Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Klucz dynamometryczny.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 lukasz.crw

lukasz.crw
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:406
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:41, 17.04.2011

Witam :-)

Jako, że nie znalazłem takiego tematu zakładam nowy.
Za dwa tygodnie przymierzam się do wymiany uszczelki pod głowicą w moim Acco, więc jestem na etapie poszukiwania klucza dynamometrycznego. Znalazłem takie dwa:




Chciałbym Was prosić drodzy Forumowicze o opinie, który waszym zdaniem będzie lepszy :-)
Jeszcze jedno: możecie dać mi namiary na kolegów, którzy zajmują się sprzedażą uszczelek? Interesują mnie uszczelki pod świece (można kupić je oddzielnie, czy tylko w komplecie?). Kupiłem uszczelkę pod pokrywę i okazało się, że jeszcze są potrzebne w/w uszczelki :-/
  • 0

#2 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 11:52, 17.04.2011

Trzeba by było dwa klucze. Jeden na zakres 20-100Nm, drugi 40-200Nm
Klucz dynamometryczny najdokładniejszy jest po środku skali. Klucz trzeba 1-2razy w roku kalibrować.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#3 lukasz.crw

lukasz.crw
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:406
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:57, 17.04.2011

A dlaczego aż dwa? Maksymalny moment dokręcania śrub w głowicy to 100 Nm (pomijając koło pasowe, które trzeba dokręcać chyba momentem 210- pisze z pamięci, więc mogłem zrobić błąd). Na czym polega kalibracja takiego klucza?
  • 0

#4 Cisus

Cisus
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Skąd:Wieliczka
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:34, 17.04.2011

NA sprawdzeniu i ustawieniu wartości. Np jak masz ustawione na 40 Nm to żeby było na 40Nm a nie 50Nm np.
  • 0

#5 lukasz.crw

lukasz.crw
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:406
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:46, 17.04.2011

Tego akurat się domyśliłem :-) Bardziej chodziło mi o to, czy to się trzeba udać do jakiegoś specjalnego zakładu lub urzędu w tym celu :-)
  • 0

#6 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:28, 17.04.2011

może ja nie mam doświadczenia z różnymi kluczami dyn. ale do Yato jest instrukcja obsługi i w niej m.in. jest napisane, żeby go przechowywać w pozycji wartości minimalnej, gdy nie jest używany. I nic więcej. A czy trzyma parametry, to już kwestia producenta i jakości wykonania.

uszczelki "pod świece" na sztuki możesz kupić w ASO
w zamiennikach jest komplet: uszczelka pod dekiel + 4 uszczelki świec + 4 uszczelki met-gum. pod śrubki dekla
  • 0
AK

#7 lukasz.crw

lukasz.crw
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:406
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:17, 17.04.2011

Koniec końców zamówiłem klucz firmy Johennsen- na necie mają dobre opinie. Z tymi zamiennikami tak do końca nie jest: zamówiłem uszczelkę pod pokrywę Elringa sugerując się, że jest to rozwiązane podobnie jak w Mazdzie (jedna uszczelka,- załatwione wszystko) i dostałem tylko ku mojemu zdziwieniu samą uszczekę. Tak to jest, gdy człowiek nie sprawdzi i kupuje kierując się doświadczeniami z innych aut :k
  • 0

#8 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 16:57, 17.04.2011

A dlaczego aż dwa? Maksymalny moment dokręcania śrub w głowicy to 100 Nm (pomijając koło pasowe, które trzeba dokręcać chyba momentem 210- pisze z pamięci, więc mogłem zrobić błąd). Na czym polega kalibracja takiego klucza?

Widziałem jak fachowiec dokręcał śruby w głowicy. Pierwszy raz trzeba na 40Nm. Jak klucz zaczyna się od 40Nm, to na bank tyle nie będzie. Klucz dyn. jest najdokładniejszy na środku skali (pewnie chodzi o sprężynę). Poza tym 100Nm w zimnym garażu, 100Nm w lato przy 30°C to dwie różne bajki.
jonnesway.pl/index.php?param=uslugi
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#9 lukasz.crw

lukasz.crw
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:406
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:06, 17.04.2011

Dzięki za namiary na tę stronkę- punkcik się należy :-). Dokładnie, to w trzech krokach się dokręca: 40, 70 i na końcu 100 :-)
  • 0

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:33, 17.04.2011

Z kluczy polecam Britool . Jakosc wykonania bardzo wysoka i wieczysta gwarancja . Co do kalibracji do klucza dostajesz od razu certyfikat gdzie jest okreslone ze spelnia wszystkie normy i jest poprawnie z kalibrowany . Nic nie wspominaja o powtornej kalibracji,poza przypadkiem gdyby taki klucz Ci upadl . Kluczem takim tez nie mozna np,odkrecac zapieczonych srub itp i nalezy go przechowywwac "rozkreconym" do minimalnej wartosci.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq