Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

nakrętki kół


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 18:43, 24.04.2011

Zważyłem nakrętki kół i ciekawe to co mi wyszło
nakrętka standardowa stożek - 61gram
nakrętka zabezpieczająca - 72gramy

No i robi się nam różnica 11gramów i ciekawe czy to ma wpływ na wyważenie koła, bo 11g po wrzuceniu na wyważarke to już niewyważone koło
Bo u mnie przy ok 120-130km pojawiają sie minimalnie drgania
Teraz czas na test czy po zmianie zabezpieczających na zwykłe, coś się zmieni w kwestii drgań. Jeśli tak to chyba jedyne wyjście to pojechac na doważenie koła na samochodzie, bo zostawienie kół bez zabezpieczeń to kiepska opcja.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#2 HAWARD

HAWARD
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 20:09, 24.04.2011

Wydaje mi się że że te 11g oddalone o ok 5cm od osi to tak samo jak 0,5g oddalone o ok 22cm (na obwodzie).
Siła x ramię :mrgreen:
Nie powinno być bicia :ok
  • 0
Karawan by HAWARD www.antenybielsko.pl

#3 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:30, 24.04.2011

Bicie pojawiło się w momencie założenia zabezpieczenia ?
wyważ jeszcze raz.
  • 0
                       

#4 HAWARD

HAWARD
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 23:16, 24.04.2011

Wzór na siłe odśrodkową:

Siła odśrodkowa = masa x (prędkość kontowa)2 x promień

Cel:
Znaleźć masę ciężarka na obwodzie felgi, który wygeneruje identyczną siłę odśrodkową (bicie) jak 11 gramowa nakrętka.

Przykładowe parametry koła:
średnica - 17 cali
rozstaw śrub - 4 x 114

Darujemy sobie prędkość kątową bo nie potrzebujemy wartości siły a tylko stosunek.

Odległość nakrętki od osi koła:
Z Tw.Pitagorasa - 80,61 mm

Odległość ciężarka na obwodzie felgi:
17cali x 25 = 425 / 2 = 212,5 mm

Nakrętka:
11 x 80,61 = 886,71

Ciężarek:
X x 212,5 = 886,71

X = 886,71 / 212,5 = 4,17 grama

Wynik:

11 gramowa nakrętka w rozstawie 4x114 generuje tę samą siłę odśrodkową co 4,17 gramowy ciężarek na feldze 17 calowej. :mrgreen:
Oczywiście ktoś napisze że ciężarek nie jest dokładnie na brzegu felgi itp.
Ale chodzi o wartości przybliżone.

PS: chyba mi się nudzi w święta :r

[ Dodano: 2011-04-25, 00:23 ]
Najmniejszy ciężarek wulkanizacyjny to 5gr.
Proponuje nakleić takowy na obwodzie felgi po przeciwnej stronie.
  • 0
Karawan by HAWARD www.antenybielsko.pl

#5 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 05:36, 25.04.2011

Haward serio ci się nudzi :mrgreen: To oblicz na feldze 16 calowej :D
Tak czy inaczej z ciekawości pojeżdże sobie bez zabezpieczenia i zobacze to nic nie kosztuje :-P
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#6 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 07:50, 25.04.2011

to nic nie kosztuje :-P


to zależy jak szybcy będą złodzieje :DD
  • 0

#7 HAWARD

HAWARD
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 08:36, 25.04.2011

To oblicz na feldze 16 calowej


4,43 grama

pozdro
  • 0
Karawan by HAWARD www.antenybielsko.pl

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:07, 25.04.2011

Haward ,normalnie az pot wystapil mi na czolo kiedy czytalem Twoj matematyczny wywod :-D .
:db Teraz bede wiedzial kogo prosic o pomoc w zawilych matematycznych zagadnieniach ;-)
  • 0

#9 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:37, 25.04.2011

greko, to bardziej fizyka niz matematyka :mrgreen: :mrgreen:

haward rozumiem ze ta przemiana na naukowca to po ostatnim wypadku? :mrgreen: a tyle razy pytalem czy na pewno dobrze sie czujesz to zapewniales ze tak, a teraz widac ze cos nie do konca dobrze :r :DD :DD
  • 0

#10 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:38, 25.04.2011

normalnie piękny umysł :hehe
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#11 HAWARD

HAWARD
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 19:42, 25.04.2011

No dobra przyznam się:
Całkiem serio we wtorek 19 kwietnia zostałem porażony prądem 230V.
Gość w mieszkaniu miał zrytą instalację i dotykając kabla antenowego głową dotknąłem kaloryfera i :hot: :hot: :hot:
Nie był to żaden prąd pojemnościowy bo po całej akcji połączyłem voltomierzem kabel z kablówki z kaloryferem i ty niespodzianka :shock: :shock: :shock: gościowi w kuchni włączała się kuchenka.
Od wtorku do piątku byłem królikiem doświadczalnym w szpitalu:
Badania z krwi - 10 ampułek
EKG - 6 razy
USG - 2 razy
Rentgen - 1 raz
Tomograf Komputerowy - 1 raz
Rezonans magnetyczny - 1 raz
A przez pierwsze 12 godzin miałem do siebie przypięte z 10 kabli, kroplówkę i 2 monitory 14cali - ale była jazda
To teraz nie wiadomo jakie moce posiadłem - obliczanie siły odśrodkowej ciała wirującego to pryszcz.
Chce ktoś wyniki Lotka :mrgreen:
  • 0
Karawan by HAWARD www.antenybielsko.pl

#12 bartekm2000

bartekm2000
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 23:09, 25.04.2011

Seth, mam po 3 ori nakrętki i 1 ori zabezpieczająca na koło. Nic mi się nie trzęsie, nie drga itp ...
Może to ... przez ten zaspawany znaczek "/-/" :-P
  • 0

   6621dcd2e963f9ebm.jpg


#13 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:41, 25.04.2011

mi tez minimalnie drga, raz w ogole nie czuje a czasami leciutko i zastanawiam sie czy to nie jest spowodowane jakims kamyczkiem w biezniku?... mozliwe ze gdzies sie dostanie do tego szeroka opona/felga niski profil i efekt jest... podobno duze cisnienie w oponie tez moze powodowac bicie na kierownicy...
  • 0

#14 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 05:40, 26.04.2011

No dobra przyznam się:
Całkiem serio we wtorek 19 kwietnia zostałem porażony prądem 230V.

To widać nawet na zdjęciu w avatorze :-P :mrgreen:
a tak serio czy nawet lekko zwichrowane tarcze przednie będą miały wpływ na lekkie drgania kierownicy? Nie mówię tu o hamowaniu bo to wiadomo,ale o zwykłej jeździe.Każdy szanujący się wulkanizator twierdzi,że newralgicznym punktem jest prędkość 110-120 km/h i jeżeli przy tej prędkości drga pomimo dobrego wyważenia to należało by wyważyć koła na samochodzie.

mi tez minimalnie drga, raz w ogole nie czuje a czasami leciutko i zastanawiam sie czy to nie jest spowodowane jakims kamyczkiem w biezniku?

Blackfly nie jesteś osamotniony w takim stwierdzeniu.U mnie też jest czasami podobnie,ale to w dużej mierze zależy od powierzchni-nawierzchni drogi.W niektórych sytuacjach na jednej nawierzchni odczuwam niewielkie drgania,na innej już nie.Znaczenie też ma rozgrzana-dobrze ułożona opona.U mnie jest tez problem samych tarcz (nowe już czekają) i zobaczymy co z tego będzie.Jeżeli w dalszym ciągu będzie coś nie tak to wyważę koła na samochodzie.
  • 0

#15 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:16, 26.04.2011

Glinuś, ja mam nowe tarcze i maja jakies tam minimalne bicie choc ciezko mi wierzyc w urzadzenie ktorym to mierzyli:D ale jest to na poziomie 0.3mm czyli prawie jakby go nie bylo. przy hamowaniu nawet z ponad 200 nic nie drga i idzie idealnie prosto. co do ulozenia opony to mi znajomy wulkanizator powiedzial ze najgorsze przy takich oponach jak mam (niski profil i twarde scianki) sa dluzsze postoje np weekend bez jezdzenia. a tak sie sklada ze acco prawie kazdy weekend stoi w garazu co widac po wrzuceniu na wywazarke - w jednym miejscu opona jest "wgnieciona" od razu mowie ze to miejsce sie zmienia bo bylem pare razy sprawzic.

ja mam jeszcze lekki luz na maglu (a niby po regeneracji) wszyscy mwia ze go nie ma ale ja to wyczuwam i jeden mechanior w aso tez. pytanie tylko czy luz na maglu moze byc tylko z jednej strony? zastanawiam sie czy to nie sa drazki kierownicze.. a raczej drazek po prawej stronie.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq