Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Lakier w naszych haniach a w szczególności czarny...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
133 odpowiedzi w tym temacie

#106 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:01, 19.07.2018

Warto ;)
  • 0

#107 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 21:35, 20.07.2018

Robiłem kiedyś porównanie
iNYIfNU.jpg
(nakładane na goły lakier,
FUSSO - da jasnych - był pożyczony i położny wyłącznie na masce celem porównania trwałości, nie skupiałem się na aspekcie wizualnym)
i po czterech miesiącach - nakładane w listopadzie, porównywane w marcu, neutralna chemia, bez wspomagaczy - wyszło tak:

w trakcie mycia
fpePDo6.jpg
AXrLnTZ.jpg
eLpiRyK.jpg
1uTGn8S.jpg
8Okn0Rq.jpg
QPnsWup.jpg
vL7y7CB.jpg
yJmyxwT.jpg
Y3CPm3c.jpg
fKijVmd.jpg
M03X9kJ.jpg
wPALvYZ.jpg
nutojYO.jpg

po osuszeniu
n72YZjT.jpg
btL0MPb.jpg
HccJ0PN.jpg
LKjZKL7.jpg
jI6XCJl.jpg
k6EPEky.jpg
e5Sp8Kw.jpg
rRp0GFA.jpg
Nss3aSj.jpg
ASgdjxJ.jpg
7PMkvbJ.jpg
0Mn76vX.jpg
28IW88K.jpg

więc jeżeli kusi, to bierz - nie będziesz zawiedziony ;)

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#108 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 16:26, 21.07.2018

Prosiłem o parę słów a nie wypas elaborat
Wielkie dzięki

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#109 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:27, 21.07.2018

Myślałem, że mi się strona coś zblokowała a tu tyle zdjęć po prostu :)
  • 0

#110 Ronin78

Ronin78
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:Łańcut
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN1
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 05:34, 22.07.2018

Ja robiłem zwykłe glinowanie sam, ręczna "polerka" a raczej przecierka pastą lekkościerną, później IPA i wosk collinite 476 - jak dla mnie mega trwały.

Po tygodniu jazdy w deszczu i stania auta na deszczu:

Obrazek_1530788593.jpg

wiem wiem srebrny to nie czarny ;) współczuję... miałem czarne auto, jeździłem też nowym civiciem rocznym ! czarnym - tragedia i porażka jakie rysy

 

Czarny, szczególnie UNI rozpierd... system jeśli jest zrobiony na zero, poprostu jedna wielka szkląca "black hole". Do takiego lakieru potrzeba ceramiki, mycia dobrą chemią o neutralnym PH, osuszania - z doświadczenia najlepiej jednorazowym białym czyściwem, które po wyschnięciu może służyć do innych celów. Wtedy nie potrzeba współczucia bo efekty - przy najmniej u mnie na RAV-ce z miękkim UNI przerastają oczekiwania. Przy takim podejściu auto cały czas wygląda jak nowe, albo i lepiej ;)


  • 0

#111 Gr3at

Gr3at
  • Forumowicz
  • 190 postów
  • Skąd:Swobnica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:33, 31.07.2018

Witam.

Miałem malowaną klapę. Niestety wyszły ogromne mniejsze swirle i mocno widoczne hologramy (sądzę, że dobrze na to mówię), a lakiernikowi boję się dawać na poprawkę + nie mam kasy na usługi detailerskie. Co polecicie do ogarnięcia tego ręcznie bez polerki, żeby chociaż zmniejszyć te ślady?

 

Lakier oczywiście czarny :D Wcześniej robiłem polerkę lamp ręcznie i wyszła całkiem nieźle ;)


Użytkownik Gr3at edytował ten post 21:34, 31.07.2018

  • 0

#112 Ronin78

Ronin78
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:Łańcut
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN1
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:07, 24.08.2018

Witam.

Miałem malowaną klapę. Niestety wyszły ogromne mniejsze swirle i mocno widoczne hologramy (sądzę, że dobrze na to mówię), a lakiernikowi boję się dawać na poprawkę + nie mam kasy na usługi detailerskie. Co polecicie do ogarnięcia tego ręcznie bez polerki, żeby chociaż zmniejszyć te ślady?

 

Lakier oczywiście czarny :D Wcześniej robiłem polerkę lamp ręcznie i wyszła całkiem nieźle ;)

 

Ręcznie będzie Ci trudno wypolerować klapę, jakbym stał przed takim zadaniem i miał to zrobić totalnie po kosztach, najniżej jak się da, prawdopodobnie powierzchnie którą miałbym tak przepolerować odtłuściłbym benzyną ekstrakcyjną i potem pojechał pastą lekkościerną z K2 (koszt 8zł). Dobrze byłoby polerować jakąś miękką gąbką, a potem do połysku zetrzeć chociażby bawełnianą szmatką (idealnie czyściwem lakierniczym - worek czyściwa 13-15zł). Zrób zdjęcia przed i po, sam jestem ciekaw co z tym zrobisz, może komuś się przyda.


  • 0

#113 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 09:52, 24.08.2018

Odnośnie tego qd od soft99 to poczytałem trochę opinii na necie i ludzie piszą że to nie do końca taki "quick detailer" jest, i że ciężko się z nim pracuje.

Jak to jest z tym produktem?

to się cieszę.

W takim razie polecę Ci jeszcze QD, który według mnie idealnie pasuje do Authentica ;)

VIepdTb.jpg

LUXURY GLOSS, podobnie jak Authentic ładnie przyciemnia lakier oraz nadaje mega śliskości

Pozdrawiam
- Artur


  • 0

#114 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:17, 03.09.2018

koledzy, a czy jest sens położyć folię na maskę i zderzak przód ?

Otóż po ostatniej jeździe autostradą, posypały się na auto kamyczki. Tym samym, na masce mam około 50 małych śladów/ odprysków. 3-5 z nich są wielkości główki zapałki. Chce te ubytki wypełnić lakierem i nałożyć na to folię. Jest sens ?


  • 0

#115 Michal21071984

Michal21071984
  • Partner HAKP
  • 526 postów
  • Skąd:Opatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Custom
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:20, 03.09.2018

koledzy, a czy jest sens położyć folię na maskę i zderzak przód ?
Otóż po ostatniej jeździe autostradą, posypały się na auto kamyczki. Tym samym, na masce mam około 50 małych śladów/ odprysków. 3-5 z nich są wielkości główki zapałki. Chce te ubytki wypełnić lakierem i nałożyć na to folię. Jest sens ?

Jak najbardziej ale njpierw zrob dobrze odpyski potem cala maska do przepolerowania i dopiero folia

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#116 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 12:24, 18.11.2018

Mam pytanie odnośnie maski jak i pozostałych elementów. Otóż auto przebadane było miernikiem i wyszło po 50 um lakieru praktycznie wszędzie. Jak mniemam, auto było mocno spolerowane przed sprzedażą, co przejawia się dziesiątkami jak nie setkami małych odprysków po kamieniach na masce. Auto kupiłem z przebiegiem 160 tyś i odbierałem w niemal idealnym stanie lakieru ( spolerowane ) obecnie zrobiłem 12 tyś i jak wspomniałem - mam dziesiątki odprysków.

 

Lakiernik powiedział, że już nie ma co polerować w tym aucie, więc tym samym chyba folia w tym stanie odpada.

Czy można pomalować maskę i spolerować tak żeby wyszło te 80-110 um lakieru i nakleić folię ? Jak potem udowodnić przy sprzedaży że element był malowany kosmetycznie a nie powypadkowo ?

 

Na 99% auto do tej chwili nie miało kolizji ( tylko w tylne drzwi zahaczone o czym wiem )

 

Dodam, że nakładanie wosków mało co daje. Nakładam dwie warstwy.


  • 0

#117 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 13:45, 18.11.2018

A może jakąś ceramikę z górnej półki?
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#118 Michal21071984

Michal21071984
  • Partner HAKP
  • 526 postów
  • Skąd:Opatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Custom
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:47, 18.11.2018

Mam pytanie odnośnie maski jak i pozostałych elementów. Otóż auto przebadane było miernikiem i wyszło po 50 um lakieru praktycznie wszędzie. Jak mniemam, auto było mocno spolerowane przed sprzedażą, co przejawia się dziesiątkami jak nie setkami małych odprysków po kamieniach na masce. Auto kupiłem z przebiegiem 160 tyś i odbierałem w niemal idealnym stanie lakieru ( spolerowane ) obecnie zrobiłem 12 tyś i jak wspomniałem - mam dziesiątki odprysków.

 

Lakiernik powiedział, że już nie ma co polerować w tym aucie, więc tym samym chyba folia w tym stanie odpada.

Czy można pomalować maskę i spolerować tak żeby wyszło te 80-110 um lakieru i nakleić folię ? Jak potem udowodnić przy sprzedaży że element był malowany kosmetycznie a nie powypadkowo ?

 

Na 99% auto do tej chwili nie miało kolizji ( tylko w tylne drzwi zahaczone o czym wiem )

 

Dodam, że nakładanie wosków mało co daje. Nakładam dwie warstwy.

 

50 mikronów to faktycznie mało z tego co pamiętam to nawet na słupkach jest więcej

nie co za magik robi taka polerke gdzie pod maską masz goły lakier i jest 40 mikronów.

 

tutaj raczej nie pozostaje nic innego jak ponowne lakierowanie bo tyle bezbarwnego co zostało i tak zejdzie 


  • 0

#119 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 15:38, 18.11.2018

Oryginalny lakier ma przedział 80-110 um tak ?

Można pomalować maskę i spolerować ją do takiej wartości ?


  • 0

#120 Michal21071984

Michal21071984
  • Partner HAKP
  • 526 postów
  • Skąd:Opatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Custom
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:53, 18.11.2018

Oryginalny lakier ma przedział 80-110 um tak ?

Można pomalować maskę i spolerować ją do takiej wartości ?

 

nawet do 130 mikronów

 

można ale jak tylko tylko tyle zostało lakieru to raczej najpierw wyciąc i dopiero lakierować od nowa


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq