Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

przegub wewnętrzny, półoś, wieloklin, wielowpust


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 21:52, 21.04.2011

Niestety trafiło i na mnie :-(

Jeśli temat się bardzo powtórzył, to zrozumiem jego przeniesienie w inne miejsce, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi dotyczącej VII gen.

Przegub wewnętrzny porusza się dość znacznie góra - dół (chyba na wieloklinie półośki wewnętrznej) i oczywiście drżenie auta przy przyspieszaniu, jakby ktoś szarpał za błotniki.
Z uwagi na cenę w ASO i brak zamienników chciałem Was zapytać:
1. czy do wymiany mam również tę półośkę, czy tylko sam przegub?
2. czy da się to regenerować i jaki to daje długotrwały efekt, czy lepiej może szukać używanego w dobrym stanie?
3. czy możecie polecić jakiś zakład co regeneruje, najlepiej w woj. łódzkim (chyba że wysyłkowo), ale żeby to robili z tzw. "jajem"

Bardzo proszę o pomoc, bo przed urlopem pasowałby go wymienić tymbardziej, że zamierzam pociągnąć camping.
  • 0

#2 Fargo

Fargo
  • Forumowicz
  • 116 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:29, 22.04.2011

Cześć
Czy drżenie występuje również przy większych prędkościach? Bo jeśli to jest przyspieszanie to może być również oznaką kończącego się sprzęgła (zwłaszcza, że piszesz o holowaniu). Przy wymianie przegubu nie jest konieczne wymienianie półosi. Co do regeneracji to wolałbym się rozejrzeć za używką. Pozdr.
  • 0

#3 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 09:35, 22.04.2011

drżenie występuje niezależnie od prędkości (km/h) ale raczej od obrotów i momentu. Wiem na 100% że to przegub, bo cały się rusza na wieloklinie półośki, więc mam podejrzenie że wieloklin "wyklepał" się i na przegubie i na półośce. Przyczepę ciągnąłem ostatnio 2 lub 3 lata temu, więc nie powiem jak się teraz zachowuje przy holowaniu. Wszystkie objawy opisuję przy normalnej jeździe.
  • 0

#4 Fargo

Fargo
  • Forumowicz
  • 116 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:59, 22.04.2011

Typowym objawem zużytego przegubu wewnętrznego (chociaż podobno są niezniszczalne .... albo były w starszych wersjach) są luzy góra dół oraz bicie podczas jazdy i telepanie budą. Natomiast nie spotkałem się z wybiciem na wieloklinie. Musiałbyś spróbować ruszyć np. na kanale skręcając ośkę rękami raz do przodu raz do tyłu czy są luzy (stuknięcia) na wieloklinie.
  • 0

#5 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 12:10, 22.04.2011

Fargo, , dzięki za zainteresowanie. Właśnie zamówiłem całą kompletną półoś z dwoma przegubami i łożyskiem, więc wtedy będę wiedział co się dokładnie popsuło i w którym miejscu. Tak czy inaczej nie udało mi się namierzyć nowego zamiennika (chyba nie ma w ogóle), więc najlepiej już cały komplet, ale niestety używka (całe szczęście z gwar. na rozruch).
  • 0

#6 Fargo

Fargo
  • Forumowicz
  • 116 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:15, 22.04.2011

Niestety nawet jeśli przegub występuje w zamienniku jest to niemały koszt - nie mówiąc o oryginale. Ważne sprawdź czy nie była ruszana osłona gumowa przegubu lub czy nie jest gdzieś przebita lub przerwana, bo może się okazać że Twój przegub jest w lepszym stanie. Pozdr.
  • 0

#7 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 12:17, 22.04.2011

sprawdź czy nie była ruszana osłona lub czy nie jest gdzieś przebita lub przerwana

- jasna sprawa, dzięki :B

[ Dodano: 2011-06-03, 14:52 ]
chwalić Panów z firmy Motomax z Torunia :!:
dzisiaj otrzymali kurierem moją uszkodzoną półoś i również dzisiaj wysłali ją do mnie naprawioną :!:
Koszt naprawy - 450 zł (wysłałem im łożysko podtrzymujące, płaciłem za nie 100)
gwarancja - rok czasu, bez limitu kilometrów :!:

coś pięknego, zobaczymy jak będzie po założeniu, ale zapowiada się obiecująco. Przyczyną był luz przegubu na łączeniu z półosią, a przy okazji wymienili cały przegub wewnętrzny na nowy.
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:37, 02.07.2012

Witam!! mam podobny problem tylko że z hondą prelude. Również wewnętrzny przegub lewy jak i prawy mają luz Góra dół (Chodzi mi tu o obudowę wewnętrznego przegubu wchodzącego w skrzynię ). Po zdjęciu koła, uruchomieniu silnika i włączeniu 1 biegu widać jak lata wewnętrzny przegub ( nie posiada jednej osi obrotu i nie piszę tu o lataniu półosi w w przegubie tylko przegubu w skrzyni tak jak by w skrzyni rozleciało się jakieś łożysko).
W czasie jazdy powyżej 60km/h jest wyczuwalne szarpanie kierownicy - tarcze hamulcowe wymienione na nowe(szarpanie nasilało się w czasie hamowania - obecnie z tym mam już spokój)

Na Allegro znalazłem nowy wewnętrzny przegub za 190 z wysyłką lub kompletną, używaną półoś z przegubami również w tej cenie.
Pytanie czy to jest na pewno przegub i czy naprawa tego wymaga ingerencji we wnętrze skrzyni. Dodam że raz już kiedyś mi wyskoczył
No i było po jeździe. Został z powrotem wbity na swoje miejsce i jeździłem jeszcze pół roku teraz oprócz tego że szarpie kierownicą to jeszcze klekocze przy skręcie w lewo ale to chyba zewnętrzny.

Napiszcie co się możne dziać z wewnętrznym przegubem żebym niepotrzebnie nie pchał się w koszty
  • 0

#9 Jazik44

Jazik44
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Siedlce
  • Silnik:1.6
  • Wersja:S
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:52, 26.09.2017

Również Was Witam :)

Dziś udało mi się wyeliminować bicie przy hamowaniu..  (powodem była lekko puknięta piasta.....)

A generalnie chodziło mi o stuki dobiegające z prawego koła które nadał zostały!!!

Zacząłem od opon, felg, piasty, zdążyłem już półoś zmienić i dalej ten sam ból.

JUTRO wrzucę filmik jak to się u mnie prezentuję moim zdaniem mam taki sam luz jak na tym filmiku..

Daje sobie paznokcia uciąć jak to nie jest to no bo co?!..

Zrażam się do Hanki coraz bardziej ale powiem, Wam, że chyba dużo to mnie uczy i to mnie przy niej trzyma.

Pogadam z jednym gościem może zechcę się za to zabrać w jakimś niedługim czasie,

chciałbym ogarniać skrzynię ale póki co dla mnie to tylko kawałek stalowego pudełka przydało by się jakąś skrzynie rozebrać najwięcej uczę się z praktyki.. :P


  • 0

#10 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:23, 26.09.2017

Nie chcę być złym wróżbitą ale stracisz paznokieć.
Mam podobny ..a nic nie stuka

Użytkownik Wlodar edytował ten post 21:24, 26.09.2017

  • 0
                       




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq