcej na ciepłym normalna sprawa. Ciecz zwiększa swoją objętość wraz z większą temperaturą w tym przypadku olej ale to samo jest z płynem w chłodnicy.
#30
Napisano 08:23, 01.10.2017
Pozdrawiam
Tomek
wysłane z fona
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych