Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Jazda bez oleju


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:26, 05.05.2011

Chciałbym się spytać czy jest jeszcze jakas nadzieja dla mojego silnika po jezdzie bez oleju. A było to tak, że dzisiejszego ranka po zapaleniu silnik chodził dość cieżko, traktorowato. Niestety :k przejechałem 2 km zanim się zatrzymałem i stwierdziłem suchość na bagnecie. Olej wyciekł gdzieś z okolic miski, na razie nie wiem jeszcze jak do tego doszło, wygląda że wyciekał jakiś czas, choć ok 3 tyg wczesniej jeszcze był max. kontrolka cisn. oleju się nie świeciła. pytanie czy silnik zarżnięty?
  • 0

#2 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:53, 05.05.2011

ja obstawiam 50/50, albo tak, albo nie :lol:




zalej olejem do max i pojeździj trochę sprawdzając stan i ile go znika
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#3 Aero87

Aero87
  • Forumowicz
  • 272 postów
  • Skąd:Podlasie/BHA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:17, 05.05.2011

Załataj wyciek, lej olej i jeździj :-P
Wysra sie to sie wysra trudno, w co prawdę mowiąc wątpie, kolega na wodzie zamiast oleju dawał civicowi ognia to dopiero po kilkunastu kilometrach po mieście z nogą w podłodze korba uciekła bokiem :-D
  • 0
Vin Diesel says, "VTEC just kicked in, yo!"

#4 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:37, 06.05.2011

Jeżeli jechałeś spokojnie to jest szansa, że przeżyje, zalej olej i pojeździj.

Tak już jest z tą kontrolką oleju, że jak zapali się to już musi być bardzo źle ;-)
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#5 Seraphin

Seraphin
  • Forumowicz
  • 478 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:05, 07.05.2011

Jeżeli jechałeś spokojnie to jest szansa, że przeżyje, zalej olej i pojeździj.


Dokładnie tak, jeżeli jechałeś spokojnie to bardzo duże szanse, że silnik nie odniósł większych obrażeń i będzie działał, bez problemów

Tak już jest z tą kontrolką oleju, że jak zapali się to już musi być bardzo źle


Nie tylko z tą od oleju niestety ;-) ta od hamulców działa podobnie :mrgreen:
  • 0
"Człowiek jest wolny, kiedy niczego się nie boi ani niczego nie oczekuje..."
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire

#6 Gallus

Gallus
  • Forumowicz
  • 503 postów
  • Skąd:Chorzów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:43, 07.05.2011

zalewaj olej i jeździj jak zrobiłeś parę km to nie powinno się nic stać.. a traktorowaty dźwięk to właśnie dźwięk silnika bez oleju :P
kumpel zahaczył kiedys o cegłówkę miską olejową na drodze :/ zanim się zorientował ze olej mu ucieka to już był pod domem... wylał się cały.. zalał nowym, założył nową miskę i jeździ normalnie.

pozdro.
  • 0

#7 jedker56

jedker56
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:E.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:07, 07.05.2011

Miałbyś dużego pecha gdyby okazało się, że załatwiłeś silnik. Uszczelnij silnik zalej olej i będzie ok. Gdybyś nie miał nic oleju któraś panewka by się obróciła i uwierz mi to na pewno byś usłyszał. Jest wtedy taki stukot jakby ktoś w silniku młotkiem stukał. Zapewne nie wyszło to dobrze dla pierścieni, ale to okaże się później, czy będziesz dolewał dużo oleju.Głowa do góry i trochę optymizmu. Mogę powiedzieć z własnego doświadczenia, że silnik po naprawie głównej nie zalany olejem potrafi przejechać kilka km, tylko tyle, że wtedy następny remont główny silnika. :mrgreen: Jeszcze jedna dobra rada nigdy nie lej oleju na max. Nie jest to dobre dla uszczelniaczy. Stan w połowie między min. a max jest najbardziej odpowiedni. Napisz później co z tego wyszło jestem ciekawy, ale powinno być dobrze.Sprawdź uszczelniacze na rozrządzie miska jest zawsze mokra jeśli poleci jakiś uszczelniacz.
  • 0

#8 marcinee

marcinee
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Lublin
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:38, 07.05.2011

Mogę powiedzieć z własnego doświadczenia, że silnik po naprawie głównej nie zalany olejem potrafi przejechać kilka km

Opowiedz tą historie bo nieżle się zapowiada....
  • 0

#9 jedker56

jedker56
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:E.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:24, 07.05.2011

Warszawa M20 silnik górnozaworowy kapitalny remont silnika, silnik wbudowany odpalił pięknie. Jazda próbna silnik zgasł. Okazało się, że zapomniano wlać olej. Teraz to śmieszne, ale wtenczas nikomu nie było do śmiechu.Przy pasowaniu panewek zawsze smarowaliśmy wał i panewki olejem na trochę starczyło tego oleju. :mrgreen:
Człowiek uczy się przeważnie na błędach i raczej się ich nie powtarza.Kiedyś tak bardzo się staraliśmy dokładnie zrobić silnik od Skody 105. Tak dobrze go spasowaliśmy, że dwa akumulatory go nie dały rady obrócić.
  • 0

#10 vinchenzo

vinchenzo
  • Forumowicz
  • 462 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:149
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:cd5
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:34, 08.05.2011

kolega na wodzie zamiast oleju dawał civicowi ognia to dopiero po kilkunastu kilometrach po mieście z nogą w podłodze korba uciekła bokiem :-D

... debil
  • 0

I love My CD5

CHECK THIS ----> http://www.accordklu...izacja-1-postu/ <---- CHECK THIS


#11 marcinee

marcinee
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Lublin
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:27, 08.05.2011

Tak dobrze go spasowaliśmy, że dwa akumulatory go nie dały rady obrócić.

No możliwe ale w takim przypadku mozna połączyć dwa accu na 24V i daje radę.
Oczywiście nie polecane dla silników z wtryskiem,komputerami itp elektronicznym zapłonem
w starej skodzie z zapłonem na przerywaczu i gaznikiem jak najbardziej-nalezy tylko odpąć alternator od układu elektrycznego.
Co do M20 to nalezało jeszcze zalać pompę oleju przed zamontowaniem do silnika-sucha pompa nie zassa oleju z miski-tak przytarliśmy w dawnych czasach silnik od Gaza 63 czyli 6 cyl dolnozaworowy który jest większą wersją dolnego silnika od Wawy M20
  • 0

#12 Aero87

Aero87
  • Forumowicz
  • 272 postów
  • Skąd:Podlasie/BHA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:01, 09.05.2011

kolega na wodzie zamiast oleju dawał civicowi ognia to dopiero po kilkunastu kilometrach po mieście z nogą w podłodze korba uciekła bokiem :-D

... debil

Może trochę tak :mrgreen: ale raczej fan japońskiej motoryzacji ;-)
Silnik i tak już był na złom a drugi miał w garażu wiec to był tylko fun :-o
  • 0
Vin Diesel says, "VTEC just kicked in, yo!"

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:05, 09.05.2011

Zacznę od tego że jest dobrze, silnik ok gdyż oleju nie było tak mało jak myślałem. Jak sprawdzałem to zbyt krótko widocznie odczekałem po zgaszeniu silnika (a trochę czekałem) i stąd wyszło mi że tak mało oleju, a jak zobaczyłem wyciek to już założyłem najgorszą wersję.
Muszę przyznać że nie rozumiem w pełni przebiegu zdarzeń gdyż mechanik powiedział że jedna świeca była zalana olejem (stąd pewno zła praca silnika) wymienił uszczelki, ale dodatkowo powiedział że przewody elektr. w strzępach (zjedzone przez gryzonie :shock: ) Wiec sam nie wiem czy np cylinder nie pracował bo świeca zalana, czy tez bo przewody zjedzone. Moze tez, jak pisał Jedrek56, nie przysłużył się nadmiar oleju, gdyż miałem max a nawet lekko więcej.
No nic , dobrze ze tylko tyle i blisko domu :)
Dzieki za komentarze
  • 0

#14 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:38, 09.05.2011

świeca pewnie zalana od góry, ale to wina uszczelek, choć nadmiar oleju mógł przyspieszyć przeciek oleju do gniazda świecy

jeśli gryzonie pogryzły, przegryzły lub powyciągały kable zapłonowe ze świec, to silnikiem telepało. Jak silnik chodzi nierówno to trzeba otworzyć maskę i sprawdzić co się dzieje.
spray na kuny z Motipu kosztuje ok. 35zł
  • 0
AK

#15 jedker56

jedker56
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:E.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 04:52, 10.05.2011

No i fajnie, że skończyło się na strachu i wszystko jest ok. Szerokiej drogi. :-)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq