Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Kontrolka SRS i inne "kwiatki"


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Piękny Maryjan

Piękny Maryjan
  • Forumowicz
  • 101 postów
  • Skąd:NKE/Reszel
  • Silnik:2.0
  • Wersja:iES
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:09, 03.05.2011

Witam :).
Pozwoliłem sobie przenieść temat z działu "Dla niezarejestrowanych":

1. Przy uruchamianiu silnika kontrolka SRS raz świeci a raz nie (to znaczy, zaświeci przez kilka sekund i gaśnie, czyli w sumie normalnie, a czasem w ogóle się nie zapali). W czasie jazdy nic się nie dzieje (to znaczy, kontrolka nie świeci :-)). Powinienem zacząć od sprawdzenia kabli/połączeń od poduszek ?

2. Spryskiwacze świateł - jeszcze kilka dni temu działały, ale chcąc je wczoraj uruchomić słyszę tylko cykanie przekaźnika i nic poza tym (bezpieczniki sprawdziłem, płyn zalałem do pełna). Przekaźnik wyjąłem, przeczyściłem (i wtyczkę) kontakt spray'em, ale nic się nie zmieniło. Pompki nie słychać. Czyżby przekaźnik padł?

3. Centralny zamek - czy też przy otwieraniu z pilota czy też kluczykiem nie zawsze otworzą się do końca tylne lewe drzwi (muszę je "dootworzyć" z kluczyka albo ręcznie ryglem). Bywa też tak, że się otworzą, ale pojeżdżę trochę i znów są zamknięte (tak jakby siłownik nie mógł utrzymać rygla). Czy dobrze podejrzewam, że raczej siłownik jest do wymiany?

4. Przy zamykaniu z kluczyka często bywa tak, że rygle od razu "odbijają" w położenie "otwarte" i tak mogę sobie machać kluczykiem aż za którymś razem załapie (albo zrobię to bardzo powoli i z wyczuciem). Czy wpływ na to może mieć uszkodzona klamka/wkładka zamka (jest trochę zdezelowana)?

Z góry dziękuję za odpowiedzi :) (i wybaczcie, jeśli podobne tematy były - będę bił się w piersi i następnym razem bardziej przyłożę się do szukania :j ).
  • 0

"Najbardziej lubię rozmawiać sam ze sobą. Oszczędzam w ten sposób czas i unikam kłótni." O. Wilde


#2 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:44, 06.05.2011

1) po włożeniu kluczyka i przekręceniu w pozycję zapłonu następuje test żaróweczek ABS, SRS i CE - jeśli po odpaleniu silnika (lub w czasie jazdy) żadna z tych kontrolek nie zaświeca się, to jest wszystko w porządku

2) przekaźnik albo pompka albo bezpiecznik pompki - musisz wziąć miernik i posprawdzać napięcia

3) mogło się coś zabrudzić lub poluzować - zdejmij boczek i zobacz, jak to wygląda

4) rozklekotany bębenek, jeśli otwierasz kluczykiem, lub siłownik master - trudno mi powiedzieć, bo mi to się jeszcze nie psuło, choć nie wiem, czy taki efekt może wystąpić w tego typu siłownikach (zintegrowanych z zamkiem)
  • 0
AK

#3 Piękny Maryjan

Piękny Maryjan
  • Forumowicz
  • 101 postów
  • Skąd:NKE/Reszel
  • Silnik:2.0
  • Wersja:iES
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:40, 07.05.2011

Dzięki za odpowiedzi :-) .
No tak, po uruchomieniu silnika i w czasie jazdy żadne kontrolki się nie świecą. Czyli w sumie nie powinienem się przejmować ;-) .
Co do spryskiwaczy, to w przyszłym tygodniu będę zrzucał zderzak, więc sprawdzę tę pompkę.
Co do punktu 4 to przy zamykaniu z pilota nie ma problemu, więc pewnie zostaje ten nieszczęsny bębenek :-/ .
A jeżeli chodzi o punkt 3 to po zdjęciu boczku nie zauważyłem nic niepokojącego, ale coś czuję, że będę musiał dobrać się do siłownika.
  • 0

"Najbardziej lubię rozmawiać sam ze sobą. Oszczędzam w ten sposób czas i unikam kłótni." O. Wilde





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq